Widzisz kolego, bo przy zakupie telewizora liczą się również inne rzeczy: niezawodność, wsparcie, dostęp do aktualizacji, bezproblemowa gwarancja itd.
Po dodaniu wychodzi suma wartości telewizora.
A nie tylko to za drogie a to tańsze.
Tak sobie tłumacz ; ) Ta "suma wartości" faktycznie Ci wyjdzie, ale bokiem, jak będziesz TV sprzedawał po kilku latach.
Ja swój tv za ponad 20k sprzedałem za ok. 5k, ale ten tv nie miał konkurencji i alternatywy. Dziś konkurencja jest.
Jeżeli weżmiemy taką Bravie 9 za przykład, to po 3 latach nikt jej nie kupi za 5k. TCL/Hisense/Samsung w modelach za 3 lata wciągnie tą Bravie jakością, za pół ceny i z 2 letnią gwarancją, to tyle, jeżeli chodzi o tą "sume wartości".
Jak wierzysz w ten mit "Mercedesa", lub co gorsza "Bmw" - od awaryjności do serwisu (pożal się), to gratuluje.
Kupujesz auto za buliony monet, a rano nie możesz odpalić... bo ekrany nie wstały.
Te czasy już dawno się skończyły. Poczytaj starsze wątki i lamenty osób które miały problem z serwisem Sony.
Ja nie mam nic do Sony, wręcz przeciwnie, ale to tylko sentymenty - z czasów, gdzie markowe tv potrafiły działać 20 lat, lodówki z lat 80-tych działają do dzisiaj, a Mercedesy robiły po 1mln km bez remontu, ale dziś? Gdzie wszystko jest rozbierane na czynniki pierwsze i analizowane przez fachowców którzy wskazują z jaką tandetą i cięciem kosztów mamy styczność?
Owszem, Bravia 9 wypada bdb (w kontekście jakości obrazu - nie mylić z awaryjnością, bo tego nie wiemy), ale trudno, żeby nie, skoro kosztuje niemal x2 względem konkurencji!
TV to nie maszyna poligraficzna w drukarni za 2mln, gdzie potrzebujesz serwisanta 24/7. Po za tym i tutaj, gdzie w gre wchodzi park maszyn chińczycy często rozjeżdzają konkurencje.
Iphony są drogie ale jeszcze nigdy support nie zostawił mnie z problemem.
Naprawdę? iPhony? To bardzo zły przykład. Siedziałem w tym ekosystemie latami i nie obyło się bez awarii. Jak nie problem z zasięgiem, to z ładowaniem.
Już nie wspomnę o aktualizacjach, po których telefon potrafi przymulić.
Nie słyszałeś o aferach z serwisem Appla w sieci? Niektóre z nich odbiły się szerokim echem, m.in wspominał o nich Linus Tech.
Ja też serwisuje telefon w serwisie Samsunga i jak na razie zero problemów (z serwisem). Ten sam serwis ma autoryzacje na Appla.
Tak, iPhony są drogie, a od dawna nie potrafią dogonić konkurencji. Czasy "amejzing" już dawno poszly w niepamięć i to oni dziś gonią konkurencję.
Apple to przede wszystkim marketing i grupa wyznawców + rynek Amerykański który pompuje "patriotycznie" firmę.
Firma, która potrafi zrobić konferencję i wmówić ludziom, że prosta czynność która jest od dawna u konkurencji, jest warta wymiany telefonu.
iPhony dziś, to żadna wybitna jakość. Niczym dziś się nie różni od konkurencji, a często odstaje + ma nie adekwatną cenę.
Oni dobrze wiedzą, że mają wyznawców.
Po za tym, po ostatniej reklamie appla, gardze tą firmą.
Co do Bravi 9, to powiem tak - ktoś, komu faktycznie zależy na jakości i w domyśle korzysta ze żródeł 4K/HDR/DV, ma już fajny sprzęt audio do KD, a naturalnie to są nocne seanse, to kupuje OLEDA!
Bravia 9 to kompromis, czy warto? Tak i nie. W ciągu dnia w zasadzie bez większych różnic, a w nocy i tak nijak ma się to do Oleda.
Będziesz widział dalej blomming - fakt, może mniejszy, ale czy to warte ceny niemal x2, skoro i tak nie będzie to wyglądało jak na Oledzie?
Oczywiście, można kupować, jak ten tv będzie chodził cały dzień, bo jak to ma być tv głównie do wieczornych seansów, to ja osobiście takiego zakupu nie rozumiem.