Samsung UE40ES6100

larysto

New member
Miałem identyczną sytuację, tzn. dysk 2,5 cala widział foldery ale nie widział ich zawartości - ani mp3 ani mkv ani zdjęć w jpg, Podobnie było po podłączeniu do lapka - a że dysk kupiłem 2 tygodnie wcześnie więc oddałem go na reklamację. Skończyło się tym że zwrócili mi kasę za dysk
 

nielot

Member
Dysk działa bezbłędnie

EDIT - co ciekawe kiedy przełącze TV tak aby pokazywał pliki po nazwach to coś pokazuje. Nie wszystko ale jednak, Tylko że mi chodzi o to aby zawartość dysku była widoczna w systemie folderów
 
Ostatnia edycja:

errormix

New member
Kupiłem smart 40es6100 na początku stycznia. Ogólne wrażenia 7/10. Telewizor podłączony jest do routera wifi 12 MB/s, twardego dysku 3' 1 TB i dwóch laptopów DLNA (samsung i acer).

ZALETY:
- Atrakcyjna cena (kupiłem za 2500 zł)
- Przy mojej szybkości internetu wszelkie funkcje Smart działają bez jakichkolwiek zakłóceń.
- Uaktualnienia oprogramowania ładują się błyskawicznie.
- Ustawienia telewizora można personalizować niezależnie dla telewizji i dla filmów z dysku
- Niska waga umożliwiająca mocowanie z odpowiednim uchwytem na ścianie kartonowo-gipsowej

MINUSY:
- Nie można ustawić godziny automatycznego wyłączenia tv podczas oglądania filmu z dysku. Trzeba przejść w tryb tv, ustawić godzinę i wrócić do filmu.
- "Prześwietlenia" czerni, widoczne zwłaszcza podczas oglądania tv nocą objawiające się jasnymi plamami na ekranie (zwłaszcza pomiędzy jednym a drugim programem, kiedy ekran jest przez chwilę czarny, a właściwie powinien być). Zauważyłem, że położenie "prześwietleń" się zmienia. Nie znam się, ale myślę, że jest to uzależnione od tego, które miejsca były szczególnie naświetlane podczas całodniowego oglądania.
- Przy oglądaniu filmów HD i 3D z laptopa przez DLNA sporadycznie filmy w tv zatrzymują się na moment ("ładowanie"). Podejrzewam jednak, że to wina laptopa. Przy filmach 720p i niższych zero problemów.
- Czasami nie odpala przeglądarka (błąd error_exe_001). Trzeba włączyć i wyłączyć tv i jest ok.
- Sporadycznie nie otwiera niektórych stron internetowych. Pojawia się czarny ekran i sugeruje powrót do poprzedniej strony.
- Brak slasha w klawiaturze ekranowej. W efekcie można wpisywać jedynie pełne adresy bez ukośników.

Poza tym jestem zachwycony. Przez pierwsze trzy tygodnie prawie wcale nie oglądałem w nim... programów telewizyjnych :D O wiele większą frajdę sprawia słuchanie internetowych stacji radiowych, poznawanie usług Smart i zabawa w dopieszczanie ustawień odbiornika. Te firmowe są beznadziejne.

Zapomniałem jeszcze dodać, że brakuje mi jednego przycisku na pilocie pokazującego godzinę na ekranie :) no i w przypadku wielu filmów na dysku, jego odczytanie zajmuje kilkadziesiąt sekund.
 
Ostatnia edycja:

Regis43

New member
Dwa pytanka: ;-)
1. Jaka minimalna prędkość łącza internetowego jest potrzebna, żeby internet dział w tym TV?
2. Gdzie dokładnie jest czujnik światła, który steruje podświetleniem?
 

errormix

New member
Ad. 1 - Trudno stwierdzić. Aplikacje Smarta mają po kilka MB, więc miło kiedy ściągają się błyskawicznie. Słuchanie stacji radiowych wymaga jednak szybkiego łącza. Przy moich 12 Mb/s pewnie ze dwa razy też pojawił się na ekranie komunikat, że połączenie zostało utracone. Ale przy słuchaniu po kilka godzin dziennie, to żadna wada :)
Ponadto przeglądanie stron internetowych też wymaga jako takiego komfortu. Myślę, że minimalna szybkość łącza w przypadku tego tv to 6 Mb/s. Oczywiście zapewne śmiga i przy mniejszych, tak samo jak pewnie wiesza się przy większych. Ale mając mniej niż 6 Mb/s trochę bym się obawiał płynności.

Ad 2. Nie bardzo rozumiem pytanie. W ustawieniach telewizora jest opcja "dynamiczne podświetlenie", która po jej aktywacji sprawia, że w zależności od siły oświetlenia w pomieszczeniu ekran jest podświetlany lub nieco ściemniany. Nie mam pojęcia, gdzie jest ten czujnik. "Prześwietlenie" ekranu, o którym pisałem wyżej jest niezależne od ustawienia. To wygląda na "wadę" matrycy. Oczywiście wadę powszechnie znaną. Dyskutuje się o niej na licznych forach, również na FB Samsunga, gdzie klienci bardziej niż kolejnych nowych modeli z gadżetami domagają się właśnie udoskonalenia matrycy.
 

asman

New member
witam,
mam pytanie odnośnie cloudingu.
czy na ustawieniach fabrycznych, przy wlaczonym czarnym obrazie (np. w trakcie ladownia sie filmu na youtube, zanim pojawi sie jakis obraz) w Waszych telewizorach widac bardzo, ale to bardzo wyrazny clouding?

jestem jeszcze przed wlasciwa kalibracja telewizora, ale to co zobaczylem tutaj wola o pomste do nieba; pracowalem pare lat w centrum sony, wiec troche tych telewizorow ludziom poustawialem, ale tylko raz widzialem AZ tak duzy clouding, wtedy zakonczono go wymiania telewizora...
przede wszystkim przy dolnej listwie, mniej wiecej okolo 10 cm od naroznika tv widac "stozki" swiatla; gorna krawedz cala jest mocniej doswietlona; sa tez plamy na pozostalej czesci ekranu, ale juz wyraznie slabsze (choc na moje oko wciaz za duze); solidna plama znajduje sie rowniez w poblizu srodka ekranu, ale zdecydowanie jest przesunieta do pierwszej cwiartki (czyli od srodka w strone lewego, gornego rogu);

wstepnie obnizylem wartosc podswietlenia i kontrastu, efekt cloudingu spadl, ale wciaz jest na podejrzanie wysokim poziomie;

zly dzien wybralem na zakup telewizora... mam sporo pracy, mialem go dzis podlaczyc i zostawic, ale mi teraz spokoju nie daje; powiedzcie prosze, czy u Was na fabrycznych tez jest taka tragedia, bo nie wiem czy juz do serwisu pisac... :/

Hej, coś z tym zrobiłeś? Ja mam ten sam problem. Te chmurki to jakieś nieporozumienie. Jak można sprzedawać wadliwy towar. Ja nie umiem śpiewać to nie męczę tym nikogo:) Chyba, że obliczyli że 95% ludzi oleję tą wadę i nie wróci do serwisu albo uwierzy jak im się powie że TAK MA BYĆ?? TV przede wszystkim ma nieć dobry obraz a tej funkcji mój egzemplarz nie spełnia.. (załączyłem zdjęcia zip-owane bo zwykłych nie załącza forum..)

Ja mam 46ES6100W a kolega na 40" i nic takiego nie ma.
Na infolinii powiedzieli ze tak może być i żeby uaktualnić soft- mam najnowszy.
Jak napisałem do nich, że jestem elektronikiem i żeby darowali sobie taka do niczego nie prowadzącą korespondencję to podali mi serwisy okoliczne. Wysłałem do nich fotki ale za 3 dni przyjechał technik żeby zrobić fotki samemu na swoim filmie i zdjęciu. Z tym że on robił to z napedu i w dzień a wieczorem widać bardziej i na widoku przełączania miedzy kanałami, w czasie oglądania filmów z DVD. Do tego stopnia że przebija się to na treści obrazu jak jest ciemniejsza scena.
Dla mnie na tv za 3tys nie do przyjęcia. Jak bym kupił za 1,5 tys to mógłbym zaakceptować..
Nie mam jeszcze info z serwisu co dalej choć facet przyznał, że jakby tego za dużo... Macie jakieś doświadczenia? Jak wyegzekwować usunięcie usterki?
 
Ostatnia edycja:

asman

New member
Hej, coś z tym zrobiłeś? Ja mam ten sam problem. Te chmurki to jakieś nieporozumienie. Jak można sprzedawać wadliwy towar. Ja nie umiem śpiewać to nie męczę tym nikogo:) Chyba, że obliczyli że 95% ludzi oleję tą wadę i nie wróci do serwisu albo uwierzy jak im się powie że TAK MA BYĆ?? TV przede wszystkim ma nieć dobry obraz a tej funkcji mój egzemplarz nie spełnia.. (załączyłem zdjęcia zip-owane bo zwykłych nie załącza forum..)

Ja mam 46ES6100W a kolega na 40" i nic takiego nie ma.
Na infolinii powiedzieli ze tak może być i żeby uaktualnić soft- mam najnowszy.
Jak napisałem do nich, że jestem elektronikiem i żeby darowali sobie taka do niczego nie prowadzącą korespondencję to podali mi serwisy okoliczne. Wysłałem do nich fotki ale za 3 dni przyjechał technik żeby zrobić fotki samemu na swoim filmie i zdjęciu. Z tym że on robił to z napedu i w dzień a wieczorem widać bardziej i na widoku przełączania miedzy kanałami, w czasie oglądania filmów z DVD. Do tego stopnia że przebija się to na treści obrazu jak jest ciemniejsza scena.
Dla mnie na tv za 3tys nie do przyjęcia. Jak bym kupił za 1,5 tys to mógłbym zaakceptować..
Nie mam jeszcze info z serwisu co dalej choć facet przyznał, że jakby tego za dużo... Macie jakieś doświadcznia? Jak wyegzekwować usunięcie usterki?

Info z serwisu - zamówiona matryca do mojego TV. Zatem wymiana, oby na lepszą..
 

asman

New member
Nie musi być ponad 10Mb/s. Przepustowość rury to nie wszystko. Ważna jest też wydajność serwerów z treścią. Youtube teraz wprowadził mechanizmy QoS i jeśli masz nawet wielką rurę to podsyła treści tylko tyle aby ci nie rwało bo po co wysyłać cały filmik jak może zaraz wyłączysz go a tylko obciąża się niepotrzebnie sięć. Mam teraz Neostradę 2Mb/s (małe opóźnienie sieci (niski ping) i wszystko działa. Ipla czy TVN player dostosowuje jakość treści do szybkości łącza i nie ma problemu z przycinaniem. Jedynie z treścią w HD występuje buforowanie. W przypadku Youtube lepiej oglądać przez przeglądarkę internetową bo można ustawić jakość filmiku czego nie ma ta wbudowana aplikacja.
Zamawiam teraz 10Mb/s żeby nie mieć ograniczeń i to na pewno wystarczy.
Ważne od jakiego operatora bierzesz łącze. Ja mam od TP i wiem, że będę miał tyle ile na papierze a nie jak u alternatywnych operatorów gdzie prędkość na umowie jest prędkością maksymalną a nie stale osiąganą... Zatem jeśli jest nawet taniej to dlatego, że nie masz gwarantowanej przepustowości łącza i de facto przepłacasz.
 

Loszka

New member
Wziąłem ten tv na testy do domu. Powiem tyle. JEstem ogólnie zachwycony. Obraz po poprawkach bardzo dobry. Brak bandingu a clouding był tylko na dole ekranu i to praktycznie niewidoczny. W porównaniu do 6 lg które przez ostatnie 2 tygodnie miałem u siebie w domu...rewelacja. Co prawda w domu został philips 6007 jednak zastanawiam sie poważnie nad 55calami w ..6100. Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do zakupu.
 

asman

New member
Info z serwisu - zamówiona matryca do mojego TV. Zatem wymiana, oby na lepszą..

Zaobserwowałem, że mam zaniki fonii czasem. Kilka razy na tvp2 miałem sekundowe do kilku ciszę. Po chwili samo wraca. I przedwczoraj tv sam się włączył ale bez logo Smart TV i świecił na czarno oczywiście pięknie pokazując przy okazji mankament mojej matrycy i nic poza tym. Ani tv ani inna treść na ekranie. Miewacie takie samoczynne uruchomienia?
 

faraon20

New member
Ja mam od TP i wiem, że będę miał tyle ile na papierze a nie jak u alternatywnych operatorów gdzie prędkość na umowie jest prędkością maksymalną a nie stale osiąganą... Zatem jeśli jest nawet taniej to dlatego, że nie masz gwarantowanej przepustowości łącza i de facto przepłacasz.
Napiszę offtopa ale niestety w TP jest tak samo.
Prędkość na umowie jest prędkością DO a nie prędkością stałą.

Wiem bo miałem 6 mega a chodziło jak 4, w drugim domu mam 10 mega, chodzi jak 8.
Wszystko zależy od łącza.
 

lijo1976

New member
Mam pytanie,kolega zgral film na pendka blu-ray 1:1 okolo24 gb,po podlaczeniu do tv film odpalił sie normalnie problem mam z lektorem jak ustawic..
 

SATAn_

New member
Bez reklam
Zle zgral, tzn. cos z kodekami jest nie tak. 2 raz mialem taki przypadek, zle zgrany film nie dal sie ani zatrzymac ani przewijac.
 
Do góry