Nie grałem w pełną wersję FIFA09 na PS3, ale demko na PS3 chodzi u mnie w 1080p. Podobnie MGS4, Bioshock oraz GT5: Prologue. Resident Evil 5 (demko) natomiast na PS3 jest w pełnym 720p. Killzone 2 jest w 720p.
Ciekawą technicznie grą na PS3 jest Wipeout HD. Gra korzysta z ciekawego triku dostępnego tylko (ponoć) na RSX - tzw. dynamic framebuffer. Grafika w tej grze jest wyświetlana ze stałym framerate 60/s, ale pojedyncze klatki z tych 60, w każdej sekundzie są wyświetlane w pochodnych niższych rozdziałkach full HD (np. 1170 x 520). Reszta, 40-50 fps-ów jest wyświetlana z pełną klatką 1080p. Ludzkie oko nie jest w stanie zarejestrować tak szybko zmieniającego się bufora obrazu, a tym samym nie dostrzega obniżenia szczegółowości grafiki. Zysk jest taki że grafika jest zabójczo płynna i jednocześnie kosmicznie szczegółowa.
Akurat na projektorze łatwo sprawdzić jak jest naprawdę z rozdzielczością sygnału i czy stosowany jest przeplot (upscaling). Także chyba sierżant nie do końca tak jest jak piszesz (nie mogę zweryfikować jak jest na Xbox'ie bo go nie mam).
Probowałem zbadać na moim panelu projektora framebuffer w Wipeout HD, i faktycznie wychwyciłem szereg klatek 1080p i pojedyncze w nie typowych rozdziałkach. Najciekawsze jest to że panel na projektorze nie gaśnie przy zmianie ramki (kto ma projektor wie co mam na myśli), czyli technologia dynamic framebuffer działa nawet na tego typu wyświetlaczach.