Resident Evil 5

Ogr

New member
Bez reklam
Własnie porównałem demka na obu konsolach:) Jest tak samo miodnie jedynie kolorystyka lekko inna .
Gra bedzie :eek:k:
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
No i na ixie mam 1080p a na ps3 720p...wali mnie że skalowane bo efekt widać i chce też tak mieć na ps3. X360 w szpitalu a ps3 nie skaluje bo cośtam...
 

Dawidowski1000

New member
Sierzant W PS3 aby dostac "podbitkę" do 1080p można zastosować pewien "myk" Dowcip polega na tym aby w ustawieniu "display settings" wyłączyć 720p i 1080i zostaw tylko 576 i 1080p. Każda gra bedzie podawana w 1080p ale czy jest różnica w stosunku do 720p ? Uprzedzam że nie odpowiadam za skutek finalny i nie jeździj po mnnie jak po łysym koniu;-) jak nie bedzie różnicy, podaje pewien sposób, który nie koniecznie musi ci przypaść.

Pozdro
 

darkmajin

Member
Bez reklam
i tu sie kolega myli bo owy myk nie dziala w kazdym przypadku :)

przy skalowaniu tracisz szczegoly Panie harris a rezydent klatkuje wlasnie przez skalowanie w 80% przypadkow :)

najlepiej miec ampli ze skalowaniem wtedy 1080p jest czy gra obsluguje czy nie..
 

Dawidowski1000

New member
Dokładnie, mogłem się mylić. Nie biorę odpowiedzialności jak to działa w praktyce;)

Pozdro

P.S Moje oczy jednak się nie myliły co do wersj na X360, czyli delikatnie klatkuje:???:
 
Ostatnia edycja:

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Siemanko. Dzięki za trik - dzisiaj sprawdzę. Czy ktoś z Was ma też x360? Nie ma ŻADNEJ straty detali a gry wyglądają...jak 1080p (kto nie wierzy niech to sprawdzi). Porównując fifę 09 na x360 (1080p) i na ps3 (720p) różnica jest aż nadto widoczna. Wiem że x360 ma wbudowany skaler a ps3 podobno nie (są na necie nawet specjalistyczne objaśnienia tego tematu). Po aktualizacji fify 09 na ps3 mam już 1080p ale tak jak napisał kolega z góry - jest strata w detalach i te 1080p z ps3 to zupełnie inna bajka niż na x360. No cóż...przykro mi bo lubię moje ps3 a gdy mój ixi przechodzi reanimację to fifka rządzi na pleju. Swoją drogą czy ja czasem kiedyś nie czytałem na każdym kroku "że era hd nadzejdzie dopiero gdy panowie z sony tak powiedzą..."? To po to kuiłem tv 1080p żeby grać w 720p...

Pozdrawiam.
 

beamer

Banned
Nie grałem w pełną wersję FIFA09 na PS3, ale demko na PS3 chodzi u mnie w 1080p. Podobnie MGS4, Bioshock oraz GT5: Prologue. Resident Evil 5 (demko) natomiast na PS3 jest w pełnym 720p. Killzone 2 jest w 720p.

Ciekawą technicznie grą na PS3 jest Wipeout HD. Gra korzysta z ciekawego triku dostępnego tylko (ponoć) na RSX - tzw. dynamic framebuffer. Grafika w tej grze jest wyświetlana ze stałym framerate 60/s, ale pojedyncze klatki z tych 60, w każdej sekundzie są wyświetlane w pochodnych niższych rozdziałkach full HD (np. 1170 x 520). Reszta, 40-50 fps-ów jest wyświetlana z pełną klatką 1080p. Ludzkie oko nie jest w stanie zarejestrować tak szybko zmieniającego się bufora obrazu, a tym samym nie dostrzega obniżenia szczegółowości grafiki. Zysk jest taki że grafika jest zabójczo płynna i jednocześnie kosmicznie szczegółowa.

Akurat na projektorze łatwo sprawdzić jak jest naprawdę z rozdzielczością sygnału i czy stosowany jest przeplot (upscaling). Także chyba sierżant nie do końca tak jest jak piszesz (nie mogę zweryfikować jak jest na Xbox'ie bo go nie mam).

Probowałem zbadać na moim panelu projektora framebuffer w Wipeout HD, i faktycznie wychwyciłem szereg klatek 1080p i pojedyncze w nie typowych rozdziałkach. Najciekawsze jest to że panel na projektorze nie gaśnie przy zmianie ramki (kto ma projektor wie co mam na myśli), czyli technologia dynamic framebuffer działa nawet na tego typu wyświetlaczach.
 
Ostatnia edycja:

kksk

New member
supergonzo napisał:
Demo ma pokazywać możliwości, ma zaciekawić i zachęcić do zakupu. Cięzko się wkręcić w klimat podczas dwóch krótkich misji. W tych sie liczy rozwałka.

Pytanie casuala - tego kolesia z piłą da się normalnie rozwalić? :)
 

Banzai

New member
Tak, da się go rozwalić, ale najlepiej zrobić to w coop'ie z pomocą drugiego gracza. A trzeba do tego wykorzystać strzały w głowe, walenie z łapki tudzież z nóżki, a najskuteczniejszy jest transformator nad schodami :D
 

Ogr

New member
Bez reklam
Banał ,cztery strzały ze snajperki w głowę plus piękny prawy sierpowy w oko biorąc pod uwagę ze ma tylko jedno heheheh :D
Demko bardzo zachęciło mnie do kupna gry. Świetna grafa ,przednia zabawa :eek:k:
 

beamer

Banned
Podoba mi się CO-OP ONLINE w demie RE5. Bardzo fajnie sprawdza się komunikacja przez headset w co-op online. Naprawdę świetnie to działa przez PSN w demie.

Myślę, że w pełnej wersji dobrą rozrywką może być CO-OP online w celu wyśrubowania jak najkrótszego czasu przejścia całej gry (idealne zgranie, komunikacja przez headset, wzajemne osłanianie się i leczenie, sprytne, kooperatywne pokonywanie kolejnych bossów etc.).

Grafika czasem jest OK, a czasem widać pewne braki i drobne niechlujstwo. Dźwięk niczym się szczególnie nie wyróżnia (w tym muzyka w demie).

Jeżeli idzie o strzelanie "z miejsca" (postać nie może biec strzelając) to w sumie się z tym pogodziłem. Tak już się gra od zawsze w Resident Evil i ma to swój urok.
 
Ostatnia edycja:

dienekes' shade

New member
Po recenzji na gametrailers.com już wiem: nie kupię tej gry. Nie żebym sugerował się opinią serwisu (daaaaaleko mi do tego). Powiem więcej, gameplay nie pozwolił mi wytrwać do końca recki, więc nawet nie poznałem werdyktu :D

Aha, nie jestem fanem serii, więc nikt nie wmówi mi, że prymitywne mechanizmy w grze wydanej w 2009 r. (sic!!!) są ok i jak najbardziej na miejscu.

Gdzie jest mój Dead Space :hmm:... :mrgreen:
 

Carbon_

New member
Bez reklam
Zapomnieliście już jak zapierający dech w piersiach był Resident 4? Nawet jeśli piątka nieznacznie rozwija patenty z czwórki, ma tylko coopa oraz ładniejszą grafikę, to i tak to rewelacyjna gra.
 
Ostatnia edycja:

mietek099

New member
Resident 4 odbiegał trochę od klimatu poprzedniczek, ale i tak był świetną grą. Ukończyłem konwersję na PC. Resident'a 5 na pewno kupię w najbliższym czasie. Jak dla mnie trochę przesadzili ze strzelaniem (za dużo tego), ale i tak zapowiada się wspaniale. Kompletnie nie przeszkadza mi brak jednoczesnego przemieszczania się i strzelania. To po prostu "stary" dobry Resident Evil 4 w nowej oprawie. Kawał solidnego kodu, z pewnością godny uwagi.
 
Ostatnia edycja:
Do góry