Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

MartesPL

New member
tuz przy gornej krawedzi. Okolo 20 cm od lewej krawedzi. Zdjecie nie oddaje az tak tego zjawiska jak w realu. Dodam ze widoczny na bardzo jasnym, glownie bialym i statycznym tle. Narazie mala plamka (mam nadzieje ze to nie "rak" zlosliwy). Na zdjeciu rowniez slabo bo slabo ale widac po srodku 3-pasmowa autostrade (banding). W rzeczywistosci przy ruchu kamery (lewo-prawo) dosc irytuje.
Musze Cię zmartwić, jest to kurz i będzie tylko gorzej, dziś chcieli oddać mi mój wadliwy tv co można przeczytać w moim wątku, oczywiście w takim stanie w jakim pojechał prawie dwa miesiące temu.
 
Ostatnia edycja:

Master-78

Member
Czołem Panowie,

@Janunio, @Sebol74, @szybal:

- pliki sciągnięte 4K downloader'em do kontenera MKV
- jakość 4K @60FPS, w najcięższej wersji
- jeden z plików dodatkowo to samo, ale format 'nieznany' był jeszcze cięższy (demo LG)

Tak, wiem, że sieciówka w TV ma 'ledwie' 100-tkę :)
Nad bitrate się nie spuszczałem, odtwarzacz na zmianę wbudowany (prawda - z większością plików świetnie daje radę, ale Archos i KODI niestety z innymi lepiej sobie radząl.
- przycięć na wbudowanym odtwarzaczu jak i na Archos'ie nie było gdy odtwarzane z NAS'a.
- Te same pliki odtwarzałem na Zidoo X10 (via Wifi - przycinki, oraz LAN - karta 1Gbit!) - w zasadzie bez przycinania.
- wszystkie pliki odtwarzane 'w HDR', acz znacznik przejścia w tryb nie włącza się (co oznacza najpewniej, że YT tak przerobił pliki, że mają 'wyżarówione kolory/kontrasty/jasność); tylko plik z demo LG w MKV w formacie 'nieznany' nie miał 'HDR' a kolory miast czerwonych/złotych były brązowe/piaskowo-żółtawe, etc.

Potwierdza to wspomnianą tutaj historię z ograniczaniem na sztywno (?) bitrate w apce YT. Za miesiąc - dwa (po przeprowadzce) winienem mieć 'żwawszy' net niż obecnie (z kablówki INEA) po FTTH (pewnikiem zdecydujemy się na 300/300, chyba że zaszaleją z ofertą i 600/600 będę w rozsądniejszej cenie...).

DOLBY ATMOS:
Przekopywałem sie przez (pdf) instrukcję obsługi tego TV.
Niby Dolby Atmos jest przekazywany via HDMI do amplitunera ale nie jest...
Niestety w Zidoo Netflix nie ładzia jak należy (certyfikacje i kasa...) i tam nie mogę tego sprawdzić...
W TV z Netflix'a max co mogę wyciągnąć to 5.1 lub 5.0 i widnieje na ampli (Onkyo TX-RZ 830, głośniki mam 5.0) jeno DD lub max DD+ :-(
Męczyłem TV na filmach z Dolby Atmos ze strony Dolby - wbudowany odtwarzacz natywny nie dźwiga tego w żaden sposób - jest obraz, audio BRAK (na wyjściu wypuszczanie audio po HDMI, oraz 'wielokanałowy (obejście)'.
Co ciekawe - w Archos'ie udało mi się poprzez zmianę w ustawieniach parametrów wyjścia (audio passthrough) na 'Metoda 2' wypuścić z tego samego pliku w którym natywny odtwarzacz poległ, dźwięk w Dolby TrueHD, a to spory sukces.
Zidoo X10 nie ma najmniejszych problemów z tymi plikami - spokojnie przesyła strumień do ampli, który grzecznie rozpoznaje wszystkie ścieżki audio i najbogatsza (D-Atmos) opisuje jako TrueHD...

Jeśli starczy mi czasu, kupię rolkę przewodu audio dzisiaj i wepnę dodatkowe 2 lub 4 głośniki efektowe (5.0.2 lub 5.0.4) - jeśli to warunkuje poprawne wykrywanie w TV ścieżek w Dolby Atmos i przesyłanie tego do TV (jakoś w to wątpię, ale może jednak...).

Co wkurza i irytuje, to, że Netflix na PC (Okienka 10) wypluwa bez żadnego problemu dźwięk w Dolby Atmos (zestaw archaiczny Logitecha 5.1...). Może przeciągnę przez mieszkanie PC i wepnę w amplituner celem sprawdzenia, czy w zestawie 5.0 Dolby Atmos będzie wykrywany/dekodowany, czy dopiero po wpięciu dodatkowej pary/dwóch par głośników...

Czy u Was przy odtwarzaniu filmów z Netflixa ze ścieżką w Atmos'ie TV przez ARC przesyła sygnał ATMOS'a do amplitunera?
Dla pewności - wszystkie przewody HDMI jakie używam są tymi z prędkością do 18GBs (z eARC) - testowałem trzy różne zestawy i na 99% przewody spokojnie 'dźwigają' strumień.
 

marioking

Member
Czołem Panowie,


Czy u Was przy odtwarzaniu filmów z Netflixa ze ścieżką w Atmos'ie TV przez ARC przesyła sygnał ATMOS'a do amplitunera?
Dla pewności - wszystkie przewody HDMI jakie używam są tymi z prędkością do 18GBs (z eARC) - testowałem trzy różne zestawy i na 99% przewody spokojnie 'dźwigają' strumień.

A tobie wogole netflix wyświetla ze dana pozycja ma logo "atmos"? Bo u mnie brak!!!! A kolega z oledem samsunga ma takie w pozycjach które mają atmos, obok oznaczenia hd czy 4k. Więc tv nie ma co przekazywać! Moje przypuszczenie jest takie ze tv jest pozbawiony wsparcia atmos i dlatego nie jest rozpoznawany ani nie przekazuje.
 

Master-78

Member
Hej MarioKing,

Dolby Atmos znajdziesz w wielu filmach (Okja, Mowgli, seriale).
W Apce Netflix w naszych TV 65PUS8102 nie widzę tego wsparcia (brak logo ATMOS przy filmach), ale wiem że jest Dolby Atmos we wspomnianych tytułach - wyświetlane jest, kiedy ten sam film odpalam w apce Netflix dla Windows 10 (jest logo ATMOS) - stąd moja pewność.

Natomiast co do TV, to jest to kwestia do sprawdzenia z Philips'em (@KiKi - pomożesz?). Instrukcja użytkownika tego modelu ma wpis jak niżej (skopiowane):

Ustawienia wyjścia cyfrowego
Ustawienia wyjścia cyfrowego są dostępne dla
sygnału dźwięku ze złącza optycznego i HDMI ARC.
Format wyjścia cyfrowego

 Ustawienia > Wszystkie
ustawienia > Dźwięk > Zaawansowane > Format
wyjścia cyfrowego.
Można skonfigurować wyjściowy sygnał audio
telewizora zgodnie z możliwościami przetwarzania
dźwięku przez zestaw kina domowego.
• Stereo (nieskompresowany): Jeśli twoje urządzenia
audio nie są wyposażone w funkcję dekodowania
dźwięku wielokanałowego, wybierz, aby przesyłać
tylko materiały stereo do urządzeń audio.
• Wielokanałowy: Wybierz, aby przesyłać dźwięki 5.1
(skompresowany sygnał dźwięku wielokanałowego)
do urządzeń audio.
• Wielokanałowy (obejście): Wybierz, aby przesyłać
dźwięk Dolby Digital Plus lub DTS do urządzeń audio
lub zestawu kina domowego.

- Upewnij się, że Twoje urządzenia audio obsługują
funkcję Dolby Atmos.

- Wyjście SPDIF (DIGITAL AUDIO OUT) zostanie
wyłączone podczas strumieniowania.

Zatem POWINNO DZIAŁAĆ...
Jak pisałem wyżej - odtwarzacz wbudowany w TV nie przekazuje przez HDMI ARC sygnału Dolby ATMOS do amplitunera.
W apce zainstalowanej ze sklepu google - ARCHOS - po kombinacji z ustawieniami ('Wielokanałowy (obejście)' w TV ustawiony cały czas) pass-through na 'Metod 2' w apce Archos - daje radę wypchnąć z tego samego pliku testowego ze strony Dolby w formacie DTS TrueHD - i tak go rozpoznaje ampli Onkyo TX-RZ 830.
Mam jeszcze ampli Harman Kardon AVR 460, ale ten nie wspiera ARC po HDMI - musiał bym mieć specjalny splitter z ARC z TV sygnał ARC'iem doprowadzić do splittera a ze splittera po HDMI do wejścia HDMI w Harmanie - za droga zabawa (splitter 400PLN).

Tak czy inaczej - za instrukcją - TV winien dźwięk w Dolby Atmos wypychać via ARC do ampli, który takowy format wspiera. (U mnie tak, poza tym ten sam film testowy działa na Zidoo X10 - jest min. TrueHD).
 

marioking

Member
No własnie ja wiem że te pozycje na tv np samsung oled wyświetlają się z logo atmos na netflix, pytanie dlaczego u nas na philipsie się to nie wyświetla.. bo jak wiesz ze film 4k a w netflix podaje HD to będzie tylko HD, bo wiedza że istnieje również atmos nie sprawi że taki dzwięk zostanie odtworzony! Tu tkwi sedno problemu, bo jakoś na philipsa nie ma co liczyć bo będzie zwalał ze to aplikacja trzeciej strony, u netflixa ze tv nie obsługuje, tylko my przegrywamy, klienci na tych przepychankach.
 

Brelik

New member
SEBOL, ostatnio o tym pisałem tylko nie potrafiłem zrobić zdjęcia, żeby było to idealnie widać. Mam tą samą plamkę, w tym samym miejscu. Jakbym na swój tv patrzył... Co zamierzasz?
 

gasio

New member
Czy u Was przy odtwarzaniu filmów z Netflixa ze ścieżką w Atmos'ie TV przez ARC przesyła sygnał ATMOS'a do amplitunera?
Dla pewności - wszystkie przewody HDMI jakie używam są tymi z prędkością do 18GBs (z eARC) - testowałem trzy różne zestawy i na 99% przewody spokojnie 'dźwigają' strumień.


To ograniczenie aplikacji Netflix na Android TV a nie telewizora. Jakiś czas temu jak sprawdzałem to Netflix wspierał Atmos tylko na tv LG oraz windows 10, pewnie da się to na stronach wsparcia Netflix odnaleźć.


Testowałem na PrimeVideo Amazonu i Atmos jest poprawnie wysyłany do amplitunera przez HDMI ARC.
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
SEBOL, ostatnio o tym pisałem tylko nie potrafiłem zrobić zdjęcia, żeby było to idealnie widać. Mam tą samą plamkę, w tym samym miejscu. Jakbym na swój tv patrzył... Co zamierzasz?


szczerze? na razie nie wiem. bede obserwowal. Jakos na kurz mi to nie pasuje bo gorna krawedz jest rowna i dziwne zeby tylko w jednym miejscu pojawil sie kurz. Moze to wina nierównego podswietlenia. Zglaszac na razie tego nie bede bo po 1-sze nie jest to aktualnie az tak upierdliwe a po 2-ie, znajac podejscie serwisu do klienta to mnie kopna w d...ę. Nie wkurza mnie to tak bardzo jak banding. Pozyjemy zobaczymy. Zawsze zostaje Allegro itp...Oczywiscie strata finansowa bedzie duza ale jak mam miec takie niespodzianki z obrazem to wystarczylby mi budzetowy 65" za 3 tysie a nie 6,5 !!
 

MartesPL

New member
Brelik, Sebol74 te plamy właśnie tak wyglądają i to jest właśnie ten słynny kurz z czasem zrobią się ciemniejsze, bardziej widoczne i będzie tego więcej, co do kopania w d... to jest w tym wiele racji, wczoraj pojawił się kolejny post "zadowolonego" klienta na FB Philipsa odnośnie naszego modelu. To jest kpina!
 

Attachments

  • 1547055610294.jpg
    1547055610294.jpg
    482,8 KB · Wyś: 35
Ostatnia edycja:

MartesPL

New member
Ciekawa teoria mam rozumieć, że to taki żart? Może lepiej zamiast tego produkować telewizory które nie łapią kurzu czy robactwa? A jeśli już to wypadało by wziąć za to pełną odpowiedzialność a nie wypinać się na klienta. Jeśli nie potrafią zrobić szczelnych tv to niech ich nie sprzedają skoro nie potrafią działać w warunkach domowych albo niech dodają adnotacje, że takie coś może wystąpić, wtedy każdy 10 razy zastanowi się przed zakupem.
 

darek86

New member
szczerze? na razie nie wiem. bede obserwowal. Jakos na kurz mi to nie pasuje bo gorna krawedz jest rowna i dziwne zeby tylko w jednym miejscu pojawil sie kurz. Moze to wina nierównego podswietlenia. Zglaszac na razie tego nie bede bo po 1-sze nie jest to aktualnie az tak upierdliwe a po 2-ie, znajac podejscie serwisu do klienta to mnie kopna w d...ę. Nie wkurza mnie to tak bardzo jak banding. Pozyjemy zobaczymy. Zawsze zostaje Allegro itp...Oczywiscie strata finansowa bedzie duza ale jak mam miec takie niespodzianki z obrazem to wystarczylby mi budzetowy 65" za 3 tysie a nie 6,5 !!
Ja trochę żałuję, że nie wziąłem oled 55" :) rozmiar za bardzo mnie skusił. po plaźmie do lcd nie mogę się przyzwyczaić, więc następny na pewno oled/mikroled. ;)

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
 

Ataszek

Active member
Bez reklam
moze nie pamietasz ale mieszkam bardzo blisko ciebie i jakos plame mam.

Przecież to był żart ze strony Szybal.
Co do plam to się zdarzają to fakt w tym modelu - znajomy też ma - kiedyś kurz też miał Samsung H6... ( serwis też czyścił matryce ).
Myślę jednak że są to jednostki na ilość sprzedanych egzemplarzy więc jakiś ułamek procenta - co nie oznacza to że to dobry znak i tak nie powinno być !
U mnie na szczęście czysta matryca.
 

kaper.1981

New member
Bez reklam
Co do plam to się zdarzają to fakt w tym modelu - znajomy też ma - kiedyś kurz też miał Samsung H6... ( serwis też czyścił matryce ).

Samsung niczego nie czyścił tylko wymieniał na nowe bez gadania.
 

MartesPL

New member
Samsung ich nie czyścił tylko wymieniał na nowe sami twierdzili, że takie czyszczenie może tylko uszkodzić matrycę w dodatku wymieniali ją u klienta w domu! Fajnie, że ktoś przywołał samsunga bo tam była wadliwa właśnie ta konkretna seria a jak jest z Philipsem? Co model to plamy co można wyczytać na forum w dodatku nie chcą wziąć za to odpowiedzialności wypinając się na klientów!
 

Master-78

Member
Ave,

@gasio - Amazon Prime - podaj proszę link do apki, którą Ty zainstalowałeś oraz filmu/programu, w którym masz Dolby Atmos. Zainstaluję to samo u siebie dla zweryfikowania, że toto działa :)
Czy możesz wskazać coś, co w Twojej apce na PUS8102 jest nadawane w 4K?

Czy ktoś z Koleżanek/Kolegów ma dostęp do apki NETFLIX z TV Sony z roczników 2018, gdzie działa 4K i Dolby Atmos? Ciekaw jestem, czy to ograniczenia narzucone software'owo czy to kwestia użytego SoC?...

Z góry dziękuję :)
 

marioking

Member
Ach ta niewiara, nie trzeba kolegów, wystarczy YT, sony na android z netflix i poakzówka, juz 19 sec jest lost in space z logo atmosa i nie tylko, czego my na naszym nie uświadczymy.... :( w sensie vision :( ale kto wie czy też nie pierwszego....
https://www.youtube.com/watch?v=0qermCm0dbg


Co ciekawe przeglądając yt można sie dopatrzec boxów android tv które już to oferuje... człowieka na prawde motywuje jak widzi rozwiązania za kilkaset złotych które już to maja, ale nie tv który się kupiło za 20x więcej... z jednej strony to alternatywa że nie jestesmy skazani na głupotę i krótkowzroczność producenta naszego TV.... jakkolwiek ja się tylko raz daje naciąc na take chamskie zagrywki... stad krótkowzroczność
 
Ostatnia edycja:

Master-78

Member
Wiecie co, myślę, że po prostu w chooya sobie z nami lecą...
Poczytajcie ten post na XDA.

W tym układzie, ja olewam szanownego TPV/Philips'a - następnym razem kupię o połowę tańszego chińczyka z przyzwoitą matrycą dla obrazu, a ShitFlixa czy inne A-Farmazon-Prime uruchomię z PC na windzie 10 z natywnym 4K i innymi Atmosami, które bez pier...nia obrobi ampli i wywali na głośniki JAK NALEŻY, a nie jakieś pitolenie z 'producentem TV', aroganckim ShitFlix'em czy innym Szoł-Max'em (notabene zwinął biznes i tyle...).

Dekadę temu marka to była Marka - sprzęt MUSIAŁ być NA POZIOMIE. Klient to był KTOŚ SZANOWANY.
Teraz jest globalna wiocha, jeden większy lub mniejszy $hit i tylko o hajs zdaje się lotto, a człekowi wciska się marketingowy bełkot ile to cukru jest w cukrze...

Jak to qrvi$h jego nać jest, że stare sprzęty STEREO (mniej lub bardziej analogowe) wyrywają człeka z fotela a nowe ni wuja i trzeba blisko pięcio-cyfrowe kwoty wyłożyć, żeby 'COŚ' usłyszeć?!
Kwadrylion kodeków, coraz to lepsze i bardziej wyszukane, a czarne nie za bardzo chce być czarne, a super-duper-jakość tak słabiutka i pocięta po kompreji, że lepiej do (pra)dziadkowego gramofonu wrócić, bo dźwięk jakiś taki ŻYWSZY, NATURALNY, PEŁNIEJSZY...
 
Do góry