Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

Master-78

Member
Przygody z serwisem opisałem w kolejnych postach.
Serwis w ciągu tygodnia zadecydował o naprawie i taką wykonał. Tutaj jeśli o czasie mowa, to było całkiem sprawnie.
Nie podobało mi się to, że zwrócić chcą TV, który sami rozbili.
Pomógł KiKi - poszła odgórna decyzja o wymianie na nowy, a nie zwrot naprawionego po upadku i rozbiciu przez pracowników serwisu (elektronika często szwankuje - naprężenia od uderzeń).
 

ThazoR

New member
Prześledzę relację w takim razie, widocznie więcej mnie ominęło. Próba naprawy uszkodzonego tv przez serwisantów już mnie zaintrygowała i mimo że przed zakupem Philipsa przeczytałem ok. 250 stron tego tematu to postanowiłem zaryzykować i nie żałuję. Mam nadzieję że to się nie zmieni;-)
 

szybal

Banned
Kolega dostał propozycję wymiany na nowy nowszy model
Wolał zostać przy 8102 więc muszą znaleźć gdzieś nowy egzemplarz dlatego tyle to trwa.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Master 78 na kiedy masz dostawę.
Szkoda że nie odebrałeś nowego PUS8602 - bym Ci wymienił na nowy PUS8102 od reki.
 

Master-78

Member
Czołem Kiki,

Serwis napisał w Piątek, że zamówili i czekają na potwierdzenie terminu. Kiedy dostaną potwierdzenie - odezwą się. Na dziś - nie mam żadnych szczegółów.
Zamiana - tak, przy obecnych różnicach w cenie tych TV to 'dobry deal' :-D
 

Master-78

Member
Serwis dziś odpowiedział na moje pytanie ws. planowanej daty dostawy 65PUS8102 - dziś do końca dnia powinien być znany termin.

Aktualizacja z Serwisu: Błąd systemowy i nie znana jest data dostawy :)

Co do usterki (jednej z kilku) jaka w moim występowała to było to migotanie i przebitki innego obrazu.
Na innych forach (tak w PL jak i za granicą) ten sam problem występował:

"Posiadam ten TV i wspomniana wcześniej usterka czasem się w nim pojawia. Ustaliłem że winny jest wadliwy moduł T-CON jednej w serii telewizorów (zawierającej w numerze seryjnym cyfry Fz1xxxxx993xx). Powoduje on mruganie i poziome zakłócenia obrazu do czasu rozgrzania się do odpowiedniej temperatury, a więc zaraz po włączeniu "zimnego" jeszcze TV, później działa prawidłowo."

"serwis wymienia bez gadania T-CON i kabel LVDS".
 

Master-78

Member
Ludziska, puszcza ten Tv dzwiek 5.1 na kino domowe? DTS odtwarza?




Jeśli po HDMI to powinno spokojnie polecieć.
W przypadku SPDiF - tutaj SoC/soft słabo sobie radzi. Dolby Digital OK, z DTS'em - zależnie od źródła/programu - udawało mi się DTS uzyskać czasami. Jeśli było wyżej niż DTS (np. DTS HD-MA, etc.) to nie było dźwięku i konieczne było włącznie transkodowania (np. w KODI zainstalowanym w tym TV udawało się downmix do DD lub DTS uzyskać po optyku).
 

DJ82

Member
Ostatnio zacząłem się interesować Google Home. Jako że od 1.12 zaczął u mnie działać Asystent Google po polsku to moje zainteresowanie jeszcze bardziej wzrosło :)
Dzisiaj podłączyłem TV do Google Home... i da się jedynie pogłaszać (i to też nie w pełnym zakresie) i tyle. Gdy powiem wyłącz TV to niby asystent odpowiada OK ale TV się nie wyłącza - ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie??
 

kismoMR

New member
Serwis dziś odpowiedział na moje pytanie ws. planowanej daty dostawy 65PUS8102 - dziś do końca dnia powinien być znany termin.

Aktualizacja z Serwisu: Błąd systemowy i nie znana jest data dostawy :)

Co do usterki (jednej z kilku) jaka w moim występowała to było to migotanie i przebitki innego obrazu.
Na innych forach (tak w PL jak i za granicą) ten sam problem występował:

"Posiadam ten TV i wspomniana wcześniej usterka czasem się w nim pojawia. Ustaliłem że winny jest wadliwy moduł T-CON jednej w serii telewizorów (zawierającej w numerze seryjnym cyfry Fz1xxxxx993xx). Powoduje on mruganie i poziome zakłócenia obrazu do czasu rozgrzania się do odpowiedniej temperatury, a więc zaraz po włączeniu "zimnego" jeszcze TV, później działa prawidłowo."

"serwis wymienia bez gadania T-CON i kabel LVDS".
Tak jak napisano w obcym forum. Wymiana naprawia usterkę. Miałem to w swoim tv wymienili i jest spoko. Też pisałem o tym w tym wątku lecz echem się odbiło....
Pozdrawiam







Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Master-78

Member
kismoMR - dzięki! Jest nadzieja! :) Też jestem przekonany, że po prostu maszyneria była nieprawidłowo ustawiona i jakaś (może niemała) partia T-CON'ów po prostu miała zimne luty/niewłaściwe parametry montażu i stąd wskazane (migotanie/czarne ekrany). Pracowałem m.in. w branży automotive i innej firmie z branży spawalniczej (sprzęt medyczny) i spotkałem się z takimi 'technologicznymi' kwiatkami. Grunt, że poprawili proces produkcyjny i przynajmniej tą wadę wyeliminowali.

Nie wiem natomiast, czy są w stanie opanować temat 'szachownicy', który wynika z moich podejrzeń z montażu podświetlenia matrycy za rozpraszaczem (i niezachowania odległości lub deformacji - być może rozgrzewa się i deformuje? - podświetlenia od dyfuzora światła?)...

Ciekaw jestem, czy mój 'nowy' PUS8102 przed Świętami BN dotrze? :-D
Żona na razie cierpliwa, ale to się w pewnym momencie skończy :p


Wątek o moich przygodach z 65PUS8102 zatacza szersze kręgi.
Znalazłem go także na audiostereo.pl - interesujące, że w sprzętach audio wątki o video ;-)
Chcąc sprostować nieścisłości - założyłem konto, aktywowałem je i opisałem z 'pierwszej ręki' sprawę, w tym ofertę pomocy ze strony KiKi'ego, mimo, że TV nie był u niego zakupiony.
Po około dobie - moje posty (zatwierdzane wcześniej przez administrację forum) zniknęły, a konto jest nieaktywne i nie mogę go ponownie zarejestrować ani aktywować...:banned::fool::niewiem:8)
 
Ostatnia edycja:

Master-78

Member
Aktualnie - NIE WIADOMO... Ostatnie info przekazałem Tobie wczoraj około 15. Żadnych nowych wieści - poza tym: "Problem jest systemowy. Wiedzą jaki TV, ale system nie chce go przepuścić. Spróbuję to wyjaśnić jak najszybciej."
 
Do góry