Philips Fidelio B97

kowallosu

New member
Witam,
Coś dziwnego dzieje się z moim soundbarem. Zaczyna przerywać dźwięk. Tak jakby gubił sygnał HDMI. Czasem telewizor głupieje i na zmianę wyświetla jako źródło dźwięku HDMI ARC lub głośniki TV. Problem powstał nagle. Co może być na rzeczy? Aktualizacje mam najnowsze.
Wymienić kabel?
Wczoraj robiłem factory reset, ale nie wiem soundbar się zresetował prawidłowo, bo nie musiałem go ponownie dodawać do aplikacji.
Da się jakoś usunąć urządzenie z aplikacji philipsa? Szukam i nie wiem jak eh.
 

mareq7

Member
Czy ktoś używa Fidelio b97 z konsola PlayStation 5? Mam małe pytanie co do dźwięku Dolby Atmos na konsoli. W ustawieniach konsoli mam ustawione wszystko poprawnie właśnie na Atmos, soundbar na pasku wyświetla informacje że jest on włączony. Problem w tym że dźwięk delikatnie się spóźnia tak o pół sekundy dosłownie. Mój tv to Philips. W ustawieniach dźwięku tv w opcji opóźnienie wyjścia cyfrowego nic nie daje wybranie obejścia czy włącz. Jeśli na konsoli zamiast Atmos wybiorę zwykłe Dolby to również jest to opóźnienie przy każdorazowym włączeniu konsoli ale wtedy wybór w tv opcji włączenia opóźnienia cyfrowego załatwia sprawę. Jedynie w tym Atmos nic się nie dzieje. Ktoś wie czy da się to jakoś naprawić ? No bo chyba w samym soundbarze nie ma opcji dla opóźnienia?
 

GChmurka

Member
SYNC na grajbelce działa tylko dla. sygnałów HDMI nie wiem czy dla HDMI eARC działa bo w sumie tam to powinien TV sterować opóźnieniem przy przekazywaniu dzwięku.

Ja bym jeszcze spróbował podpiąć to tak konsola -> soundbar -> tv, dźwięk zostanie obsługiwany bezpośrednio a obraz przejdzie przez grajbelkę i dotrze do TV. Może tak całkowicie wyeliminujesz opóźnienia i nic nie będziesz musiał ustawiać.
Jak się uda a jednak chcesz potem mieć konsole podpięta do tv to ewidentnie coś masz nie tak ustawione z przekazywaniem dzwięku w samym tv i to on powoduje opóźnienia. Alternatywnie coś skopane z firmware tv (nic z tym nie zrobisz poza wpięciem konsoli do SB i czekaniem na poprawkę) bo i na to ludzie się skarżą na forach Philipsa twierdząc, że przy specyficznych ustawieniach (np. w trybie gry) dźwięk potrafi się opóźnić.
 
Ostatnia edycja:

mareq7

Member
No właśnie zapomniałem dodać że mam to podpięte oczywiście kablem hdmi arc i faktycznie ustawianie w soundbarze tego opóźnienia nie działa wyedy nie ma żadnej różnicy. No nic w tygodniu przesiadam się na nowy tv zobaczymy może to faktycznie wina jego oprogramowania. W nowym będzie już hdmi 2.1 może będzie jakaś różnica.
 

mareq7

Member
Zanim wejdzie nowy TV do dla experymentu podepnij konsole pod grajbelkę. Sam jestem ciekawy czy pomoże.
Podłączyłem konsole do belki. Początkowo myślałem że w ogóle nie ma to sensu bo jak niby konsola podłączona do belki ma dawać obraz na tv, okazało się że daje co mnie zdziwiło. No i teraz nie ma tego problemu z opóźnieniem, na belce wyświetla się Atmos. Wcześniej także na ekranie tv miałem takie graficzne powiadomienie o atmosie, teraz tego nie ma no ale dźwięk działa. Mimo wszystko wydaje mi się że ten dźwięk z wybraną opcją starego Dolby jest lepszy od atmosa. Chodzi mi o dźwięki wydobywające się z tych dwóch odłączanych głośników. Jest ich jakby więcej, efekty są głośniejsze. Sam nie wiem co myśleć o tym calym Dolby Atmos.
 

GChmurka

Member
Atmos to to samo co dolby tylko ma dodane dźwięki z góry (grajbelka realizuje to przez 2 głośniki skierowane w górę). W dolby bez atmos te głośniki w górę po prostu są wyłączone i te dzwieki kierowane są na inne głośniki.

Ale mogą być różnice w odbiorze, lecz one mogą wynikać z tego jak sobie inżynier dzwięku rozłożył na dostępne głośniki dźwięk. Może gra w trybie bez atmos ma inaczej rozłożone kanały dlatego bardziej ci pasuje.

BTW. Atos w grajbelce to marketingowy bełkot. Aby cokolwiek usłyszeć od góry musiał byś mieć zelbetowy (super odbijajcy dźwięk) sufit i siedzieć te 2m od grajbelki. Dzisiaj każdy ma coś podwieszanego więc z atmosa lipa. Aby to fajnie grało musieli by głośniki do sufitu sprzedawać.
Mi się marzy taki zestaw głośników dla Atmos bezprzewodowych, pasujących w dziury standardowych żarówek gu10. Montujesz takie cuś zamiast zarowek w podwieszonym suficie i masz ten efekt wow. Może sufit by nie spadł. Może kiedy ktoś zrobi.
 

mareq7

Member
Wszystko jasne 🙂 Ogólnie dzięki za Twoje wcześniejsze posty bo z nich się dużo dowiedziałem. No i na koniec polecam polować na b97 na ibood bo sam tam kupiłem za 2300 gdzie w sklepach wołają nawet 5600 za tą belkę.
 

luck76

Well-known member
Też tak słyszałem.
Modele sprzed lat były prawie bez awaryjne, teraz jest inaczej.
to poniżej z maja 2023 to nie Twój wpis polecający, że taki extra i w ogóle?
1702322742273.png
 

Tommi_ASR

New member
Panowie jak castowac muzykę z YT Music na ten soundbar? Jak klikam w apce YT music na ikone do castowania to szuka i szuka urządzeń i finalnie nie odnajduje tej belki. Czy coś trzeba włączyć zmienić w ustawieniach belki żeby się pokazała na liście urządzeń? Dodam, że spotify łączy się bez problemu i odtwarza muzykę przez spotify connect, więc to raczej nie problem z siecią Wi-Fi.
 

Tortex

New member
Mam tę belkę od kilku miesięcy i niby gra fajnie, ale coraz bardziej irytuje mnie to buczenie subwoofera w momencie w którym do belki nie dochodzi audio, np. jak przełączam kanały, wybieram coś z menu w Netflix.

Myślicie, że z tego powodu mi przyjmą zwrot w sklepie? Oddawał ktoś belkę po czasie? Boję się trochę odsyłać, żeby w ramach gwarancji mi nie przysłali czegoś zmasakrowanego bo to jednak spory gabaryt.

Inna kwestia to odczepiane głośniki. Co jakiś czasu na ekranie widzę komunikat 0%, jakby były nienaładowane, a przecież są cały czas podpięte.

Ktoś ma takie problemy?

Z subwooferem próbowałem już chyba wszystkiego zabawy z różnymi kablami, ustawieniami, resetem, aktualizacją itp. nic nie pomogło.
 

FullObcyk

Member
Próbuj, chodź temat był znany przed zakupem. Philips nic z tym nie zrobił, ten typ tak ma.
Mój ma dokładnie, to samo. Jednak biorąc pod uwagę cenę wyjściową 2300,00 zł i fakt, że opisywane
zjawiska ( buczenie i komunikat 0% ) nie mają żadnego wpływu na jakość dźwięku, nie widzę podstaw do
komplikowania sobie życia.
 

Tortex

New member
Nareszcie mam urlop, więc postanowiłem drążyć temat tego buczenia. Fora nawet zagraniczne jakoś się nie rozpisują na temat tego soundbara, ale zupełnie przypadkiem znalazłem przyczynę buczenia subwoofera, choć cholera wie jak to rozwiązać. Być może inni mają to samo.

Może pomożecie to jakoś rozwiązać, albo chociaż sprawdzicie czy u Was to buczenie wiąże się z tym samym co u mnie skoro Philips nie jest w stanie zdiagnozować problemu.

Otóż testowałem go dzisiaj na różne sposoby i choć zwykle te odpinane głośniki mam z listwą, tak dzisiaj odłączyłem je by sprawdzić działanie baterii i głośność. Ku mojemu zdziwieniu usłyszałem w nich głosy! W sensie było to o tyle dziwne, że działo się to w menu YT, a więc gdy nic nie grało i powinna być idealna cisza. W tym samym momencie oczywiście buczy subwoofer również.

Wsłuchałem się w te głosy i wiecie co? Słychać w nich było delikatnie dialogi kanału telewizyjnego na którym włączyłem aplikację z YT. Tak samo z innymi apkami ala Netflix. Mimo, że to one powinny wysyłać jedyny sygnał, to tak jakby soundbar zbierał równocześnie ten z telewizora, czytaj stacji na którym uruchomiona jest apka.
Wychodzi na to, że jakimś cudem w tym momencie audio nie jest odcięte całkowicie, tzn. jest ale tylko na głównej belce, ale subwoofer oraz te boczne głośniki jak są odpięte coś zbierają, a konkretnie sygnał TV. Próbowałem wyciągnąć kabel antenowy, żeby nie było telewizji i tych głosów, te znikają, ale buczenie zostaje. Wychodzi na to, że tutaj jest jakiś problem.

Podrążyłem dalej temat i pogrzebałem w opcjach TV (w tych belki nic szczególnego nie ma). Okazało się, że gdy wybiorę format wyjściowy audio na telewizorze PCM, to wówczas te szumy, i dźwięki w subwooferze ustają! Wszystko działa jak należy. Buczenie pojawia się jak wybiorę dopiero (zamiast PCM) Dolby Digital, Dolby Digital + i Dolby Atmos, wówczas buczenie wraca.

W teorii mógłbym wybrać PCM, ale nie po to kupowałem belkę za taką kasę, żeby rezygnować z DD, DD+ czy DA, a przełączać za każdym razem mi się nie chce.
Oczywiście jak leci jakiś film czy coś i już załaduje się dźwięk DD, to buczenia nie słychać lub zagłusza je ścieżka i nie mogę tego wyłapać.

Ktoś może sprawdzić czy u Was jest podobnie?
Ewentualnie jak to teraz ogarnąć?

Niby można by przypuszczać, że to wina TV, ale skoro to globalny problem, to chyba jednak nie. Za dużo osób na to się skarży.
 

PiotrekZas

Member
Belka odtwarza dźwięk taki jak dostaje. Skąd miałaby przebicia z kanalu TV? Przecież nie ma w niej tunera. Jedynie z telewizora...
Masz możliwość sprawdzenia belki na innym TV?
 

Tortex

New member
Mój TV to Samsung RU8002 55'.
Niestety nie mam nic nowszego by to sprawdzić.

Wiadomo, że trop jasno sugeruje, że wina telewizora, ale to nie jest incydentalny problem i sporo osób ma coś takiego z tego co widzę po sieci, więc trochę wątpliwe, że wszystkie te telewizory są złe.

Może ktoś dojdzie do tego w czym leży problem.
 
Do góry