Philips DLED 9206 z odświeżaniem 100 Hz na rok 2021

conqest

Well-known member
Bez reklam
Na moim 9206 jest minimalny clouding i widać minimalnie pionowe pasy. Oczywiście nie widac tego przy normalnym oglądaniu kanałów. Też tak macie? Co do obrazu jako takiego to faktycznie nie jest źle.
 
Na moim 9206 jest minimalny clouding i widać minimalnie pionowe pasy. Oczywiście nie widac tego przy normalnym oglądaniu kanałów. Też tak macie? Co do obrazu jako takiego to faktycznie nie jest źle.
Wczoraj byłem w sklepie celem organoleptycznego zobaczenie co i jak między tym philipsem a sony X90JAEP. Sprzedawca tłumaczył mi, że Philips ma podświetlane krawędziowe co będzie się objawiać właśnie takimi pasami.

Dodatkowo mówił, że w przypadku wyświetlania białych napisów na czarnym tle widoczna może być poświata dookoła nich. Możesz to potwierdzić.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Ja znam różnice między Sony a Philipsem bo mam w domu obydwa. Nie u mnie nie ma poświaty. Te pasy i clounding są widoczne w stopniu minimalnym i to nie podczas normalnego oglądania. Tylko np jak jest podświetlona matryca a nie jest zapisane rzadne źródło sygnału to minimalnie widoczny jest ten clouding. Wydaje mi się że było więcej a jest zdecydowanie mniej więc to chyba też od wygrania matrycy zależy.
 

marmac500

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dodatkowo mówił, że w przypadku wyświetlania białych napisów na czarnym tle widoczna może być poświata dookoła nich. Możesz to potwierdzić.

W Sony X90JAEP też będziesz miał lekką poświatę ponieważ ma tylko 24 strefy wygaszania. Jeśli ktoś pisze, ze nie widzi poświaty u siebie w LCD to mija się z prawdą lub jego czerń w TV jest tak słaba, że nie widzi efektu.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Na pus8535 to było u mnie ewidentnie widać. Natomiast na xh9096 i pus 9206 po korektach ustawień tego efektu nie mam.
 

TED8

Member
Witam. Czy któryś z posiadaczy tego modelu w rozmiarze 65 cali korzysta może aplikacji typu Tivimate np w połączeniu z listą od Teleevidenie? I mógłby się podzielić opinią/wrażeniami? Czy jest to znośne do oglądania czy raczej tyłka nie urywa?

Obecnie posiadam jakiegoś starego LG do którego mam dokupiony mi box na którym głównie korzystam z aplikacji Tivimate (premium), Netflix, Hbo Go oraz Prime Video. Chciałbym stary tv dać wraz z boxem do sypialni i szukam czegoś w rozmiarze 65 cali do salonu, bardzo mnie zaciekawił ten model lecz bardzo mi zależy na informacji odnośnie korzystania oraz wrażeń z oglądania właśnie tv internetowych.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Tivimate nie mam i nigdy nie używałem. Natomiast Netflix, HBO go, Amazon prime, Canal Plus online, Play now (te mam i te sprawdzałem) działają bardzo dobrze.
 

TED8

Member
W sumie domyślam się że z tymi apk nie ma problemu..bardziej mi zależy na opinie o apk do tv internetowej, może się ktoś tu znajdzie kto korzysta [emoji846]

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Ingvrath

New member
Mogę w swoim pierwszym poście na tym forum dorzucić co nie co od siebie odnośnie tego modelu. Zaznaczę, że nie jestem znawcą w branży TV i operuje tylko na wrażeniach niedzielnego użytkownika. Jedyne czego oczekiwałem to przyjemnego dla oka obrazu i użyteczności wszystkich jego funkcji bez większych problemów, które niestety się pojawiły:

Problem numer jeden to wątek z początku grudnia w tym poście - przycinające się filmy z dysku HDD. Film 4k, rozmiar około 25-30 GB i niestety przycinanie się. Na szczęście problem rozwiązałem ściągając aplikację ze sklepu play, która dodatkowo umożliwiła mi odtwarzanie polskich napisów. Teraz filmy raczej się nie zacinają, ale jednak zdarza się raz czy dwa na seans chrupnąć.

Problem numer dwa - który trochę mnie wykańcza nerwowo. Problem działania funkcji internetowych na domowym światłowodzie UPC. Testowałem telewizor na internecie Orange z telefonu - wszystko śmigało bez minimalnych problemów. Po podłączeniu TV do internetu domowego Netflix wczytuje film do 24% i pauza, youtube zacina się, wyrzuca błąd rozłączenia z Internetem. Wyszukiwanie głosowe nie działa. Kontaktowałem się z pomocą techniczną Philipsa - zgrywałem im logi - otrzymałem odpowiedź, że telewizor zachowuje stałe połączenie z Internetem i oni nie widzą problemu (mimo że podczas korzystania z youtube autentycznie wywala komunikat o rozłączeniu z Internetem). Zostaje mi powalczyć teraz z UPC, ale oni twierdzą, że wszystkie porty mam odblokowane i nie wiedzą co może być przyczyną. Jedni odbijają piłeczkę do drugich a ja nie wiem co z tym wszystkim zrobić.

Natomiast wszystkie pozostałe funkcje jak obraz, ambilight, dźwięk (korzystam dodatkowo z HiFi podłączonego do TV i jadę na dwa źródła dźwięku), smart menu TV - wszystko jest na poziomie zadowalającym takiego użytkownika jak ja i na nic więcej nie mogę narzekać.

Może mały irytujący aspekt to forma zaślepki na wejścia z tyłu TV. Świetnie, że coś takiego jest ale szkoda że jedno wejście USB nie jest na zewnątrz i chcąc podpiąć pendrive, za każdym razem trzeba tą zaślepkę ściągać - irytujące.
 

Ingvrath

New member
Po prostu TV stoi u mnie w pokoju, który nie jest żadnym salonem - nie dysponuję soundbarem czy kinem domowym, więc kablem mini jack podłączyłem wieżę hi-fi do wejścia słuchawkowego. Dzięki temu TV i głośniki z hifi działają jednocześnie - TV pozwala oddzielnie regulować poziom obu głośników i bardzo fajnie to działa jak na sprzęt dźwiękowy, który ma około 10 lat.
 

Ingvrath

New member
Tak. To jest świetne i działa naprawdę wygodnie. Jedyne czego brakuje to "Mute" dwóch źródeł na raz. Niestety trzeba wyciszać dwa sygnały rozdzielnie, ale i tak jest to proste i przyjemne.
 

ferg80

Member
Mogę w swoim pierwszym poście na tym forum dorzucić co nie co od siebie odnośnie tego modelu. Zaznaczę, że nie jestem znawcą w branży TV i operuje tylko na wrażeniach niedzielnego użytkownika. Jedyne czego oczekiwałem to przyjemnego dla oka obrazu i użyteczności wszystkich jego funkcji bez większych problemów, które niestety się pojawiły:

Problem numer jeden to wątek z początku grudnia w tym poście - przycinające się filmy z dysku HDD. Film 4k, rozmiar około 25-30 GB i niestety przycinanie się. Na szczęście problem rozwiązałem ściągając aplikację ze sklepu play, która dodatkowo umożliwiła mi odtwarzanie polskich napisów. Teraz filmy raczej się nie zacinają, ale jednak zdarza się raz czy dwa na seans chrupnąć.

Problem numer dwa - który trochę mnie wykańcza nerwowo. Problem działania funkcji internetowych na domowym światłowodzie UPC. Testowałem telewizor na internecie Orange z telefonu - wszystko śmigało bez minimalnych problemów. Po podłączeniu TV do internetu domowego Netflix wczytuje film do 24% i pauza, youtube zacina się, wyrzuca błąd rozłączenia z Internetem. Wyszukiwanie głosowe nie działa. Kontaktowałem się z pomocą techniczną Philipsa - zgrywałem im logi - otrzymałem odpowiedź, że telewizor zachowuje stałe połączenie z Internetem i oni nie widzą problemu (mimo że podczas korzystania z youtube autentycznie wywala komunikat o rozłączeniu z Internetem). Zostaje mi powalczyć teraz z UPC, ale oni twierdzą, że wszystkie porty mam odblokowane i nie wiedzą co może być przyczyną. Jedni odbijają piłeczkę do drugich a ja nie wiem co z tym wszystkim zrobić.

Natomiast wszystkie pozostałe funkcje jak obraz, ambilight, dźwięk (korzystam dodatkowo z HiFi podłączonego do TV i jadę na dwa źródła dźwięku), smart menu TV - wszystko jest na poziomie zadowalającym takiego użytkownika jak ja i na nic więcej nie mogę narzekać.

Może mały irytujący aspekt to forma zaślepki na wejścia z tyłu TV. Świetnie, że coś takiego jest ale szkoda że jedno wejście USB nie jest na zewnątrz i chcąc podpiąć pendrive, za każdym razem trzeba tą zaślepkę ściągać - irytujące.




To raczej wina dostawcy internetu. Ja mam orange i śmiga perfekcyjnie.Żadnych przycięć.
 

marmac500

Klub HDTV.com.pl
VIP
Problem numer dwa - który trochę mnie wykańcza nerwowo. Problem działania funkcji internetowych na domowym światłowodzie UPC. Testowałem telewizor na internecie Orange z telefonu - wszystko śmigało bez minimalnych problemów. Po podłączeniu TV do internetu domowego Netflix wczytuje film do 24% i pauza, youtube zacina się, wyrzuca błąd rozłączenia z Internetem. Wyszukiwanie głosowe nie działa. Kontaktowałem się z pomocą techniczną Philipsa - zgrywałem im logi - otrzymałem odpowiedź, że telewizor zachowuje stałe połączenie z Internetem.

Nie wiem jak jest w Philipsie, ale niektóre TV posiadają łącze ethernet zaledwie 100Mb i wtedy trzeba przełączyć się na sięć Wi-Fi.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Nawet gdyby tak było że karta.ma tylko 100mb to i tak nie powinno nic zacinać. U mnie np nie zacina nic a mam podłączone po kablu właśnie.
 
Do góry