Philips 65pus8818 białe plamy na czarnym tle

Lucas83

New member
TV wrócił z serwisu z wymienionym ekranem:

IMG_3944.JPEG


IMG_3948.JPEG


IMG_3949.JPEG


IMG_3951.JPEG


Było źle, ale tu jest jeszcze gorzej.
 

Lucas83

New member
Złożyłem reklamację, wysłałem zdjęcia do sklepu. Sklep (na podstawie opinii serwisu) odrzucił reklamację, twierdząc, że to zjawisko jest normalne i że jest cechą, a nie wadą ekranów LCD. Serwis nie zauważył pionowych pasów (zapewne doskonale wiedział o problemie, bo to nie pierwsza sztuka, która do nich trafia), a powodem wymiany ekranu było zaciemnienie w prawym górnym rogu. Vertical banding i clouding jest w moim przypadku normalną rzeczą. A to, że widać go nawet przy włączaniu TV, to już nikogo nie interesuje. Za pierwszym razem sklep wymienił TV na podstawie zdjęć, które im podesłałem, za drugim razem sprawę oddał do serwisu, który wymienił ekran, a teraz wszystko jest w porządku pomimo że jest to najgorsza matryca z jaką miałem styczność jako posiadacz tego TV. Co z tym zrobić?
 

djrzz

Member
Kiedy tv kupiony? Wklej zrzut tego pisma co sklep wysłał w odpowiedzi do Ciebie. Ja już miałem nieraz sytuację że sklep błędnie sformułował pismo co skutkowało tym że było nieważne!

przykład:
Składasz reklamację z ustawy do sklepu, sklep wysyła ci odpowiedź że serwis stwierdził to i tamto że jest zgodne ze specyfikacją i sprzęt jest sprawny itp. W takim wypadku pismo jest nieważne gdyż sklep musi napisać coś w stylu że odrzucają oni jako sklep reklamację na podstawie opinii serwisu itp.
 
Ostatnia edycja:

Chase

Member
@Lucas83
Przeszukaj dobrze to forum, było tu wiele podobnych przypadków. Ja bym pisał odwołanie lub kolejną reklamację w ramach rękojmi., ale Ekspertem nie jestem
 

Lucas83

New member
TV kupiony na przełomie marca i kwietnia tego roku, świeża sprawa. W piśmie odpowiedzieli, że reklamację odrzucają na podstawie opinii serwisu, który dostał moje zdjęcia od nich. A serwis dodatkowo zasięgnął opinii u producenta, który stwierdził, że TV jest sprawny i zgodny ze specyfikacją. Co ciekawe, to wszystko stało się bardzo szybko, tzn. dosłownie w ciągu 2 dni. Zdjęcia wysłałem 10 czerwca, a 12 czerwca już miałem odpowiedź. Dodatkowo stwierdzili, że to nie wada, a cecha ekranu LCD.

Wczoraj przyjrzałem się jeszcze ekranowi i okazało się, że na domiar złego pojawił się czerwony piksel (subpiksel). Piksel świeci się w bliskich okolicach tej najjaśniejszej plamy.
 

dun

New member
Jestem w kontakcie ze sklepem (Media Markt). Wydaje się, że są otwarci na rozmowę, zobaczymy co finalnie z tego wyjdzie.

Jeżeli masz możliwość skorzystania z rękojmi, walcz ile się da. Ja mam telewizor z ME i jest tragicznie... mimo tego serwis stwierdził, że jest OK i odrzucił reklamację. Gdybym miał możliwość skorzystania z rękojmi, wtedy bym się nawet nie czaił. Zastanawiam się jednak czy dla obecnych telewizorów Philips Ambilight jest w ogóle jakaś nadzieja. Nie dawno kupiłem jeszcze 43 calowy telewizor i on również ma mankamenty, ale da się żyć, bo podczas zwykłego wyświetlania ich nie widać o ile nie ma jednolitej szarej planszy. Winieta jest tragiczna (narożniki są ogromnie zaciemnione) ale na szczęście też zbytnio nie przeszkadza o ile nie ma jednolitych plansz.

Wracając jednak do opisywanego modelu.. jeżeli moderacja puści mi link, który zaposowałem wcześniej, zapoznaj się ze stroną, na której wszystko opisałem.
 

dun

New member
Wczoraj przyjrzałem się jeszcze ekranowi i okazało się, że na domiar złego pojawił się czerwony piksel (subpiksel). Piksel świeci się w bliskich okolicach tej najjaśniejszej plamy.

U mnie również pojawił się czerwony piksel, ale wydaje mi się, że jest widoczny tylko podczas wyłączania konsoli PS5. Mam więc dwie teorie...
  • Albo pixel faktycznie jest martwy ale dimming (wygaszanie pikseli) go dobrze ukrywa
  • Albo jest to kwestia sygnału.

Muszę się temu przyjrzeć dokładniej.
 

Lucas83

New member
Jutro wrzucę zdjęcia czerwonego piksela u mnie. Będzie można porównać z Twoim.

Link możesz podesłać mi w PW. Chętnie zaznajomię się z treścią.
 

Lucas83

New member
Przepraszam za zwłokę, miałem natłok innych spraw. Wrzucam poniżej fotki piksela:

IMG_3980.JPEG


IMG_3981.JPEG


Serwis ma ponownie odebrać TV ode mnie.
 

Lucas83

New member
Super to będzie jak w końcu dostanę zwrot środków za ten TV i będę mógł kupić coś innego. Wczoraj wieczorem znalazłem kolejne dwa martwe piksele. Fotki wrzucę dziś wieczorem. Jakość tej wymienionej matrycy jest po prostu żenująco niska i takie coś w ogóle nie powinno trafić do klienta jako nowa część. Wygląda na jakiś odpad produkcyjny.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Tak jak pisałem wiele razy - wystarczy żeby sprawdzić przed zakupem przy kalibracji i cieszyć się z takiego zakupu.
Bo wówczas gra świetnie.
 

gitarrra

Well-known member
Bez reklam
Dobry sklep ,wymienił by Ci bez problemów.
I zrobiłby tak pomimo negatywnej opinii serwisu i producenta?
To wtedy chyba bierze na siebie koszty nowego telewizora ,bo raczej nikt mu nie zwróci pieniędzy za taki manewr.
Już widzę ten "dobry sklep" ,jak ze swojej kieszeni płaci nierzadko kilka tysięcy zł za nowy tv.
 
Do góry