Nowości kinowe, opisy filmów... officebox ;)

zgred72

New member
Usypiam wlasnie na reklamach przed seansem Rogue One.
Na tych dramatach to Wy sie pospicie ;).
Piramida dla Ciebie to jest jeszcze jakas szansa Monster Calls, ktory imho w kwestii filmowej koncepcji i egzekucji jest malym dzielem sztuki.

Z trailerów Monster....wygląda słabiutko.
Zobaczymy po całości.;)
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Z trailerów Monster....wygląda słabiutko.
Zobaczymy po całości.;)

Arrival tez z traillerow wygladal slabo, a okazal sie niezly.
Dla odmiany 100 innych filmow miala kozackie trailery i czesto zostawialy zwodnicze wrazenia. Czasem byly to jedyne sceny z filmu ktora warto bylo ogladac.
Ten film jest madry, jest dobrze skonstruowany, ma realne postacie i dotyka realnych problemow, mimo swej fantazyjnej formuly. Zreszta odluzmy fabule. Wiele osob odbiera film glownie, jesli nie jedynie poprzez historie. Najczesciej to Ci, ktorzy ogladaja film na telewizorze, po Wiadomosciach. Tymczasem chodzi tez, jesli nie przede wszystkim, o emocje. Jesli siedzisz w kinie i na ekranie niewiele sie dzieje, a mimo wszystko Twoje napiecie wzrasta, czy dzieki dzwiekowi, muzyce, ciszy, przeciagnietej, zwolnionej, czy zmyslnie skomponowanej scenie, zmienia sie rytm w jakim oddychasz, to mowi cos o warsztacie artystow, ktorzy film zrobili.
Prosty i uniwersalny przyklad.
Dlaczego ostatni Mad Max wydaje sie filmem wyjatkowo dobrym, dla tak wielu osob, pomimo banalnej historii?
Moze mamy skojarzenia z tym co widzielismy kiedys, w innych filmach z serii i co gralo nam w sercu, za mlodych lat. Mamy tez akcje, zywe kolory, wybuchy, idealny soundmix. Ale przeciez te rzeczy mamy tez w innych filmach, ktore sa bardziej wybuchowe i rownie nieskomplikowane, a mimo wszystko nas nudza. To, ze zrobil go 70-latek tez jest wyjatkowe, ale wiekszosc widzow nie zdaje sobie z tego sprawy, totez wydaje sie to nie miec znaczenia.
Przyjzyjecie sie i zasytanowcie sie nad sposobem w jaki film zostal nakrecony i zmontowany.
Piramida (pewnie nie On jeden) nie cierpi paskudnego speedupu w scenach akcji, ktory uwypukla sie jeszcze bardzie dzieki uplynniaczom wyswietlaczy, ktore czasem nie wyrabiaja i nie trzymaja tempa, ale na szytwnym 24 fps film da sie obejrzec. A jak juz obejrzymy drugi i trzeci raz, to uderzy nas to, ze ten film po prostu sie oglada dobrze, przyjemnie, pomimo iz nie ma w nim cudnych ujec, motywow, czy naturalnego swiatla jakie znajdziemy u Lubezkiego. Dlaczego tak jest?
To nie przypadek, a efekt czysto zamierzony i skrupulatnie wykonany. Zwroccie uwage, ze w tym filmie, to co w scenie istotne znajduje sie zawsze w centrum kadru, nie ma koniecznosci szukanie istototych detali na obrzezach ekranu. Dalej montaz. Mad Max FR, kojarzy sie nam zdecydowanie jako film dynamiczny i faktycznie chwilami ujecia trwaja 1 albo 2 sek, srednio w calym filmie jedno ujecie trwa 2,66 sek. To szybko, choc jest sporo filmow, w ktorych ta srednia jest nawet nizsza. Pewnie nie spodziewalibyscie sie ze dla Dark City ta srednia to 1.8 sek :)
Pomimo tak szybko zmieniajacych sie ujec, sytuacja na ekranie zmienia sie na tyle plynnie, ze jesli 10x przyspieszymy predkosc, to i tak film da sie ogladac i w pelni zrozumiec przedstawiona obrazem historie. Taki trick nie uda sie z zadnym filmem, majacym podobnie niska srednia dlugosc ujecia, a wlasciwie z malo ktorym filmem wogole.
Malo kto zwraca uwage na takie rzeczy, ale bez wzgledu na to co nam sie indywidualnie podoba, takie elementy sa uniwersalnie i zawsze, chcby podswiadomie wplywaja pozytywnie na odbior widza.
No prosze przyznac sie bez bicia. Komu nie podobal sie ostatni Mad Max?
 
Ostatnia edycja:

zgred72

New member
Arrival tez z traillerow wygladal slabo, a okazal sie niezly.
Dla odmiany 100 innych filmow miala kozackie trailery i czesto zostawialy zwodnicze wrazenia. Czasem byly to jedyne sceny z filmu ktora warto bylo ogladac.
Ten film jest madry, jest dobrze skonstruowany, ma realne postacie i dotyka realnych problemow, mimo swej fantazyjnej formuly. Zreszta odluzmy fabule. Wiele osob odbiera film glownie, jesli nie jedynie poprzez historie. Najczesciej to Ci, ktorzy ogladaja film na telewizorze, po Wiadomosciach. Tymczasem chodzi tez, jesli nie przede wszystkim, o emocje. Jesli siedzisz w kinie i na ekranie niewiele sie dzieje, a mimo wszystko Twoje napiecie wzrasta, czy dzieki dzwiekowi, muzyce, ciszy, przeciagnietej, zwolnionej, czy zmyslnie skomponowanej scenie, zmienia sie rytm w jakim oddychasz, to mowi cos o warsztacie artystow, ktorzy film zrobili.
Prosty i uniwersalny przyklad.
Dlaczego ostatni Mad Max wydaje sie filmem wyjatkowo dobrym, dla tak wielu osob, pomimo banalnej historii?
Moze mamy skojarzenia z tym co widzielismy kiedys, w innych filmach z serii i co gralo nam w sercu, za mlodych lat. Mamy tez akcje, zywe kolory, wybuchy, idealny soundmix. Ale przeciez te rzeczy mamy tez w innych filmach, ktore sa bardziej wybuchowe i rownie nieskomplikowane, a mimo wszystko nas nudza. To, ze zrobil go 70-latek tez jest wyjatkowe, ale wiekszosc widzow nie zdaje sobie z tego sprawy, totez wydaje sie to nie miec znaczenia.
Przyjzyjecie sie i zasytanowcie sie nad sposobem w jaki film zostal nakrecony i zmontowany.
Piramida (pewnie nie On jeden) nie cierpi paskudnego speedupu w scenach akcji, ktory uwypukla sie jeszcze bardzie dzieki uplynniaczom wyswietlaczy, ktore czasem nie wyrabiaja i nie trzymaja tempa, ale na szytwnym 24 fps film da sie obejrzec. A jak juz obejrzymy drugi i trzeci raz, to uderzy nas to, ze ten film po prostu sie oglada dobrze, przyjemnie, pomimo iz nie ma w nim cudnych ujec, motywow, czy naturalnego swiatla jakie znajdziemy u Lubezkiego. Dlaczego tak jest?
To nie przypadek, a efekt czysto zamierzony i skrupulatnie wykonany. Zwroccie uwage, ze w tym filmie, to co w scenie istotne znajduje sie zawsze w centrum kadru, nie ma koniecznosci szukanie istototych detali na obrzezach ekranu. Dalej montaz. Mad Max FR, kojarzy sie nam zdecydowanie jako film dynamiczny i faktycznie chwilami ujecia trwaja 1 albo 2 sek, srednio w calym filmie jedno ujecie trwa 2,66 sek. To szybko, choc jest sporo filmow, w ktorych ta srednia jest nawet nizsza. Pewnie nie spodziewalibyscie sie ze dla Dark City ta srednia to 1.8 sek :)
Pomimo tak szybko zmieniajacych sie ujec, sytuacja na ekranie zmienia sie na tyle plynnie, ze jesli 10x przyspieszymy predkosc, to i tak film da sie ogladac i w pelni zrozumiec przedstawiona obrazem historie. Taki trick nie uda sie z zadnym filmem, majacym podobnie niska srednia dlugosc ujecia, a wlasciwie z malo ktorym filmem wogole.
Malo kto zwraca uwage na takie rzeczy, ale bez wzgledu na to co nam sie indywidualnie podoba, takie elementy sa uniwersalnie i zawsze, chcby podswiadomie wplywaja pozytywnie na odbior widza.
No prosze przyznac sie bez bicia. Komu nie podobal sie ostatni Mad Max?

Akurat "Arrival" dla mnie na trailerach wyglądał obiecująco, co zresztą potwierdziła moja wizyta w kinie :) Jeśli chodzi o trailery , to bardzo często człowiek może się zawieść.
Oglądałeś już ten film??
Dlatego napisałem,ze ocenie po całości, bo trailer to nie wszystko.
 

zgred72

New member
Jeśli lubisz takie kino, mało efekciarskie, to z ostatnio obejrzanych mogę polecić:"Wyśnione miłości" Dolana , świetna praca kamerą.
 

pantomima

Banned
Buba - bardzo ciekawa analiza .
Nie rozumie tylko po co tak gleboka, wnikliwa...
Po co to wszystko...

Naturalnym jest ,ze w trakcie seansu, czy tam tuz po nim zapewna niejedna osobe dopada jakas refleksja, gelbsze zastanowienie sie czy to nad sensem naszej egzystencji ,natura czlowieka czy tam otaczajacego nas piekna ... Jest to naturalna reakacja , ktora bezwarunkowo zachodzi w naszych glowach ,pojawia sie nagle i tak samo nagle znika , niekiedy wraca , wszystko w zaleznosci od tresci jaka zostala nam podana w obejrzanym przez nas filmie .
Tego typu analizy, interpretacje rozumie , sa naturalne , ale nie pojmuje po co az tak analizowac film od strony techniczniej ?

Proponuje aby tego typu analize techniczna zostawic lepiej filmowcom , bo zwyczajny widz naprawde nie doszukuje sie tak istototych detali , ktore opisales , przedstawiles.

'chwilami ujecia trwaja 1 albo 2 sek, srednio w calym filmie jedno ujecie trwa 2,66 sek.'

Kto zwraca uwage ne tego typu niuanse ....
Jezeli nawet tego typu sytuacje maja miejsce i wplywaja w jakims stopniu na odbior przez widza , to i tak za specjalnie tego nie dostrzega , a juz napewno sie nad tym nie zastanawia , tylko oglada jak leci bo z tym zamiarem udal sie do kina czy tam usiadl wygodnie przed tv w domowym zaciszu .
 
Ostatnia edycja:

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Pantomima, są osoby, które to interesuje. Na przykład mnie. A znam jeszcze kilka.

Tylko, żebyśmy się dobrze zrozumieli: nie oznacza to, że tak trzeba. Ba, sam uważam, że czasem lepiej na technikalia nie zwracać uwagi, bo to rozprasza. Odwraca uwagę od filmu. Ale cóż, takie zboczenie.

Poza tym polecam Ci te filmiki wyżej i ogólnie ten kanał. Ciekawe są np. filmy o kole kolorów w filmach. Ciekawe jak nas filmowcy stymulują zestawami barw ☺
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Buba:

https://youtu.be/JJONDzBV2w0

Ewentualnie:
https://youtu.be/1UlyjHZChF0

Swoją drogą polecam ten kanał. Gość jest montażystą-operatorem i w bardzo przystępny sposób o tym opowiada.

No prosze. Czyli Polacy to nie gesi...
Czyli ze mozna dostac w pigulce i to po polsku. Ja widzialem wywiad z 2 operatorami na ten temat.

Technikalia to podstawa.
Ja osobiscie uwielbiam wywiady, Q&A, a zwlaszcza bitsy nieobecne w mainstreamie, bo we wszystkich tych oficjalnych wywiadach klepie sie to samo, a smaczki, ploteczki na temat przyszlych projektow, czy konkluzje kto ma klase, a kto jest zlamanym fajfusem wychodzi w jakis zakuluarowych rozmowach, czy radiowych komentarzach geekow.
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Akurat "Arrival" dla mnie na trailerach wyglądał obiecująco, co zresztą potwierdziła moja wizyta w kinie :) Jeśli chodzi o trailery , to bardzo często człowiek może się zawieść.
Oglądałeś już ten film??
Dlatego napisałem,ze ocenie po całości, bo trailer to nie wszystko.

Tak. Jakis czas temu. Jak moglbym pisac w taki sposob o filmie ktorego nie widzialem?
W PL tez juz mial prapremiere, chyba ze 2 tyg temu
Rzuce okiem na te milosci. Dzieki.
 

Piramida

Well-known member
Bez reklam
Ssiesz lemona znaczy?

On mi ssie ;)

Nowy "Mad Max" jest zyebaby jeśli chodzi o te przyspieszone i rwane ujęcia, o czym już kiedyś pisałem...
Cytat z Wiki :
Something like 50 or 60 percent of the film is not running at 24 frames a second, which is the traditional frame rate," said Seale. "It'll be running below 24 frames because George, if he couldn't understand what was happening in the shot, he slowed it down until you could. Or if it was too well understood, he'd shorten it or he'd speed it up back towards 24. His manipulation of every shot in that movie is intens...
 

pantomima

Banned
Wlasnie przed chwila w tv zobaczylem zwiastun filmu "Ciemniejsza Strona Greya " . Jakos na dniach ma sie pojawic w kinach .
Ktos sie wybiera ?
Caparzo'Piramida ? ;)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Rocco powinni tam obsadzić, a nie jakiegoś siusiumajtka.
Gość obyty z kamerą, a do tego ma doświadczenia praktyczne. Czego chcieć więcej.
Sam film też byłby dobry, gdyby zabrał się za niego Dorcel.
Tematyka jest dobra, lepsze to jak następny "marvel", ale wykonanie leży i kwiczy.
 
Do góry