Jako 2 miesieczny użytkownik panasa sd700 pozwole wyrazic moja opinie na temat zapytania kolegi Bomberos.
Ad1 jest ten problem, na poczatku bylo gorzej teraz jak krece panorame aby potem zastopowac to odruchowo zwalniam przesuwanie chwile wczesniej i ten efekt prawie nie wystepuje. Przydal by sie trzeci ois "tryb panoramowania" lub lepsze algorytmy.
Ad2. wentylator slychac generalnie przy bardzo cichych scenach, przy normalnym uzytkowaniu trzeba sie wsluchiwać i tak nie zawsze go slychac. Dla przykladu moim zdaniem glosniej pracowaly stare modele mini DV - oczywiscie nie wszystkie. Jezeli uzywanie amatorskie nie powinno przeszkadzac.
AD3 Obrabiac sie to spoko da, ale ja w vegasie nie moge tego zapisac w 50p - niby mozna w avi ale to bardzo duzo zajmuje wiec jest dla mnie nie uzyteczne i jak sonysoftware nie wprowadzi do konca roku obslugi 50p to bede musial sie chyba z Premierem przeprosic. Moim zdanie jakosc jest duzo lepsza w 50p niz 50i, Pytanie na czym ogladasz i z jakiej odleglosci, bo 3,5m na 55 calach ciezko odroznic 50i od 50p - pomijajac plynnosc. Dlatego tez jezeli nie bedziesz uzywal 50p to czy sony czy canon, czy panas obraz bedzie podobnej jakosci, kwestia gustu co do kolorow, ergonomii.
Sony napewno jest lepsze w slabym oswietleniu od panasa - canona nie znam.
Auto fokus w slabym oswietleniu jest slaby, z sampli wydaje sie ze sony radzi sobie sporo lepiej.
Tyle ze sony jest o prawie 800 droższe
Odnosnie LCD w ostrym słońcu to mysle ze do krecenia w automacie to sie sprawdza, jezeli chcialbys krecic w manualu no to raczej wizjer, aczkolwiek ten wizjer w panasie nie jest zbyt dobry. Uzywalem go tylko aby sprawdzic. Wole jednak LCD na sloncu - gdyz w wiekszosci uzywam automatu. Manuala uzywam ewentualnie trudnych warunkach oswietleniowych. W porownaniu do 5 letnich kamer to i w czytelnosci LCD jest postęp.
Po 2 miesiacch z kamerki jestem bardzo zadowolony, i przy dzisiejszych cenach nadal bym kupil panasa pomiomo tego że cx550 od sony jest dla mnie troche lepsza ale za droga.