O tym jak zwracać co i kiedy już powstało milion poradników, sklep stacjonarny umożliwia zakup towaru i jego sprawdzenie przed zakupem. W przypadku sklepu online, taka możliwość następuje dopiero w domu. I to jest baza, punkt wyjścia.
Są firmy które dają możlliwość zwrotu towaru w dowolnym momencie (zwykle dotyczy to jakby gwarancji producenta) a nie widzi mi się sklepu. W ramach gwarancji producent zgodnie z warunkami gwarancji informuje co może zaproponować. Rękojmia jest formą "gwarancji" w której w zasadzie to nie producent odpowiada a sklep... a więc sklep np. nie może naprawić, nie może wymienić (bo nie ma) lub nie może wymienić na inny bo stwierdzona wada dotyczy każdego modelu. Ja z rękojmi zwracałem np. zabawki - kilka miesięcy po zakupie, bez kartonów, bo... popiersie księżniczki do czesania, nie dało się czesać. włosy po 3 użyciach plątały się. bo np. zabawkowa toaletka nie nadawała się do użytku bo każde dotknięcie jej powodowało że wszystko spadało. ja miałem problem z zabawą a co dopiero dziecko które się ciągle rusza. tak? albo kupujesz w markecie coś i masz gwarancję sklepu, albo np. nikko daje 6 miesięcy gwarancji na autka ale masz 2 lata z rękojmi. kiedyś w Media Markt był taki punkt serwisowy i tu można było po zakupie pójść i sprawdzić towar. w grudniu kupowałem telefon, sprzedawcy, a dokładnie przedstawiciele handlowi (bo sprzedawcy to średnio) bez problemu otwierali każdy karton jaki chciałem i wyciągali telefon aby pokazać że działa. sklep ma obowiązek informować o tym że towar pochodzi np. ze zwrotu lub był używany, jeśli nie zrobi tego, to łamie prawo. a wiadomo że oszukiwać można na wszystkim, ASO powie że zrobili silnik, a ty patrzysz a tam guma przyklejona do korka oleju tak jak ją zostawiłeś tak jest nadal, czyli okłamali, ale to nie znaczy że nadal nie mogą wywiązać się z roboty.