Jak transportować TV, jak rozpakować TV - dyskusja.

marglcia

New member
Po tym jak nie przyjęłam swojej plazmy po zakupach w neo24.pl - ponieważ przysłali mi telewizor niczym niezabezpieczony, rzucony między innymi towarami w pozycji POZIOMEJ! Zaczęłam żądać przed zamówieniem w sklepie internetowym zapewnienia o prawidłowej dostawie plazmy - jakie moje było zdziwienie, że niektóre sklepy kompletnie nie interesowały się transportem i odmawiały takiej deklaracji. Co więcej - muuszę to napisać ;) specjalista w sklepie MediaMax24.eu powiedział, że ZAWSZE transportują POZIOMO, że przesadzam i że tak robią od lat a na pytanie co z wymaganiami producenta, który na opakowaniu i w instrukcji pisze o PIONOWYM transporcie - stwierdził, że to zwykła przesada.... Dziś otrzymałam swoją plazmę - przywieziona na palecie - PIONOWO ustawiana - zabezpieczona folią i dodatkowymi narożnikami ze styropianu... a jednak można i są sklepy które dbają o towar i klienta. W końcu zadowolona ;)
 

- lukas -

New member
Bo połowę kurierów nie wie jak się takie rzeczy transportuje. Sprzedawca który wczoraj mi telewizor do samochodu wiózł na wózku też nie wiedział. Jak mu powiedziałem jak ma wieźć to oczy zrobił.
 

jdud2

New member
A kojarzy ktoś sklep z dobrymi cenami na tv, w którym byłaby naprawdę jakaś solidna gwarancja na transport telewizora nie jak worka buraków? Myślę o kupnie plazmy i jestem przerażony tym transportem, kurierami co nie chcą czekać, aż przetestuje czy działa, walką o nowy egzemplarz tv jak ten poprzedni zepsuł się po kilku dniach.
Pewny byłby tu mediamarkt/saturn, ale ceny mają nawet 500-1000 zł wyższe niż w necie - prawdziwy bandytyzm, że się wyrażę...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jednak zdarzają się wyjątki. Dwa miesiące temu kupiłem plazmę Panasa za najniższą cenę na rynku. Sprzedawca przywiózł TV swoim transportem, wniósł, powiesił na ścianie i uruchomił. Miał jeszcze ochotę podpiąć swój BD i zaprezentować mozliwości tego TV. Na koniec polecił że w razie jakichkolwiek kłopotów z użytkowaniem do nich dzwonić to chętnie doradzą. I to wszystko gratis. A miał do mnie około 100km.
 

marglcia

New member
Ja kupiłam w Komputroniku - w opcjach zamówienia zaznaczyłam transport DHL "PALETA (Wysyłka towarów wielkogabarytowych na palecie)" warto też dopisać w uwagach zamówienia: "Transport pionowy na palecie". Kurier przywiózł mi plazmę na palecie - porządnie ofoliowane i zabezpieczone dodatkowo brzegi styropianem.
Oczywiście płatność za pobraniem i w razie gdyby nie spełniono Twoich wymagań co do transportu odmówić przyjęcia towaru (tak zrobiłam gdy zamówiłam tv w neo24.pl).
 

jery--

New member
Bez reklam
Jutro odbieram nowy TV. Przeczytałem wątek i domówiłem teraz w EURO za 30 zł. podłączenie i wstępne strojenie telewizora u mnie w domu. Tak dla pewności ;)

pozdrawiam
 

SimonK

New member
Mam pytanie w zwiazku z ponownym transportem (przeprowadzka)

Jako ze karton nie ma jako tako podstawy (caly karton byl owiniety 2 tasmami ktore trzymalo wszystko razem), jak mam teraz ten karton zlozyc zeby moc przetransportowac telewizor?
 

TVmanko

New member
Z tego co wiem, to plazmy nigdy nie powinno się transportować poziomo tylko na stojąco. Ale w sumie to nie kłopot po czasem w promocji dają 5 lat gwarancji więc jak się TV popsuje to i tak trafi do serwisu.
 

Shagohad

New member
Bez reklam
Troche przesadzacie z tym transportem tych plazm. W miesiacu mam dziesiatki sytuacji, gdzie klienci nie maja jak wlozyc tych TV do samochodu, skladaja tylne siedzenia i na lezaco. Nikt nie wrocil, ze cos nie tak.
 

pro_fill

New member
Bez reklam
przykład:
weź szybę 50cm x 50cm i drugą 200 cm x 200 cm.
obie przewieź w pozycji poziomej podparte tylko na narożnikach przez jakaś wyboista drogę.

jak myślisz: która prędzej pęknie?

teraz te same szyby ustaw w pozycji poziomej podparte tylko pod dwa narożniki.
zapewniam, że przewieziesz w całości tą większą.

to samo dotyczy plazm: teoretycznie nic nie powinno się stać [mniejsza powierzchnia, równomiernie usztywnione styropianem pod krawędziami, płaska droga] - teoretycznie, ale licho nie śpi....

gdyby któryś z tych klientów o jakich piszesz, wrócił z pękniętym ekranem [szybą], możesz opisać procedurę reklamacyjną, jakie pytania byś zadawał itd.?
 

Shagohad

New member
Bez reklam
Procedura jest prosta: zwrot na magazyn centralny i tam sobie zalatwiaja. Dlaczego tak ?. Bowiem przez kilka lat w pracy w handlu jeszcze nie mialem osobiscie takiej sytuacji, wiec mozna uznac, ze usterka fabryczna. Swoja droga, ze z reguly jak TV nowy, to otwieramy pudelko i pokazujemy klientowi, ze wszystko ok. Pozniej nie ma podstaw bym nam cos zglaszac. Oczywiscie sie zgadzam w pelni z tym co napisales.
 

mietka

New member
Ja kupiłam w Komputroniku - w opcjach zamówienia zaznaczyłam transport DHL "PALETA (Wysyłka towarów wielkogabarytowych na palecie)" warto też dopisać w uwagach zamówienia: "Transport pionowy na palecie". Kurier przywiózł mi plazmę na palecie - porządnie ofoliowane i zabezpieczone dodatkowo brzegi styropianem.
Oczywiście płatność za pobraniem i w razie gdyby nie spełniono Twoich wymagań co do transportu odmówić przyjęcia towaru (tak zrobiłam gdy zamówiłam tv w neo24.pl).
To samo miałem w sklepie internetowym "Hit" tyle że nic nie zaznaczałem i ze Szczecina do Sosnowca wieźli mi go w pozycji pionowej dopiero u mnie przed domem kurier rozciął zabezpieczenia na palecie.Czyli jak ktoś chce to potrafi.
PS TV 55'
 

mietka

New member
przykład:
weź szybę 50cm x 50cm i drugą 200 cm x 200 cm.
obie przewieź w pozycji poziomej podparte tylko na narożnikach przez jakaś wyboista drogę.

jak myślisz: która prędzej pęknie?

teraz te same szyby ustaw w pozycji poziomej podparte tylko pod dwa narożniki.
zapewniam, że przewieziesz w całości tą większą.

to samo dotyczy plazm: teoretycznie nic nie powinno się stać [mniejsza powierzchnia, równomiernie usztywnione styropianem pod krawędziami, płaska droga] - teoretycznie, ale licho nie śpi....

gdyby któryś z tych klientów o jakich piszesz, wrócił z pękniętym ekranem [szybą], możesz opisać procedurę reklamacyjną, jakie pytania byś zadawał itd.?
Prosiłbym o wyjaśnienie tego na priv bo nie rozumie jak w tych samych pozycjach z mniejszą ilością narożników szyba mniejsza pęknie
 

pro_fill

New member
Bez reklam
poco na priv? to wynika z mechaniki. ci co mieli styczność z przedmiotami technicznymi maja pojęcie na temat podstawowych warunków wytrzymałościowych: rozciąganie, ściskanie, zginanie, ścinanie, skręcanie.
w tym przypadku należy skupić się na zginaniu.
płaska powierzchnia pozioma jest bardziej narażona na ugięcia [pod wpływem ciężaru] i tym samym na pęknięcie, niż ta sama powierzchnia obrócona do pionu - inne naprężenia działają i tym samym transport jest bezpieczniejszy.
wystarczy spojrzeć jak szklarze przenoszą tafle szyby - nigdy w pozycji poziomej. szkło jest kruche i jego wytrzymałość w stosunku do wielkiej powierzchni może spowodować ugięcie i w konsekwencji pęknięcie.
podobnie z marmurowymi parapetami - ciężar w stosunku do grubości parapetu wymusza również transport pionowy.

nie posiadam zdolności przekazywania wiedzy i kiepski ze mnie nauczyciel, ale najprościej wytłumaczyć to przykładem:
stań na desce o grubości 2 cm i szerokości 20 cm - potwierdzisz, ze ugnie się, prawda?
teraz postaw tą samą deskę na "sztorc", na krawędzi 2 cm - jeśli uda ci się stanąć na tak wąskiej desce [pod nogami będziesz mieć 20 cm drewna - stoisz na szerokości 2 cm], to ta sama deska nawet się nie ugnie.

stąd przykład z podłożeniem czegoś pod narożniki [jako punkty podparcia] i wyjaśnienie, dlaczego powinno się przewozić płaskie przedmioty wykonane z kruchego materiału [szyby] w pozycji pionowej.


[...]Oczywiscie sie zgadzam w pelni z tym co napisales.
dzięki i dzięki również za wyjaśnienie procedury reklamacyjnej.
teraz wyobraź sobie jak kupno wyglądało u mnie.
obejrzałem egzemplarz wystawowy, a następnie gdy podjąłem decyzję, przekazano mi pudło zamknięte.
owszem, spytali, czy otwieramy, lecz ja pytam, czy mogę sprawdzić w domu, czy wtedy przyjmą gdyby się okazało, ze coś nie tak jest.
powiedziano mi, ze mam 7 dni w trakcie których mogę wymienić sprzęt, gdyby coś było nie tak.

telewizor nie był sprawdzony w sklepie, gdybym nie miał samochodu, jaki mam [doblo cargo], to przewiózł bym kombi [drugi samochód] na leżąco.
gdyby mi szyba pękła w plazmie [ja cały czas się zastanawiam, czy to dobra pleksi czy jednak szkło], to miałbym podstawy aby żądać wymiany?

;)
 

Oled1969

New member
Jakiś czas temu w specjalistycznym salonie kierownik sklepu powiedział mi że plazma bezwarunkowo musi być przewozona w pionie bo może się uszkodzić.
 
Do góry