Jak transportować TV, jak rozpakować TV - dyskusja.

Jan61

New member
Bucek napisał:
dlatego też kiedy kurier jakies 10 dni temu przywiózł mi tv i jak zwykle zaczelo sie od gadki, ze najpierw podpisik a potem ogladanie to kazalem mu najzwyczajniej w swiecie wracać skad przyjechał i zabrać co przywiózł w pizdu :p
mozę po prostu technologia jest wadliwa

Technologia jest wadliwa
W instrukcji wyraźnie pisze , ze telewizora nie wolno włączać przez kilka godzin po transporcie, z powodów np różnic temperatur.
Kurier wożący telewizory za 3zł od sztuki nie poczeka u każdego klienta np 5 godzin, aż ten włączy, sprawdzi.
Zdechłby z głodu w pierwszym dniu pracy.
 

rychu1111

New member
Witam wszystkich.

Zamawiałem jakiś czas temu nową zmywarkę. Kurier ją wystawił z auta i pojechał. Po rozpakowaniu okazało się że z jednej strony jest dość spore wgniecenie, które haczy o drzwi. Pierwsze co zrobiłem po zadzwoniłem do sklepu gdzie dokonałem zakupu. W sklepie kazali mi zadzwonić do kuriera (UPS)
z reklamacją przesyłki. Nazajutrz przyjechał kurier i bez gadania podpisał protokół szkody i zabrał zmywarkę bez gadania.
Wygląda na to ze wszystko zależy od sklepu i od ich dobrej woli.
 

qwerty1986

New member
Wszystko fajnie opisujecie, ale nie wspominacie o sklepach z "darmową" dostawą do domu. Chodzi mi tutaj, że zawożą pod blok i ich nie interesuje wnieść (nawet na parter). Jak wtedy sprawdzić, czy matryca jest cała? Przecież jak ktoś mieszka na 10 piętrze, to nie będzie ciągnął przedłużacza. :)
 

gilek1975

Member
Bez reklam
Czy ktoś z Was czytał regulamin firm kurierskich, Ja czytałem. Jest tam wyraźnie napisane, że kurier ma obowiązaek poczekać aż rozpakujecie towar i dopiero wtedy można podpisać odbiór towaru. Z reguły im się zawsze śpieszy i twierdzą że nie muszą czekać, każą szybko podpisywać i w drogę. Ale nie tak szybko. Niektórzy wydają kupę kasy i powinni obejrzeć do dostają. Dlatego też wtedy najlepiej poprosić od niego o tel. do centrali i od razu zmieni zdanie.
Drugą opcją jest powiedzieć że się dzwoniło przed jego przyjazdem do centrali i tam Wam powiedzieli że macie obowiązek przed podpisaniem sparwdzić przesyłkę. Nie odmówi i poczeka.
Pozdrawiam
 

drno

New member
W przypadku zakupu przez internet i dostawy kurierem sprawa jest jasna. A co w przypadku kupna w zwykłym sklepie ? Czy przed zakupem każecie sprzedawcy wyjąć telewizor z oryginalnie zapakowanego kartonu i sprawdzacie czy nie ma uszkodzeń / martwych pikseli ?
 

pejotpe

New member
Bez reklam
gilek1975 napisał:
Czy ktoś z Was czytał regulamin firm kurierskich, Ja czytałem. Jest tam wyraźnie napisane, że kurier ma obowiązaek poczekać aż rozpakujecie towar i dopiero wtedy można podpisać odbiór towaru.
Pozdrawiam
Ja czytałem - zależy to od firmy - sposób reklamacji też. Poza tym przy przesyłkach powyżej 30kg kurier nie ma obowiązku wniesienia przesyłki na piętro (a pralka tyle waży, podobnie jak spory tv) - jak wtedy rozpakujesz? Pod gołym niebem? Na klatce? Kupując w necie czytam, co piszą o sprawdzeniu przesyłki - jeśli jest napisane, iż paczkę należy sprawdzić przy kurierze - nalegam na to, by został dwie minuty do momentu, gdy sprawdzę iż nie ma widocznych uszkodzeń mechanicznych - żaden jeszcze nie odmówił.
 

michal.d

New member
Witam...
Jestem Kurierem firmy Kolporter Express...

Podpis na LP jest tylko potwierdzeniem odbioru przesyłki a nie stanu w jakim dotarła...

Kurier ma obowiązek zostac i sprawdzic stan przesyłki prz odbiorcy po podpisaniu Listu Przewozowego.... Odbiorca ma na to od 5 do 10 min...

W przypadku przyjecia uszkodonego towaru kurier ma obowiazek spozadzic protokół szkody ma na to 7 dni... Mozna taki protokół spozadzic zaraz po odbioze lub kurier moze przywiesc taki protokół wcziagu 7 dni... uwaga: jesli kurier zobowiazuje sie przywiesc taki protokół wciagu 7 dni nalezy w rubryce uwagi napisac ,, Przyjmuje towar uszkodzony" jest to zabezpieczenie dla państwa w przypadku gdyby kurier nie spełnił swojego obowiazku...

Firma kurierska odpowiada za zniszczenia mechaniczne towaru, połamanie, pekniecie itp... nie odpowiada za to ze np tv nie chcial sie właczyc... sa od tego wyjadki.... np zalanie woda kartonu... co moglo by spowodowac uszkodenie towaru...

Nie ma sensu odsyłanie kuriera z towarem zpowrotem bo nie chciał dac sprawdzic towaru przed podpisaniem... Bo poprostu w takim przypadku traktowane jest to jako odmowa przyjecia....

Ja jako kurier nie moge pozwolic rozpakowac odbiorcy towaru przed podpisaniem... poniewaz w przypadkub otwarcia towaru bez podpisu oznaczalo by to ze porosostu ja jako kurier otwozylem sobie czyjs towar...

Prosze nie obrazac anie nie robic z kurierów jakis głópków bo kazdy znas pracuje i przestrzega swychobowiazków....

A wystarczy byc miłym i współpracowac z kurierem... a napewno zetelny kurier wywiaze sie w ze swojich obowiazków i kazda ze stron bedzie zadowolona...

chetnie odpowiem i pomoge w przypadku problemów z dostawa towaru...
 

michal.d

New member
Witam...
Jestem Kurierem firmy Kolporter Express...

Podpis na LP jest tylko potwierdzeniem odbioru przesyłki a nie stanu w jakim dotarła...

Kurier ma obowiązek zostac i sprawdzic stan przesyłki prz odbiorcy po podpisaniu Listu Przewozowego.... Odbiorca ma na to od 5 do 10 min...

W przypadku przyjecia uszkodonego towaru kurier ma obowiazek spozadzic protokół szkody ma na to 7 dni... Mozna taki protokół spozadzic zaraz po odbioze lub kurier moze przywiesc taki protokół wcziagu 7 dni... uwaga: jesli kurier zobowiazuje sie przywiesc taki protokół wciagu 7 dni nalezy w rubryce uwagi napisac ,, Przyjmuje towar uszkodzony" jest to zabezpieczenie dla państwa w przypadku gdyby kurier nie spełnił swojego obowiazku...

Firma kurierska odpowiada za zniszczenia mechaniczne towaru, połamanie, pekniecie itp... nie odpowiada za to ze np tv nie chcial sie właczyc... sa od tego wyjadki.... np zalanie woda kartonu... co moglo by spowodowac uszkodenie towaru...

Nie ma sensu odsyłanie kuriera z towarem zpowrotem bo nie chciał dac sprawdzic towaru przed podpisaniem... Bo poprostu w takim przypadku traktowane jest to jako odmowa przyjecia....

Ja jako kurier nie moge pozwolic rozpakowac odbiorcy towaru przed podpisaniem... poniewaz w przypadkub otwarcia towaru bez podpisu oznaczalo by to ze porosostu ja jako kurier otwozylem sobie czyjs towar...

Prosze nie obrazac anie nie robic z kurierów jakis głópków bo kazdy znas pracuje i przestrzega swychobowiazków....

A wystarczy byc miłym i współpracowac z kurierem... a napewno zetelny kurier wywiaze sie w ze swojich obowiazków i kazda ze stron bedzie zadowolona...

chetnie odpowiem i pomoge w przypadku problemów z dostawa towaru...
 

Mantatom

New member
Odbiór TV od kuriera

Witam wszystkich na forum:cool:
Kupiłem niedawno Panasonica 42'' w sklepie internetowym. Na szczęście wszystko jest OK. Ale niestety nie mogę się zgodzić z kolegą kurierem powyżej, że my klienci robimy z nich nie wiadomo kogo. Mam już spore doświadczenie z kupowaniem różnych towarów przez internet i niestety żaden z kurierów nie raczył mnie poprosić o rozpakowanie towaru i sprawdzenie jego stanu technicznego. Wniosek - kurierzy traktują generalnie klientów jak frajerów i nie wykonują należycie swoich obowiązków. Dlaczego tak jest ? Bo ludzie są leniwi i nie chcą egzekwować swoich praw. Nie rozumiem sformułowania jedengo z kolegów "kurier kazał mi". Co to znaczy kazał???? Rozkazywać to może dowódca w wojsku. Czego wy się boicie ? Że was skrzyczy albo pobije? :mrgreen:To zwykły człowiek, szeregowy pracownik, często z tzw. łapanki i ma robić swoje, a nie olewać obowiązki i podskakiwać klientom. Proponuję dyskretnie nagrywać rozmowę z kurierem i w razie czego pisać skargi i do sklepu internetowego i do firmy kurierskiej. No i najlepiej, aby odbierać towar w towarzystwie drugiej osoby - i do pomocy i jako ewentualnego świadka.
I jeszcze jedno. Kurierzy dają nam do podpisania nie papier, tylko jakiś elektroniczny notes z ekranem i rysikiem. Skąd ja mam wiedzieć co właściwie podpisuję ? Czy taki podpis ma moc prawną ? Przecież niczym się nie rózni od zeskanowanego i wstawionego do dokumentu w edytorze tekstu.
 
Ostatnia edycja:

remg

New member
A ja troche z innej beczki jesli chodzi o kurierow: czemu zazwyczaj dostarczają towar w godzinach pracy, gdy wiekszosc normalnych ludzi siedzi w biurze?
Mam wlasnie zamiar kupic tv i tak sie sklada ze nie mam nikogo w domu kto by mogl odebrac go w dzien, i nie wiem co robic bo watpie ze da rade sie umowic z jakims kurierem np na godzine 19. Jakie macie z tym doswiadczenia?

pozdr
 
Ostatnia edycja:

fotokrak

New member
W czasie zamawiania towaru można za opłatą zamówić kuriera w pewnych granicach czasowych, np przed 8mą, przed 9ta, przed 12tą lub w sobotę.
Przynajmniej te duże międzynarodowe firmy kurierskie tak mają.
chodzi o to że facet pracuje od godziny do godziny i musi z optymizować trasę tak by dojechać wszędzie, a nie jak klientowi pasuje, jezeli klient chce zmienić optymalną trasę to musi za to zapłacić dodatkowo.

Standardowe dostawy nie ma reguły, do 3 dni a bywa ze przywiozą na drugi dzień o 7rano, albo na 3 dzień po południu jedyna szansa to śledzić track przesyłki i widać ze status załadowany na VAN to znaczy ze dziś dotrze, pozostaje dzwonić do pracy i brać wolne :>

Oczywiście, że retoryczne.
Nie chce żebyście mnie tutaj odebrali jako zwolennika teorii spiskowych, ale kurcze coś by się chyba dało z tymi LCD-kami zrobić??
LED'y są już na prawdę bardzo fajne, gdyby nie ta wytrzymałość...
Czy takie powłoki mogłyby powodować np. utratę jakości obrazu??
Mając na uwadze dzisiejszą technologię??
pewnie mogli by zastosować szybe, ale to generuje odblaski.
hm, mam LCD od kilku lat, przeżyło 4 przeprowadzki fakt własnym transportem, ostatnia przeprowadzka już bez pudła bo po prostu się zniszczyło, tylko pianka, i worek z bąbelkami, w samochodzie ułożyłem na płasko na podłodze ekranem w dół, zeby nie jechać bo w sumie 2 godziny jazdy pusto załadowałem rzeczy takie jak kołdry, ubrania, jednym słowem miekkie i stosunkowo lekkie.
na pewno trzeba jak z jajkiem, ale nieraz szmatą mi kobieta przejechała i nic się nie dzieje.
 
Ostatnia edycja:

michal.d

New member
A ja troche z innej beczki jesli chodzi o kurierow: czemu zazwyczaj dostarczają towar w godzinach pracy, gdy wiekszosc normalnych ludzi siedzi w biurze?
Mam wlasnie zamiar kupic tv i tak sie sklada ze nie mam nikogo w domu kto by mogl odebrac go w dzien, i nie wiem co robic bo watpie ze da rade sie umowic z jakims kurierem np na godzine 19. Jakie macie z tym doswiadczenia?

pozdr

Poniewaz Kurier tez człowiek i pracuje w godzinach od 6 do 17:) Niektóre firmy kurierskie maja doreczenia wieczorne po 18 ale za to trzeba dodatkowo zaplacic:) sa takze doreczenia sobotnie:)
 

michal.d

New member
Witam wszystkich na forum:cool:
Kupiłem niedawno Panasonica 42'' w sklepie internetowym. Na szczęście wszystko jest OK. Ale niestety nie mogę się zgodzić z kolegą kurierem powyżej, że my klienci robimy z nich nie wiadomo kogo. Mam już spore doświadczenie z kupowaniem różnych towarów przez internet i niestety żaden z kurierów nie raczył mnie poprosić o rozpakowanie towaru i sprawdzenie jego stanu technicznego. Wniosek - kurierzy traktują generalnie klientów jak frajerów i nie wykonują należycie swoich obowiązków. Dlaczego tak jest ? Bo ludzie są leniwi i nie chcą egzekwować swoich praw. Nie rozumiem sformułowania jedengo z kolegów "kurier kazał mi". Co to znaczy kazał???? Rozkazywać to może dowódca w wojsku. Czego wy się boicie ? Że was skrzyczy albo pobije? :mrgreen:To zwykły człowiek, szeregowy pracownik, często z tzw. łapanki i ma robić swoje, a nie olewać obowiązki i podskakiwać klientom. Proponuję dyskretnie nagrywać rozmowę z kurierem i w razie czego pisać skargi i do sklepu internetowego i do firmy kurierskiej. No i najlepiej, aby odbierać towar w towarzystwie drugiej osoby - i do pomocy i jako ewentualnego świadka.
I jeszcze jedno. Kurierzy dają nam do podpisania nie papier, tylko jakiś elektroniczny notes z ekranem i rysikiem. Skąd ja mam wiedzieć co właściwie podpisuję ? Czy taki podpis ma moc prawną ? Przecież niczym się nie rózni od zeskanowanego i wstawionego do dokumentu w edytorze tekstu.

Kurier nie ma obowiazku poprosic o rozpakowanie Towaru przez klijeta... To klijet stosujac sie do regulaminu firmy z jakiej kozysta a jes kilka i kazda ma inne procedury ma sie do nich zastosowac... Kurier ma obowiazek wniesc paczke do 30 kg do 1 pietra... (chyba ze w budynku jest winda to wyzej) i paczka musi byc stadardowa... Pracuje w tej branzy 10 lat i jesli chce sie pan spierac w obowiazkach to zapraszam do zatrudnienia sie w jakiejs firmie i wykonywanie swojich obowiazków... Czas to pieniadz gdyby kazdy klijet zajmowal kurierowi po 15 minut wiekszosc z państwa nie otrzymala by paczki w termini...
 

bartas225

New member
A czy taki kurier może wydać paczkę z telewizorem za powiedzmy 5000zł, osobie niepełnoletniej? Czy musi być przy tym dorosły?
 

Jojox

New member
Tv zamówiłem przez internet Panas P42G30 i już za niego zapłaciłem. Kurier UPS :/ miał go odebrać mój ojciec albo matka, ale chyba wezmę wolne na ten dzień specjalnie po przeczytaniu tego tematu. Rozumiem to tak przyjeżdża kurier, podpisuję a później otwieram karton i sprawdzam czy nie ma uszkodzeń mechanicznych, tak? Czy kurier pomoże mi wnieść go na 1 piętro domku jednorodzinnego?
 

hadson81

New member
jest tu regulamin jednej z firm kurierskich K-EX - Regulamin i wymika jasno że paczke można otworzyć dopiero po podpisanu i zapłaceniu :/ więc zonk, jeżeli tv będzie uszkodzony to i kat zostaje u nas, pieniądze już zapłacone a my tv nie mamy tylko problem na głowie i co dalej ?
 

vitek

New member
Wyobrażasz sobie że kurier będzie czekał aż rozpakujesz, zmontujesz, podłączysz, i nastroisz tv żeby przekonać się czy przypadkiem nie jest uszkodzony? Może kawą i ciastkiem go poczęstujesz żeby mu umilić czekanie? :)

Kurier nie jest odpowiedzialny za to czy tv nie jest uszkodzony. Jego rolą jest dostarczyć paczkę w stanie nienaruszonym i to tyle. Jeżeli okaże się że zawartość paczki nie jest w porządku, dzwonisz do tego kto ci ją wysłał i z nim ustalasz dalsze postępowanie (powinien odebrać towar i przysłać nowy sprawny lub zwrócić gotówkę).

Nawiasem mówiąc nawet jeżeli tv jest 100% ok, i tak możesz go zwrócić bo np. żonie nie podoba się odcień ramki :) albo po prostu rozmyśliłeś się, ale w tym wypadku sam płacisz za przesyłkę zwrotną.
 

marglcia

New member
Panowie pomóżcie ;-) wczoraj zakupiłam przez internet w neo24.pl PANASONIC TX P42G30 ma przyjść początkiem tygodnia - płatność przy odbiorze - naczytałam się, wystraszyłam trochę i chcę się przygotować jakoś do odbioru...
Procedura postępowania z kurierem ;-): podpisuję i płacę z zastrzeżeniem, że kurier czeka aż sprawdzę tv? regulamin sklepu mówi:
"Kupujący ma obowiązek ocenienia stanu produktu i jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy przez Kuriera i w jego obecności. W przypadku uszkodzenia towaru należy w obecności Kuriera sporządzić protokół reklamacyjny (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier), zawierający opis uszkodzenia. Reklamowany towar, należy wraz z fakturą sprzedaży zwrócić Kurierowi. Jeżeli paczka zawiera więcej niż jeden produkt należy zwrócić je wszystkie. Koszt transportu ponosi Sprzedający. Kiedy towar znajdzie się ponownie w magazynie NEO24.PL zostanie wymieniony na nowy, a nowa przesyłka zostanie wysłana na koszt Sprzedającego. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru w czasie późniejszym należy postępować wg zasad gwarancji. "

czyli w momencie znalezienie uszkodzenia kurier zabiera moje pieniążki i uszkodzony tv i czekam na nowy tv na podstawie sporządzonego protokołu reklamacyjnego?
 
Do góry