Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

czarek46

Banned
RTV to rtv, chcesz to idź do sklepu, ale wtedy musisz im dać dobre zdjęcia, najlepiej kolorowe żeby było najlepiej widać usterkę
Wyślij maila.
Ok a czym się rózni zgłaszanie usterki do sklepu ,a od razu do Samsunga ??? sklep umówi technika i wysle go do mnie .... dzwonie na infolinie i oni umawiają gościa do mnie do domu ,,,, co się lepiej opłaca ????
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Co do tego przedłużenia gwarancji to kilka osób już tutaj pisało, że Samsung daje nową 2 letnią gwarancję jak ją wymieni. A co do ustawowego terminu, chcesz mi powiedzieć, że po takim jak moje głoszeniu ani MM ani Samsung nie musi się do tego odnieść?
Na stronie MM w zakładce "reklamacja" (na podstawie gwarancji) czytamy:
"Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono - niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji"
Czytamy dalej:
"Gwarancja nie wyłącza, ani nie ogranicza uprawnień Kupującego ani nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady Towaru. Jednakże w razie wykonywania przez Kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedającego o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie."
 
Ostatnia edycja:

krzychooo

New member
Żeby trochę rozwiać ten zamęt:
Wesley1 - nie ściągaj żadnych formularzy, nie pisz żadnych maili. Ja na Twoim miejscu, jeśli się nikt nie zgłosił, udał bym się do sklepu w którym kupowałeś telewizor z wydrukowanym i wypełnionym pismem reklamacyjnym w oparciu o niezgodność towaru z umową. Pracownik musi Ci takie pismo przyjąć a Ty sobie spokojnie w domu czekasz ustawowe 14 dni na odpowiedź. I tyle. Żadnych innych kombinacji. Formularz znajdziesz w necie.

To samo tyczy się czarka - czym się różni zgłoszenie do samsunga a do sklepu masz jak na dłoni, czarno na białym wyjaśnione. Nie każ sobie jeszcze raz opisywać tego samego co było pisane dwie strony temu. Jaką drogę obierzesz - Twoja sprawa.
 

czarek46

Banned
CYTAT -Przy REKLAMACJI DO SPRZEDAWCY = przy drugiej naprawie możesz skutecznie zażądać zwrotu kasy.
Przy gwarancji nic takiego nie występuję i będą Ci niby naprawiać TV aż gwarancja się skończy a Ty zostaniesz z bublem. ----- Hmm więc tak .... mówicie że zgłaszając usterke do sklepu klient przy drugiej naprawie np. matrycy ma prawo już żądać wymiany tv na nowy ?? Wierzyć mi się nie chce .... to mam teraz isc do RTV EURO zgłosić im że na matrycy jakieś dymki mi wyskoczyły w liczbie 5 .... sklep zgłosi sprawę do Samsunga , technik wymieni mi całą matryce lub jakiś pasek z diodami i ok ..... za pół roku wyskoczy to samo .... ide do sklepu zgłaszam że to już drugi raz i co ??? mam w sklepie mówić że chce inny telewizor ? bo naprawa nic już nie zmieni a nie chce zostać z bublem po gwarancji ??? to by było za proste panowie .... każdy by omijał infolinie , walił do sklepu i zgłaszał usterke a przy drugiej naprawie tego samego problemu żądał oddania kasy lub wymiany telewizora na inny .....
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Żeby trochę rozwiać ten zamęt:
Wesley1 - nie ściągaj żadnych formularzy, nie pisz żadnych maili. Ja na Twoim miejscu, jeśli się nikt nie zgłosił, udał bym się do sklepu w którym kupowałeś telewizor z wydrukowanym i wypełnionym pismem reklamacyjnym w oparciu o niezgodność towaru z umową. Pracownik musi Ci takie pismo przyjąć a Ty sobie spokojnie w domu czekasz ustawowe 14 dni na odpowiedź. I tyle. Żadnych innych kombinacji. Formularz znajdziesz w necie.
Tak właśnie chcę zrobić. Spokojnie czekam, aż minie te 14 dni (nawet roboczych) i po ich upływie walę osobiście z pismem z tytułu rękojmi.
 

krzychooo

New member
Czarek masz bana na googlu? Przecież wystarczy wpisać ,,ustawa konsumencka" czy ,,prawa konsumenta" i poczytać. Wszystko stanie się jasne i klarowne.
 

czarek46

Banned
Przeczytałem na stronie EURO o reklamacji .... mogę reklamować u gwaranta ..... lub w sklepie stacjonarnym i internetowym z racji gwarancji lub umowa/rękojmia .... Wysyłając formularz elektroniczny nie mam rubryki z czego chce skorzystać ,,, natomiast mogę wydrukować firmowe pisemko i tam zaznaczam okienko gwarancja . lub umowa/rękojmia ..... sprawa jest prosta - drukuje , wypełniam i ide walczyć ze sklepem ..... P.S. wam może to łatwiej i prościej idzie .... ja już trochę lat mam więc wszystkiego nie łape tak jak wy ..... pozdro
 

czarek46

Banned
czarek46
Bo nie wytrzymam.
Nie czytaj na stronie sprzedawcy bo nie znajdziesz tam informacji jak go postawić do pionu!
Poczytaj w necie znajdziesz mnóstwo informacji i gotowych wniosków.
HA HA już poczytałem i takie pytanie ===== jeśli serwis Samsunga stwierdzi ze plamy na matrycy to norma w tej technologii led i nie podlega to naprawie to mogę sklepowi nadmuchać ....bo już tutaj ludzie opisywali ze pan z serwisu nie widzi wady lub serwisant napisał ze matryce led tak mają ze wystepuje zle podświetlenie lub jakies plamy itd. ... i co w tedy ? nie będzie zadnej naprawy nawet tej pierwszej .... bo przy drugiej to wiem już ze mam prawo do wymiany , zwrotu kasy .... Pan z serwisu wyda opinie ze tak ma być i sklep mi powie ze mogę ich pocałować ....
 

Intenso

Banned
Ja myślę że już co niektórzy wiedzą co mają zrobić.
Teraz wysyłać pisma i czekać na odzew a nie drążyć temat.
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Wiedzą wiedzą :) ale drążyć zawsze warto :) im więcej informacji tym lepiej :)
Jeśli jednak przed zakupem nikt Cię nie poinformował, że ten TV może mieć taką wadę to teraz może sobie serwis gadać co chcą. Ciebie już to nie interesuje.
A jak to udowodnić, że ktoś Cię o tym informował? Żaden "normalny" sprzedawca raczej nie mówi o takich rzeczach potencjalnemu klientowi :) a z 2 strony większość ludzi się na tym nie zna, kupuje TV taki jaki mu się podoba i na jaki go stać. Cały ten banding i clouding to dla mnie jakaś masakra jest :)
 
Ostatnia edycja:

Intenso

Banned
Przecież pisałem wyżej jak to trzeba załatwić
Tak w domu wymieniają, przyjechali z nową matrycą.
Z mojego tv zostaly tylko trzy płytki z elektronika i tylna obudowa, oni wymieniają cały panel, nie wymieniają samej matrycy
Gdy przejechali z matrycą i ja włączyli to okazało się że nowa matryca ma przy dolnej krawędzi dwa jasne prześwity, była strasznie po falowana, i dodatkowo pionowa ramka z prawej strony była wygięta, wyglądało to tak jakby ktoś gął tv na kolanie.
Jak to zobaczył serwisant to powiedział odrazu że matryca do wymiany.
Kolejna sztuka juz jest ok
 

Wesley1

Member
Bez reklam
To sporo tych matryc muszą jeszcze mieć. Gdzieś tu już czytałem, że są problemy z dostępnością i raczej "idą" w stronę zwrotu kasy.
Gdy przejechali z matrycą i ja włączyli to okazało się że nowa matryca ma przy dolnej krawędzi dwa jasne prześwity, była strasznie po falowana, i dodatkowo pionowa ramka z prawej strony była wygięta, wyglądało to tak jakby ktoś gął tv na kolanie.
Może próbują wciskać ludziom zwroty?
 
Ostatnia edycja:

czarek46

Banned
Byłem ostatnio w Media Markt i popytałem tam chopaszka i powiedział mi że nie ma u nich rękojmi ,,,,, ale za to jest czas na zwrot towaru 30 dni zamiast standardowych 14 .... może tak być ?
 

adam80

Member
Bo to się teraz nie nazywa rękojmia, tylko niezgodność towaru z umową, i obowiązuje wszędzie (w MM sam korzystałem). Jest za to prawdą że MM daje 30 dni na zwrot. Edit: Mój błąd od 2015r. znowu nazywa się to rękojmią.
 
Ostatnia edycja:

krzychooo

New member
No proszę, to MM ma jakiś immunitet czy działa na zasadzie ambasady że mogą polskiego prawa nie przestrzegać i mieć w nosie ustawy? Coraz lepsze teksty tu wrzucacie. A o tym że w MM i Saturnie jest 30 dni na zwrot też już tutaj pisałem.
Czarek, Ty nie masz iść i się pytać chłopaczków czy raczą Ci przyjąć bubla tylko twardo egzekwować swoje prawa.
 
Do góry