mataman napisał:
Obejrzyj zatem filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=kQGlbGaQd5g, albo najlepiej zagraj w GT5 Prologue i sam się przekonaj.
Filmik z performance analyzer'a trwa 139 sekund. Policz przez ile sekund animacja spadła poniżej 60 fps w trakcie wyścigu i a na ile sekund poniżej 30 fps w powtórkach.
Wskazówka: do policzenia sekund "marnych" 55-56 fps w GT5 wystarczy palców na jednej ręce mataman'a
.
Animacja nigdy nie spada poniżej 55-56 fps. Przez 99,9% czasu mamy 60 fps (w powtórkach zawsze "tylko" 30 fps, ponieważ gra wyświetla wtedy dodatkowe bajery i filtry graficzne np. drgające powietrze, efekty soczewkowe, depth of field, motion blur etc.).
Podczas powtórek Gran Turismo 5: Prologue wygląda dosłownie jak transmisja telewizyjna.
Gra była pisana tylko i wyłącznie, specjalnie pod procesor CELL dlatego wygląda jak wygląda i wyświetla tyle klatek na sekundę ile wyświetla.
Szczególnym osiągnięciem jest zastosowanie raytracingu pojazdów liczonego realtime poprzez strumieniową pracę rdzeni SPE w procesorze CELL.
Grę można kupić na allegro za jakieś 50-60 zł. Warto zainwestować te 800-1000 zł w dedykowaną do Gran Turismo kierownicę marki Logitech
ze sprzęgłem (!!!!). Nie mam, ale grałem i zabawa, wrażenia z jazdy są wtedy nie do opisania!