Gran Turismo 5

Peek

New member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
Są to filmiki z trybu 720p z MSAAx4. Moim zadaniem na 1080p z MSAAx2 wygląda to jeszcze trochę lepiej.

Pytanie nr 1:
Jak to zmienić? Bo w grze nie wiem jak zmienić na 720p.

Pytanie nr 2:
W jaki sposób oni totak sobie przybliżają itd. ? Jaki to tryb bo chętnie też tak zrobie a nie wiem jak.

PS: Dodałem cie do znajomych na PSN.
 

Bambolo82

Banned
@Peek:

Na pytanie pierwsze: Options--->hardware---->display settings

Masz tam podaną aktualną rozdzielczość gameplay w GT5 Prologue. Żeby zmienić ją na pomiedzy trybami 720p i 1080p trzeba zmienić output resolution w opcjach XMB PS3 na 720p lub 1080p. Gra sama się wtedy dostosuje. Trochę to pokrętne, że nie mozna zmieniac tego z poziomu gry, ale tak to Polyphony zrobiło.

Na pytanie drugie: podczas powtórek wyścigu w GT5 Prologue możemy w każdej chwili zrobić płynne zblizenie kamery na dany samochód naciskając "Trójkącik" na padzie. W tym filmiku dodatkowo wjechano do tunelu (to jest tunel na tej górskiej trasie), gdzie można sobie bardzo dokładnie, z bliska obejrzeć modele samochodów w GT5 Prologue. Jedż wolno w tym tunelu. Potem odtwórz powtórkę i naciskaj "trójkącik"...no i podziwiaj potęgę graficzną Playstation 3. :cool: To jest grafika z wyścigu i dokładnie tak wygląda realtime gameplay w GT5 Prologue. Widać wszystko, nawet wnetrze samochodu z kierowcą. Żadnych ściem jak w Forza 3 z przyciemnianiem szyb czy obcinaniem detali w innych autach, prowadzonych przez CPU albo zaniżaniem liczby aut do zaledwie 8 w wyścigu.

Ta gra to technologiczne monstrum.
 

Peek

New member
Bez reklam
Faktiko, aczkolwiek nie jestem pewien czy na trybie replay obraz nie jest troche dopracowany, ale fakt faktem tak światło odbija się na reflektorach.
 

pysio78

New member
Skoro tak wygląda GT5 Prologue to aż ślinka mi leci na właściwą GT5. Mam tylko nadzieję, że graficznie się nie cofną.
 

debeef

New member
Bez reklam
Jeszcze nie widziałem gry która we wcześniejszej wersji (demie jak niektórzy lubią nazywać Prologue) wyglądała lepiej niż w pełnej wersji
 

mataman

New member
Bez reklam
Ha! A ile było gadania że jest to w forzy. Teraz każda gra będzie to miec i stwierdzam że jednak sie to przydaje. Nie trzeba robić restartu
 

Forest89

Active member
Bez reklam
Grafika grafiką, ale mnie dziwi to jak każdy samochód inaczej wygląda. To inne wyloty powietrza, to inne wloty powietrza, to trochę inne reflektory, inne zegary, lusterka. I komu tu wierzyć a każdy tak niby dba o szczegóły :)
 

Bambolo82

Banned
Różnice wynikają z innej mocy graficznej obu konsol. Zarówno Turn 10 jak i Polyphony naprawdę się starały być wierne realizmowi w kwestii wizualiów.

Największe baty Forza 3 dostaje w kwestii cieniowania aut (GT5 Prologue oferuje raytracing), liczby polygonów oraz detali kokpitu (doskonale to widać na tych obrazkach). Zwróccie też uwagę że w Forza 3 szyby są przyciemnione w trakcie wyścigu a w GT5 wszystko widać, a nawet są kabriolety (np. Ferrari na tych obrazkach jest odkryte w GT a w Forza nic nie widać). Audi TT w GT5 jest z tyłu cieniowane i widać tablice rejestracyjną a w Forza juz takich detali brak. Rozdzielczośc jest też znacznie lepsza w GT5 (1080p) niż w Forza 3 (720p). Na tych obrazkach widac też gorszy aliasing w Forza niż w GT5. Co do tras lepiej (a raczej bardziej efektownie) prezentuje się Forza, ale już detali tras więcej jest w GT5 (parę osob zwróciło juz uwagę na trójwymiarową, animowaną publikę wokoł toru w GT5). Myśle że ostateczne GT5 zaoferuje bardziej efekciarskie trasy niż Prologue, bo to tylko kwestia estetyki, a nie mocy PS3.
 

Peek

New member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
Co do tras lepiej (a raczej bardziej efektownie) prezentuje się Forza, ale już detali tras więcej jest w GT5 (parę osob zwróciło juz uwagę na trójwymiarową, animowaną publikę wokoł toru w GT5). Myśle że ostateczne GT5 zaoferuje bardziej efekciarskie trasy niż Prologue, bo to tylko kwestia estetyki, a nie mocy PS3.
Nie no tymi trasami to mnie zabiłeś....

O ile samochody i antyaliasing może i są odrobine lepsze w GT5 to akurat trasy Forzy 3 prolog GT5 MIAŻDŻĄ (proponuje zagrać) mega ilośc szczegółów, fantatsyczne tekstury jezdni (opony robia ślady:p ) tor Suzuka znajdujący się w obu grach na Forzie 3 jest lepszy i to o wiele.

A co do widoku z kokpitu, faktycznie lepszy jest w GT5P, ale powiedzmy sobie szczerze: Ile osób gra na tej kamerze? 2-3 na 10? Jest to fajny efekt ale podczas normalnej gry jest to zwyczajnie niewygodne i nie wyobrażam sobie przejścia jakiejkolwiek gry samochodowej przy widoku z kokpitu.
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
To zagraj w forzę3 - tam widok z kokpitu to dla mnie najlepszy wybór. Bambi - twoje posty są tak skonstruowane że albo ktoś je czytający jest trzezwy i tylko uśmiechnie się pod nosem albo kompletnie nie ma pojęcia o grach i złapie 'kluchę' a wtedy uwierzy że to co piszesz jest prawdą i nie wyjdzie mu to na dobre. Stary - trasy w f3 miażdżą te z gt5p i co do tego chyba nikt trzezwy nie ma najmniejszej wątpliwości. Co do grafiki - mało pewnie jakiegokolwiek fana ścigałek obchodzi jakiś sray-tracing, poligony i inne bzdety które są (to wynika z twoich postów) dla Ciebie najważniejsze w grach. Proszę Cię - ja wiem że konstruujesz swe wypowiedzi w taki sposób by nieznający się dali się nabrać i myśleli że np forza 3 to gorszy produkt ale na miłość boską - te posty czytają też zdrowi ludzie a wtedy aż im pewnie (mnie tak) pięść się sama zaciska. Chłopie - jak nie grałeś w forzę 3 (gdybyś grał to byś teraz nie pisał tylko cieszył się z rewelacyjnego modelu jazdy tej gry) to się k$^6 zamknij i nie pisz na temat o którym nie masz zielonego pojęcia (bo nie grałeś a youtube czy trailery to słabe zródło). Dla mnie chłopie to Ty jesteś największym laikiem jakiego chyba w życiu widziałem, a to co piszesz tylko dowodem na to że w nic prawie w życiu nie grałeś a najwięcej się mądzrzysz. Nikogo na forum jeszcze w życiu nie nazwałem idiotą i Ciebie też tak nie nazwę bo wg mnie Ty jesteś zwyczajnym bananowym głupkiem czyli człowiekiem ze sporym iq ale jeszcze większym zapasem głupoty.
 
Do góry