Gran Turismo 5

marianin

New member
Carbon_ napisał:
-AS- luzik, często używam skrótów myślowych. I zaznaczam, że nie mam nic do ludzi sprzedających/kupujących gry z drugiej ręki. Każdy odpowiada za siebie. Chciałem jedynie zwrócić uwagę na czyjąś dwulicowość. Pozdrawiam.

Myślę, że używasz pojęć, których nie rozumiesz. Zarzucanie komuś dwulicowości jest wyjątkowo obrzydliwe.
 

Szczupaczek

New member
Bambolo82 napisał:
Jestem prawnikiem z wykształcenia.

Skończyłeś prawo fajnie, ale po jakiego groma spamujesz skrzynki łańcuszkami na PSN. Taki dorosły, wykształcony a wierzy w takie bzdury...

Napisał Bambolo82

Jest oczywiste, że producenci gier przez to nie tyle tracą, co najzwyczajniej zarabiają mniej.

...
To wytłumacz mi w jaki sposób zarabiają mniej??Bo wg mnie tracą, nawet twórca GOW Jaffe wypowiadał się w stylu: Jestem zdania że koleś kupujący używaną grę zrobioną przez mój team powinien mi odpalić coś z tego tytułu...

 

Bambolo82

Banned
Mataman, second hand również napedza sprzedaż, co wyżej opisałem. Akurat ja tylko skupuje gry używane i się ich nie pozbywam (skupiłem 38 z czego 31 w second hand, odsprzedałem tylko 1), ale wiele osób gra na zasadzie kupuje nowość - przechodzę - odsprzedaję - dopłacam i kupuje kolejną nowość. W takim razie w jakiś sposób ja również przyczyniam się do zakupu kolejnych nowości, bo jakby nie patrzeć sprzedano 2 gry, a nie jedną, gdy odkupiłem od kogoś staroć. Jest legalnie, taniej dla konsumentów, lecz niestety mniej opłacalnie dla producenta. No, cóż...:cool:

Takie możliwości daje PS3.

Wracając do tematu Gran Turismo 5. Super te fotki z WRC. Nie mogę się doczekać żeby zobaczyć 16 aut WRC w ruchu jednego wyścigu, w kolizjach itd., bo screeny z tego gameplay'u nie oddają wrażenia z tego jak to się rusza.

Na razie Polyphony trzyma w tajemnicy 3 widea z gameplay:
1) wideo z gameplay'u samochodami WRC (screeny, ktore dał teraz Premek111) na buldzie post-TGS'09
2) wideo z gameplay NASCAR
3) wideo z pojazdem w trybie nocnym

Na GTPlanet znajdziecie relację z zamknietego pokazu w/w 3 filmów. Cytuje: "jak publika zobaczyła kolizje NASCAR i WRC to kilka razy aż jeknęłą". Podobno model fizyczny zniszczeń dorabiany przez Polyphony na marzec jest rewelacyjny. Zobaczymy.
 

mataman

New member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
ale wiele osób gra na zasadzie kupuje nowość - przechodzę - odsprzedaję - dopłacam i kupuje kolejną nowość. W takim razie w jakiś sposób ja również przyczyniam się do zakupu kolejnych nowości,
Bardzo to naciągane, ten kto sprzedał ci grę równie dobrze może sobie kupić zgrzewke piwa.


Co do wrc to do tej pory byĺa totalna kapa jeżeli chodzi o ten tryb w GT więc może być już tylko lepiej.
 

marianin

New member
Szczupaczek napisał:
Skończyłeś prawo fajnie, ale po jakiego groma spamujesz skrzynki łańcuszkami na PSN. Taki dorosły, wykształcony a wierzy w takie bzdury...

Napisał Bambolo82

Jest oczywiste, że producenci gier przez to nie tyle tracą, co najzwyczajniej zarabiają mniej.

...
To wytłumacz mi w jaki sposób zarabiają mniej??Bo wg mnie tracą, nawet twórca GOW Jaffe wypowiadał się w stylu: Jestem zdania że koleś kupujący używaną grę zrobioną przez mój team powinien mi odpalić coś z tego tytułu...

Cytujesz DURNIA. Idąc takim tokiem myślenia, każdy kto inwestuje otrzymane za swoje dzieło pieniądze, powinien podzielić się zyskiem tak otrzymanym, z osobą od której wcześniej te pieniądze otrzymał - Na zasadzie symetrii. No chyba, że uważasz, że ludzie wydający pieniądze na np gry nie używają do ich zarobienia mózgu - ale to już Twoja sprawa i mi nic do tego.

 

Peek

New member
Bez reklam
Ja bym ten czas wykorzystał na dopracowanie wizualiów, bo choć na filmiku juz widac, ze jest lepiej niż w prologu, to zawsze mozna poprawić AA i te sprawy. Panowie z PD mogą sami sobie kopać grób, bo jeśli nadchodzące GT5 nie spełni oczekiwań (czy to mozliwe?) to spadną na nich gromy ze strony graczy.

Także ja na ich miejscu jeszcze dopicowałbym grafę na glanc, bo jak Uncharted 2 gałki oczne wypala tak GT5 Prolog pozostawia wiele do życzenia.
 

Kapral_Hicks

Klub HDTV.com.pl
vip
Peek, masz racje że mamy prawo dużo oczekiwać od tej gry, 5 lat tworzenia to nie w kijj dmuchał ale jeśli chodzi o samą grafikę to był bym o ten aspekt raczej spokojny (chociaż ja bym wolał 720p i AA4 a nie 1080p), prolog miał trasy na bazie ps2 więc to nawet nie ma co porównywać.

Najbardziej co mnie martwi to 2 rzeczy-
1. Mało tras a tym bardziej "świeżych"
2. Wzmianka o uproszczeniu modelu jazdy (gdzieś wcześniej link wklejałem)
Ale ogólnie tak czy inaczej będzie to pewnie dla mnie gra na lata;) Jak zawsze.
 

Peek

New member
Bez reklam
Sam pamiętam jak kiedyś grałem na PSX, wtedy gry dawały taki wielki specyficzny tylko dla siebie rodzaj radości (Gran Turismo 1, Tekken 1 itd. itp.). Cieszy mnie to, że o ile kiedy grałem na kompie (w czasie generacji PS2 czyli 2002-2005) granie na PC nie dawało mi takiej frajdy, ale kiedy znów wróciłem do konsol zarówno gry na X360 jak i na PS3 znowy dały mi tą radość!!! Czasem gdy gram w niektóre gry mam usmiech jak dziecko (Fight Night 3, Uncharted 2 itp. itd.) i mam nadzieje, że GT5 da mi tyle radości co GT1.

Podane przeze mnie przykłady to tylko te które pierwsze przyszły mi do głowy, ale tych gier jest znaaacznie więcej.
 

-AS-

New member
Nie wiem czy pamietacie, ale GT1 rowniez zajelo ok 5 lat produkcji (jezeli sie nie myle GT4 rowniez). Oczywiscie to byly inne czasy, ale pokazuje to, iz w oczach PD 5 lat na stworzenie gry to nic nadzwyczajnego. To tak na marginesie.

Jezeli chodzi o oczekiwania w stosunku do tej gry, to sa one ogromne... powiedzialbym, ze wrecz nieosiagalne. Nawet jezeli gra bedzie nieziemska, zawsze znajda sie niezadowoleni. Ja juz tylko czekam (i kiedys pewnie zacytuje nawet moje slowa), na te dziesiatki watkow na tym oraz innych forach, pt: 'GT5 rozczarowalo', 'tyle robili gre, a i tak jest kiepska', 'PD dalo ciala', etc etc etc... bedzie ich mnostwo... a co najgorsze nie ma znaczenia czy gra bedzie swietna czy kiepska, te watki powstana i tak. Wystarczy spojrzec na ten watek, tyle krytyki, mimo niewielu informacji.

Pozostaje nic innego, jak uzbroic sie w cierpliwosc i przekonac sie na wlasne oczy, czy faktycznie 'PD dalo ciala'. Domyslam sie, ze wiekszosc z naszych forumowych krytykantow i tak, juz zna odpowiedz na to pytanie...

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

premek111

Active member
Bez reklam
-AS- mysle że PD nie da ciała,teraz pracuja na 3 zmiany praktycznie(mowil o tym Yamauchi).Przeciez tam pracuja zawodowcy i zdaja sobie sprawe ze wymagania graczy sa ogromne.Tak naprawde niewiele gry(final) widzielismy,mamy czasem jakies skąpe info i nic poza tym,nawet filmy z targów sa w wersji ''cam''.Ja jestem dobrej myśłi.
Jedynie tak jak napisał Kapral Hicks martwi mnie liczba tras ,spodziewalem sie znacznie wiecej,a tu mamy 20 lokacji,70 tras.No cóż nie mozna mieć wszystkiego.
 

Bambolo82

Banned
Kapral Hicks, napisałeś że wolałbyś w GT5 720p i antialiasing x4 niż 1080p bez antialiasingu.

A ja Ci mówię, że już w GT5 Prologue jest lepiej niż w twoim życzeniu :eek:

W menu konfiguracyjnym GT5 Prologue masz do wyboru 2 tryby wyświetlania grafiki:

1) jeżeli wybierzesz 1080p - w tym przypadku grafika jest wyświetlana na przemian: a) podczas kierowania samochodem w rozdzielczości 1280x1080p z antialiasingiem MSAAx2 b) w trakcie powtórek z tej jazdy w rozdzielczości 1440x1080p z antialiasingiem MSAAx2

2) jeżeli wybierzesz 720p - w tym przypadku grafika jest wyświetlana jednostajnie, zarówno podczas jazdy samochodem jak i oglądania powtórki z tej jazdy w rozdzielczosci 1280x720p z antialiasingiem MSAAx4

Porównywałem oba tryby i uwierz mi że lepiej wygląda 1080p z MSAAx2 niż 720p z MSAAx4. 1080p oferuje znacznie więcej detali renderingu i mimo ciut słabszego antialiasingu obraz (krawędzie) są jednak mniej postrzępione a całość ma lepszą głębie (kilka milionów pikseli więcej niż oferuje 720p robi swoje :D ). Gra w 1080p z MSAAx2 wygląda dokładnie tak jak na tych screen'ach, które wielu uważa za oszustwo w photoshopie lub jakiś wyimaginowany "photomode". "Let's face it...", GT 5 Prologue i GT5 tak właśnie wyglądają :eek:
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
(...)(kilka milionów pikseli więcej niż oferuje 720p robi swoje :D ). Gra w 1080p z MSAAx2 wygląda dokładnie tak jak na tych screen'ach, które wielu uważa za oszustwo w photoshopie lub jakiś wyimaginowany "photomode". "Let's face it...", GT 5 Prologue i GT5 tak właśnie wyglądają :eek:
Opowiedz coś więcej o tych kilku milionach, skąd Ci się wzięły i tak dalej.
Jeśli to udowodnisz to później będzie Ci też łatwiej udowodnić dalsze słowa.

Pozdrawiam,
 

Bambolo82

Banned
Masta J, ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz. Ucz się.

Zródło: http://www.eurogamer.net/articles/gran-turismo-5-prologue-analysis

"It’s one of those games that predates our performance analysis tool, but is well worth a retrospective look. Running at 1280×1080 scaled up to proper 1080p, Gran Turismo 5 Prologue remains of the best looking games of this generation, even if its propensity to tear frames does seem to offend a lot of people."

"GT5 is a very special game in that while it runs with 2xMSAA in 1080p mode, at 720p, it renders at 1280×720 but invokes 4xMSAA - one of the few games on PS3 that actually does this."

Tyle teoria. Żeby się dowiedzieć więcej Masta J musisz sobie kupić ta grę. 40 zł na Allegro. Sam mam i widzę, że 1080p z MSAAx2 wyglada lepiej niż 720p z MSAAx4. Widac więcej detali.

Ridge Race 7 na PS3 w trybie 720p:
720p.jpg.jpg


Ridge Racer 7 na PS3 w trybie 1080p:
1080p.jpg.jpg


Jak widać więcej pikseli robi swoje.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Jak zwykle widać, że KOMPLETNIE nie masz pojęcia o czym piszesz.
Byłem pewien, że nie wyjaśnisz tych kilku milionów pixeli różnicy bo jest ich tam zaledwie 0,4 miliona więcej.
Czy Ty kiedyś przestaniesz się błaźnić? :hmm:

Pozdrawiam,
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Nie sądzę. Na dodatek uważam że on takie bzdury pisze celowo bo dobrze wie że 3/4 społeczeństwa (czyli idioci) uwierzy w te dyrdymały. To tak jak robił lepper...
 

Bambolo82

Banned
Dokładnie 460800 pikseli wiecej w trakcie wyścigu, w kazdej klatce renderingu.

Dokładnie 518400 pikseli więcej w trakcie powtórki z wyścigu, wkażdej klatce renderingu.

Trzeba jednak pamietać, ze PS3 upscaluje to do "proper 1080p", czyli fizycznie widać aż pikseli więcej 691200 (upscaling, ale jednak zawsze coś).

Gra jest wyświetlana w 60 klatkach na sekundę, czyli w każdej sekundzie widzimy o 27648000 pikseli więcej w wywścigu, 31104000 pikseli wiecej w trakcie powtórki.

Tyle teorii dla teoretyka Masta J.

Jak bedziesz miał Masta J jakieś praktyczne pytania co do GT5 Prologue, to chętnie Ciebie wyprowadze z błędu, tak jak wyprowadziłem Ciebie z błędu z tym "photomode", którego nie ma. Bez krępacji pytaj chłopie, bo kto pyta ten nie błądzi. Jak sobie kupisz GT5 Prologue to sobie pogadamy jak praktyk z praktykiem, bo tak tylko suche liczby Ci zostają (bo w screenshoty z GT5 Prologue przecież zatwardziale nie wierzysz :rolleyes: )
 

debeef

New member
Bez reklam
Na szczęście inteligencja w twojej osobie stoi na straży:roll:
Nazwiska piszemy z dużej litery O! inteligentny.
Tak, trzeci raz się do Ciebie przyczepiam:D
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
Nie wierzę :mrgreen: :mrgreen:

Jeśli cały wyścig trwa 3 minuty 12 sekund to ile milionów pixeli więcej widzimy? :hmm:
Pomógłbyś w obliczeniach?

PS. I bynajmniej nikogo nie wyprowadziłeś a całą rzeszę raczej wprowadziłeś jak zwykle w błąd.

Pozdrawiam,
 

arsenal

Moderator
VIP
Wybaczcie państwo, że się wtrącę ale czy przez następne kilkanaście stron też będziecie tak pieprzyć o antyaliasingu i polygonach, czy może o tym jak powinno się grać w przyszłe GT5? No wiecie, o takich nikomu nie potrzebnych w GT5 pierdołach jak fizyka, ciekawa kariera, leaderboardy, multiplayer na PSN, polska wersja językowa itp. Nie to żebym się czepiał czy cuś. Po prostu muszę wiedzieć, czy wieczorem połowę tego wątku wywalić w kosmos czy nie.
 
Do góry