Gran Turismo 5

Liptonosz

New member
Bez reklam
U mnie raz przerwało ale za chwilę poszło bez problemu ogólnie nigdy nie mam problemów ze ściagniem update'ów. Być może problem tkwi w tanim routerze:/
Mimo tego update'a jakoś nie chce mi się grać w gt5, poczekam na pełną wersję może wtedy się przekonam póki co jest nuda nuda nuda.

pzdro
 

Bambolo82

Banned
Mi się szalenie podoba wysoki poziom trudności i rozgrywka online w GT5. Do tego tuning samochodów i rankingi światowe z prezentacją powtórek najlepszych przejazdów. Graficznie, ta gra robi na mnie największe wrażenie z moich gier na PS3 (zarówno od strony technicznej - 60 k/s, 1080p, raytracing, jak i estetycznej - piękne fury i tory!). Dźwięk LPCM 7.1 przez HDMI na moim amplitunerze Yamaha oraz kolumnach hifi wymiata wszystko co do tej pory słyszałem na PS3, no może poza Warhawk.

Zgadzam się, że pełna wersja będzie wymiatać. Kilkaset samochodów? Dłuższe wyścigi? Pit Stop'y i tankowanie, wymiana opon w długich wyścigach (niektóre obecne trasy mają już aleje serwisowe, wystarczy żeby je "uaktywnić" w grze)? Rozbudowany tuning? Więcej tras? Trasy rajdowe (w GT2 już były, więc dlaczego tylko asfalt w pełnej wersji GT5)? Więcej utworów muzycznych towarzyszących wyścigom?

Podejrzewam że obecna moc PS3 nie pozwoli na wprowadzenie zniszczeń i zmiennych warunków atmosferycznych bez kompromisów w ilości polygon'ów pojazdów, raytracing'u (GT5 to obecnie jedyna gra używająca tej techniki realtime!) oraz obniżenia rozdzielczości do 720p. To będzie pewnie w wersji dla Playstation 4. Nie wierzę że PS3 by to pociągnęło. A może się mylę, skoro teraz gra wyświetla równe 60 klatek na sekundę w 1080p? Symulacja cząsteczkowa, ciśnienia i drgania powietrza w powtórkach obniża obecnie liczbę klatek animacji do 30. Dodanie zniszczeń albo warunków atmosferycznych pewnie ucięło by trochę klatek animacji w wyścigu, ale przy 40-50 klatkach na sekundę gra dalej byłaby płynna. Tylko jak wtedy konsola poradziłaby sobie z powtórkami? Ciekawe czy Polyphony już w tej wersji użyło wszystkich rdzeni Cell BE?
 
Ostatnia edycja:

Szczupaczek

New member
Bambolo82 napisał:
Sczupaczek, spróbuj o innej porze, bo może serwery są odnawiane albo przeciążone.

Czy aby na pewno masz dobrze skonfigurowane połączenie internetowe? Instalowałem już 2 aktualizacje do MGS4, 2 aktualizacje do GT5, 1 aktualizację do Motorstorm, 2 razy aktualizowałem firmware do PS3 i tylko 1 raz nie dociągnęło mi aktualizacji, też akurat w przypadku GT5. Odczekałem godzinkę i się ściągnęło bez problemów.

Mam zero problemów z grą online, i nie rozumiem dlaczego niektórzy rozsiewają informację że na PS3 są jakieś problemy.

Mam Neostradę 1mbit i tani router WIFI Asmax'a.

Nie warto się wściekać na GT5, bo to raczej nie jej wina.

PS. Wczoraj zrobiłem licencję "A" i odblokowałem nowe wyścigi online, nowe wyścigi z komputerem oraz Quick Tune, czyli podrasowywanie samochodów.

Zbieram teraz 2000000 na bolid F1 Ferrarii 2007. Jest wyścig online tylko dla tych bolidów :).

Kocham tą grę!

Ustawione mam wszystko ok...Net mam szybki bo to 8MB..Nigdy nie miałem problemów ze ściąganiem updateów...Znalazłem rozwiązanie, przelogowałem się na innego użytkownika i poszło w miarę gładko...wyskoczyło parę błędów ale udało się :)
 

Bambolo82

Banned
Mam już uzbierane 2.000.000 kasy w GT5 ale nie mogę kupić Ferrari F12007:(

Co trzeba zrobić, żeby odblokować zakup tego bolidu F1??? Zrobiłem licencje A,B,C. Nie mam jeszcze licencji "S". Czy jak zrobię "S" licencję to będę mógł ścigać się w F1??? Czy może są jakieś inne wymagania???

PS. Tryb audio "Large Theater" w GT5 na amplitunerze i kolumnach hifi podkręconych dosyć, dosyć zabija..... Tryb wymaga dużej mocy amplitunera. FENOMENALNE!!!! Nigdy czegoś takiego nie słyszałem w grach video.
 
Ostatnia edycja:

Szczupaczek

New member
Bambolo82 napisał:
PS. Tryb audio "Large Theater" w GT5 na amplitunerze i kolumnach hifi podkręconych dosyć, dosyć zabija..... Tryb wymaga dużej mocy amplitunera. FENOMENALNE!!!! Nigdy czegoś takiego nie słyszałem w grach video.

Co to znaczy, że potrzebuje dużej mocy amplitunera? Wystarczy mi Denon 1909 , bo taki zamierzam kupić na dniach...
 

Bambolo82

Banned
Szczupaczek napisał:
Co to znaczy, że potrzebuje dużej mocy amplitunera? Wystarczy mi Denon 1909 , bo taki zamierzam kupić na dniach...

Spokojnie, tylko żebyś na kolumnach nazbyt nie oszczędzał. W zasadzie moje zachwyty to zasługa wystarczających kolumn, bo amplituner spoko. Starczy nawet najtańszy 7.1, jeżeli idzie o moc.

W ustawieniu "Large Theater" w GT5 rośnie bogactwo detali audio, ale spada głośność, więc trzeba mieć amplituner i duże kolumny żeby mieć z czego wydobyć dynamikę.
 

Bambolo82

Banned
Czy ktoś z Was poradził sobie z ostatnim wyścigiem na licencję "S" w GT5???

Wyścig z którym mam problem odbywa się na torze Suzuka, startuje 16 aut, trwa 5 okrążeń, mogą startować samochody tuningowane do maksimum 750 performance points. Oczywiście aby zaliczyć trzeba minimum przyjechać na trzecim miejscu. Dodatkowym utrudnieniem jest bardzo surowy próg karania za ścinanie na skróty zakrętów i kolizje z konkurentami (penalty level 3!!!).

I z tym mam właśnie problem. Przeszedłem już wszystkie pozostałe próby na "S" (same złota, 1 srebrny :-D), ale nie mogę sobie poradzić z tym ostatnim wyzwaniem na torze Suzuka.

Mój garaż jest pokażny i probowałem już jechać Fordem GT i oraz innymi ztuningowanymi super-autami (po 200000 i więcej!). Próbowalem też różnych ustawień tuningu i cały czas oglądam plecy rywali. Generalnie nie mam problemu, żeby utrzymać się na trasie i panuje dobrze nad samochodem i jego balansem, ale brakuje mi mocy, prędkości na długich prostych, żeby dogonić czołówkę wyścigu.

Wstyd się przyznac, ale po kilkudziesięciu próbach, mój najlepszy wynik to 9 miejsce na mecie na 16 aut. Musze się poprawic o dobre 10 sekund żeby osiągnąć to minimum 3 miejsce! To oznacza że musze każde okrążenie pojechać o ok. 2 sekundy szybciej.

Jeżeli ktoś z Was dał radę w tej próbie, to proszę aby napisał mi jakim autem tego dokonał. Miłoby było gdyby także podano ustawienia tuningu tego zwycięskiego auta.

Pomocy!
 
Ostatnia edycja:

Bambolo82

Banned
Renault Clio też mi nie pomogło :-x.

Wyczytałem też, że III update (spec III) do GT5:prologue zwiększyło poziom trudności trybu "Events". Trzeba było zaliczyć przed tym update'em.

Komputerowi kierowcy w próbie S-10 jadą niewiarygodnie szybko na torze Suzuka. Jestem szybszy od nich na pierwszym zakręcie, potem trochę wolniejszy na serii zakrętów lewo-prawo i ostrym zakręcie w lewo, wyraźnie wolniejszy na serii 2 długich łuków (tracę tam nawet 1 sekundę!). Potem jest długa prosta i ciasny zawijas prawo-lewo tuż przed prostą i metą i tam też jestem ciut wolniejszy. Ścinanie na skróty zakrętów, nie wchodzi rzecz jasna w grę, bo wyścig odbywa się według reguł "penalty level 3", czyli każde zjechanie 4 kołami z asfaltu kończy się karnym wyłączeniem silnika na 6 sekund, co w praktyce oznacza koniec szans w tym ekstremalnie szybkim wyścigu.

Nauczyłem się wykorzystywać zjawisko zaawansowanej symulacji tunelu aerodynamicznego w GT5 i dlatego zawsze trzymam się przed wyprzedzaniem za samochodem przeciwnika, żeby uzyskać te parę kilometrów na godzinę szybkości więcej, ale i to nie pomaga mi ukończyć próby S-10. Przez tydzień prób, dzięki wykorzystaniu symulowanej fizyki w GT5, udało mi się poprawić o 1.5 sekundy na okrążeniu, tyle że to nadal za mało.

Myślę że mógłbym jeszcze poprawić swoje ustawienia "Quick Tune" w samochodzie i wycisnąć trochę więcej mocy i balansu w aucie.

W efekcie robię pierwsze okrążenie na Suzuka w czasie ok. 2.15.000 (na Youtube najlepsi ok. 2.10.000!!!) i potem też tracę parę sekund na następnych okrążeniach i międzyczas rośnie mi z ok. +14-15 sekund na pierwszym pomiarze do +20 sekund na końcówce wyścigu. Do trzeciego na mecie (i zaliczenia próby S-10 i wydania mi licencji "S") brakuje mi dobre kilkanaście sekund na 5 okrążeniach!!!

Nie jestem jakimś hardcore'owym graczem w GT5, ale poziom trudności próby licencyjnej S-10 jest trochę zbyt wywindowany, bo przecież pozostałe próby licencyjne robiłem w większości na "złoto".
 
Ostatnia edycja:

ps_user

New member
Bez reklam
Bambolo82 napisał:
Komputerowi kierowcy w próbie S-10 jadą niewiarygodnie szybko na torze Suzuka.

Nie jestem jakimś hardcore'owym graczem w GT5, ale poziom trudności próby licencyjnej S-10 jest trochę zbyt wywindowany, bo przecież pozostałe próby licencyjne robiłem w większości na "złoto".
Podziwiam zapał i samozaparcie. Ta gra straciła u mnie wiele przez styl jazdy kopmuterowych przeciwników. Jadą jak posznurku i nie jest to moim zdaniem rywalizacja godna symulatora. Równie dobrze rywalizacja przebiegałaby w TIME TRIAL. Oczywiście, bez manewrów wyprzedania ale czasy konieczne do uzyskania, więc i trudność, byłaby taka sama :)
Polyphony, darujcie sobie wyścigi z 16-oma przeciwnikami. Zróbcie tylko tryb time trial z czasami wywindowanymi w kosmos, a będzie się nam grało wyśmienicie.:twisted:
 

Bambolo82

Banned
YEEEEEEEEEEEEEEEEESSSS!!!!:):):)

Udało mi się przejść próbę licencyjną S-10 w GT5: Prologue Spec III!!!:krol:

Tak, jak myślałem. Żeby przejść próbę S-10 w GT5: Spec III, nie wystarczy już tylko tuning ograniczony do dodania więcej koni mechanicznych i obniżenia wagi samochodu. Trzeba pogrzebać w głębszych ustawieniach: zawieszenie, amortyzatory, elektronika, gear ratio itd. itd.

Udało mi się dowieźć 3 miejsce (brązowy puchar) samochodem Blitz Dunlop ER 34'07.

Kilka dni próbowałem różnych ustawień metodą prób i błędów. Krok po kroku - notowałem, próbowałem i zyskiwałem ułamek po ułamku sekundy, coraz to lepszy czas.

Oto szczegółowe ustawienia tuningu "zwycięskiego" wyścigu ;), dla pojazdu Blitz Dunlop ER 34'07 z czasem 5.24.356:

Power (PS): 646 (+10)
Weight (Kg): 1139 (91%) - powyżej 1200 kg ciężko dogonić komputer w tym wyścigu
Aerodynamics: 14 (front) 24 (rear) -kompromis, nadal dobry balans auta
Ride height (mm): -7 (front) -7 (rear) - Ultra ważne ustawienie!!!!
Spring rate: 4 (front) 4 (rear) - koniecznie, jeśli obniżyliśmy zawieszenie
Toe (out/in): 0.00 (front) 0.00 (rear) - nic nie ruszałem ;)
Camber Angle: 1.9 (front) rear (1.3) - bardzo stabilnie się jedzie :)
Brake balance: 7 (front) 7 (rear) - lepszy cornering, ale często trzeba "hamować" silnikiem na długich zakrętach żeby zdązyć wyhamować
Max turning Angle: 45 - pozwala hamować kołami, co nie raz uratuje Ci tyłek na torze Suzuka
Traction Control: 5 - balans, balans to podstawa!!!
ABS: 5 - j/w

Nie obejdzie się także bez mieszania w skrzyni biegów i sprzęgle:

Transmision: 1-wszy bieg (max 84 km/h, ratio 2.883), 2-gi bieg (max 124 km/h, ratio 1.922), 3-ci bieg (max 165 km/h, ratio 1.480), 4-ty bieg (max 204 km/h, ratio 1.194), 5-ty bieg (max 241 km/h, ratio 1.012), 6-sty bieg (max 295 km/h, ratio 0.847)

Final gear: 4.111 - nie ruszałem ;)

RAZEM: 750 performance points.

Myślę, że po dalszych udoskkonalenia zdobędę złoto w S-10. Na razie brakuje mi ok. 8-9 sekund.

Otrzymałem licencję "S", co zostało wynagrodzone prototypem Nissana oraz możliwością zakupu za 2.000.000 "pieniędzy" bolidu Ferrari F12007!!!

KOCHAM TĄ GRĘ!!!!!!!!!!!!!!

 
Ostatnia edycja:

Mefju

New member
Szczerze gratulacje Bambolo ;> ja bym tak nie dał rady cisnąć w GT , znudziło mi się po kilku dniach grania chociaż przyznaje że tak mnie wciągnęło że grałem w niego po 4h dziennie :D.Pozdro
 

Bambolo82

Banned
Moim pierwszym plejakiem było PSX na którym zagrywałem się w Gran Turismo Troszeczkę pograłem jeszcze potem na pożyczonym GT2.

Era Playstation 2 mnie ominęła :(, dlatego w GT3 i GT4 nie grałem.

Jak kupowałem PS3, to GT5: Prologue był na samym szczycie listy moich życzeń.

W sumie, z gier które kupiłem na PS3, to w GT5 gram najwięcej. Uważam że naprawdę warto ją nabyć za 80 zł. MGS4 z przyjemnością przeszedłem parę razy, trochę pykam w w niego online. Inne gry, dużo droższe gry niż GT5: Prologue kurzą się na półkach. Niektóre z nich odpaliłem raz, dwa razy i tyle, albo przeszedłem w trzy wieczory i do szafy.

Lubię trudne gry.

Dostałem w menu GT5 wiadomość że 30 października pojawią się nowe wyścigi online!!!! Mam nadzieje że przeniosą wyścig online F1 z toru Daytona na mój ulubiony tor Fuji Speedway.

W trybie Large Theater i na solidnym audio z amplitunerem bolid F1 w GT5 wydaje nieziemski pisk i warkot. Jest baaaardzo głośno. Nawet to Polyphony przeniosło do swojej gry, bo bolid F1 w GT5 jest naprawdę nieznośnie głośny. Kto był kiedyś na wyścigu F1, to wie dokładnie co mam na myśli, bo telewizja w ogóle tego nie oddaje.

GT5 jest pierwszą grą wyścigową w jakiej ważne jest to co słychać np. rodzaj szumu powietrza mówi nam czy zmieściliśmy się w tunelu aerodynamicznym za przeciwnikami. Nie mówiąc już o dźwięku pracy silnika i skrzyni biegów przy manualnej przekładni.

Obok Warhawk, GT5 jest drugą znaną mi grą, która potrafi zrobić użytek z porządnego zestawu amplituner+kolumny hifi.

Analizowałem filmiki najszybszych przejazdów S-10 na Youtube, i faktycznie zauważyłem że przed updatem Spec III było łatwiej. Ja zrobiłem pierwsze kółko w ok. 2.12.000 i byłem na 9 miejscu. A najlepsi gracze na Youtube wykręcali 2.10.000 i najlepszy z nich był już na 2 miejscu po pierwszym kółku. Teraz jest to niemożliwe, bo komputer jeździ znacznie lepiej. 2.10.000 w spec III dałoby góra 7 miejsce po pierwszym kółku.
 
Ostatnia edycja:

ps_user

New member
Bez reklam
Rozumiem pytanie Matamana ;) Większość graczy po kilku częsciach GT w których zrobili tysiące kilometrów, zmieniali ustawienia kilkaset godzin itd. ma już dość dopieszczania ustawień skrzyni biegów co do trzeciego miejsca po porzecinku :)
Bambolo szkoda że nie miałeś PS2 bo ominął cię największy skok jakościowy z PS1 na PS2 czyt. GT2 na GT3 ;) GranTurismo 3 byłą dla mnie właśnie taką grą jak GT5P dla ciebie, wszystkie licencje na złoto, dopieszczanie ustawień, czasów itd. Miałem nawet w pewnym momencie 3-cie miejsce w Polsce na trasie "Mini Autumn Ring" jeśli dobrze pamiętam to M.Lancer'em. Jazda Dogdem Viperem na tej trasie to była czysta poezja, praktycznie cały czas w poślizgu, nawet na prostych :D

Jeżeli chodzi o dźwięk, to masz rację w 100%. Jednak nie jest pierwszą grą, generalnie zawsze wyłączałem muzykę w GT3 i4, żeby np. na słuch zmianiać biegi (zawsze jeżdzę na manualu), czy na zakrętach "słyszeć" zachowanie się auta:) Pamiętam jak wszyscy "jarali" się faktem że Polyphony jeździ po świecie i nagrywa sample wszystkich silników w grze.

Pozdrawiam.
P.S. Szkoda, i jest to jeden z dużych mankamentów GT5P, że nie można łatwo zorganizować wyścigu 1on1, bo chętnie bym się z tobą Bambolo poturlał po jakiejś trasie :)
 

dienekes' shade

New member
ps_user napisał:
Pamiętam jak wszyscy "jarali" się faktem że Polyphony jeździ po świecie i nagrywa sample wszystkich silników w grze.

Jako że jestem entuzjastą motoryzacji, zwłaszcza od jej akustycznej strony, dźwięk generowany przez silnik (układ wydechowy) samochodu/ motocykla jest dla mnie w grach znacznie ważniejszy niż jej wizualny aspekt. Tym samym, seria GT w tym względzie jest dla mnie aboslutną porażką :(:(:(

Mam nadzieję, że samochody w Grand Turismo 5 (pełnej grze), nie tylko będą wygladały, jak prawdziwie, ale przedewszystkim brzmiały tak, jak w rzeczywistości, bo próbki dźwięku zastosowane obecnie, nawet nie leżały na tej samej półce, co sample ryku prawidziwych silników.

Jeśli dziwi Was to, co piszę, proponuję posłuchać, jak poszczególne auta brzmią w grze (GT5:p) i w realu (wiem, że co do większości w Polsce będzie o to wyjątkowo trudno, więc proponuje np. TG czy youtube).

Jak narazie, w tym przedmiocie (mimo braku "prawdziwych" samochodów) wygrywa Burnout Paradise, gdzie faktycznie, autorzy samplowali dźwięki prawdziwych aut. To jeden z tych powodów, dla którego lubię poprostu odpalić ten tytuł, wyłączyć muzykę i napawać się brzmieniem 12-to cylindrowego silnika MB montowanego w Pagani Zonda c 12 (nazwy modelu w grze nie pomnę, ale wygląda łudząco podobnie do pierwowzoru). Czysta ekstaza :mrgreen:

Pozdrawiam
 
Do góry