Gran Turismo 5

Liptonosz

New member
Bez reklam
Mądrze piszesz, Gt5 pod wględem dźwięku samochodów kuleje. Chociaż bmw m3 czasami ma przebłyski i chodzi bardzo ciekawie ale z tego co pamiętam tylko przy kamerze z środka.

Forza 2 fajnie brzmi, Midnight Club LA wydaje mi się że jest trochę przejaskrawion ale miło dla ucha. Ta dwie pozycje brzmia dla mnie lepiej niż gt5
 

dienekes' shade

New member
O, widzę, że Kolega wie, co mam na myśli :eek:k:BMW M3 (e 92) brzmi zupełnie inaczej, niż w "realu". Co prawda, w pewnym zakresie obrotów (dawno nie grałem, więc nie pomnę dokładnie w jakim) faktycznie parska, jak powinno (cudne, mięsiste, wysokoobortowe v8) ale radość trwa niezwykle krótko :( Piękna nuta ulatnia się równie szybko, co opary etylinki :p

Pamiętam moje WIELKIE rozczarowanie, gdy po raz pierwszy zagrałem w Grand Turismo 4 na ps2... Wybrałem ukochane M3 CSL (brzmienie tego silnika, zwłaszcza powyżej 6K obrotów, stawiam w Osobistym Top 5 Brzmienia Wszechczasów :krol:) i... uszłyszałem zawodzenie małolitrażowej kosiarki, miast ryku sygnalizującego otwarcie Bram Piekieł :twisted: :twisted: :twisted:

Z GT5:p historia, jak to ma we zwyczaju, powtórzyła się :(
 

Liptonosz

New member
Bez reklam
M3 tylko na luzie przepałowana brzmi podobnie ale nie w całym zakresie. Nowe M3 brzmi okropnie zajebiście, jakby w środku silnika odpadły wszystkie śruby i łatały bezwładnie, coś niesamowitego.

Ciekaw jestem czy dadzą Carrere GT i co zrobią z jej brzmieniem.

Szkoda że prologue pod względem brzmienia silników kuleje, oby finalna wersja była lepsza bo nie ma to jak zrobić redukcję w F430 i słyszeć jak tłumiki "wpadają w rezonans"
 

dienekes' shade

New member
Poza rzędową szóstką, V 10 to mój drugi silnikowy zaj*b, więc mocno liczę na obecne M5, M6 i Carrerę GT właśnie w prawdziwym wydaniu :) Oby panowie z Polyphony nie dali ciała po raz 5ty (a właściwie 7my)...:rolleyes:
 

ps_user

New member
Bez reklam
dienekes' shade napisał:
Jako że jestem entuzjastą motoryzacji, zwłaszcza od jej akustycznej strony, dźwięk generowany przez silnik (układ wydechowy) samochodu/ motocykla jest dla mnie w grach znacznie ważniejszy niż jej wizualny aspekt. Tym samym, seria GT w tym względzie jest dla mnie aboslutną porażką :(:(:(

Pamiętam moje WIELKIE rozczarowanie, gdy po raz pierwszy zagrałem w Grand Turismo 4 na ps2... Wybrałem ukochane M3 CSL (brzmienie tego silnika, zwłaszcza powyżej 6K obrotów, stawiam w Osobistym Top 5 Brzmienia Wszechczasów ) i... uszłyszałem zawodzenie małolitrażowej kosiarki, miast ryku sygnalizującego otwarcie Bram Piekieł
Seria GT jest grą o bardzo (jak nie najbardziej) zróżnicowanych samplach dzwięku silników. Nie krytykowałbym całej gry ze względu na to że moje ulubione auto nie brzmi jak w oryginale ;)
P.S. Wiem podałeś BMW tylko jako przykład :)
 

lst

New member
nie wiem czy bylo bo nei chce mi sie przegladac 25 stron postow :)

l i n k

po kilku dniach grania stwierdzam, ze nie mozna sie nie zgodzic z tymi opiniami... GT5 to taki przyjemny pseudo symulator... lepszy od nfs'ow itp ale mimo wszystko do symulacji to sporo brakuje. w sumie to sie w ogole zastanawiam czy jest sens wydawac kase na kierownice skoro nawet na padzie nie ma problemow z plynna jazda w trybie PRO z wylaczonymi wszystkimi wspomagaczami ...

tak czy inaczej gierka jest przednia, zwlaszcza w trybie online :mrgreen:

btw

a) jak ustawic swoj serwer i zaprosic np kogos z tego forum ? z tego co zauwazylem, to zawodnicy do wyscigu sa wybierani losowo


b) i drugie pytanie: czy tuning jest dostepny dopiero po zakonczeniu jakiegos etapu gry ? jak gram online to mi odjezdzaja na prostej tymi samymi modelami, wiec zakladam, ze z jakimis upgrade'ami jezdza typy (wprawdzie duzo zalezy od wejscia i wyjscia z zakretu ale mimo wszystko, jakos podejzanie to wyglada ;) )
 
Ostatnia edycja:

dienekes' shade

New member
Dla kogoś, kto nie grał na porządnej kierce, faktycznie, to może nie być takie oczywiste. Pad jest analogowy, a to umożliwia płynną jazdę - to nie "zero-jedynkowa" klawiatura :rolleyes:

Proponuję zrobić parę kółek na DF Pro (lub wyżej) i zrewidować ocenę :)

Tuning dostępny jest po odblokowaniu klasy S.
 

dienekes' shade

New member
Nie, radość z jazdy i jej efektywność. Efektowność zresztą też.

Swego czasu grałem na PieCu, z pewnym powodzeniem, w różne SIMy. Robiłem to na klawiaturze i nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby owe "sukcesy" miały wskazywać na "pseudo-symulatorowatość" tych gier.
 

lst

New member
w RBR, GTR2 na klawie probowales grac ? dla mnei te gry bez kiery po prostu sa nie do przejscia, o ile w gtr2 jeszcze dalo sie jezdzic na standardowym silniku (simracing wypuscil swoja modyfikacje - jest trudniej) to w RBR juz nie.
Z tego co pamietam z gtr'a to nawet ruszanie nie bylo proste na klawie, chyba, ze z dwojki ;)

jestem zdania, ze w dobrego sima na klawie nie masz szans osiagnac dobrych rezultatow chociaz od kazdej reguly sa wyjatki hehe

pomimo tego, ze GT5 nie uwazam za jakis dobry symulator to gra wcale nie traci w moich oczach swojego uroku
 

beamer

Banned
Ostatnio odkurzyłem swoją biblioteczkę starszych gier na PS3 i jakoś naszła mnie ochota żeby znowu sobie pojeździć w GT5: Prologue. Włączyłem i naszła mnie refleksja, że to chyba nadal najładniejsza grafika next-gen.

Mam dla was trudny Quiz: odróżnijcie zdjęcia realne od grafiki GT5: Prologue: http://generationdreamteam.free.fr/Quizz.html :D

I jeszcze coś. Co wy na taką grafikę PS3? Auta w GT5: Prologue są tak piękne, że trudno odróżnić je od rzeczywistości!!! 1080 p Full HD w 60 klatkach na sekundę :)
GT5vsReality-03-08-2.jpg
 
Ostatnia edycja:

beamer

Banned
fr3 napisał:
Szkoda tylko,że przy kilku autach na ekranie nie widać tych 60 fps;)
Dokładnie aż 16 autach na raz na ekranie. Każde z 16 aut wyświetlanych jednocześnie na ekranie ma aż po ok. 400000 polygonów (dla porównania w GT4 "tylko" ok. 25000) i jest cieniowane raytracing'iem, który jest możliwy realtime tylko na sprzęcie przetwarzania strumieniowego (Nvidia CUDA wykorzystująca procesory strumieniowe GPU, CELL z siedmioma rdzenia SPE etc.).

Jak CELL w Playstation 3 radzi sobie z raytracing'iem :D :
http://www.youtube.com/watch?v=oLte5f34ya8

http://www.youtube.com/watch?v=zKqZKXwop5E

http://www.youtube.com/watch?v=VC1u74EdHy0

http://www.youtube.com/watch?v=rOg9lsAf7u4&feature=related

Demo CELL Raytracing na Siggraph 2008: http://www.youtube.com/watch?v=YZnbMWy9A0Y&feature=related

Mam za sobą setki godzin gry w GT5: Prologue. Osobiście zauważyłem chwilowe spadki animacji poniżej 60 klatek tylko w pojedynczym ujęciu w trakcie wstępu do wyścigu 16 samochodów z lotnego startu. Widać wtedy lekkie spowolnienie animacji. Poza tym, w całym wyścigu nie mamy ani chwili spadku animacji i mamy cały czas super płynną, solidną jak skała animację 60 fps. Gra dosłownie "płynie" na Playstation 3.

W powtórkach mamy "tylko" stałe 30 katek na sekundę, bo wtedy serwowane są dodatkowe bajery, takie jak drgające powietrze, depth of field.

Aha, dowiedziałem się że GT5:prologue oferuję symulację sprzęgła!!!! Działa z kierownicą Logitech G25. Widziałem na youtube :)

PS. Zbieram teraz 1mln na concept-car Citroena, który zaprojektował go do spółki ze stylistami Polyphony. Także chyba sobie dziś pojeżdżę w GT5 :)
 
Ostatnia edycja:

beamer

Banned
Taa, na rynku chińskim: Green Turimo 5 od chińskiej firmy Polofony na PC, dystrybuowane cyfrowo zgodnie z najnowszym trendem poprzez sieć Bittorent. :rolleyes:
 

Banzai

New member
Naprawdę w to wierzysz?:hmm:

Obserwuję czasem takie zapowiedzi w sklepach i przy GT5 były już chyba 4 daty wydania.
To chwyt marketingowy sklepu, a jak termin rzekomej premiery się zbliża, to zmieniają tylko cyferki i dalej naciągają na pre-order.
Już kiedyś sam wstawiałem linka do takiej oferty, wtedy data premiery była ustalona na marzec tego roku.
 
Do góry