Na poczatek wklejam zdjecie z porownaniem trzech tkanin.
Od lewej: Light Grey-Matt White HD-Matt Grey
Zadne zdjecie nie oddaje do konca tego co widac w rzeczywistosci dlatego tez musicie uwierzyc mi na slowo.
Tkanina Light Grey (Wersal)- lewa strona zdjecia
posiada mikrosoczewki co sprawia, ze obraz bardziej odbija swiatlo padajace. Mozecie to zauwazyc w miejscu przejscia pomiedzy Light Grey i Matt White HD.
Odcien Grey sprawia, ze ekran lepiej sprawuje sie w ciemnych scenach dajac wiekszy kontrast. Popatrzcie na biale napisy na czarnym tle.
Jesli ktos oglada duzo filmow z ciemnymi i mrocznymi scenami to bedzie bardzo zadowolony poziomem czerni. Niestety jesli chcecie zobaczyc bialy kolor to bedziecie musieli niezle podkrecic jasnosc w projektorze. Na tym ekranie kolor bialy jest najzwyczajniej w swiecie szary.
Bardzo ladnie na tym ekranie wyglada kolor purpurowy (papierski
pozostale kolory sa ciemniejsze od tych ktore widac na ekranie srodkowym Matt White HD.
Wykonujac ekran z tej tkaniny musi on byc wykonany bardzo starannie z dobrym naciagnieciem tkaniny inaczej na zalamaniach/zagieciach/odksztalceniach bedzie widac dzialajace mikrosoczewki czyli roznice w jasnosci obrazu. Popatrzcie na lewa czesc zdjecia ponizej i sami to ocencie.
Najlepiej nadaje sie do wykonania ekranu ramowego, ktory raz wykonany nie bedzie dotykany i poprawiany. Jesli ktos chce z tej tkaniny wykonac ekran zwijany to moze miec pewien niesmak co do rownomiernosci koloru.
Tkanina ze wzgledu na mikrosoczewki ma bardzo duzy kat ogladalnosci.
Nalezy wspomniec, ze ta tkanina jest dwustronna. Po jej drugiej stronie mamy do dyspozycji Matt White, ktora sprawdze i opisze w nastepnej czesci relacji
Tkanina Matt White HD (Bester) - srodkowa czesc zdjecia
bardzo zywe i soczyste kolory sprawiaja, ze obraz rzucany z projektora full HD wyglada przepieknie. Bialy jest idealnie bialy ale niestety kosztem nizszego niz w tkaninach Grey poziomu czerni. Jesli masz projektor o niskiej jasnosci to powinienes pomyslec o tego typu tkaninie.
Tkanina jest grubsza niz dwustronna Light Grey/Matt White (Wersal).
Majac mozliwosc powieszenia roznych ekranow obok siebie mozna dopiero zobaczyc roznice w kontrascie pomiedzy White i Grey. Na Grey kontrast jest wiekszy.
Tkanina Matt Grey (Bester) - prawa strona zdjecia
obraz bardzo podobny do tego na Light Grey ale pozbawiony efektu odbijanego swiatla. Parownujac kolor szary na obu tkaninach z serii Grey (lewa i prawa strona zdjecia) musze powiedziec, ze tkanina Matt Grey (Bester) daje bardziej zimny odcien szarosci (jesli tak to mozna nazwac). Szary na ekranie Light Grey ma lekki nalot odcienia czerwonosci, czyli jest bardziej miekki.
Projektor byl kalibrowany i testowany kolorymetrem.
Na koniec wieczoru postanowilem jeszcze sprawdzic jedna ciekawa rzecz.
Na obiektyw projektora zainstalowalem najnormalniejszy filtr polaryzacyjny od mojego aparatu Minolta d7i. Efekt jaki uzyskalem zaskoczyl mnie.
Po nalozeniu filtru z ekranu matt white uzyskalem obraz taki sam jak na matt grey. Jeden maly ruch i mozna wlasnymi silami i niewielkim nakladem miec dwa w jednym. Jedyny problem to dokupienie filtru polaryzacyjnego o odpowiedniej srednicy i pasujacego do obiektywu projektora. Ja przymocowalem go najzwyklejsza tasma klejaca.
Kolejna partia opisow i zdjec wkrotce
Post bede edytowal w celu poszerzania relacji z tego co widzialem wiec prosze co jakis czas wracajcie do niego
Pozdrawiam
braavoo