Dla posiadaczy ONKYO - info o naprawie wady

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Ale zauważyliście że w dużej mierze problem dotyczy glównie 609-tek? W innych modelach to tak sporadycznie. Nie słyszalem żeby komus padla np. 717.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Seria 717 to raczej mało popularna, taki często pomijany rodzynek.
Już kiedyś pisaliśmy na ten temat. Może dlatego.
Z tego co zauważyłem, głownie dominują (w popularności) serie "6" i "8", potem już "5xxx" dla burżujów :)
Mało też jest posiadaczy 1xxx/3xxx.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
U mnie pojawia się pytanie nie czy ale kiedy padnie moja... :(

Kiedyś pewnie padnie ale patrząc np na mój drugi amplituner ( Onkyo 603) robiący jako drugie kino domowe w sypialni to przy takim szczęściu jak ja mam z Onkyo to jeszcze może Ci posłużyć :) bo jak na razie jest bezawaryjne, a to już naprawdę dobrych kilka latek ma i wiele godzin przesłuchanych...
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Problem jest taki że seria x09 ma wadę konstrukcyjną więc Twoja 603 zapewne jeszcze długo pochodzi. Seria x1x to 2012 rok więc problem też może jej dotyczyć ale faktycznie jakby mniej o tym w sieci.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Problem jest taki że seria x09 ma wadę konstrukcyjną więc Twoja 603 zapewne jeszcze długo pochodzi. Seria x1x to 2012 rok więc problem też może jej dotyczyć ale faktycznie jakby mniej o tym w sieci.

9-tka coś tam miała to fakt ale to chyba nie jest tak że u wszystkich pada, bo ja mam Kolegę ma właśnie 609 i jak na razie jest ok a to już ponad 3 lata :) więc głowa do góry...
 

quasimodek

Member
Bez reklam
U mnie też na razie jest ok ale patrząc jak padają przez ostatnie parę miesięcy to wydaje się być to zdarzeniem pewnym. Na szczęście Onkyo rozszerzyło gwarancję na tą wadę więc luzik.
 

zwierzak11

New member
ja mam problem z pilotami.
RC-737M przestał mi działać po 2 latach ( chodzą nie które przyciski) więc kupiłem RC-764M i po 2 latach ponownie działa tylko kilka przycisków.
dodam że korzystam tylko z pilota logitecha więc oryginalnych pilotów nie używam ale pilot onkyo jest mi potrzebny żeby zaprogramować logitecha jakby co. czy ktoś wie dlaczego piloty onkyo siadają jak ich nie używam ??
 

sewerysz

New member
Czy ma ktoś doświadczenia ze sprzętem z niepolskiej dystrybucji, któremu gwarancja już wygasła? Czy są jakieś problemy z naprawą przez EIC?
 

shogun990

New member
Czyli jeśli rozumiem dobrze te konkretne usterki będą naprawianie nawet jeśli skończy się gwarancja? Moje onkyo póki co działa ale tak czytam i strach się bać.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Czyli jeśli rozumiem dobrze te konkretne usterki będą naprawianie nawet jeśli skończy się gwarancja? Moje onkyo póki co działa ale tak czytam i strach się bać.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


Kolego bez przesady czego tu się bać - rozwali się to zawieziesz albo zamówisz kuriera i po sprawie..
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Czy ma ktoś doświadczenia ze sprzętem z niepolskiej dystrybucji, któremu gwarancja już wygasła? Czy są jakieś problemy z naprawą przez EIC?
Tak, EIC nie przyjmie takiego ampli do bezpłatnej naprawy. Trzeba się kontaktować bezpośrednio z producentem jak tą kwestię rozwiązać.

Czyli jeśli rozumiem dobrze te konkretne usterki będą naprawianie nawet jeśli skończy się gwarancja? Moje onkyo póki co działa ale tak czytam i strach się bać.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Tak, wielokrotnie w tym i pokrewnym temacie było to poruszane. Problemy spowodowane wadliwym czipem będą bezpłatnie usuwane przez serwis. Rozszerzona gwarancja obowiązuje do końca 2018 roku.
"...the warranty regarding the loss of audio or the loss of network connection will be extended through December 31, 2018,..."
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tak, EIC nie przyjmie takiego ampli do bezpłatnej naprawy. Trzeba się kontaktować bezpośrednio z producentem jak tą kwestię rozwiązać.


Albo zamówić kuriera do sklepu w którym się kupiło, lub też wysłać amplituner do serwisu np w Niemczech jeśli kupiło się w sklepie w Niemczech..
 

sewerysz

New member
Właśnie miałem przyjemność rozmawiać z serwisem EIC i dowiedziałem się, że jest szansa, że taką bezpłatną naprawę sprzętu nie pochodzącego z polskiej dystrybucji przeprowadzą. Oczywiście jeśli potwierdzi się usterka.
Czyli na tą chwilę duży plus "na kredyt" dla EIC. Pakuję swoją 609-kę i wysyłam.
Dam znać czy wszystko poszło zgodnie z zapowiedzią.
 

PeterMac

New member
Bez reklam
Niestety moją 905 tez dopadł problem z prawdopodobnie płytką HDMI.
Objawy mam takie ze występuje słynny problem z brakiem obrazu na wejściach HDMI ale tylko jak sie sprzet rozgrzeje, jak jest zimny to działa poprawnie, innym jeszcze objawem zamiast czarnego ekranu obrazu są kolorowe pasy krzaki inaczej mówiąc. Dźwięk gra normalnie.
Dodatkowo nie działa zupełnie sieć Ethernet sieciówka, jest nie aktywna nawet w ustawieniach w Menu, jak i nie działa jakby tego było mało port USB, zasila widać pendrive ale go nie wykrywa.
Dzwoniłem do EIC i naprawa prawdopodobnie będzie mnie kosztować 1300zł !!!
Sprzet dbany niesamowicie od nowości, miał zapewniony idealny przepływ powietrza z każdej strony.
Ogólnie jestem załamany, szkoda gadać :-(

EDIT:
Orientuje sie ktoś dokładnie w temacie jak to wygląda w przypadku 905, ponieważ odpisali mi z EIC ze jeżeli chodzi o brak działania ethernetu to nie ma nic wspólnego z modułem płytką HDMI.
Ja bym sie z tym nie zgodził ponieważ z tego co wyczytałem to jeden z objawów jego braku działania, nawet w programie darmowej naprawy którą obecnie prowadzi firma Onkyo jest to jedna z możliwych przyczyn na liście problemów
Link do całej akcji - https://repair.onkyo...=DEU&lang=en_GB

- Network settings in Setup Menu is grayed out (unselectable) - dokładnie mam ten problem czyli sieć nie działa i jest niedostępna w Menu.
- Loss of video on HDMI output - po cześci sie zgadza tyle ze raczej nie output a na wejsciach input, brak obrazu lub kolorowe pasy krzaki jak amplituner sie rozgrzeje, jak jest zimny pierwsze odpalenie to działa poprawnie, natomiast sieć jak i wejscie USB padnięte na amen.

Co najgorsze cała akcja darmowej naprawy niestety nie obejmuje modelu 905, co jest uważam niesprawiedliwe ponieważ ten model również cierpi na tę przypadłość z padającą płytką HDMI.
Napisałem bezpośrednio do Onkyo zza granicę, zobaczymy co odpiszą.

Wracając jeszcze do problemu ethernetu to patrząc na wnętrzności modelu 905, fakt wejście ethernet nie znajduje sie na samej płytce HDMI, jednak moze być z nią przeciez połączone, jakby ktos sie orientował bardziej w temacie bardzo bym prosił o odzew. Z góry dziękuje.
 
Ostatnia edycja:

sewerysz

New member
Po 8 dniach roboczych otrzymałem z powrotem z serwisu EIC w pełni sprawne onkyo tx-nr 609, które nie pochodziło z polskiej dystrybucji.
Duży plus dla EIC za pozytywne przeprowadzenie akcji serwisowej. Jedyny koszt to kurier do serwisu.
 

quasimodek

Member
Bez reklam
To super. EIC w tym przypadku stanął na wysokości zadania.

Wysłane z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej za pomocą Poczty Polskiej
 

PeterMac

New member
Bez reklam
Pisałem wczesniej o problemach z obrazem w swojej 905, jednak problem okazał sie innego typu, po prostu w złej kolejności włączałem urządzenia wystąpił słynny problem "HDMI Handshake" takze u mnie z płytką HDMI wszystko gra jesli chodzi o obraz/dzwięk z wejść HDMI.

Natomiast padnieta jest sieć Ethernet i port USB na dobre.

Sprawdziłem na wyświetlaczu informacje o wersji firmware/dsp i oto co wyświetla:

Main 9....1.08 / 08223A
SR8051...08214A
SR8052...07518A
SR8053...07820B
HDMI......1.01 / 07706A
Video......07606E00924
Net........?
Net usr...pusto
Net rfs...pusto
Net krn....pusto
Net ipl...pusto

Dostałem potwierdzenie z serwisu Onkyo z niemiec
Now i got a confirmation from the Onkyo service department in germany.

It’s a 100% shure the Ethernet Board, that is responsable for the error.

For a better technical support for a replacement model please appeal to a local store or Onkyo germany.

I co najgorsze nie ma juz tych płytek dostępnych w Onkyo EU, takze EIC mi tego chyba nie naprawi :cry:
 
Do góry