Dla informacji kupujących z anulowanymi zamówieniami.
Jestem po konsultacji z radcą prawnym w zeszłym tygodniu.
Co do OLEOLE w którym już więcej nic nie kupię i odradzam innym. Wszystko jest w ich regulaminie - dokładniej punkt 4. Jeżeli ktoś dostał drugiego maila (co jest równoznaczne z zawarciem umowy) musi dostać w ciągu miesiąca zamawiany produkt w cenie w której zamawiał. W drugim mailu jest potwierdzana dostępność towaru i termin dostawy. Ja drugiego maila nie dostałem więc mieli prawo anulować bo produkt jest w tym czasie tylko "rezerwowany".
Jeżeli ktoś dostał drugiego maila (pierwszy to: "Potwierdzenie rejestracji zamówienia nr Axxxxxx/2012, drugi "Zamówienie nr XXXXXX/YYYY - potwierdzenie realizacji") to ma pełne prawo po tych 30 dniach nabyć telewizor w wyższej cenie w innym sklepie i żądać wyrównania ceny. Oczywiście sądownie bo sklep raczej tego dobrowolnie nie zrobi. Pomaga w tym miejski Rzecznik Praw Konsumenta. Wszystko gratis i jak ktoś dobrze trafi w miłej atmosferze. Koszt wniesienia sprawy do sądu nie przekracza stówy. Dokładnie nie pamiętam ale chyba 60zł. Sprawa 100% wygrana. Koszty sądowne też przerzuca się na nieuczciwego sprzedawcę.
Pierwszym krokiem gdy wpłacimy kasę, dostaniemy potwierdzenie, a zamówienie zostanie anulowane jest napisanie na adres sklepu listownie, za potwierdzeniem odbioru żądania wydania towaru. Gdy po miesiącu towaru w domu brak można kupić w wyższej cenie i żądać zwrotu różnicy. Rozwiązanie dla cierpliwych, ale wydaje mi się, że potrafi dać satysfakcję.
Pozdro