Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

Henry

Active member
Bez reklam
Lolo, co 2-4 lata, to najtańsza powłoka.
A z tym wycieraniem, to zaledwie kilka minut i konieczności nie ma, ale daje lepszy efekt.
Możesz samą aktywną pianą i karszerem i też jest ok.
Finalnie, łącznie z wytarciem myje się szybciej niż bez ceramiki.
 

bokciu

Banned
Kolejny który używa terminologii "Karszer"...Skąd w ogóle pomysł na tak idiotyczne nazewnictwo tej bądź co bądź, zacnej firmy?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Bokciu są zacniejsze firmy i ludzie zmiękczają nazwy wiec myślę sobie że "karszer" też się nie pogniewa na Lolo tym bardziej że kupił ich produkt i używa..
 

bubafat

Well-known member
Bez reklam
Jakis przyklad?

No co mam Tobie wybierac??
Sam poszukaj. Dla mnie two tone czarny/chrom pasuje do wszystkiego, ale do bialego moga tez byc i biale akcenty, byle nie w miejscach gdzie odklada sie najwiecej brudu. Pierwsza wrzuta w googlach i juz cos widac, choc najlepsze sa konfiguratory w sklepach, bo widac jak wyglada dany samochod w danym kolorze.

Osobiscie nie jestem fanem bialych felg ale w sumie te biale wstawki niczego sobie.
vellano-vm13-audi-a5_720p_t.jpg


jest video z biala A5
https://www.carid.com/vellano-wheels/vm13-monoblock-any-finish-98662871.html#view-gallery more details on - https://www.carid.com/vellano-wheels/vm13-monoblock-any-finish-98662871.html
 

Henry

Active member
Bez reklam
Two tone jak to Buba określił dobrze z białym "grają"
Ciekawą opcją są też grafitowe, niektórzy wybierają też czarne, ale te z kolei często gubią się przy oponach i nie wygląda to dobrze ( przynajmniej dla mnie).... ale podobno KARSZEREM się je dobrze myje ;)

Lolo, jakie masz tam teraz koła,18stki czy 19stki?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie dawaj białych, bo się zrobi z tego dorożka. Dla mnie to festyn do takiej limuzyny.
Pod Audi jest kilka specyficznych wzorów i tylko one IMO pasują pod to auto.
Pod A8 jest dokładnie to samo, w zasadzie 1-2 wzory tylko pasują, szczególnie jak jest to S8.

Jak chcesz cudować, to zrób biały mat (czyli na swój biały połysk folie matującą - kozak efekt) i dodatkowo będziesz miał ochronę lakieru, do tego możesz zrobić też czarny dach dla kontrastu.
 

rabit

Active member
Bez reklam
Lolo, piękny samochodzik. Pozazdrościć. :)
Henry... fajne to nowe Mondeo, ale jedna rzecz jest masakryczna. Przedni zderzak jest bardzo długi i bardzo nisko (szczególnie w sportowej wersji), i dlatego wszystkie krawężniki są za wysokie i za blisko. :) Ale nie martw się, bo w zimie sobie dorobisz, jako pług śnieżny. :) :) :)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Henry no nie stety ale mam 21"

I teraz:
1. sprzedac opony i felgi te co mam i kupic zupelnie nowe felgi i opony moze 19"
2. Kupic ladne felgi 21 na lato i opony na stare felgi na zime.

Narazie ceramike i folie sobie odpuszcze, co nagle to po diable.

Nie mam zaufania do folii, nigdy tego na oczy nie widzialem. Nie odchodzi to za kilka lat? Potem auto sprzedac?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dzięki foli auto sprzedasz za większą kwotę z uwagi na ochronę lakieru, czy raczej lepszy stan.
Takie myki robi się w konkretnych furach, także bez obaw.
To jest najlepsza ochrona lakieru, a do tego wygląda świetnie.

Ostatnio też widziałem nową M3 w niebiesko-błekitnej foli, coś niesamowitego.
Co do matowej - przezroczystej, to zwyczajnie nie błyszczy się lakier jak psu jaja, nabiera sportowego sznytu i ochrania lakier przy okazji.

[youtube]l8-oKKv_h2w[/youtube]
 

Henry

Active member
Bez reklam
Rabit, ja go mam od wczesnej wiosny, więc kawałek zimy zaliczone, na śniegi nie ma tragedii, ale przy krawężnikach trzeba uważać, plusem są czujniki, które całkiem nieźle sobie z tym radzą i przy podjeżdżaniu łapią te wyższe.

Lolo, to pewnie profil masz 35-40, ja u siebie mam na lato 235/40/18 i na polskie drogi są optymalne, ale i tak auto wygląda jak na kółkach od wózka sklepowego ;)
Na zimę są 17tki 225/55.

Porównaj sobie ceny opon, jak nie jeździsz dużo, to można brać nawet te droższe, u mnie wytrzymują max. 1,5 sezonu dlatego 18'' są w sam raz ;)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Dzięki foli auto sprzedasz za większą kwotę z uwagi na ochronę lakieru, czy raczej lepszy stan.
Takie myki robi się w konkretnych furach, także bez obaw.
To jest najlepsza ochrona lakieru, a do tego wygląda świetnie.

Nie zalezy mi na ochronie lakieru, auto sluzyc ma mi do pracy i nie bede sie nad nim spuszczal, za miesiac podnieta minie i zaczne je normalnie eksploatowac.

Taka folie da sie pozniej odkleic? Bezinwazyjnie?


Opony mam dokladnie 275x35xR21 troche drogie i wydaja sie ze maja zbyt mala wysokosc profila jak na nasze drogi. (Aczkolwiek, jak sie patrzy na nie, to nie wygladaja na "za duze")

A powod dlaczego musze zmienic felgi jest ponizej, za cholere nie pasuja do bialego:

 
Ostatnia edycja:

pepka

Member
Bez reklam
Dajcie spokój, polskie drogi i felga 21 cali. Miałem swego czasu opony 265/50/20... nigdy więcej. Wygląd to nie wszystko.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Osobiście nad 19 bym się zastanawiał , mam 18 i wydaje mi się ze to maks ale nigdy nie mów nigdy.... a w BMC -e- Misia :) ma 16 i generalnie niski samochód to tak jak psiałem czułem się jak w gokarcie :- )
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie no, do takiej fury 19" to absolutne minimum.
Gdyby Lolo nie napisał, że to stoi na 21", to w życiu bym powiedział.
Zupełnie tego nie widać i się gubi, a to przecież już kawał felgi.
Może żle Lolo popatrzyłeś? ; )

A co do 35 profilu, to dla mnie standard. Jeżdzi się jak marzenie, jak po torach, głównie na trasie i generalnie na stosunkowo równej nawierzchni jak przyklejony.
W Wawie czy innych miastach (nie licząc Wrocławia :D ) też jest bardzo ok.
Jak Ci się dobrze jeżdzi, to ja na bank zostałbym przy 21", a że, na innej gumie będzie milej na dziurach, to oczywistość, tyle, że już nie będzie tak fajnie przy manewrach. Coś za coś.

Btw. Folie się zdejmuje i nie musi być matowa, może być zupełnie przeźroczysta (niewidoczna).
Chroni przed zarysowaniami. Na YT jest gdzieś gość który wymienia często auta (supersamochody) i zawsze podjeżdza do firmy na zabezpieczenie lakieru.
Po zdjęciu foli, lakier dalej jak nowy.
Zresztą pełno tego na YT.
 
Ostatnia edycja:

pepka

Member
Bez reklam
Skóra, fura i komóra 😊 Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

Gubi się bo ciemna felga zawsze wygląda na mniejszą.
 
Ostatnia edycja:
Do góry