Wielka "n"cyklopedia - czyli wszystko o "n"-tv

Jak oceniasz oferte programową dostępną w n?


  • Total voters
    0

krecha2

New member
Powiedzcie mi jak jest u was z rachunkami , otrzymujecie je co miesiac czy co 2 ? , ja juz nie otzrymuje rachunku 2 miesiac ,jak mam zaplacic?
 

p@well

New member
royalmichael napisał:
Jeszcze jedno pytanie: na statystyki (siła, jakość) mam patrzeć na ANT1 czy ANT2? Bo one się różnią:roll:
I co jest ważniejsze- siła czy jakość?

Po to masz dwa przewody by móc w razie oglądania nagrywać inny program, dlatego obydwa połączenia są ważne. Ważniejsza jest jakość, teoretycznie wśród forumowiczów krąży opinia, że minimum jakości to 60% by odbierać płynnie wszystkie programy. Moja opinia jest taka, że jak masz czaszę pow 80cm, to przy jakości nawet 40% nic się nie dzieje... no chyba że śnieg zasypie Ci czaszę, wtedy miotełka i jazda :grin:. Sam często mam jakość 48-52% i spoko. Ciesz się jakością odbioru a nie doszukuj błędów i wad, jak będziesz miał kłopoty to dopiero je rozwiązuj.
 

ecotam

New member
krecha2 napisał:
Powiedzcie mi jak jest u was z rachunkami , otrzymujecie je co miesiac czy co 2 ? , ja juz nie otzrymuje rachunku 2 miesiac ,jak mam zaplacic?


ENKA coś ostatnio zapomina wysłać przekaz, albo ma taki bałagan u siebie. Do mnie przysłali po dwóch miesiącach, naliczając za dwa. Choć dzwoniłem do BOK i informowałem ich, że rachunek nie dotarł. Ale to jeszcze nic, na ekranie pojawił się komunikat o braku opłaty i trzeba było wpisać kod pin, żeby oglądać dalej. Komunikat ten ma się pojawiać do czasu uiszczenia opłaty. Oczywiście to nie moja wina, że na czas nie opłaciłem rachunku. Na drugi raz lepiej wysłać na zwykłym przekazie pocztowym, bo ich moze wogle nie dotrzeć. Jednak ENKA zachowała się OK, nie odcieła sygnału, jak to robi POLSAT, a jedynie wysyła komunikat do użytkownika. Plus dla ENKI ;)
 

darekk75

New member
a mnie dalej nurtuje jeden problem, na wiekszosci kanałów mam jakość ok 50% i jest ok, tylko na tym TVN HD (13) na jednej antenie jest jakość 0 i nie mam tego kanału:( . Postanowiłem już wymienić antenę na wiekszą, jednak czy to możliwe że na mniejszej 60 nie ma w ogóle jakości czy może wina leży gdzie indziej?
 

royalmichael

New member
p@well napisał:
Po to masz dwa przewody by móc w razie oglądania nagrywać inny program, dlatego obydwa połączenia są ważne. Ważniejsza jest jakość, teoretycznie wśród forumowiczów krąży opinia, że minimum jakości to 60% by odbierać płynnie wszystkie programy. Moja opinia jest taka, że jak masz czaszę pow 80cm, to przy jakości nawet 40% nic się nie dzieje... no chyba że śnieg zasypie Ci czaszę, wtedy miotełka i jazda :grin:. Sam często mam jakość 48-52% i spoko. Ciesz się jakością odbioru a nie doszukuj błędów i wad, jak będziesz miał kłopoty to dopiero je rozwiązuj.


Tzn że jak będzie jakość 100% to kanały będą lepiej wyglądać od tych samych z jakością 70%?
Talerz mam 90-85cm, aktualnie zaśnieżona jest tak 1/4 czaszy + cały konwerter i mam siłę 91% a jakość 70%.
Co dziwne gdy było bezchmurne niebo to siła była 70% a jakość 98-100%.
Nie wiem jak to możliwe że przy śnieżycy z niebem pełnym chmur jest większa siła...
Wiem po co jest konwerter TWIN, czego ciągnę 2 kable i czego na dekoderze wyświetla się 2x ant tylko czego różnią się parametry między ANT1 a ANT2? Na jednym jest lepsza siła a na drugim jakość:hmm:
 

darck

New member
Rozpocząłem przygodę z N-ką. W środę wieczorem zdecydowałem się do nich zadzwonić i zamówiłem recorder w promocji "korzystna zmiana". Już w piątek rano był u mnie kurier z przesyłką. Po południu instalowałem sprzęt - wymieniłem konwerter na twina - i zadzwoniłem w celu aktywacji. Po aktualizacji softu i 15 minutach pojawił się MGMHD. Zacząłem przeglądać kanały po kolei sprawdzając jakość na tośce 40zf355.
Wszystko było fajnie zanim nie włączyłem kanału nr 4. Ujrzałem napis, że sygnał jest zły itd. W instrukcji pod tym hasłem widnieje info, że trzeba czekać do końca aktywacji, wtedy pojawi sie obraz. Więc czekałem oglądając kanały niekodowane. A z n-recorderem zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Obraz zniknął, pojawił się na wyświetlaczu napis TEST, a po chwili na ekranie plansza "Trwa uruchamianie, proszę czekać" , potem wskaźniki obydwu anten i znowu info, że sygnał jest zły itd. Po kilku minutach znowu ciemność, napis na wyświetlaczu TEST i tak w kółko co kilka, kilkanaście minut. Czyżby tak wyglądała ta aktywacja?
Po dwóch godzinach zadzwoniłem znowu na infolinię i ponownie zrobiłem aktywację, ale tym razem skierowano mnie do konultanta. A ten kazał mi odkręcić kable antenowe, nacisnąć po kolei epg,res i prawą strzałke na dekoderze i przytrzymać do pojawienia się napisu TEST. Później podłączyłem te kable znowu. Jednak nic to nie dało, nadal nie było programów. Gościu po konsultacji stwierdził, że uprawnienia się "uszkodziły" i wysłał mi je ponownie. Faktycznie, po kwadransie miałem już wszystkie programy i w końcu mogłem popatrzeć na tą ofertę n-ki.
Po godzinie jednak ponownie ciemność i napis TEST! Po kilku minutach pojawiają sie programy i można znowu oglądać. I tak w kółko! Co 5, 10, 20 minut, czasami po godzinie decoder sam się resetuje!!! Najdłużej pracował ok 2 godzin bez resetu. Czy to normalne na początku użytkowania tego cacka? Może ten VOD ciągle się ładuje i musi co jakiś czas robić ten reset?
Czy jednak dekoder nadaje się do wymiany? To byłby "niezły" paczątek przygody z n-ką!
Rano zadzwonię do nich, chyba w niedzielę pracują?
 

royalmichael

New member
Wyłącz dekoder z zasilania i włącz. Przynajmniej u mnie to pomogło - po godzinie od aktywacji telefonicznej pojawił się dźwięk a nie było obrazu; wyłączyłem z prądu, włączyłem i wszystko działa;)
A jak nie pomoże to dzwoń do nich teraz:D masz większe szanse na usłyszenie ludzkiego głosu:)

PS. oczywiście po włączeniu do prądu przyciskiem RES ustaw odpowiednią rozdzielczość
 
Ostatnia edycja:

darck

New member
Zapomniałem dodać, że zdarza się też zamrożenie obrazu, pilot ani przyciski na recorderze nie działają. Pomaga jedynie wyjęcie wtyczki z gniazdka.
Tak więc mam chyba uwalony dekoder.
ps.Dziś od 9.00 już jeden reset zaliczył :(.
 

sklonowany

New member
ecotam napisał:
ENKA coś ostatnio zapomina wysłać przekaz, albo ma taki bałagan u siebie. Do mnie przysłali po dwóch miesiącach, naliczając za dwa. Choć dzwoniłem do BOK i informowałem ich, że rachunek nie dotarł. Ale to jeszcze nic, na ekranie pojawił się komunikat o braku opłaty i trzeba było wpisać kod pin, żeby oglądać dalej. Komunikat ten ma się pojawiać do czasu uiszczenia opłaty. Oczywiście to nie moja wina, że na czas nie opłaciłem rachunku. Na drugi raz lepiej wysłać na zwykłym przekazie pocztowym, bo ich moze wogle nie dotrzeć. Jednak ENKA zachowała się OK, nie odcieła sygnału, jak to robi POLSAT, a jedynie wysyła komunikat do użytkownika. Plus dla ENKI ;)

U mnie z kolei wyglądało inaczej :). Po prostu zapomniałem dokładnie, do którego mam zrobić przelew i okazało, się że jest jakieś 4 dni po terminie. Po prostu ludzie z "n"ki do mnie zadzwonili, wyjaśniłem jak sprawa wyglądała i nie było problemu. Z mojej winy ale konsekwencji większych nie poniosłem. Ale w sumie czego się dziwić, pilnują swoich spraw :)
 

chrisso

Klub HDTV.com.pl
VIP
darck napisał:
Zapomniałem dodać, że zdarza się też zamrożenie obrazu, pilot ani przyciski na recorderze nie działają. Pomaga jedynie wyjęcie wtyczki z gniazdka.
Tak więc mam chyba uwalony dekoder.
ps.Dziś od 9.00 już jeden reset zaliczył :(.

Wygląda na to, że trafiła ci się uszkodzona sztuka :)
Nie martw się - nie będziesz czekał na jakąś naprawę gwarancyjną :)
Jak chcesz - to zadzwoń na infolinię i pogadaj z technikami - popróbują ci pomóc, usłyszysz jednak, że w przypadku braku poprawy powinieneś iść do najbliższego punktu sprzedaży N i wymienić na nowy.

Też wymieniałem :) Nie miałem dźwięku - sprzęt automatycznie się przełączał w tryb DVI i kicha, natomiast po optyku nie było dzwięku wcale.
Wymieniłem i na razie jest OK (1,5 mies)
 

aradius

New member
nic prostszego

krecha2 napisał:
Witam powiedzcie mi jak wy sie kontaktujecie z N celu np zmiany pakietu, albo czegokolwiek? dzwonie do nich czekam 10 min na sluchawce i nic....
trzeba połączyć się z konsultantem udając "zainteresowanego ofertą", po czym posłać kilka dłuższych i krótszych i powiedziec co się chce zrobić. ja dzwoniłem calą noc, żeby zamówić film, aż wpadłem na ten pomysł. Do dzisiaj działa. Powodzenia:mrgreen:
 

KomBrat

New member
krecha2 napisał:
Powiedzcie mi jak jest u was z rachunkami , otrzymujecie je co miesiac czy co 2 ? , ja juz nie otrzymuje rachunku 2 miesiąc ,jak mam zaplacic?
Z wysyłaniem faktur to oni mają problem. A niestety brak fakury nie upoważnia do nie płacenia rachunków. Na szczęście są dwa rozwiązania tego problemu:
1. Jest strona enki, gdzie się logujesz i masz dostęp do salda i nr faktury
2. Po przekroczeniu terminu płatności pojawia się info na ekranie telewizora o kwocie nieuregulowanej i aby wyjść z tego info trzeba wpisać PIN.
 
Ostatnia edycja:

yogibabo

New member
Witam,
Zapytam ponownie, dlaczego część audycji na kanałach HD nadawana jest w "ramce" (czarne pasy dookoła) i czy mozna temu jakoś zaradzić systemowo aby obraz zawsze wypełniał cały ekran telewizora ? Teraz mam ustawienia na panoramiczny i rozciągniecie co uniemożliwia ręczną zmiane formatu obrazu tak jak jest to możliwe na kanałach SD
 

darck

New member
Wymieniłem ten recorder na nowy egzemplarz, jeszcze folia jest na przednim panelu :). Seria BZZB, trochę inne pudło, bardziej spłaszczone. No i na razie chodzi super, jest cichutki.
Poprzedni jednak na 100% był używany, przeszedł tylko regenerację w fabryce, ten obecny to nówka :grin:.
 

zoltan

New member
yogibabo napisał:
... i czy mozna temu jakoś zaradzić systemowo aby obraz zawsze wypełniał cały ekran telewizora ? Teraz mam ustawienia na panoramiczny i rozciągniecie co uniemożliwia ręczną zmiane formatu obrazu tak jak jest to możliwe na kanałach SD

Zmien w menu panoramiczny na normalny.
 

pepis2008

New member
Witam,ze wzgledu,ze jest az tyle stron tego tematu,wszystkich nie przeczytam...juz inny temat prawie 100 stron czytalem;p ...mam takie pytanko jesli zamowie sobie n-ke i dekoder ma wyjscie hdmi...a w telewizorze Philips PF9966/10 mam tylko wyjscie dvi(oprocz zalecanych polaczen scart itp). Mam kabel Hdmi-DVI i czy tak moge polaczyc telewizor z dekoderem oraz czy bede odbieral wtedy kanaly w jakosci HD ??
 
Do góry