Canal+ Ultrabox+ 4k - brak opcji 4k obrazu z dekodera
Witam
Zakupiłem dekoder Canal+ Ultrabox+ 4k z dyskiem i kilkoma kanałami dostępnymi w jakości 4k. Niestety dekoder nie wykrywa, że telewizor obsługuje rozdzielczość 4k - najwyższa możliwa do ustawienia w opcjach dekodera rozdzielczość TV to 1080p.
Wyczytałem i dowiedziałem się na infolinii, że aby poprawnie obsłużyć sygnał kabel HDMI musi obsługiwać standard 2.0a 4k@60Hz.
Nie byłem pewny, czy obecny kabel spełnia te wymagania, więc zakupiłem nowy, wyłączyłem z prądu sprzęty i podłączyłem urządzenia - bez efektu.
Co może być przyczyną braku opcji 4k w dekoderze/w komunikacji?
Co już sprawdziłem/zrobiłem:
- Telewizor i dekoder najnowsze dostępne oprogramowanie zainstalowane.
- Dekoder nie jest podłączony do internetu.
- Konfiguracja podstawowa dekodera (2 anteny).
- Pojedynczy dobrej jakości konwerter Twin, kable i Czasza anteny nowe wysokiej klasy - Siła sygnału 98%, Jakość 94%.
- Zakupiłem nowy kabel 1,5m HDMI 2.0b Unitek Premium Certificated Cable - bez zmian - obraz trochę ostrzejszy niż na standardowym kablu.
- Dekoder podłączony do 1szego gniazda HDMI/ARC/MCL.
- Próbowałem ręcznie przełączyć dekoder do trybu 4k za pomocą skrótu/przycisków: OPT 5 sek i wybranie opcji 8 na pilocie - nie działa.
Nie mam więcej pomysłów - czekam na kolejny kabel HDMI w standardzie 2.1.
Mam wrażenie, że mój stary recorder PACE dawał obraz lepszej jakości pomimo, że był on tylko w jakości 1080i.
Jakieś pomysły?
Masz ten sam dekoder i sygnał 4k?
Ktoś miał podobne problemy?
Czemu 55OLED803/12 nie chce u mnie poprawnie współpracować z nowym Ultraboxem+ 4k?