TV HD w polskiej TK Multimedia

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
No z wbudowanego tunera DVB-T można to chyba z DVB-C też. Z tego pierwszego testowałem, z drugiego nie miałem okazji. Jeżeli jestem w błędzie to proszę to sprostować...

Edit
No to oczywiste, TV formatuje dysk i tylko na nim można później odtwarzać nagrany materiał.
 
Ostatnia edycja:

ogluszek

New member
ogluszek
A jak oceniasz jakość w porównaniu do dekodera z MM? Jakieś widoczne różnice, czy jest tak samo?
Wcześniej miałem dekoder+23cal LDC,a teraz CAM+55cal LED,więc porównać się tego nie da.Czasem zamiast kanału wyskakuje komunikat "kanał zakodowany" ale po chwili wszystko jest ok.Jestem zadowolony z braku plątaniny kabli.Myśle że jest podobnie jak z dekoderem, niektóre kanały wyglądają nizle nSPORT HD,CANAL+SPORT HD,TVP HD a po niektórych nie widać że to ma coś wspólnego z HD.Jakimś fachowcem od jakości obrazu nie jestem,więc nie chce nikogo odstraszac ani naganiac.
 

przemo73

New member
Bez reklam
Dzisiaj zadzwoniłem do BOK i szanowna Pani powiedziała mi iż o moduł CAM mogę wnioskować w lutym 2016 roku. Czyli dopiero wtedy, kiedy skończy mi się obecna umowa
SKANDAL!!!
Jestem w MM nieprzerwanie od blisko 12 lat i traktują mnie jak zło konieczne. Przyjdzie sobie ludek prosto z ulicy i dostanie świetną ofertę z modułem CAM, a ja który w zębach przynoszę im co miesiąc pieniądze jestem dymany.
Jak tylko składam wypowiedzenie pod koniec umowy to zaczynają słodko pierdzieć i nagle znajdują się super oferty dla stałego klienta. Teraz mam się wypchać!!!

Czy może wiadomo Wam coś o wymianie technicznej tunera na moduł? Może mam go zepsuć i wtedy wymienią?
 

Kenaz

New member
A jak z pojawianiem sie obrazu przy przelaczaniu kanału? U mnie przy przejsciu z tvp1 na 2, trwa to az 4-5 sekund. W DVB T zajmuje to duzo krocej....
 

ogluszek

New member
A jak z pojawianiem sie obrazu przy przelaczaniu kanału? U mnie przy przejsciu z tvp1 na 2, trwa to az 4-5 sekund. W DVB T zajmuje to duzo krocej....
U mnie wyskakuje komunikat "kanał zakodowany" i miga pare chwil po czym wskakuje.Ale na niektórych kanałach zdarza się że trzeba pstrykać jeszcze raz.Nie wiem czy mam dobrze ustawiony telewizor bo najpierw wyszukałem kanały a póżniej tylko włożyłem moduł.Jest w telewizorze jakieś MENU od CI ale nie wiem czy tam trzeba coś ustawiać.Wszystkie kanały na razie mam odkodowane ale nie wiem jak długo.
Obok tematu to wczoraj na HBO HD leciał dokument "Samsara" którego wcześniej nie oglądałem.Ujęcia i kolory,że szczena opada,polecam kto nie widział.
 

mirolop

New member
Miałem możliwość testowania z 3 tygodnie temu tego modułu CAM i u mnie to samo było problemy ze kanal zakodowany lub ze trzeba było przelaczyc o jeden do tylu lub do przodu ażeby kanal wskoczyl. Telewizor mój to Samsung UE32ES5500 z 2012 roku. Na początku wszystkie kanaly ma się odkodowane przez jakiś czas, to raczej na zachete, potem zakodują te których się nie ma w pakiecie. To jak wspolpracuje moduł CAM z telewizorem nie zależy od modułu, tylko od tego jak szybki procesor siedzi w telewizorze. Im nowszy model telewizora, tym najprawdopodobniej lepiej będzie wygladala wspolpraca modułu z telewizorem. Po drugie należy pamiętać że decydując się na moduł CAM będziemy pozbawieni kanału zwrotnego, a więc nie będziemy mieli możliwości korzystania z usług interaktywnych takich jak ankiety, VoD czy zamawianie sobie PPV przez pilota. Mi osobiście dekoder nie przeszkadza, no ale jak kto woli. Wszystko ma swoje wady i zalety. Moduł CAM to jeden pilot, mniej kabli, oszczednosc miejsca na dekoder, ale wolniejsze przełaczanie kanałow. Natomiast dekoder szybsze przelaczanie kanalow, ale za to dwa piloty i platanina kabli.
 
Ostatnia edycja:

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Na niekorzyść dekodera przemawia jeszcze zużycie prądu ( niestety w stanie czuwania zużywa go zdecydowanie za dużo! i nie żebym był jakimś sknerą nigdy do tego zbyt dużej wagi nie przywiązywałem, ale chodzi o zasadę) i brak możliwości nagrywania a w przypadku dekodera, który to umożliwia - mała pojemność dysku...
Ja niestety nie mogę nawet dowiedzieć się czy mógłbym wymienić dekoder na moduł bo w lokalnym BOK dalej niewiele wiedzą....
 

ogluszek

New member
Miałem możliwość testowania z 3 tygodnie temu tego modułu CAM i u mnie to samo było problemy ze kanal zakodowany lub ze trzeba było przelaczyc o jeden do tylu lub do przodu ażeby kanal wskoczyl. Telewizor mój to Samsung UE32ES5500 z 2012 roku. Na początku wszystkie kanaly ma się odkodowane przez jakiś czas, to raczej na zachete, potem zakodują te których się nie ma w pakiecie. To jak wspolpracuje moduł CAM z telewizorem nie zależy od modułu, tylko od tego jak szybki procesor siedzi w telewizorze. Im nowszy model telewizora, tym najprawdopodobniej lepiej będzie wygladala wspolpraca modułu z telewizorem. Po drugie należy pamiętać że decydując się na moduł CAM będziemy pozbawieni kanału zwrotnego, a więc nie będziemy mieli możliwości korzystania z usług interaktywnych takich jak ankiety, VoD czy zamawianie sobie PPV przez pilota. Mi osobiście dekoder nie przeszkadza, no ale jak kto woli. Wszystko ma swoje wady i zalety. Moduł CAM to jeden pilot, mniej kabli, oszczednosc miejsca na dekoder, ale wolniejsze przełaczanie kanałow. Natomiast dekoder szybsze przelaczanie kanalow, ale za to dwa piloty i platanina kabli.
Czy w samsungu coś ustawiałeś w MENU przy CI? Czy tylko karta w slot i tyle.Kanały przełączają się bardzo szybko chyba że trafiam na rodzine CANAL+,EUROSPORT HD i TVP SPORT HD.
 

mirolop

New member
@ogluszek Nic nie ustawiałem w menu CI oprócz zniesienia blokady rodzicielskiej, nie napisałeś jaki Ty masz TV i z którego roku. Moduł CI miałem po znajomości od miejscowego technika i to on mi powiedział, że to jak szybko kanały będą się przełączały zależy od procesora w TV. Może źle się wyraziłem, kanały przełączają się podobnie jak w DVB-T, ale z dekodera od Multimedia szybciej, natomiast często miałem komunikat, że kanał zakodowany kiedy to przełączałem szybko kanały jeden po drugim lub też wyskakiwał komunikat o błędzie. Dopiero przełączenie o jeden kanał do przodu lub do tyłu i powrót do wybranego kanału powodowało to że owy kanał "wskakiwał".
 
Ostatnia edycja:

ogluszek

New member
@ogluszek Nic nie ustawiałem w menu CI oprócz zniesienia blokady rodzicielskiej, nie napisałeś jaki Ty masz TV i z którego roku. Moduł CI miałem po znajomości od miejscowego technika i to on mi powiedział, że to jak szybko kanały będą się przełączały zależy od procesora w TV. Może źle się wyraziłem, kanały przełączają się podobnie jak w DVB-T, ale z dekodera od Multimedia szybciej, natomiast często miałem komunikat, że kanał zakodowany kiedy to przełączałem szybko kanały jeden po drugim lub też wyskakiwał komunikat o błędzie. Dopiero przełączenie o jeden kanał do przodu lub do tyłu i powrót do wybranego kanału powodowało to że owy kanał "wskakiwał".
Mam Samsunga f6320 z 2013. Problem z niewskakującym kanałem wygląda dokładnie tak jak opisałeś.Zauważyłem prawidłowość,że występuje on tylko z programami z dodatkowych pakietów i to nadającymi w "HD".Spróbóje kiedyś wyszukać kanały kiedy moduł jest w slocie może to coś zmieni.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Byłem w lokalnym BOK. Moduły CAM już są - będą rozprowadzane od przyszłego poniedziałku. Nie ma żadnego problemu z wymianą dekodera na moduł. Abonament ten sam, dochodzi opłata aktywacyjna 49 zł. Umowa na 12 miesięcy (aktualną umowę mam do listopada 2015r.).
Teraz tylko chwila zastanowienia co będzie lepsze moduł CAM, czy dekoder....:?:
 

Benzon1983

New member
Byłem w lokalnym BOK. Moduły CAM już są - będą rozprowadzane od przyszłego poniedziałku. Nie ma żadnego problemu z wymianą dekodera na moduł. Abonament ten sam, dochodzi opłata aktywacyjna 49 zł. Umowa na 12 miesięcy (aktualną umowę mam do listopada 2015r.).
Teraz tylko chwila zastanowienia co będzie lepsze moduł CAM, czy dekoder....:?:
Witam,
Wczoraj rozmawiałem z Biurem utrzymania klienta. Przedłużyłem umowę na okres 12m-cy. W cenie 69zl od 1 lipca będę miał pakiet SuperBox i pełen pakiet Canal+. Na moje pytanie o moduł Cam otrzymałem odpowiedź że narazie sprzedaż modułów jest wstrzymana ze względu na problem z oprogramowaniem. Podobno w ciągu miesiąca mają to naprawić.
 

lechoo84

New member
Ja również jestem po rozmowie z Biurem Utrzymania Klienta. Dostałem opcje MaxBox + 30Mb + wifi za 75 zł/mc. Z przejściem na moduł CAM nie ma problemu, chociaż konsultant radził wstrzymać się z taką decyzją z uwagi na jakieś problemy techniczne. Druga kwestia to konieczność opłaty aktywacyjnej za moduł (ponoć 29 zł). Dlatego z modułu zrezygnowałem, skoro płaciłem już za dekoder aktywację, to czego jeszcze raz mam płacić za moduł. Trochę nieporozumienie
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Z tą opłatą aktywacyjną to faktycznie trochę przegięcie - tak jak napisał kolega lechoo84 już raz ją płaciliśmy.
Z drugiej jednak strony odchodzi "prądożerny" dekoder (także w stanie czuwania) i co przynajmniej dla mnie ważne - możliwość nagrywania materiału na podpięty do TV dysk twardy...
 

zerojedynkaX

Klub HDTV.com.pl
VIP
moduł CAM

Ja rozumiem opłatę aktywacyją gdy podpisujemy NOWĄ UMOWĘ.Ale tak jak w moim wypadku chodzi o WYMIANĘ aktywowanego już dekodera HD na moduł CAM.Więc skąd ta opłata aktywacyjna ? Ciekawe czy podczas wymiany dekodera na dekoder/bo akurat wyszedł nowszy model/ też biorą opłatę? To zwykłe wyciąganie kasy.Ciekawe jak jest w innych kablówkach.:neutral:
 

Kenaz

New member
Najnowsze dekodery MM, te bez rzekomych przeciskow na panelu(choć jeden jakby "dotykowy" znajduje się pod kontrolką ON/OFF), pobieraja w stanie spoczynku i pracy jakieś 11W. Czemu podczas w stanie czuwania tyle samo...? Oj, lekkie przeoczenie inżynierów z ADB. Dla chcących, istnieje opcja oszczedzania energii, która znajduje się w menu dekodera. Wowczas pobiera jakieś 4 waty..., lecz wiąże się to z lekka uciazliwoscia, poniewaz po określonym czasie, dekoder przechodzi w zasadzie w stan rozłączenia z siecią i przy probie jego wybudzenia, na nowo łączy...co trwa dłuższa chwile...

Moduły CAM są dla tych, którzy dopiero podpisują umowe z MM ale także obecnych klientów, chcących przedłużyć z nimi obecnie trwająca umowe, lecz wiąże się to ze wspomnianą opłata.

Parę dni temu podpisałem aneks, a pani poinformowała mnie, że choć obecnie wystepuja pewne problemy z nowymi modułami, to za jakiś czas, gdy mm bezwstydnie bedzie mogla zaoferowac dopracowana usluge, kazdy będzie mogł go wymienić za drobną opłatą (wspomniała o parunastu złotych...- obym sie nie zdziwił ;) ale zobaczymy....).

zerojedynkaX, z zasady nie istnieje coś takiego, jak frywolna chęc wymiany dekodera z tego tylko wzgędu, że operator wypuscil nowsza, no... czesto uspawnioną wersje sprzetu. Co z zainwestowana kasa w popzedni sprzet jak i samymi urzadzeniami, jesli nie został zuzyty?
 
Do góry