Telewizor TCL C835 4K Ultra HD: Mini LED, QLED, 1000 nitów, Dolby Vision/Atmos, HDR10+, 144 Hz i Google TV.

Jest gdzieś w internecie dostępna kalibracja do c835 i czy warto ją zrobić? A druga kwestia czy warto go zaktualizować czy może zostawić wszystko tak jak jest orginalnie?
 

Kurakaodr

Member
Jest kalibracja do c835 i czy warto ją zrobić?

czy warto go zaktualizować czy może zostawić wszystko tak jak jest orginalnie?

"Kalibracja" bardzo umowne zagadnienie, zawsze "dopasowuję" parametry obrazu do własnego oka.

Jeżeli masz firmową wersję oprogramowania V474/V503, wszystko Ci działa prawidłowo, lepiej nie ruszaj, z kontekstu "pytania" raczej nie ogarniasz o co biega.

Zaktualizuj aplikację QuickPanel, dobra rzecz!
 

lbanez

New member
Od 2 dni jestem posiadaczem tego TV 🙂 kupiłem w ME na promocji 🙂tym samym kupiony tutaj 10 lat temu TV od Kikiego Samsung H7000 55" odchodzi na zasłużoną emeryturę (swoją drogą świetny był ten TV...przez 10 lat żadnego problemu!!! Dzięki Kiki 🙂) bardzo ładnie wygląda, bardzo dobry obraz...ale kilka pytań mi się już nasunęło...
1) zdarzyło się, że po prostu delikatnie buczał...myślę, że to kwestia tych cewek, o których można przeczytać w necie...czy jest się czym przejmować?
2) w grze Horizon Daen na PS4 Pro w trybie obrazu standard obraz działa płynnie ale jak obracam się postacią to takie zostają za nią chwilowe powidoki... Nie zaobserwowałem na chwilę obecną tego nigdzie indziej...
3) Od czego to zależy, że w trybie obrazu "standard" obraz jest bardzo płynny, ale są dość mocno nasycone kolory, a w innych trybach obrazu, kolory są bardziej delikatne, ale obraz już nie przesuwa się tak przynnie...coś jakby porównać 60 klatek/s do 30...
4) jak poruszam się w menu TV lub jak oglądam telewizję (UPC) to jak est zmiana sceny lub nawet jak podgłaśniam lub ściszam TV to można zaobserwować takie delikatne jakby mignięcie ekranu (raz delikatbie ciemniej, raz delikatnie jaśniej)... w grach lub HBO Max na razie tego nie zauważyłem...
5) zauważyłem przy białych napisach jak obraz wokół nich jest jakby trochę jaśniejszy od reszty...czy to normalne ?
6) czy ma ktoś może dostęp do jakiś ustawień kalibracji? Bo z ME mi niby zrobili, ale obraz na tym trybie wydaje mi się jakiś blady i wpadający w żółty...

Bardzo mi się telewizor podoba, ma super obraz i ogólnie to jestem zauroczony, ale tych kilka kwestii nie daje mi spokoju...czy trafił mi się jakiś kiepski egzemplarz i oddać na wymianę czy po prostu ten typ tak ma... chocia kilka z tych kwestii wydaje mi się po prostu dziwnych...
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

stasiof

Member
Od 2 dni jestem posiadaczem tego TV 🙂 kupiłem w ME na promocji 🙂tym samym kupiony tutaj 10 lat temu TV od Kikiego Samsung H7000 55" odchodzi na zasłużoną emeryturę (swoją drogą świetny był ten TV...przez 10 lat żadnego problemu!!! Dzięki Kiki 🙂) bardzo ładnie wygląda, bardzo dobry obraz...ale kilka pytań mi się już nasunęło...
Wersja oprogramowania ?
 

Kurakaodr

Member
Czy trafił mi się jakiś kiepski egzemplarz i oddać na wymianę czy po prostu ten typ tak ma...

Czeka Cię "długa" droga eksperymentów z ustawieniami obrazu/kolorów/innych parametrów w poszczególnych trybach, abyś dostosował je do własnych preferencji wizualnych.

Ze swojego "punktu widzenia", posiadając od połowy grudnia C835...mam ciszę, żadnego "buczenia/piszczenia/innych dźwięków" wydawanych przez odbiornik.

Używam oprogramowania V999/test 5, nie sugeruję, ale osobiście poszedłbym w kierunku zwrotu/wymiany, za duża wydana kwota, aby "machnąć ręką" na jakiekolwiek "niedociągnięcia".
 

lbanez

New member
To "buczenie" nie występuje zawsze...Na samą myśl, że miałbym go z powrotem pakować, znosić i zamawiać znowu taxi aby zawieźć go do sklepu, bo do mojego auta się nie zmieścił to już mu się ciśnienie podnosi... 😵‍💫 stąd też moje pytania czy to normalne w tym telewizorze...żeby nie było, że wezmę inny egzemplarz i będzie to samo... 😵‍💫 albo reklamację odrzucą, bo stwierdzą, że to buczenie w niczym nie przeszkadza w użytkowaniu...bo tak to się często dzisiaj odbywa... 😵‍💫
 
Ostatnia edycja:
To "buczenie" nie występuje zawsze...Na samą myśl, że miałbym go z powrotem pakować, znosić i zamawiać znowu taxi aby zawieźć go do sklepu, bo do mojego auta się nie zmieścił to już mu się ciśnienie podnosi... 😵‍💫 stąd też moje pytania czy to normalne w tym telewizorze...żeby nie było, że wezmę inny egzemplarz i będzie to samo... 😵‍💫 albo reklamację odrzucą, bo stwierdzą, że to buczenie w niczym nie przeszkadza w użytkowaniu...bo tak to się często dzisiaj odbywa... 😵‍💫
Też korzystam od dwóch dni ale jak narazie nie zaobserwowałem żadnego buczenia :unsure:
 

RedAxe

New member
Jaką końcówkę masz w nazwie modelu X1 czy X2? Buczenie występuje przy w większości ciemnym ekranie? Local dimming (lokalne ściemnianie) na high?
 

lbanez

New member
Końcówka modelu to X2...wersja oprogramowania to 474... lokalne ściemnienie ustawione na duże...
 
Ostatnia edycja:

tdk76

Member
"5) zauważyłem przy białych napisach jak obraz wokół nich jest jakby trochę jaśniejszy od reszty...czy to normalne ?" normalne, mini led tak ma w większym lub mniejszym zakresie (zależne od ustawień - sprawdź inne opcje local dimming)
 

RedAxe

New member
Czyli nowy model, podobno mniej energochłonny. Jeśli Ci ten dźwięk nie przeszkadza to raczej normalne (częste). Ja w miałem w poprzednim, po wymianie na nowy już nic nie słychać niepokojącego. Proponuje dobrze przyjrzeć się matrycy w trybie HDR, czy nie ma prześwietleń (najczęściej jaśniejsze pasma poziome widoczne w ciemnym tle). Ja w poprzednim miałem piszczące cewki czy coś tam innego oraz prześwietlenia na matrycy, a potem jeszcze bad piksele. Wymieniony został na nowy.
 

marekDKL

New member
Ja na swój egzemplarz dopiero czekam. Zamówiłem dopóki była promocja i będę testować przez 14 dni. Mam nadzieję, że nie taki diabeł straszny jak go malują i jednak będzie radość z kupionego tv. (...) Jak wygląda ew serwis gwarancyjny? Trzeba się kontaktować bezpośrednio z TCL czy przez Media Expert?
 

RedAxe

New member
Mam bardzo niemiłe doświadczenia z serwisem. Także życzę Ci żebyś nie musiał korzystać. Ja skontaktowałem się bezpośrednio. Niektórzy potem twierdzili, że popełniłem w ten sposób błąd. W sumie nie mają swojego i korzystają z usług firmy zewnętrznej w razie jakichś poważniejszych spraw. Nie naprawiają w domu tylko zabierają do serwisu. Niestety firma działa bardzo nieprofesjonalnie. W moim przypadku byłem pozbawiony sprzętu przez blisko 2 miesiące i ostatecznie decyzję o wymianie podjęła centrala w Holandii. W międzyczasie poprosiłem o pomoc kiki i dzięki Jego pomocy w końcu zakończyło się pozytywnie.
 
Ostatnia edycja:

marekDKL

New member
Mam bardzo niemiłe doświadczenia z serwisem. Także życzę Ci żebyś nie musiał korzystać. Ja skontaktowałem się bezpośrednio. Niektórzy potem twierdzili, że popełniłem w ten sposób błąd. W sumie nie mają swojego i korzystają z usług firmy zewnętrznej w razie jakichś poważniejszych spraw. Nie naprawiają w domu tylko zabierają do serwisu. Niestety firma działa bardzo nieprofesjonalnie.
Trochę mnie te opinie niepokoją 😉 Chyba za dużo o tym myślę bo zaczynam żałować zakupy zanim jeszcze się u mnie pojawił. Gorzej, że w tej cenie nie ma zbyt wielu alternatyw. Ew Hisense.

W każdym razie mam 14 dni na sprawdzenie i zastanowienie się. W razie czego odwiozę TV do sklepu i rozwiążę umowę. Wolałbym jednak, żeby u mnie został.

Muszę jeszcze dopytać w ME czy gw jest d2d, zeby nie było później jaj, że będę co chwilę wozić takiego kolosa do sklepu.
 

RedAxe

New member
Chyba oni tylko pośredniczą. Ja myślałem, że pomijając sklep przyśpieszę proces. Tak jak pisałam niektórzy twierdzą, że to błąd. Moje opinie są może zbyt sceptyczne, ale mam powód opisany wcześniej. Liczę, że będziesz zadowolony. Inne firmy podobno też słabo działają na tym polu. Chociaż jak pojawiło mi się przebarwienie na matrycy w Samsungu to wymienili mi matrycę w domu i serwis zadziałał bez zastrzeżeń.
 

lbanez

New member
No właśnie mam te same przemyślenia...TV mi się podoba i nie chciałbym go oddawać...ale przez te 2 tygodnie będę mu się bardzo dobrze przyglądał...i w razie czego zwrócę...w sklepie był jeszcze do kupienia egzemplarz sklepowy LG 65C1 za ok 6300zł, ale tak jak mówię, to był sklepowy egzemplarz, który w sklepie był wystawiony od tygodnia...więc z racji, że to był OLED i prawie o 2tyś droższy wiec się nie zdecydowaliśmy...TCL w filmach radzi sobie świetnie więc tym.bardziej by mnie to smuciło jakbym musiał go zwrócić...mam jeszcze 1,5tygodnia na testy...
 

marekDKL

New member
Ibanez, gdybyś mógł to zdawaj relację, gdyby coś było nie tak (nawet na priv). Też by mi było szkoda go oddawać bo spędziłem trochę czasu w sklepie i C835 przypadł mi najmocniej do gustu. Po cichu liczę, że sporo liczba negatywnych opinii to pokłosie bardzo dużej sprzedaży. Jednakże niepokój jest i dlatego pierwszy raz w życiu zdecydowałem się na gw rozszerzoną. Sporo kasy, ale 5 lat względnego spokoju.
 
Do góry