Telewizja VECTRA w HD

delfin2012

New member
witam miałem możliwość przetestowania i zobaczenia jakości kablówki upc z dekodera hdmi thomson na tv plazmowym panasonicu G30 no i jest z szokowany nie pomaga ani elektronika ani te 600Hz po prostu są takie same artefakty -kompresji tzw. duszki nawet na polsacie hd ,także reasumując wszystko zależy od przekazu-nadawania i kompresji i trzeba się z tym pogodzić ,albo przejść do n lub cyfrowego polsatu ,pozdrawiam
 

htb

New member
A czy działa wam tak ja pisali nagrywanie w PVR, tzn. że dwa nagrywamy i trzeci możemy oglądać ? Ja dzisiaj gdy dwa programy nagrywam i próbuję przełączyć się na trzeci kanał żeby go oglądać dostaje komunikat że muszę zatrzymać nagrywanie na jednym kanale :(
 

delfin2012

New member
witam ja dołożę swoje cztery grosze więc tak jakiś miesiąc temu miałem problem z tzw. zablokowaniem kanałów HD (czerwony wykrzyknik na dekoderze ADB ) zdalna pomoc z Gdyni nic nie pomogła , gość z serwisu twierdził że wymiana dekodera może pomóc ,hm dobre , no i dzisiaj to samo blokada kanałów HD -czerwona plansza , no i chyba mi nie wymienią znowu dekoder ,przecież nie trzeba być informatykiem żeby stwierdzić że przyczyna tkwi i sofcie i ich serwerach które głupieją to jakaś paranoja , BOK odsyła do centrum do Gdyni ,ale sobie pogrywają ... no ale oferta bogata bo i nsport HD i kanal sport HD coś dla tych co lubią piłkę ,pozdro
 

delfin2012

New member
Witam ponownie czy ktoś z forumowiczów korzystających z telewizji cyfrowej i kanałów HD jest z Wrocławia , mam pytanie czy oni u nas oferują tylko dekodery HD firmy ADB ? czy możliwość jest wymiany na Technisat HD , od 2 dni cisza usterka jak była tak jest może z Technisatem nie będzie takich problemów ,pozdro
 

htb

New member
No wygląda na to że Vectra reklamami nowego softu do PVR ładuje swoich klientów pięknie w balona :( Okazuje się że oczywiście możemy nagrywać 2 kanały równocześnie i 3 oglądać ale tylko i wyłącznie pod warunkiem że leżą na sąsiednich częstotliwościach :( Ciekawe skąd szary użytkownik może o tym wiedzieć :( Może powinni dołączać do instrukcji info w jakich kombinacjach możemy nagrywać dwa i trzeci oglądać. Zastanawiam się czy to nie jest np. wystarczający powód gdyby ktoś chciał rozwiązać umowę ?
 

Zbig42

New member
Wektra wprowadza w błąd klientów

Uwaga Vectra oszukuje klientów

Nie spodziewam się jakiejkolwiek odpowiedzi na to co napisze poniżej od Vectra-01, stwierdzam to po moich kontaktach z Call Center.
Otóż jestem już klientem Vectra S.A., mój numer klienta to 01010516. Zamówiłem w Vectrze kolejną usługę korzystając z promocji jaką Vectra lansuje od jakiegoś czasu na swojej stronie internetowej, jest to mobilny internet + tablet Huawei S7. Przy zamówieniu zapytałem jak długo trwa realizacja tego zamówienia ponieważ ma to być prezent dla córki na urodziny, Pan z Call Center poinformował mnie iż realizacja nastąpi w przeciągu 3 dni. Kłamstwo pierwsze, a właściwie dwa kłamstwa. Bo Pan wiedział że takie zamówienie nie może zostać właściwie przyjęte ponieważ Vectra nie posiada tych że tabletów, ba jak mi się udało ustalić nie wiadomo czy w ogóle będzie je posiadała, ale po kolei, bo wówczas o tym nie wiedziałem.
Po trzech dniach zadzwoniłem do Call Center Vectry i zapytałem jak wygląda status mojego zamówienia. Otrzymałem odpowiedź iż "jest już w realizacji" i problem leży nie ze strony Vectry, a zewnętrznej firmy która realizuje dla Vectry przesyłki. Firmą tą jest : Arvato Services Bertelsmann oddz. w Błoniach pod Warszawą, (ustaliłem to samodzielnie ponieważ informacji takiej nie można uzyskać w Vectrze).
Po kolejnych kilku dniach po raz kolejny zadzwoniłem do Call Center Vectry by znów usłyszeć iż Vectra przekazała do realizacji moje zamówienie. Oczywiście nikt nie jest w stanie udzielić mi informacji jaki jest numer przewozowy przesyłki kurierskiej.
Od wczoraj postanowiłem dowiedzieć się jak jest naprawdę z tymi przesyłkami Vectry. Wygląda więc to tak, vectra przekazuje firmie Arvato Services Bertelsmann niezbędne przedmioty do wysyłki (w moim wypadku powinien być to wspomniany tablet Huawei). Firma Arvato Services Bertelsmann na podstawie zleceń Vectry, pakuje i wysyła za pośrednictwem firm kurierskich (przede wszystkim DPD oraz Opek) do klientów, firmy kurierskie dostarczają sprzęt do klienta. Niestety by Arvato Services Bertelsmann mógł realizować zlecenia przesyłek musi otrzymać od Vectry przedmiotowy towar. Jak sie okazało Vectra nie posiada tabletów Huawei S7, tym samym przyjmuje zamówienia o których z góry wie że nie może ich zrealizować.
W dniu wczorajszym po moich wielokrotnych monitoringach słyszałem że ktoś się ze mną skontaktuje (w ciągu jednej dwóch godzin) słyszałem to również w dniu dzisiejszym. Niestety Vectra ma w głębokim poważaniu swoich klientów. Nie skontaktował się nikt.
W momencie gdy udało mi się ustalić kilka szczegółów jeden z konsultantów zaproponował mi zmianę zamówienia na nooteboka, lub internet z modemem, zaczynam więc podejrzewać iż taka jest właśnie polityka firmy, że będzie klientom później na siłę wciskać coś zupełnie innego niż chcieli nabyć, i pewnie kilku da się nabić w butelkę, dzięki czemu sprzedaż wzrośnie.
Zadzwoniłem również do rzecznika prasowego firmy Vectra i zapytałem się go dlaczego firma Vectra wprowadza w błąd swoich klientów oferując usługę której nie jest w stanie zrealizować, oraz dlaczego taka oferta jest prezentowana na jej stronie. Dlaczego również w dalszym ciągu przyjmuje się zamówienia na tę usługę pomimo posiadanej wiedzy o tym że firma nie może jej zrealizować (pytanie postawione dlatego, ponieważ jeden z konsultantów powiedział że zamówienia nie są już przyjmowane, co sprawdziłem dzwoniąc godzinę później z pytaniem czy takie zamówienie zostanie przyjęte : Pani oczywiście chciała je przyjąć z zapewnieniem że przesyłka dotrze w ciągu tygodnia.) Rzecznik odpowiedział... nic nie odpowiedział, po prostu Pan K. Stefaniak milczał i poinformował mnie że odpowiedzi na wszelkie pytania udzieli na piśmie. Nic więcej. Czyli co ? Brak wiedzy czy wiedza o tym że się pogrywa z klientami.
Może był bym mniej zawiedziony firmą Vectra gdyby ktokolwiek powiedział mi prawdę, lub powiedział mi o braku sprzętu przy drugim kontakcie, albo może gdy miał się ze mną skontaktować... skontaktował się. Niestety, cały czas mydlono mi oczy, zapewniano że to nie jest wina Vectry a wina leży po stronie Arvato Services Bertelsmann (poinformowałem ich jaką opinie wyrabia im Vectra). podano mi również jakiś "lewy" numer zlecenia dla tej firmy (78289727), który jak ustaliłem nie istnieje.
Szanowni Państwo, gdy zamawiacie więc coś z Vectry i wydaje się być to atrakcyjna oferta, możecie spodziewać się iż po jakimś czasie Vectra poinformuje Was iż (oczywiście nie z jej winy) nie może zrealizować zamówienia, ale proponuje w zamian... mniej atrakcyjną ofertę.... pewnie się skusicie, bo już tak długo czekaliście, a Vektrze wzrośnie sprzedaż.

Vectra - Dajemy więcej wku........
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Zbigu a powiedz na jakiej zasadzie wyliczyłeś, że to atrakcyjna oferta ? Gdy weźmiemy pod uwagę różnicę w cenie abonamentu z prezentem i bez, okaże się że przez te 3 lata zaoszczędzimy więcej niż kosztuje tenże prezent (w necie oczywiście). Zatem Vectra zapewne wyszła z założenia, że i tak nie będzie chętnych a jakiegoś pieniacza co liczyć nie umie po prostu się spławi.
Fakt faktem, że reklama nieuczciwa. Wciskanie, że coś dostanie się gratis jest co najmniej niesmaczne.
 

Horn99

New member
Podłączę się do tematu może ktoś mi pomoże.
Jestem abonentem Vectry od miesiąca i walczę z nimi od początku. Mam dwie usługi internet + TV (89p). Dekoder który firma dostarczyła to 3830cd od samego początku sprzęt się notorycznie zawiesza na różnych programach - pomaga jedynie reset. Panowie technicy a było ich już czterech wymienili już trzy dekodery. Z tego co widzę sami nie wiedzą co jest grane. Coś trochę się czepiali instalacji w moim domu ale też tak bez przekonania, instalacja w moim mniemaniu zrobiona jest bardzo porządnie. Na tej instalacji działał do tej pory Aster i wsio było o.k. Internet jakoś tam działa bez wieszania transfer lekko nie stabilny są czasem wahania z 24Mb tak koło 17Mb jest czasami mniej ale to jest do przeżycia w godzinach 0 -12 miało być 64Mb no to jest z tym dużo gorzej. Ale co internetu się nie czepiam starczy mi to co jest. Dekoder pokazuje jakość 100% siła sygnału między 0% a 8% na różnych kanałach. Jedyne co zauważyłem zawieszanie nasila się w godzinach największego obciążenia czyli popołudniu, sobota, niedziela. Dekoder potrafi wtedy zawiesić się 8 - 10 razy w ciągu kilku godzin. Miasto - Warszawa.
Nie wiem czy dać sobie z nimi spokój czy jest szansa że coś z tym zrobią.
 

vtu

New member
Nie mogę sobie poradzić z ustawieniem formatów obrazów nadawanych z modemu ADB 3830 CD kablem HDMI do TV LG 32". Format w modemie i w TV ustawiony na 16:9.
Dla przykładu programy: TVP, TVP1 HDMI, TVN, TVN HDMI,TVP2 wyswietlają się prawidłowo na całym ekranie. A niektóre programy jak: POLSAT, TV4 - obraz jest zmniejszony ze wszystkich stron, czyli wolne pasy u góry i u dołu. A programy TRWAM, TV PULS wolne pasy tylko po bokach. Walczę z tymi ustawieniami już dwa tygodnie i nic mi nie wychodzi, chciałbym mieć na wszystkich programach zapełnieny w całości ekran. Kolega mi powiedział ze to wina Vectry która nadaje obraz niektórych programów w zmniejszonym formacie. Czy to prawda?? Jak tak to to do kitu z takim dostarczaniem programów. Moze ktoś ma sposób na to jak to skonfigurować?
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Musisz zmienić rozdzielczość wyjściową dekodera lub ręcznie przestawiać proporcje w tv (Szajsung). Philipsy radzą sobie bez problemu.
 

vtu

New member
Pomyłka, napisałem "modemie" a to jest dekoder.
Rozdzielczość wyjsciową dekodera i wszystkie inne ustawienia z tym
zwiazane już zaliczyłem. To samo zrobiłem w opcjach TV LG. Nic to
nie daje. Obraz na np. Polsacie jest cały czas zmniejszony.
Jak nadmieniłem, bawie się z tym już dwa tygodnie i nie ma punktu
w dokoderze i telewizorze którego bym nie zaliczył. Sprzęt jest sprawny
niedawno kupiony. Wygląda na to że muszę się z tym pogodzić.
 

slawkor

Member
Bez reklam
Tak właśnie nadaje vectra. Ja ustawiam sobie dla programów typu polsat tv4 w opcjach powiększony obraz i wtedy zapełnia cały obraz tv. Gorzej jest dla programów w 4:3 bo tu nie da się nic zrobić. Przy rozciągnięciu są już zniekształcenia.
 

janusz

New member
Bez reklam
Nie piszcie głupot typu: "Tak nadaje Vectra". Vectra niczego nie nadaje tylko pośredniczy, podobnie jak platformy satelitarne. Odkąd funkcjonują równolegle formaty 4:3 i 16:9, oraz ich mutacje problemy mają odbiorcy. Każdy też wybiera inne rozwiązanie.
Dekodery Vectry identycznie jak innych firm dają 3 rozwiązania: "nic nie robi", "rozszerza", "powiększa". Osobiście preferuję ostatnie rozwiązanie, ale znam osoby o innych gustach. Można w ustawieniach dekodera ustawić te funkcje dla wszystkich programów, a potem jeżeli chcemy to może też ustawić indywidualnie dla programów, dekoder to zapamięta. Programy nadawane w pełnym formacie 16:9 nie reagują na te ustawienia bo tam są nie potrzebne.
 

vtu

New member
Faktycznie, są te 3 rozwiązania w dekoderze, ale żadne z nich na 100%
nie daje konkretnego formatu wypełniającego ekran. W POLSACIE opcja "rozszerza" nienaturalnie wydłuża obraz, a "powiększa" - zwiększa obraz za dużo, przez co obraz wychodzi poza ramy, inaczej, jest trochę po bokach obcięty. W rezultacie wolę pozostać przy opcji "nic nie robi".
 
Do góry