TCL Seria C70

pako_umrzyj

New member
Tutaj masz info z AIDA i KODI

iW09X6

gR09X6

i6c1em

dzN1em


Nie widzę wstawionych zdjęć w a linków nie mogę wrzucać, jestem świeżakiem.
tutaj macie linki, wystrczy wkleić w przeglądarke albo dodać https://
ibb.co/iW09X6
ibb.co/gR09X6
ibb.co/i6c1em
ibb.co/dzN1em

Tutaj znalazłem info że GPU T860 nie obsługuje 4K - versus.com/pl/arm-mali-t860-mp2-vs-qualcomm-adreno-430

Jak odpalam netflixa to nie ma nigdzie info w jakiej rozdzielczości leci film/serial.
Na wbudowanej aplikacji youtube jak odpalę jakiś materiał 4K to na górze pokazuje czerwoną ikonkę HD, w tej aplikacji nie ma także możliwości zmiany rozdzielczości jak na przeglądarce w komputerze, że wybiera się pomiędzy rozdzielczościami, obecnie ściągam kilka materiałów w 4K i spróbuje odpalić to na USB, dam znać po teście.
 
Ostatnia edycja:

Kraczykruk

New member
Oczywiście, że obsługuje 4k. Jak odpalisz Netflix to wciśnij na pilocie "i" Dostaniesz informacje w lewym górnym rogu. Na YouTube są tak zwane "statystyki dla nerdów"
Kodi natomiast swój interfejs ma w FullHD. Sam film odpalisz bez problemu w 4k.
 

pako_umrzyj

New member
Dzięki za info, faktycznie działa tylko że na Netflixie oglądałem Orange Is the New Black - pisze że jest w 4K a faktycznie 1080, dlatego mnie to zmyliło że netflix nie działa w 4K, na innych materiałach działa 4K.

Zauważyłem że z USB albo Kodi nie działają mi wszystkie filmy 4K

Na takim kodowaniu leci tylko dźwięk i napisy, obraz jest czarny.
Format : HEVC
Format/Informacja : High Efficiency Video Coding
Profil formatu : @L5@High
ID kodeka : V_MPEGH/ISO/HEVC

a inne zakodowane tak działają poprawnie:
Format : HEVC
Format/Informacja : High Efficiency Video Coding
Profil formatu : Main 10@L6.1@Main
ID kodeka : V_MPEGH/ISO/HEVC

Tak samo niektóre filmy na YT w 4K ścinają, widaż że brakuje mocy obliczeniowej i jest klatkowanie, jednak nie ma co wymagać od mocy obliczeniowej w TV :)
Niektóre h.265 potrafią ubić mojego i5 7200U albo AMD z 6 rdzeniami po 4Ghz :)

Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie :)
 

janusz

New member
Bez reklam
Bardzo dużo problemów wynika ze zbyt dużej mnogości możliwości tego TV, a właściwie systemu oraz wielu innych czynników, np. Netflix może wpisywać w serialu 4K, a w rzeczywistości dopiero od 4 sezonu jest 4K (mam też tak, że uruchamiam serial i jest 1080p, a po kilkunastu sekundach mam 2160p). Kolejny problem to sygnał Wi-Fi, posiadany modem. U mnie po Wi-Fi przycinało na YT w 4K i wcale nie dlatego, że brakuje mocy obliczeniowej. Akurat pod tym względem TCL należy do porządnych firm. Wystarczyło nieco przenieść stary router lub podłączyć po lanie i 4k śmiga bez zająknięcia.
 

pako_umrzyj

New member
Ja tv mam po gigabitowym lanie do NAS'a z wyjściem na świat 200mbit, więc problem z netem odrzucam. Ten film co nie działał próbowałem przez kodi z nasa oraz po usb 3.0 z dysku hdd z wbudowanego playera i był czarny obraz, na pc działał, obstawiam dziwne kodowanie obrazu z którym nie poradził sobie TV.

Filmy 4k z YT lukne jutro, dla pewności żeby wykluczyć problem z netem.
Znacie jakiś widget co pokazuje zużycie zasobów? Odpalilbym go podczas testów YT w 4K, musiałby być zawsze na wierzchu.
 

Rt81

New member
Ja tv mam po gigabitowym lanie do NAS'a z wyjściem na świat 200mbit, więc problem z netem odrzucam. Ten film co nie działał próbowałem przez kodi z nasa oraz po usb 3.0 z dysku hdd z wbudowanego playera i był czarny obraz, na pc działał, obstawiam dziwne kodowanie obrazu z którym nie poradził sobie TV.
Filmy 4k z YT lukne jutro, dla pewności żeby wykluczyć problem z netem.
Znacie jakiś widget co pokazuje zużycie zasobów? Odpalilbym go podczas testów YT w 4K, musiałby być zawsze na wierzchu.
Jeżeli chodzi o możliwość zamiany rozdzielczości w YT u mnie pomogło odinstalowanie aktualizacji aplikacji YT. Teraz mogę znów zmieniać rozdzielczość.
 

pako_umrzyj

New member
tutaj info że spokojnie wyciągam ponad 10Mb/s, więc problem z netem wykluczam
ibb.co/k9LmEm

tutaj film na którym widać że obraz klatkuje, zauważyłem że te na 25/30 klatek raczej działają, problem jest na wszystkich z 60fps

cs.umrzyj.com/tv.mp4

Z obliczeń wychodzi że ten film potrzebuje ok 40mbps
 

mikecheck

Member
Chciałbym wrócić trochę do technicznych aspektów. Jak ktoś ma obawy co do cloudingu, to powiem że nie ma czym się martwić, bo jest bardzo znikomy lub dla wielu niewidoczny. Banding niestety jest widoczny na odcieniach szarości (taki urok, nawet na OLEDach się zdarza).

Miałem telewizor wymieniany z powodu nierównej matrycy przy krawędziach telewizora. Teraz jest ok. Zauważyłem jednak inną kwestię. Przy jednolitych tłach, widać w dwóch miejscach ciemniejsze/szare podświetlenie krawędziowe, w równych odstępach od lewej oraz od prawej strony. Wstępuje to na dolnej krawędzi nad głośnikiem. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze zauważył, bo wydaje mi się że to od niedawna się pojawiło? Widać najwyraźniej przy jasnych/jednolitych tłach np. białe.
 

Whiteman13

New member
A u mnie nagle zamula cały system (U65C7006). Zrywają filmy z youtube, bardzo wolno TV reaguje na jakiekolwiek komendy z pilota. 2 dni go nie używałem i nagle takie coś. To wina tego "oficjalnego" Androida 7.0 ? Czy może lepiej zrobić downgrade do 6.0 ?
 

pako_umrzyj

New member
A ściągałeś jakąś aktualizację/instalowałeś jakiś soft?
rebootłem androida i było OK.
Filmy w 4K działają Ci normalnie z YT ? Bo to jedyny problem jaki teraz posiadam.
 

Whiteman13

New member
Nic nie robiłem. Zainstalowałem tylko Showmax, RedBullTV, Vimeo i Vevo. Wywaliłem mu wszystko z pamięci, dałem uruchom ponownie i jest lepiej ale czasem potrafi się lekko przyciąć np Netflix w 4K. TV mam wpięty po LAN. Inna sprawa, że po wyłączeniu zapomina sieci i trzeba wyjąć i włożyć kabel jeszcze raz. Dzisiaj potestuję dokładnie. Bo reboot Androida to co oznacza dokładnie ? może ja coś źle robię***?
 

pako_umrzyj

New member
Nie wiem dlaczego ale wycieło fragment mojej wypowiedzi,
Pisałem że miałem podobnie że mulił tv, pewnie aplikacje pracowały w tle zamiast się pozamykać. Uruchomiłem ponownie androida i było dobrze.
Też mam go po gigabitowym LANie i jeszcze nigdy nie zgubił sieci, sprawdz czy router Ci nie głupieje, restartnij go i ewentualnie wepnij w inny port.

Jedyny problem mam z fimami 4K z YT, klatkują, podejrzewam że te które mają więcej niż 30 fps i zwyczajnie brakuje mocy na dekodowanie. Musze dorwać jakiś widget pod androida i zobaczę, chyba że przez święta tak obciążona jest sieć, zapodam pingi do YT i zobaczę wynik, bo prędkość wyciágam spokojnie ponad 10mb/s
Filmy 4K potrzebują nawet ok 6-8 mb/s według netflixa i yt
 

Whiteman13

New member
To raczej wina AndroidTV bo pierwsze 2dni bez problemu odtwarzał HD i 4K zarówno z YT, Vimeo jak i Netflix. Dziś jest niby lepiej ale np na Netflix lekko przycina się obraz co kilka, kilkanaście sekund.
 

firefl

Active member
Bez reklam
To raczej wina AndroidTV bo pierwsze 2dni bez problemu odtwarzał HD i 4K zarówno z YT, Vimeo jak i Netflix. Dziś jest niby lepiej ale np na Netflix lekko przycina się obraz co kilka, kilkanaście sekund.

Jasne - wina systemu. Przecież wszyscy się skarżą i po to jest forum.
To co piszesz brzmi nielogicznie. Android się zmienił?
A może po prostu sieć obciążona albo więcej zakłóceń?
 

Mangus112

New member

DLUGI321

New member
Kiki dopisz że darmową kalibrację otrzyma i będzie ona działała jak nie zaktualizuje systemu do najnowszej wersji androida 7 :) ot takie małe przypomnienie o tym fakcie
 
Do góry