subwoofer typ zamkniety

robertuss

Active member
Bez reklam
1700W!!! prawdziwej mocy..i o wiele ładniejszy..
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
lolek, a testowałeś może Paradigm REFERENCE STUDIO SUB-12?

Tak jest to bardzo dobry sub ale raz ze trzeba miec jak dla mnie ze 35 m tak minimum, a dwa jest to sub ktory najlepiej sprawdza sie w kinie, w muzyce jak dla mnie jest slaby. Ale jak sie chce tylko suba do kina to jest super sprzecik tylko powietrza musi miec bo to kawal suba :) Moj znajomy ma tes sub na 45 m bodajze i tylko w kinie mu on sluzy i naprawde jest dobrze. Ale jak mialbym kupic sub do kina i do muzyki to paradigma bym nie kupil zreszta kupilem velodyna ale on zupelnie inaczej gra...
 

robertuss

Active member
Bez reklam
Do końca z tobą bym się nie zgodził.Ja tylko powtórzę opinię ludzi posiadających te suby np Paradigm SUB-15 większy brat SUB-12.Piszą że w kinie bajka a w muzyce rewelacja!!. Należą one do szybkim subwooferów...ale nie będę podważał twojej opinii bo każdy ma inne wymagania..Dla kogoś Velodyne DD 18 może być lipny:) Odnośnie powierzchni na jakiej można ten sub stosować mam na myśli ciągle SUB-15 , człowiek użytkował go w pokoju 14m !! szok..:) ja mam 25m i człowiek który posiada Signature-25 powiedział że jak najbardziej będzie to odpowiedni sub do mojej powierzchni i będzie posiadał ogromny zapas mocy i będzie przy tym bardzo dobrze kontrolowany..Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
No ja do końca bym się też nie zgodził z tą opinią. Po pierwsze to ten sub jest za duży i mocny na 25mkw, a po drugie to do muzyki tylko konstrukcje zamknięte a nie BR. Konstrukcje BR są trochę za wolne do szybszych bitów, a do tego bas lubi się bardziej ciągnąć niż w przypadku konstrukcji zamkniętych. Co do wielkości, to po co wstawiać taki sub do mniejszego pomieszczenia skoro nie wykorzystamy jego potencjału? Większy nie znaczy lepszy, i to tyczy się również kolumn. Wstawisz takiego kolosa to mniejszego pomieszczenia to będzie dudnił i przytłaczał basem, a przecież wszystko musi być tak skonfigurowane aby współgralo ze sobą a nie dominowało nad resztą.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Też bym się nie do końca zgodził z tą wypowiedzią .Gdyby zastosować taki tok myślenia na większą skalę to wszystkie kolumny powinny być konstrukcjami zamkniętymi a nie BR .Przeważająca (99%) konstrukcji ze wszystkich pułapów cenowych są konstrukcjami bas-reflex a nie zamkniętymi.Zaletą konstrukcji zamkniętych (kolumn i subwooferów) jest mała wrażliwość na ustawienie ,wadą gorsze rozciągniecie basu, takie głośniki są projektowane według innych kryteriów
Zwróćcie uwagę że hi-endowe firmy np.Vienna Acoustic ,Audio Physic ..itd produkują w zasadzie subwoofery o konstrukcji bas-reflex
 

robertuss

Active member
Bez reklam
No ja do końca bym się też nie zgodził z tą opinią. Po pierwsze to ten sub jest za duży i mocny na 25mkw, a po drugie to do muzyki tylko konstrukcje zamknięte a nie BR. Konstrukcje BR są trochę za wolne do szybszych bitów, a do tego bas lubi się bardziej ciągnąć niż w przypadku konstrukcji zamkniętych. Co do wielkości, to po co wstawiać taki sub do mniejszego pomieszczenia skoro nie wykorzystamy jego potencjału? Większy nie znaczy lepszy, i to tyczy się również kolumn. Wstawisz takiego kolosa to mniejszego pomieszczenia to będzie dudnił i przytłaczał basem, a przecież wszystko musi być tak skonfigurowane aby współgralo ze sobą a nie dominowało nad resztą.

Rozumiem że z moją opinią się nie zgadzasz.?:) Wiele osób powiedziało by że sub 38cm będzie za wielki do pomieszczenia 25m ale jeśli człowiek ma go na 14m kwadratowych i jest super dla niego a wcześniej miał na tej powierzchni 4 subu JBL!! Kogoś może przytłaczać wielkość membrany 25 cm dla kogoś będzie to pikuś,,,,,Subwoofer nie koniecznie musi dudnieć na takiej powierzchni..od czego są ustawienia itp.Pamiętaj (może się mylę) piszemy tu teraz o subach za blisko 10 tys one nie są z tych co dudnią i buczą...Mam suba na membranie 30cm i po tylu latach chcę potężniejszy bas który mnie "otuli" ciśnieniem akustycznym....
 

robertuss

Active member
Bez reklam
Też bym się nie do końca zgodził z tą wypowiedzią .Gdyby zastosować taki tok myślenia na większą skalę to wszystkie kolumny powinny być konstrukcjami zamkniętymi a nie BR .Przeważająca (99%) konstrukcji ze wszystkich pułapów cenowych są konstrukcjami bas-reflex a nie zamkniętymi.Zaletą konstrukcji zamkniętych (kolumn i subwooferów) jest mała wrażliwość na ustawienie ,wadą gorsze rozciągniecie basu, takie głośniki są projektowane według innych kryteriów
Zwróćcie uwagę że hi-endowe firmy np.Vienna Acoustic ,Audio Physic ..itd produkują w zasadzie subwoofery o konstrukcji bas-reflex

I ty też się zemną nie zgadzasz?:) Każda firma ma inną filozofię..jedni poszli w Bass Reflex inni w Zamkniętą konstrukcję.Większość topowych konstrukcji jest zamknięta tak jak i Velodyne wzór dla innych subwooferów po piętach depcze mu paradigm , nawet velodyne stylistykę ściągnęło od paradigma...Pozrawiam
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
robertuss to wszystko zależy kto co lubi. Ja bym nigdy nie wstawił do 14m2 4 subów JBL czy też suba o średnicy 38cm. Ale są tacy co tak robią. Ja bym tego nie zrobił bo nie chciałbym żeby bas był aż tak dominujący bo oprócz niego nic innego bym nie słyszał. Wcale nie uważam że suby bass reflex są gorsze od zamkniętych po prostu bas w nich ma inny charakter. W subach zamkniętych bas jest szybszy. Przynajmniej w klasie subów, które ja słyszałem. Niestety nie miałem okazji usłyszeć subów z tak wysokiej półki o których Ty piszesz.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Koledzy Robertus i Przemko nie wiem ile subow sluchaliscie w obudowie zamknietej jak i bas reflex ja zanim kupilem velodyne spl 1200 ultra odsluchalem okolo 10 subow w cenie od 5-9 tys...i stanelo na tym ze na polu bitwy stanely juz tylko dwie marki velodyne i rel.... zadna inna marka nie byla w stanie dorownac im zeby sprawdzily sie zarowno w kinie jak i w muzyce i do tego zeby sens byl na 25 m postawic go... Tak jak pisalem ze moj kumpel ma paradigma suba 12 na 45 m. i tam jest fajnie w kinie ale nie wyobrazam sobie tego suba na 25m chyba ze pomieszczenie jest specjalnie przygotowane pod kino to jeszcze ujdzie ... malo tego do tego zestawu kolega podpial odtwarzacz cd i ewidentnie nie radzil sobie ten sub w stereo , za wolny w stosunku do kolumn podlogowych za rozciagly bas byl nie dalo sie sluchac... w kinie rewelacja ale nie w stereo.. dlatego kolega wzmacniacz i odtwarzacz cd gra mu tylko czysto w stereo juz bez suba... Druga sprawa kolego jestem z tych ludzi co lubia Paradigma bo zyje z ta firma juz od wielu , wielu lat i mialem dwa suby paradigma co prawda znacznie slabsze niz sub 12 ale patrzac np jak porownwyalem chocby velodyna chtq-10 to moje suby ktore mialem paradigma wymiekaly przy tym subie, a cenowo bardzo zblizone... Nastepna sprawa ja szanuje pieniadze i uwierz mi kolego ze gdyby bylo tak ze sub 12 bardziej by sie sprawdzil jak np veldoyne spl 1200 ultra w muzyce jak i w kinie to na 100% kupilbym paradigma bo raz ze znacznie tanszy jest, plus mam lepsze dojscie do paradigma i kupilbym go znaczniej taniej... niestety nie sprawdzil sie, jest to inny bas i jesli ktos taki bas lubi jest ok bo ja nie mowie ze paradigm sub 12 jest slaby ale trzeba chciec taki bas slyszec zarowno w kinie jak i w muzyce... I metraz - nie wiem sa gusta i gusciki ale dla mnie jest bezsens kupowania czegos duzego zeby miec zapas mocy i sluchac takiego suba na 20% powiedzmy...
Ktorys z kolegow pisal ze Hi-endowe firmy jak vienna acoustic , audio physic nie maja w swojej ofercie subow typu zamknietego... i tak zaczne od tego ze dla mnie te firmy to zaden hi-end tylko fajne kolumny robia te firmy , jak takich slow uzywasz to proponuje o zacniejszych markach pisac niz te ktore wymieniles , wystarczy na audio-show przyjechac lub przejsc sie do naprawde dobrych sklepow w Warszawie czy najlepiej w Niemczech i zobaczysz prawdziwy hi-end gdzie kolumny kosztuja po 100 tys . najmarniej i to najslabsze modele z danych firm , o ktorych ja w zyciu nie slyszalem i mysle ze ty rowniez... a nawet jesli uwaza sie cos ze jest hi-endem to nic nie ma do tego ze suby rowniez musza robic dobre. Przyklad z brzegu bardzo lubie firme B@W i juz te firme bardziej uwazam za hi-end niz te ktore wymieniles chioc tez mysle ze dla prawdziwych melomanow to nie jest hi-end, ale mialem na tescie jakis ich sub i nie dalbym polowy tego co on kosztowal i choc kolumny robia boskie to sub byl taki sobie... i tak mozna by bylo wymieniac przykladow... niewatpliwie jest wazne to zeby to danej osobie sie podobalo, ale nie piszmy ze jak jakas firma nie robi subow typu zamknietego to widac ze bas reflex jest lepszy bop znowu jakby tak bylo to nikt nie kupowalby velodyna ktory nie malze tylko z tego sie utrzymuje i jakos im to zle nie idzie... czy chocby rel... dla wielu ludzi jest to najlepsza firma robiaca suby do stereo... Na audio show tez bylem swiadkiem jak gosc mial topowy sub paradigma i zamienil go na velodyna DD 15 i porozmawialem z nim to powiedzial ze to taka duza jest roznica miedzy tymi subami ze to ciezko nawet opisac slowami ze to najlepiej jest przyjsc i posluchac jeden jak i drugi i potem samemu sie przekonac jak sie sprawuja obydwa w kinie jak i w muzyce... ( metraz okolo 46 m. ) oczywiscie jest to jego zdanie ale mysle ze jest kilka osob co ma velodyna DD na tym forum i na 100% mysle ze jakby paradigm czy inne firmy robilo lepsze,a czesto i tansze suby jak veldodyne DD to nie kupiliby go bo za mniejsza kwote mieliby cos lepszego... Ale jak ktos ma chec suba paradigma 12 do 25 m postawic to jego sprawa , jak to mowia nikt nikomu nie zabroni kochac :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
robertuss to wszystko zależy kto co lubi. Ja bym nigdy nie wstawił do 14m2 4 subów JBL czy też suba o średnicy 38cm. Ale są tacy co tak robią. Ja bym tego nie zrobił bo nie chciałbym żeby bas był aż tak dominujący bo oprócz niego nic innego bym nie słyszał. Wcale nie uważam że suby bass reflex są gorsze od zamkniętych po prostu bas w nich ma inny charakter. W subach zamkniętych bas jest szybszy. Przynajmniej w klasie subów, które ja słyszałem. Niestety nie miałem okazji usłyszeć subów z tak wysokiej półki o których Ty piszesz.

Bo jestes normalny:) a swoja droga chcialbyzm zobaczyc taki pokoj 14 m zeby byko w nim nawewt nie 4 a 2 suby bo jakos ciezko mi sobie wyobrazic na takim metrazu patrzac na to co jeden ze znajomych z tego forum szukal podlogowek do 14 m i nie dalo rady bardzo cos kupic gdyz bylo za male pomieszczenie i stanelo na monitorach, a nie podlogowki... ale sa rozni ludzie.... i sa tacy co kupuja 8 letnie BMW z 3 l. silnikiem i wkladaja gaz do niego, a reperuja poza Warszawa zeby bylo taniej :)
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
"lolek 126" treść merytoryczna Twoich wywodów żadna ,napisane w sposób chaotyczny z mnóstwem błędów ,bez urazy ale mam takie skojarzenie ,że pisał to jakiś analfabeta
Rozumiem ,że Vienna Acoustic to żadne hi-end(pomimo że firma demoluje rankingi) podobnie jak Audio Physic ,Analon, WLM ,Wilson ,Logan ,Gamut - to też nie jest hi-end - więc które konstrukcje można określić tym mianem ?
Jeżeli dla kogoś hi-fi się zaczyna i kończy na Rel i Paradigm to o czym rozmawiać ?,podobnie jak w przypadku kiedy jakość subwoofera czy kolumn określa jedynie jego moc lub wielkość
Powiem szczerze,że już przywykłem do takich wypowiedzi ,których jest mnóstwo w sieci ,a wypisują je "wielcy guru" ,ostatnio też widziałem jak jeden taki ekspert z nabitym licznikiem postów twierdził ,że gramofon z ramieniem typu S jest lepszy od gramofonu z ramieniem prostym ,jak to zobaczyłem to myślałem , że się posikam ze śmiechu
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Panowie, nie ma co się spierać. Każdy ma inny gust i inaczej postrzega dobry bas. Dla jednego to będzie jakość, dla innego ilość i moc, a dla jeszcze innej osoby wszystko na raz. Są ludzie co wolą szybszy, twardszy i bardziej kontrolowane niskie tony, a inni wolą typowo kinowe ciśnienie. Nie zmienię swojego zdania odnośnie wielkości/mocy suba do metrażu. Lolek opisywałeś że Paradigm 12 jest sporo za duży do 25mkw, a chciałbym nadmienić że kolega nawet chce wstawić Paradigm 15:) Dla mnie to szok. Sub może być najlepszy na świecie, ale jak go się upchnie w małym pomieszczeniu to nie zagra on dobrze. Bas musi mieć gdzie się rozchodzić. Po to produkowane różnej wielkości kolumny, subwoofery żeby dobrać je do Naszych warunków. Inaczej każdy by kupował najmocniejszy sub czy kolumny bez znaczenia względem wielkości pomieszczenia. Ja przynajmniej wolę lepszą jakość, niż wyrywanie z butów kosztem precyzji i przyjemności ze słuchania. Kolega pisał że jego kumpel miał 4 X JBL na 14 mkw, ciekaw jestem na ile miał ustawione potencjometry? Ja suba zamkniętego na 15mkw mam ustawionego na 10-tą godzinę i gra wystarczająco mocno. Jaki to musiał być odbiór muzyki, jak bas zagłuszał wszystko inne?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
"lolek 126" treść merytoryczna Twoich wywodów żadna ,napisane w sposób chaotyczny z mnóstwem błędów ,bez urazy ale mam takie skojarzenie ,że pisał to jakiś analfabeta
Rozumiem ,że Vienna Acoustic to żadne hi-end(pomimo że firma demoluje rankingi) podobnie jak Audio Physic ,Analon, WLM ,Wilson ,Logan ,Gamut - to też nie jest hi-end - więc które konstrukcje można określić tym mianem ?
Jeżeli dla kogoś hi-fi się zaczyna i kończy na Rel i Paradigm to o czym rozmawiać ?,podobnie jak w przypadku kiedy jakość subwoofera czy kolumn określa jedynie jego moc lub wielkość
Powiem szczerze,że już przywykłem do takich wypowiedzi ,których jest mnóstwo w sieci ,a wypisują je "wielcy guru" ,ostatnio też widziałem jak jeden taki ekspert z nabitym licznikiem postów twierdził ,że gramofon z ramieniem typu S jest lepszy od gramofonu z ramieniem prostym ,jak to zobaczyłem to myślałem , że się posikam ze śmiechu

Witam jesli byly bledy ortograficzne, lub poprzestawiane literki to przepraszam ale pisane to bylo z tel. wiec moglo cosik sie zdarzyc ze nie zuwazylem , bo nie mowimy o tym ze nie pisze polskich liter bo nie robie tego na zadnym z forow... ale to nie powod zeby obrazac kogos kogo sie nie zna jak rowniez nie wie sie o jego wyksztalceniu. Jak przeszkadza to trudno.. Wez napisz gdzie ja napisalem o tym ze hifi zaczyna sie i konczy na relu i paradigmie??? Gdzie napisalem cos o hifi? Bo nic ja takiego nie napisalem. Sub uzywany jest do kina domowego i ewentualnie jak ktos lubi i ma odpowiedni sub do stereo przy amplitunerze... kto slucha suba przy sprzecie hifi ??? Chyba ze co innego rozumiemy pod nazwa hifi... Rozmowa byla wylacznie o subie, a tych kilka przesluchalem i nie uwazam sie specjalista ale mozemy jakis sub sprawdzic jak gra powiedzmy twojego pokroju hi-endu i w tej samej cenie wezmiemy rela i velodyna i zobaczymy jak sobie dadza rade.... a np jesli chodzi o vienna acoustics to tez chcialem wziasc na odsluch bo w z tego samego sklepu bralem suba B&W, a sam sprzedawca mi odradzil i stwierdzil ze jesli B&W sie nie spodoba to ten pierwszy tez sie nie sprawdzi... bo to jest firma ktora stawia na kolumny a nie na suby.... i zlego zdania na kolumny ja nie powiem jesli chodzi o te firme, a juz tym bardziej na B&W, ktora bardzo lubie osobiscie. Tez nigdzie nie napisalem o tym ze rel czy velodyne jest lepszy ze wzgledu na moc czy wielkosc gdzie zarowno rel jak i velodyne jest mniejszym subem niz chocby paradigma sub 12 nie wspomne o 15...Napisalem Ci ze u kolegi mojego stoi sub 12 paradigma tylko na 44 czy 45 metrach i napisalem rowniez ze wg jego , mnie i kilku innych osob ktore u niego bywa twierdzimy ze do muzyki sie nie nadaje ale do kina jest bardzo dobry tyle, ze nie wyobrazam go sobie na 20 czy 25 m.
Mam male pytanie czy Ty widziales w akcji te suby czy tylko tak z powietrza Tobie cos sie wydaje.....??? I jakie Ty masz kino domowe na jakim metrazu ze np twierdzisz ze taki sub paradigma 12 to nie bedzie za duzy na 20-25m pokoj?? Chodzi mi o porowanie bo np mozesz miec dedykowane pomieszczenie do kina domowego, a wtedy ciezko jest oceniac jak ktos cos potrzebuje do zwyklego salonu 20 m..albo nie masz w cale jakiegos kina domowego na odpowiednim poziomie bo np. interesuje cie wylacznie stereo.... A nie bede tez kogos na sile przekonywal do tego co ja czulem podczas odsluchiow tych kilku subow,tylko napisalem to co ja uwazam i tyle, a moge tak uwazac bo w wolnym kraju zyje i tak samo zreszta Ty piszesz to co uwazasz za stosowne i jak widzisz dla Ciebie cos jest hi-end, a dla mnie nie koniecznie i mysle ze generalnie roznic by sie znalazlo wiecej bo kazdy z nas jest inny i inaczej patrzy na pewne aspekty jesli chodzi o kino domowe czy tez pokrewne sprawy ...Wiesz dla mnie jak ktos ma chec to i do 20 m pokoju moze dwa suby wstawic paradigmy 12 mozna poszalec, bedzie gralo do bani jak dla mnie oczywiscie ale nikomu nikt nie zabroni.
I tez trzeba uszanowac innych zdanie i brac to na luzie bo tutaj wszyscy jestesmy po to zeby sobie nawzajem pomoc taka czy inna rada jesli cos sie np sluchalo czy ma sie wiedze na dany temat, gdyz tez np sa tutaj ludzie z branzy... ktorzy na niektore tematy maja wiecej do powiedzenia niz przecietny Kowalski...

Panowie, nie ma co się spierać. Każdy ma inny gust i inaczej postrzega dobry bas. Dla jednego to będzie jakość, dla innego ilość i moc, a dla jeszcze innej osoby wszystko na raz. Są ludzie co wolą szybszy, twardszy i bardziej kontrolowane niskie tony, a inni wolą typowo kinowe ciśnienie. Nie zmienię swojego zdania odnośnie wielkości/mocy suba do metrażu. Lolek opisywałeś że Paradigm 12 jest sporo za duży do 25mkw, a chciałbym nadmienić że kolega nawet chce wstawić Paradigm 15:) Dla mnie to szok. Sub może być najlepszy na świecie, ale jak go się upchnie w małym pomieszczeniu to nie zagra on dobrze. Bas musi mieć gdzie się rozchodzić. Po to produkowane różnej wielkości kolumny, subwoofery żeby dobrać je do Naszych warunków. Inaczej każdy by kupował najmocniejszy sub czy kolumny bez znaczenia względem wielkości pomieszczenia. Ja przynajmniej wolę lepszą jakość, niż wyrywanie z butów kosztem precyzji i przyjemności ze słuchania. Kolega pisał że jego kumpel miał 4 X JBL na 14 mkw, ciekaw jestem na ile miał ustawione potencjometry? Ja suba zamkniętego na 15mkw mam ustawionego na 10-tą godzinę i gra wystarczająco mocno. Jaki to musiał być odbiór muzyki, jak bas zagłuszał wszystko inne?

Kolego 100% racji, a wez pod uwage ze w takim nawet 20 m. pokoju jest kanapa , sa dwa fotele, lawa jakis regalik itp wiec skad tego powietrza nabrac zeby taki sub mogl grac na przyzwoitym poziomie ?? Ja mam suba mocy 2400 W i na 25m jeszcze nie przekroczylem polowy skali .... tak dla sprawdzenia zdazylo sie ale nie zeby ogladac czy zeby sluchac caly czas...
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

sebol81

New member
Dobrze Panowie, rozpisaliście się niemiłosiernie :)
Jeśli chodzi o tego Paradigma to co Tobie w nim nie przypasowało lolek?
Ja go jeszcze nie słuchałem, ale to przecież też obudowa zamknięta. Także teoretycznie też powinien być szybki. No i ten wzmacniacz... Ja z doświadczenia subwooferów z bass-reflexem już w ogóle nie biorę pod uwagę.
 

robertuss

Active member
Bez reklam
Z tym Paradigmem to ja wystrzeliłem bo mi się podoba i być może się w przyszłości zakupi .Ale chciałem wam przypomnieć że pisaliście o subach Rel za 1900zł a Paradigm to inna bajka..;) W wątku tym jest wiele teorii i wypowiedzi nie potwierdzonych.Chyba tylko użytkownik "LOLEK" ma konkretny sprzęt i doświadczenie.Ja się opieram na wypowiedziach ludzi którzy mają Paradigm i w muzyce rewelacja i suby te są szybkie.Koniecznie prosi się odsłuch tych subwooferów SUB 12/15 jeśli macie taką możliwość i mieszkacie w dużym mieście to zróbcie to:)

Czytałem że Paradigmy są w kinie bardzo dobre i są " efekciarskie" .W muzyce są także wspaniałe , ale ta ich "muzykalność" nie wszystkim musi odpowiadać..
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Może od początku
Uważam ,że zachowanie pewnej staranności w pisowni nie jest niczym szczególnie trudnym -być może jestem "staromodny" w tej kwestii ,jeżeli poczułeś się urażony moją wypowiedzią - przepraszam
Pierwszy swoje kino domowe miałem w wieku 19 lat ,kiedy w 1998r przywiozłem sobie sprzęt z Niemiec ,obecnie mam stereo gdyż daje mi to więcej radości .W moim przypadku można nawet rzec,że historia zatoczyła koło ,gdyż jako dzieciak zaczynałem od gramofonu teraz też coraz chętniej słucham muzyki z czarnych płyt
Intencją mojej wypowiedzi nie było wykazanie jaką moc powinien mieć subwoofer , jaki powinien być metraż i która firma jest lepsza .Napisałem ,że NIE JEST PRAWDĄ, że konstrukcje zamknięte są lepsze i bardziej się nadają do muzyki.Konstrukcje zamknięte mają swoje zalety jak szybkość i kontrola wadą jest natomiast słabe rozciągnięcie basu w porównaniu do BR -niestety te dwie zależności wykluczają się na wzajem ,dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić ,że taka konstrukcja jest najlepsza.
Podobną sytuację macie w przypadku głównej części głośnika basowego czyli membrany - sztywność i masa .Im membrana bardziej sztywna tym głośnik będzie mieć większą dynamikę ,im będzie lżejsza tym będzie głębszy zasięg basu ,czyli teoretycznie idealny głośnik to taki w którym membrana jest nieskończenie sztywna i lekka,jak do tej pory nie wynaleziono jeszcze idealnego materiału, i tutaj również jedno wyklucza drugie
Zresztą macie przykład po liczbie subwooferów o budowie zamkniętej ,ile jest ich na rynku ? ,zdecydowana większość konstrukcji to BR .Gdyby remedium na dźwięk była zamknięta obudowa zapewne już wszyscy producenci by stosowali takie rozwiązanie .W przypadku kolumn konstrukcje zamknięte można policzyć na palcach ręki ,chociaż na zdrowy rozum powinny dominować choćby przez fakt ,że są znacznie łatwiejsze do ustawienia w pomieszczeniach ,a jednak to BR zdominował wszystkie przedziały cenowe
Kto używa subwoofera do hi-fi ? uważasz, że to gorsze urządzenie jeżeli wykorzystuje wysokiej jakości podzespoły ,podobnie można zapytać kto z audiofilskich kolumn buduje systemy kina domowego .Z dwóch wysokiej jakości głośników centralnych można na ścisłość zbudować fantastyczny zestaw stereo
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dobrze Panowie, rozpisaliście się niemiłosiernie :)
Jeśli chodzi o tego Paradigma to co Tobie w nim nie przypasowało lolek?
Ja go jeszcze nie słuchałem, ale to przecież też obudowa zamknięta. Także teoretycznie też powinien być szybki. No i ten wzmacniacz... Ja z doświadczenia subwooferów z bass-reflexem już w ogóle nie biorę pod uwagę.

Witam kolego to nie jest kwestia czy pasuje czy nie pasuje... to jest kwestia kto jaki oczekuje bas i do czego to ma sluzyc... i jesli ja mialem juz dwa suby paradigma( oczywiscie duzo, duzo gorszej klasy ) ale bas jest ten sam rozciagly tu nic sie nie zmienia pod tym wzgledem tylko bardziej kontrolowany ale w porowaniu do Rela serii R czy velodyne spl 1200 ultra w tych dwoch subach jest znacznie szybciej i bardziej kontrolowany ten bas jest i z muzyka sobie daja rade, a ten jak dla mnie nie daje rady i nie tylko dla mnie, chocby sluchanie zespolu nightwish to nie da sie sluchac szkoda uszu .. u kolegi stoi i po przesluchaniu go przez kilka dni tez doszedl do tego ze wiecej sie szkody robi sluchajac z nim stereo niz nie sluchajac go ... ale w kinie jest bardzo dobry i moze lepszy jak moj velodyne spl 1200 ultra czy Rel serii R. Warunek jest tylko taki ze chce sie miec taki bas , a ja juz mam dosc takiego ze uderzy i on sie ciagnie jeszcze po pokoju przez iles czasu , ja chce zeby uderzylo i zebym zapomnial o tym ... moze jakbym mial salon jak kolega 45 m moze i bym kupil paradigma ale mysle ze czas bylo juz zmienic na cos innego i innego basu posluchac... Mi bardziej chodzi o to ze w takim salonie jak 25 m to za duzy jest sub 12, a juz nie wspomne o 15 ale jesli koledze pasuje i uwaza ze sprawdzi sie u niego to spoko... to jest moje zdanie i nic wiecej...

Może od początku
Uważam ,że zachowanie pewnej staranności w pisowni nie jest niczym szczególnie trudnym -być może jestem "staromodny" w tej kwestii ,jeżeli poczułeś się urażony moją wypowiedzią - przepraszam
Pierwszy swoje kino domowe miałem w wieku 19 lat ,kiedy w 1998r przywiozłem sobie sprzęt z Niemiec ,obecnie mam stereo gdyż daje mi to więcej radości .W moim przypadku można nawet rzec,że historia zatoczyła koło ,gdyż jako dzieciak zaczynałem od gramofonu teraz też coraz chętniej słucham muzyki z czarnych płyt
Intencją mojej wypowiedzi nie było wykazanie jaką moc powinien mieć subwoofer , jaki powinien być metraż i która firma jest lepsza .Napisałem ,że NIE JEST PRAWDĄ, że konstrukcje zamknięte są lepsze i bardziej się nadają do muzyki.Konstrukcje zamknięte mają swoje zalety jak szybkość i kontrola wadą jest natomiast słabe rozciągnięcie basu w porównaniu do BR -niestety te dwie zależności wykluczają się na wzajem ,dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić ,że taka konstrukcja jest najlepsza.
Podobną sytuację macie w przypadku głównej części głośnika basowego czyli membrany - sztywność i masa .Im membrana bardziej sztywna tym głośnik będzie mieć większą dynamikę ,im będzie lżejsza tym będzie głębszy zasięg basu ,czyli teoretycznie idealny głośnik to taki w którym membrana jest nieskończenie sztywna i lekka,jak do tej pory nie wynaleziono jeszcze idealnego materiału, i tutaj również jedno wyklucza drugie
Zresztą macie przykład po liczbie subwooferów o budowie zamkniętej ,ile jest ich na rynku ? ,zdecydowana większość konstrukcji to BR .Gdyby remedium na dźwięk była zamknięta obudowa zapewne już wszyscy producenci by stosowali takie rozwiązanie .W przypadku kolumn konstrukcje zamknięte można policzyć na palcach ręki ,chociaż na zdrowy rozum powinny dominować choćby przez fakt ,że są znacznie łatwiejsze do ustawienia w pomieszczeniach ,a jednak to BR zdominował wszystkie przedziały cenowe
Kto używa subwoofera do hi-fi ? uważasz, że to gorsze urządzenie jeżeli wykorzystuje wysokiej jakości podzespoły ,podobnie można zapytać kto z audiofilskich kolumn buduje systemy kina domowego .Z dwóch wysokiej jakości głośników centralnych można na ścisłość zbudować fantastyczny zestaw stereo

Witam przeprosiny przyjete :) wiesz to nie chodzi o to zeby jeden drugiego do czegos przekonywal , dobrze ze kazdy ma inne patrzenie na taki czy inny watek - swiat jest ciekawszy. Ty masz stereo i sprawia ci to radosc inny ma kino domowe i to mu sprawia radosc i tak powinno byc. Ja tak jak pisalem wielokrotnie nie uwazam sie za znawce ale tyle ile godzin wysiedziałem w salonach na odsluchach roznych poczawszy od amplitunerw, poprzez kable, odtwarzacze cd, kolumny, suby to mam jakies na to patrzenie i to ze chwale powiedzmy rela czy velodyna to juz chwalilem zanim jeszcze bylem przekonany na 100% ze kupie velodyna to pisalem ze to jest mistrz europy chodzi o serie spl, bo mistrzem swiata jest velodyne seria DD :) ale to nie oznacza ze komus moze podobac sie powiedzmy paradigm czy Monito Audio, ktorego tez odsluchiwalem, gdzie tez w sklepie na przywitanie facet od razu powiedzial mi ze jak sie chce do kina i do muzyki to velodyne albo Rel pomimo ze ten ktory odsluchiwalem byl jeszcze drozszy od veldoyna o pare setek... a jednak sam wlasciciel sklepu przynal to co i w wiekszosci innych salonow mowiono mi na temat subow... A ja powiem ci szczerze ze jakbym mial zestaw taki typowo stereo i jakby do tego mial jeszcze gramofon to w zyciu bym nie uzyl suba bo to profanacja jak dla mnie ... :) ale jakbym mial taki typowy pokoj do kina i mialbym na to kase to kupilbym kolumny B&W nie pamietam symbolu ale czesto maja je w studiach jak muzyke do filmow nagrywaja - sam przod tak ponad 100 tys. kosztuje bo sa piekne i nieziemsko brzmia bo raz mialem okazje ich posluchac i w stereo i w kinie... ale suba mysle ze do takiego pokoju kupilbym velodyna DD 15 albo 18 :) i to by bylo spelnienie marzen ...ale zawsze mowie ze jak cos mi odbije to sprzedam mieszkanie i za mieszkanie kupie sobie do domu w ktorym mieszkam takie kolumny tylko bede musial sciane wybic i dolozyc na dlugosc ze 4 -5 m :) i dziecko np mnie nie pochowa bo tak by mialo mieszkanie jak znalazl po rodzicach... :) ale mam nadzieje ze jednak nic w glowe mi sie nie stanie.. Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

robertuss

Active member
Bez reklam
Czy czasem w studiach nie używają B&W Nautilus ? No te co mają taką "Głowę" hehe. O Subie DD to wielu może pomarzyć.Do kupienia jest w dziale "Sprzedam" używany za skromne 12 tys;)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Mi chodzilo o B&W 800 Diamonds te sa czesto uzywane do nagrywania muzy w filmach i takie mialem okazje kiedys sluchac w Berlinie ; masakra Panowie :)

Minhembio.com - Hemma hos StoCal - Underground Theatre
Kiedys mialem lepszy link ze zdjeciami w kinie z tymi kolumnami ...
ale rozsadnie myslac to te juz by byly jak dla mnie spelnieniem marzen KD i wiecej juz nic bym nie chcial :) jedyne 67 tys za pare :) z wygladu pikne i piknie graja, piknie wykonane co tu godac po prostu baja :)
http://www.tophifi.pl/index.php?site=list&skey=products&produkt_id=1956&action=detail
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry