Sony XH9005, XH9077, XH9096 czym one się różnią?

thekurek

New member
Nigdy nie kupowałem na raty bo zawsze co gdzieś słyszę to jakieś kwiatki i kruczki. Więc od zawsze unikam, ale ciekawi mnie czy da się kupić TV za np. 3 tys i tyle spłacić w ratach, ani złotówki więcej? czy jest to możliwe? a czy zawsze są jakieś dodatkowe koszta? Mówię o tych wielkich sklepach gdzie te raty są reklamowane że to super ekstra sprawa, 0 procent itp.

Da się oczywiście, bo są to faktycznie raty 0%. Pod warunkiem, że nie weźmiemy dodatkowych opcji. Jeżeli kupujemy online i nie zaznaczymy nic dodatkowego to mamy czyste raty 0%. Bank na 100% da decyzję pozytywną, no chyba że nie masz żadnych dochodów ;)

Przy zakupach stacjonarnych jedna złota zasada - nie zgadzać się na nic co proponuje sprzedawca. Trzeba iść w zaparte, że przyszedłem po raty 0% i tak chcę kupić. W zależności od sprzedawcy mogą straszyć, że bez dodatkowych ubezpieczeń bank nie przyzna kredytu. Wtedy grzecznie dziękujemy i i tak muszą wysłać wniosek do banku. Bank na 100% przyzna kredyt, no chyba że nie masz dochodów.

Mnie tak naciągneli ale szybko z tego zrezygnowałem. Narzeczona tydzień temu brała w RTV telefon na raty i sprzedawca tylko zaproponował ale niczym nie straszył. Po odmowie wysłał wniosek i pykło. Także wszsytko zależy na kogo się trafi w sklepie.
 

Mateuszsz

New member
Da się oczywiście, bo są to faktycznie raty 0%. Pod warunkiem, że nie weźmiemy dodatkowych opcji. Jeżeli kupujemy online i nie zaznaczymy nic dodatkowego to mamy czyste raty 0%. Bank na 100% da decyzję pozytywną, no chyba że nie masz żadnych dochodów ;)

Przy zakupach stacjonarnych jedna złota zasada - nie zgadzać się na nic co proponuje sprzedawca. Trzeba iść w zaparte, że przyszedłem po raty 0% i tak chcę kupić. W zależności od sprzedawcy mogą straszyć, że bez dodatkowych ubezpieczeń bank nie przyzna kredytu. Wtedy grzecznie dziękujemy i i tak muszą wysłać wniosek do banku. Bank na 100% przyzna kredyt, no chyba że nie masz dochodów.

Mnie tak naciągneli ale szybko z tego zrezygnowałem. Narzeczona tydzień temu brała w RTV telefon na raty i sprzedawca tylko zaproponował ale niczym nie straszył. Po odmowie wysłał wniosek i pykło. Także wszsytko zależy na kogo się trafi w sklepie.
To jak to tak wszystko elegancko działa to trochę frajersko kupować za gotówkę, he he
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Jak byś mógł zrobić test audio poprzez amplituner ze streamem czegoś ale na dłuższą chwilę. Ciekaw jestem zgłaszanych problemów ze zanikaniem dźwięku.


u mnie własnie dodatkowo (oprocz zawiech i restartowania) doszedl problem z eARC. Tv podlaczony do Pionieer vsx-534b. Ustawienia tv (system audio jako priorytet), pomimo to na 100 włączeń tv w 98 przypadkach nie załącza sie dzwiek z ampli. Musze wejsc w opcje glosniki tv i ponownie wrocic do system audio. ale najbardziej upierdliwe jest regularne gubienie dzwieku na okolo 2-3 sekundy.
Nowa aktualizacja nic nie poprawila. Podobno ma byc kolejna. Trace cierpliwosc do mojej sztuki i jeszcze chwila i go daje do reklamacji.
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
dzisiaj przyszedł 65XH9005 i przy trybie ŻYWY widać od czasu do czasu smużenia przy szybkich ruchach. Przy trybie Standardowy mniej jest to widoczne. Czy jest to do ustawienia czy raczej jakaś wada TV?


to jest tzw efekt dse (dirty screen effect). Kazdy LED to ma. Jeden bardziej drugi mniej. Zdarza sie nawet w oledach. Loteria po prostu.

U mnie widoczny przy mocnym ruchu kamery w poziomie, szczególnie na jasnym tle albo błękitnym niebie. Przeszkadza troche w meczach bo te 120Hz wtedy gó...no daje.
 

Ampersand

New member
DSE to nie jest to o czym Ty piszesz!


To bardzo niedobrze skoro to potwierdzasz choć ja się na obecną chwilę skłaniam ku XH9505 i ciekaw jestem czy tam jest to samo. Co do aktualizacji to pewnie nie jedna skoro tyle problemów. Widziałem reklamę od Sony z informacją o aktualizacji zimowej (4k120Hz) oraz o wiosennej (ALLM, VRR) więc trochę czasu jeszcze upłynie. Nie oznacza to, że wspomniane problemy audio zostaną poprawione w ogóle.
 

Momo707

New member
Nie rozumiem zdziwienia przy zakupie na raty o dodatkowych kosztach jeżeli sam kupujesz i rozmawiasz ze sprzedawcą...to nie chwilówka że coś chcą zataić bo działają na granicy prawa ani lichwa łamiąca nogi z procentem 10 tygodniowo ... ty rozmawiasz i ty masz prawo zadawać pytania , jak jesteś podjarany telewizorem i nie wiesz o co zapytać a myślisz już o jego montażu to nie dziwne że coś ci umknęło...do kogo te pretensje ???
 

sharezz

New member
To nie jest kalibracja a zalecane best picture settings, co w w skrócie oznacza u faceta “wyłącz wszystko poza local dimming a brightness ustaw najniżej jak się tylko da”.
Przykładowa kalibracja, czy tez balans bieli jest na rtings. Myśle ze Kiki tez ma jak poprosisz :)
Zrobiłem to co typ wskazał w filmie + balans bieli z rtings i uważam ze jest petarda. Z tych telewizorów co widziałem do tej pory. Nie mniej strasznie mnie martwią problemy z dźwiękiem i hdmi. Jeszcze nie wiem czy na tyle, by z tego powodu rezygnować z takiego obrazu ale i tak dają do myślenia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

RafalRejv

New member
Brednie opowiadasz. Spędziłem tam 2.5h wykłócając się o swoje. Pierwszy mój przypadek że zostałem tak potraktowany. Po pierwsze zdolność mam. Po drugie do wyboru jest tylko i wyłącznie Alior Bank. Po trzecie zostałem poinformowany że nie mogę zrezygnować z tego zabezpieczenia po wzięciu rat. Kiedyś w innym banku mogłem tak zrobić. Mimo kłótni gdzie pracowników zebrało się czterech dałem sobie spokój z ratami. A wy się mądrzycie a nie znacie sytuacji. Nie wylewam tutaj żali tylko przestrzegam gdyby była okazja a brak możliwości wzięcia w gotówce. Bo zamowilbys w innym sklepie przez internet i promo by Ci nie przepadło. Próbowałem załatwić raty przez stronę internetową i obstawiam że tam nie byłoby takich przygód ale w danym momencie nie działało im coś na stronie a promo trwała jeszcze tylko 4h więc wybrałem raty w sklepie bo tylko to działało.
 

sharezz

New member
Na punkt pierwszy tylko ty znasz odpowiedz, jeśli mówisz ze zdolność masz to tak jest. Ale punkt 2 i 3 się mylisz, albo wprowadzono cię w błąd. Do wyboru są dwa banki, a z ubezpieczenia można zrezygnować do 14 dni, nawet jeśli jest kredytowane. Jest szansa ze coś się zmieniło od momentu jak sam brałem u nich tv na raty, właśnie z ubezpieczeniem, ale jako ze to było raptem 2 tyg temu to ta szansa jest mała.
Jest jeszcze inna opcja: może inna promocja, w której w warunkach było wpisane to co mówisz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Ampersand

New member
Pojawiła się jakaś aktualizacja 6.0394 (Minor update that improves TV performance) więc jak dotrze do tych co mają obecnie problemy to napiszcie o efektach. Chodzi mi głównie o problemy audio i restarty. Na tą chwilę niedostępna dla Europy więc trzeba czekać ew. ręcznie.
 

Ryś_pl

New member
Mam problem z mim egzemplarzem, co jakiś czas pojawia się delikatny rozbłysk w poziomym pasie - czasem na ciemno innym razem na jasno, trwa to ułamek sekundy ale jest zauważalny. Czasami błyśnie na środku. Mam wrażenie jakby diody z lokalnego podświetlania czasem mrugały. Dzieje się to tylko przy sygnale z dekodera(podpinałem pod różne HDMI, dekoder też sprawdzałem na innym TV i na nim problem nie występuje), przy Netfixie czy YouTube nic takiego się nie dzieje.
Czy jest możliwe że po aktualizacji będzie ok?
Poza tym wszystko działa dobrze, po ponad tygodniu ani raz się nie wyłączył, android działa płynnie, żadnych bad pixeli, synchronizacja głosu też działa dobrze(mam połączenie dekoder->tv->soundbar).
Nie za bardzo chce go wymieniać, boje się że dostane sztukę z większymi problemami, a jak oddam to znowu będę na starcie jaki TV wybrać :(
 

sharezz

New member
W jakich my czasach żyjemy, ze boimy się zwrócić towar żeby nie trafić na gorszy egzemplarz... jak masz podłączony soundbar? Po optyku czy hdmi?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

r4m

New member
No to znalazłeś winowajcę, zatem w czym problem? Skontaktuj się z operatorem jak masz od niego dekoder i niech wymieni.
 

Ryś_pl

New member
Mam 55 cali.
Nie widzę winy w dekoderze, zamieniłem dekodery z drugim TV, i jest to samo, przy czym na tym drugim TV nie ma żadnych problemów.
Z tą wymianą TV nie jest tak łatwo, sam odbiór z salonu mi zabrał parę godzin :( dojazd do najbliższego czynnego sklepu, potem stanie w kolejce na cały sklep - wszystkie Media Expert w Krakowie zamknięte, trzeba jechać poza miasto. Na kuriera musiałbym brać wolne w pracy. O ile raz mogę wymienić, to jakbym miał wymieniać do skutku to bym zwariował wcześniej. Jak go oddam to już tego samego nie wezmę, a szkoda bo pewnie będzie ciężko o inny w tej cenie z takim obrazem :(
 
Do góry