Sony seria Z5500 (40, 46, 52 ") 200hz - testy, opinie, wszystko o serii

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
podświetlenie LEd to tylko rodzaj podświetlenia i nie jest panaceum na jakość obrazu. Podświetlenie Led raczkuje -więc ma sporo swoich wad.
Co do Twoich dylematów - musisz napisać jakie masz potrzeby i jakie warunki ?
 

wwottek

New member
52Z5500 czy LED 46x4500 czy Samsung LED55

Jakie potrzeby ? Grał nie będe to jest pewne brak czasu, moze czasem jakiegos YouTouba poogladam, zdjęcia również filmy dvd i br raczej rzadko. Głównie zwracam uwagę na czystość obrazu ostrość brak smurzenia. Będę na pewno oglądał duzo relacji sportowych mam c+. Pomieszczenie w ktorym bedzie TV ma ok. 36m2 , jestem tez ograniczony rozmiarem TV ta 52Z ma chyba okolo 136 cm to jest absolutny max szerokości. nie jestem znawca TV na dobra sprawe to moj pierwszy TV z prawdziwego zdarzenia kupuje go do nowego domu chce zeby byl najlepszy za tą kasę.
 

dune2

New member
Bez reklam
Coprawda to nie temat o sklepach ale szlag mnie trafia przed chwila byli panowie z euroagd z moim 46 z5500 i mimo poczatkowej radosci ze przyjechali przed czasem doznalem kopniaka i kolejnego uswiadomienia welcome in Poland.
A wiec karon z tv wygladal tak ze niosac go bali sie ze zaraz sie rozleci, tasmy euroagd wszystkie ladnie rozciete tak jakby ktos zdjal z wystawy w sklepie i na szybko wsadzil do byle jakiego kartonu.Nawet styropian rozwalony w kawalki.......
Ledwo weszli do mieszkania a odrazu powiedzialem by nawet nie probowali go wyjmowac bo nie przyjme.Jako ze naleze do osob wyrozumialych dalem im swoja tasme i zakleili ten wrak kartonu i jakos z nim wyszli informujac ze jutro przyjdzie juz na pewno nowy bo taki im poprostu kazali przywiesc.
Ledwo poszli dzowni mila pani z euroagd zeby dowiedziec sie czemu nie przyjalem tv.Poinformowalem ja dlaczego a ona mi zaczyna tlumaczyc ze tv byl nowy a karton nie musi byc nowy bo przeciez moze sie rozpasc bo jest slaby.A ja ze tasmy z napisem euroagd przeciete nozem na calej szerokosci kartonu tez sie same przeciely ?A plomby Sony gdzie ?Tu troche pofantazjowalem bo nie wiem czy sa jakies plomby Sony ?
W kazdym razie poinformowalem ze inneog niz absolutnie oryginalnie zapakowanego nie przyjme wiec uslyszalem ze beda dzownic ale moze nie byc jutro tylko za pare dni.
A umowe ratalna podpisalem w piatek dostawa miala byc w 48 godzin dziekuje bardzo EuroAgd za podejscie do klienta i ze za taka dostawe zaplacilem dodatkowe 50 zl.
 

KaMario

New member
dune2 napisał:
Coprawda to nie temat o sklepach ale szlag mnie trafia przed chwila byli panowie z euroagd z moim 46 z5500 i mimo poczatkowej radosci ze przyjechali przed czasem doznalem kopniaka i kolejnego uswiadomienia welcome in Poland.
A wiec karon z tv wygladal tak ze niosac go bali sie ze zaraz sie rozleci, tasmy euroagd wszystkie ladnie rozciete tak jakby ktos zdjal z wystawy w sklepie i na szybko wsadzil do byle jakiego kartonu.Nawet styropian rozwalony w kawalki.......
Ledwo weszli do mieszkania a odrazu powiedzialem by nawet nie probowali go wyjmowac bo nie przyjme.Jako ze naleze do osob wyrozumialych dalem im swoja tasme i zakleili ten wrak kartonu i jakos z nim wyszli informujac ze jutro przyjdzie juz na pewno nowy bo taki im poprostu kazali przywiesc.
Ledwo poszli dzowni mila pani z euroagd zeby dowiedziec sie czemu nie przyjalem tv.Poinformowalem ja dlaczego a ona mi zaczyna tlumaczyc ze tv byl nowy a karton nie musi byc nowy bo przeciez moze sie rozpasc bo jest slaby.A ja ze tasmy z napisem euroagd przeciete nozem na calej szerokosci kartonu tez sie same przeciely ?A plomby Sony gdzie ?Tu troche pofantazjowalem bo nie wiem czy sa jakies plomby Sony ?
W kazdym razie poinformowalem ze inneog niz absolutnie oryginalnie zapakowanego nie przyjme wiec uslyszalem ze beda dzownic ale moze nie byc jutro tylko za pare dni.
A umowe ratalna podpisalem w piatek dostawa miala byc w 48 godzin dziekuje bardzo EuroAgd za podejscie do klienta i ze za taka dostawe zaplacilem dodatkowe 50 zl.

No to przykro słyszeć, że jednak zdarza im się tak postępować z klientem. Ja na szczęście (jak pisałem kilka postów wcześniej) dostałem nówkę i wszystko było w porządku - ale też 2 x telefonicznie zastrzegałem sobie w rozmowie ze sklepem internetowym w Warszawie, że ma być karton z telewizorem fabrycznie zapakowany - nienaruszony, a i też mówiłem o tym w sklepie stacjonarnym, w którym załatwiałem sprawy ratalne.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w dążeniu do swego :) .
 

dune2

New member
Bez reklam
A czy moglbys mi opisac lub wskazac gdzie znajde prawidlowo zapakowany karton by miec pewnosc ze nie byl otwierany ?



kiloan napisał:
Wejdz w tryb analogowy i wyłącz pilotem TV. Potem kolejno na pilocie wciskasz I+, 5, vol-, menu. Ostatni wiersz pokazuje liczbę przepracowanych godz, następny ilość włączeń TV.

Dziekuje bardzo
 

KaMario

New member
dune2 napisał:
A czy moglbys mi opisac lub wskazac gdzie znajde prawidlowo zapakowany karton by miec pewnosc ze nie byl otwierany ?

Prawidłowo fabrycznie zapakowany karton z telewizorem marki SONY powinien być od góry oklejony (na złączeniu tych dwóch skrzydełek do otwierania) jedną warstwą przezroczystej samoprzylepnej taśmy klejącej. Z jednego boku powinna być na tej taśmie (z góry na bok) przyklejona taka jakby "plomba" z taśmy samoprzylepnej z napisem do jakiego sklepu RTV EURO AGD jest kierowany towar, np. Carefour i miasto.
Oklejona od góry taśma samoprzylepna nie powinna mieć żadnych rozcięć i oklejeń dodatkową taśmą, np. firmową sklepu.
Ostatnio będąc w sklepie stacjonarnym EURO... widziałem na sali sprzedaży oryginalnie zapakowane kartony z telewizorami serii W - mieli tego kilka sztuk bo była akurat jakaś promocja cenowa. Może warto przejść się jeszcze do sklepu i poobserwować jak to wygląda :) .
 

RushHD

New member
dune2 napisał:
Coprawda to nie temat o sklepach ale szlag mnie trafia przed chwila byli panowie z euroagd z moim 46 z5500 i mimo poczatkowej radosci ze przyjechali przed czasem doznalem kopniaka i kolejnego uswiadomienia welcome in Poland.
A wiec karon z tv wygladal tak ze niosac go bali sie ze zaraz sie rozleci, tasmy euroagd wszystkie ladnie rozciete tak jakby ktos zdjal z wystawy w sklepie i na szybko wsadzil do byle jakiego kartonu.Nawet styropian rozwalony w kawalki.......
Ledwo weszli do mieszkania a odrazu powiedzialem by nawet nie probowali go wyjmowac bo nie przyjme.Jako ze naleze do osob wyrozumialych dalem im swoja tasme i zakleili ten wrak kartonu i jakos z nim wyszli informujac ze jutro przyjdzie juz na pewno nowy bo taki im poprostu kazali przywiesc.
Ledwo poszli dzowni mila pani z euroagd zeby dowiedziec sie czemu nie przyjalem tv.Poinformowalem ja dlaczego a ona mi zaczyna tlumaczyc ze tv byl nowy a karton nie musi byc nowy bo przeciez moze sie rozpasc bo jest slaby.A ja ze tasmy z napisem euroagd przeciete nozem na calej szerokosci kartonu tez sie same przeciely ?A plomby Sony gdzie ?Tu troche pofantazjowalem bo nie wiem czy sa jakies plomby Sony ?
W kazdym razie poinformowalem ze inneog niz absolutnie oryginalnie zapakowanego nie przyjme wiec uslyszalem ze beda dzownic ale moze nie byc jutro tylko za pare dni.
A umowe ratalna podpisalem w piatek dostawa miala byc w 48 godzin dziekuje bardzo EuroAgd za podejscie do klienta i ze za taka dostawe zaplacilem dodatkowe 50 zl.

ja tez zamowilem w euro , przywiezli , wniesli do domu , pomogli zlozcy, wszystko cacy , tv nowka , zadnych tasm euro czy innych podobnych

wspolczuje , powinienes domagac sie jakiegos gratisu ;)
 
Ostatnia edycja:

Ares78

New member
Dune2 i bardzo dobrze zrobiłeś, że nie przyjąłeś telewizora w opakowaniu które znajduje się w tak opłakanym stanie. Wiadomo nie jest to wykładnia, ale często jego stan świadczy o tym jak obchodzono się z nim w transporcie, a to już jest istotne, bo niech będzie jakieś uszkodzenie telewizora którego nie zauważysz od razu to potem nie udowodnisz, że taki dotarł do Ciebie...
 

mrowekg

New member
W kwestii zamawiania TV w sklepie internetowym RTV Euro AGD:
- jeżeli wybieramy dostawę do domu to najlepiej zamówić z płatnością przy odbiorze, wówczas przed dokonaniem płatności ma się prawo do wypakowania TV, obejrzenia i uruchomienia a panowie z Euro mają obowiązek poczekać,
- w przypadku płatności i odbioru TV w salonie Euro taka sprzedaż jest dalej traktowana jak sprzedaż internetowa a co za tym idzie zachowuje się prawo do ew. zwrotu w terminie 10 dni.
 

dune2

New member
Bez reklam
kiloan napisał:
Wejdz w tryb analogowy i wyłącz pilotem TV. Potem kolejno na pilocie wciskasz I+, 5, vol-, menu. Ostatni wiersz pokazuje liczbę przepracowanych godz, następny ilość włączeń TV.

Czy mozesz mi to dokladniej wytlumaczyc ?
Bo robie tak jak piszesz i wlacza mi sie kanal 5 poprostu.

Czy to menu to sync menu czy home ?
 

dune2

New member
Bez reklam
SELF CHECK
002 MAIN_PEW
012 HFR_ER
006 BACKLI_E
007 TEMP_E
008 AUD_PR
010 DTT_WD
005 DC_ALE3T
013 BALANC_R
014 TCON_E

Wszystkie te wartosci po boku maja duzo samych 0000000000000000

OStatni wiersz na dole to

00002-00017-00001

Tv wlaczylem ok 21 a sprawdzalem teraz ok 00:30

Zadnego innego info nie ma jak to rozumiec ?
 

kiloan

New member
mrowekg napisał:
TV musi być w standby. Na pilocie wciskasz przyciski po kolei bez długich przestojów: i+, 5, Vol-, zielony power.
Zrób dokładnie tak jak napisał mrowekg. Pomyliłem się ostatni przycisk jaki wciskasz to zielony power a nie menu;)
Wg twojego opisu TV pracował ok. 2 godz i był włączany 17 razy.
 
Ostatnia edycja:

dune2

New member
Bez reklam
kiloan napisał:
Zrób dokładnie tak jak napisał mrowekg. Pomyliłem się ostatni przycisk jaki wciskasz to zielony power a nie menu;)
Wg twojego opisu TV pracował ok. 2 godz i był włączany 17 razy.

To ciekawe bo Tv pracowal jak juz napisalem od ok 21 do 00.30 a wiec 3,5 godziny a wlaczony byl raz.Rozumiem ze te 16 wlaczen to producent a nie sklep sie bawil ?
Druga sprawa.Wyczytalem odnosnie kalibracji rozne ustawienia polecane a w nich czesto jest barwa ciepla w ustawieniach obrazu.
U mnie jest do wyboru zimna lub neutralna mozliwosci ciepla nie ma czyzby roznice w oprogramowaniu ?
 

KaMario

New member
dune2 napisał:
To ciekawe bo Tv pracowal jak juz napisalem od ok 21 do 00.30 a wiec 3,5 godziny a wlaczony byl raz.Rozumiem ze te 16 wlaczen to producent a nie sklep sie bawil ?
Druga sprawa.Wyczytalem odnosnie kalibracji rozne ustawienia polecane a w nich czesto jest barwa ciepla w ustawieniach obrazu.
U mnie jest do wyboru zimna lub neutralna mozliwosci ciepla nie ma czyzby roznice w oprogramowaniu ?

Mój Z5500 po pierwszym odpaleniu miał jak pamiętam też 17 włączeń. To na pewno za sprawą testów odbiornika u producenta. Godzin zużycia było 0, ale zauważmy, że TV nie pokazuje minut zużycia, jak to było w starszych modelach, więc całe godziny pojawiają się na liczniku po ich przeminięciu. W związku z tym jest całkiem prawdopodobne, że TV jakieś kilka minut mógł też pracować w fabryce.
Co do temperatury barw, to u mnie są do wyboru w menu (obraz - temperatura barw) 4 opcje: zimne, neutralne, ciepłe 1 i ciepłe 2. Dziwne, żeby były jakieś różnice w oprogramowaniu dla tego samego modelu, chyba, że nie pochodzi on z polskiej linii dystrybucji.
 

Ares78

New member
dune2 napisał:
To ciekawe bo Tv pracowal jak juz napisalem od ok 21 do 00.30 a wiec 3,5 godziny a wlaczony byl raz.Rozumiem ze te 16 wlaczen to producent a nie sklep sie bawil ?
Druga sprawa.Wyczytalem odnosnie kalibracji rozne ustawienia polecane a w nich czesto jest barwa ciepla w ustawieniach obrazu.
U mnie jest do wyboru zimna lub neutralna mozliwosci ciepla nie ma czyzby roznice w oprogramowaniu ?

Jak u siebie sprawdzałem na poprzednim jeszcze telewizorze to po zakupie też było kilkanaście włączeń i na 99% było to sprawdzanie telewizora przez producenta także nie ma co się martwić :)
Zrób tak jak pisze Ortax360 często na początku masz ustawienia na sklep...
 

dune2

New member
Bez reklam
Zaczne od tego ze TV jest raczej z polskiej dystrybucji poniewaz zakupiony w EURO AGD a nie chce mi sie wierzyc by tak duza siec mogla robic takie przekrety.
W ustawienich TV mam Dom a nie sklep co nie zmienia faktu ze w opcjach obrazu mam tylko kolory zimne lub neutralne o cieplych nie ma mowy.
Co ciekawe w mojej rodzinie maja 40 calowy W5720 (takze z euroagd) i tam jest mozliwosc wyboru koloru cieplego.
Naprawde nie wiem czemu tak jest jak ktos ma pomysly bede wdzieczny.
 

dune2

New member
Bez reklam
SDman napisał:
moim zdaniem wgrać trzeba najnowszy firmware. A jeśli nic to nie da przysługuje 10 dni na zwrot bez wspominania o czym kolwiek.

Sprawdzalem u rodziny co ma W5720 i takze maja do wyboru neutralny i zimny a brak cieplego.Takze kupowany niedawno w Euroagd.
Jak sprawdzic i mysle tu o Z5500 jaki mam aktualnie firmware i czy ewentualna aktualizacia niesie jakies ryzyko jak np. wylacza prad ?

Czy aktualizacje pobrac z tej strony ?
http://support.sony-europe.com/TV/d...ite=odw_en_GB&m=KDL-46Z5500&f=FW_Bravia1570EA
 
Do góry