Sony 65AG9 - uwagi użytkownika.

navy

Member
@Lechu1956: w 65AG9 nie ma osobnego portu USB do nagrywania. Są tylko porty uniwersalne.

Po restarcie TV aktualizacja oprogramowania została wgrana. Razem z nią pojawiła się aktualizacja oprogramowania pilota.
Moim zdaniem ta aktualizacja nie wnosi zasadniczych zmian. Pojawiły się tylko drobne poprawki. Telewizor nadal nie dekoduje treści 4K Canal+ (z modułem CAM CI+ ECP).

Sony KD-65AG9 to jest niedopracowane urządzenie a dobra jakość obrazu nie rekompensuje jego licznych wad. Przede wszystkim to badziewie nie dekoduje sygnału 4K (z modułem CAM CI+ ECP). Moduł CAM działa poprawnie, jego oprogramowanie zaktualizowałem 25.11.2020.
 

navy

Member
Po aktualizacji którą zrobiłem wczoraj (po restarcie TV), teraz wpinając pendrive do dowolnego z trzech wejść USB (również USB REC) mam ten sam komunikat: "oprogramowanie zostało zaktualizowane".
Sony w opisie tego, co zawiera najnowsza aktualizacja pisze tak: "poprawiono zgodność z modułami CA stosowanymi w usługach płatnej telewizji (modele z 2018 i 2019 r.)".
To nie jest prawda.
Współpraca z modułem CA wygląda tak samo źle jak przed aktualizacją a TV nadal nie dekoduje treści 4K podawanej przez moduł CI+ ECP.
 

navy

Member
Zauważyłem dzisiaj, że mój "wspaniały" Sony Master Series 65AG9 nie odbiera kilku kanałów, w tym BBC Brit (z pakietu Canal +). Szkoda, bo na BBC Brit często pojawia się np. Top Gear.
Po przełączeniu na BBC Brit na ekranie pojawia się informacja, że brak jest sygnału antenowego. Na innych kanałach jest oczywiście OK, poziom i jakość sygnały są bardzo dobre.
Ponieważ już wcześniej ten "wspaniały" telewizor "gubił" kanały, mam w aplikacji Sony Channel Editor (wersja 1.2.0, najnowsza wg strony Sony), zapisaną swoją listę kanałów. Włożyłem pendrive do telewizora aby ponownie wgrać listę kanałów (co robiłem już wcześniej, przed aktualizacją firmware dokonaną przedwczoraj) i .... okazuje się, że telewizor wprawdzie widzi pendrive ale nie można zaktualizować listy kanałów :)
Firmware telewizora jest w najnowszej wersji (v6.4960), edytor kanałów Sony Channel Editor jest w najnowszej wersji (v1.2.0).
Taka sytuacja...
Oczywiście można zrobić strojenie TV "od zera", po czym od nowa ułożyć swoją listę kanałów (około 45 minut "klikania") i próbować ją wgrać. Może się uda. Ale to trochę tak, jakby w laptopie po aktualizacji Windows od nowa ustawiać swoje pliki i ustawienia :)
Można też np. pójść do sąsiada obejrzeć Top Gear lub w ogóle tego nie oglądać.
Tylko po co jest ten Sony Channel Editor z zapisanymi kanałami?
Może ktoś ma jakiś pomysł, co z tym zrobić?
 

Martinii

Member
A nie ma jakiegoś programu komputerowego do układania programów? Mam TV Samsung i w nim mogę ręcznie zmieniać kolejność programów, ale ja robię zrzut listy programów na pena, wpinam go potem do laptopa w programiku raz dwa robię listę pod siebie, zapisuję i importuję listę z pena w tv.

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka
 

navy

Member
@Martinii właśnie Sony Channel Editor jest takim programem/aplikacją. Działa to podobnie do tego, co napisałeś o swoim Samsungu.

Nie mogę jednak zrozumieć ani zaakceptować jednak tego, że Sony 65AG9 "gubi" programy. Mam na myśli sytuację, gdy na wybranym i zapisanym kanale nie ma obrazu (pojawia się komunikat "brak sygnału") lub pojawia się zupełnie inny kanał (np. w miejsce Nat Geo pojawia się Nickelodeon). U mnie taka sytuacja ma miejsce mniej więcej 2 razy w miesiącu, bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony.
Od lat mam Canal + (chyba wszystkie kanały, za wyjątkiem HBO).
Przed zmianą TV Loewe Individual na Sony 65AG9 takie problemy nie występowały. Zarówno w przy przypadku Loewe jak i Sony korzystałem (i korzystam) z modułu CAM.
Zresztą pod względem użytkowym nie ma sensu porównanie Loewe do Sony bo to jest różnica co najmniej dwóch klas (na korzyść Loewe, oczywiście). Pod względem jakości obrazu wygrywa Sony (a właściwie technologia OLED).
 

Martinii

Member
U mnie to wina operatora kablówki, który zmienia częstotliwości kanałów i potem muszę jeszcze raz stroić...

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka
 

navy

Member
Mały update dotyczący odbioru sygnały 4K via moduł CI+ ECP (Canal +):
- kilka dni temu przedłużyłem umową z C+ o kolejne 2 lata, pakiet kanałów pozostał bez zamian
- przy okazji wymieniem też stary dekoder Pace na nowy Ultrabox 4K. Nowy dekoder (podobnie jak wcześniej stary) jest podpięty kablem HDMI przez procesor Arcam do plazmy Panasonic. To jest osobny system, znajdujący się w innym pomieszczeniu w domu
- w Sony 65AG9 jest moduł CI+ ECP. Tu nie było żadnych zmian
- po aktywowaniu dekodera Ultrabox 4K w systemie z plazmą Panasonic zauważyłem, że Sony 65AG9 zaczął normalnie odbierać sygnał sat 4K. Podkreślam, że nowy dekoder jest wpięty do całkowicie innego systemu i w żaden sposób nie jest połączony z Sony 65AG9. W Sony nadal jest moduł CI+ ECP. Jedynym wspólnym elementem jest domowa sieć WiFi.

Nie potrafię tego logicznie wyjaśnić ale cieszę się, że 65AG9 zaczął działać poprawnie.
 

navy

Member
Kilka dni temu pojawiła się kolejna aktualizacja oprogramowania (v6.5016).
Tym razem TV sam ją znalazł, instalacja poszła gładko.
Ten update nie przyniósł dużych zmian ale system teraz działa bardzo stabilnie, zniknęły wcześniejsze problemy z głosem oraz krótkotrwałe zaniki obrazu, Canal+ 4K przez moduł CAM chodzi bardzo dobrze (to poprawili już przy poprzedniej aktualizacji), trochę zmienił się wygląd niektórych komunikatów i pojawiły się nowe (nic ważnego), chyba lepiej działa wyszukiwanie głosowe.
Właściwie teraz nie mam uwag krytycznych do 65AG9. Jest OK.
 

navy

Member
Dzisiaj pojawiła się automatyczna informacja o dostępnej kolejnej aktualizacji (v6.5042). TV sam ją znalazł, instalacja poszła szybko i bez problemu. Nie zauważyłem na razie, żeby nowy soft coś zmienił. Ale to chyba dobrze, bo moim zdaniem (prawie) wszystko jest OK.
 

navy

Member
Już myślałem, że po ostatniej aktualizacji (v6.5042) wszystko będzie OK, ale niestety nie. Po wgraniu aktualizacji funkcja Guide zaczęła wreszcie poprawnie działać: po jej włączeniu nadal słychać było dźwięk aktualnie oglądanego kanału a w prawym górnym rogu pojawiało się okienko z obrazem z tego kanału (trochę jak PIP).
Niestety od kilku dni funkcja Guide ponownie działa źle. Po włączeniu funkcji Guide znika dźwięk aktualnie oglądanego kanału a w prawym górnym rogu brak jest okienka z obrazem z tego kanału. Tym samym sytuacja w tym zakresie wróciła do stanu sprzed ostatniej aktualizacji.

Oprogramowanie jest aktualne, nie nastąpiły też żadne zmiany w ustawieniach. Sygnał antenowy jest nadal bardzo dobry (jakość i poziom).

Szkoda. Już zaczynałem lubić ten TV, bo obraz jest naprawdę bez zarzutu a dźwięk jest na akceptowalnym poziomie, jak na tak płaski telewizor.
 

navy

Member
Wczoraj (23.06.2021), po tym jak znowu zniknęło mi kilka kanałów (m.in. NatGeo Wild, który lubię) zrobiłem ponowne strojenie TV. Po zgraniu nowej listy kanałów na pendrive (w Sony nie ma funkcji "wyszukaj nowe kanały"...) i po około 30 minutach klikania w aplikacji Sony Channel Editor wgrałem nową listę kanałów do TV.
Po tej operacji, ku mojemu zdziwieniu, po włączeniu funkcji EPG pojawił się dźwięk oglądanego aktualnie kanału oraz jego zminimalizowany obraz (w prawym górnym rogu). Wcześniej nie było ani dźwięku ani "mini" widoku aktualnie oglądanego kanału.
Nieźle, jest progres! Po roku od dnia zakupu jest (mniej więcej) tak, jak powinno być od początku.
:)
 

LuHash

New member
Czy któryś z szanownych kolegów może powiedzieć w jakiej wersji jest Android TV na ostatnim dostępnym oprogramowaniu?
 

navy

Member
@LuHash: w moim 65AG9 jest Android 9, oprogramowanie 6.5042.

Z ciekawostek dot. użytkowania: wczoraj TV sam się włączył (środek dnia, pilot leżał spokojnie na stole, nic nie było zaprogramowane do automatycznego załączenia, nie było zmiany ustawień ani zmian w systemie) a następnie się zawiesił. Po włączeniu "uruchom ponownie" sytuacja właściwie wróciła do normy jednak przy używaniu funkcji Guide ponownie znika dźwięk oglądanego programu a w prawym górnym rogu nie pojawia się mini-obraz.
Taka sytuacja...

Podtrzymuję swoje zdanie: Sony 65AG9 to TV z bardzo dobrym obrazem, z przyzwoitym dźwiękiem i niedopracowanym software.
 

navy

Member
@kiki dzięki za zainteresowanie i radę.
Wolałbym jednak uniknąć twardego resetu, bo stracę ustawienia z kalibracji (profesjonalna usługa zrealizowana przez znaną firmę, zrobiona zaraz po zakupie. Po wymianie płyty głównej, która w ramach gwarancji miała miejsce nieco później, zleciłem kolejna kalibrację. DWIE kalibracje w tym pie..nym TV były robione).

Zresztą korzystam z tego TV coraz mniej, bo mnie po prostu denerwuje.
 

navy

Member
Myślałem że problemy minęły ale się myliłem.
Tym razem ten pierd*ny TV nie widzi sygnału sat przy próbie skonfigurowania nowej listy kanałów lub po prostu przy wyszukiwaniu nowych kanałów. Jednocześnie na zapisanej liście kanałów (C+) obraz jest dobry a sygnał sat bardzo dobry.
Szczegóły wyglądają tak:
- instalację sat jest oparta o multiswich oraz antenę z dwoma konwerterami. Instalacja ma 10 lat, została założona w trakcie budowy domu
- moja instalacja TV jest multiroom: OLED Sony KD-65AG9 (z nim jest problem) z modułem CI+ ECP Canal+, plazma Panasonic z dekoderem 4K Ultra Box Canal+, LED Loewe z modułem CAM Polsat
- Sony 65AG9 normalnie odbiera program sat przez własny tuner i moduł CI+ ECP Canal+, poziom sygnału jest 100%, jakość sygnału zwykle około 90%, nie ma problemów jakością obrazu, kanały 4K działają dobrze. Jednak przy próbie przestrojenia TV aby np. skonfigurować nową listę kanałów lub sprawdzić czy są jakieś nowe kanały, Sony nie widzi sygnału sat w menu konfiguracji
- we wrześniu zgłosiłem naprawę serwisową, był u mnie serwis Sony. Stwierdzili że "to dziwne". I tyle. Nie zrobili nic. Po miesiącu zgłosiłem powtórną sprawę serwisową. Wtedy przez telefon dowiedziałem się, że problem jest z moją instalacją sat, a konkretnie z tym że są dwa konwertery na antenie (tzw. "zez") i tego mój Sony 65AG9 nie widzi. Sugerują mi, że mam zmienić instalację antenową na taką z jednym konwerterem (+ multiswitch, który jest teraz) albo na system opartym na jednym kablu (unicable).
Moim zdaniem diagnoza serwisu jest błędna a problem leży w software TV.
Dla mnie wniosek jest prosty: NIE KUPUJ SONY OLED!
 
Do góry