Oczywiście słowo "tonie" było swojego rodzju hiperbolą ich sytuacji, ale zgadzam się z Tobą, że firma, która ma swojego rodzju problemy finansowe powinna obniżać ceny, ale nie je podności - ale tak jak napisałem - ich polityka jest najwyraźniej inna i zobaczymy jak to się skończy.
To że maja problemy to jest tylko fakt z gazet. Zeszły rok to 1,1 mld USD straty (poniżej cytat artykułu z Onet - niestety nie mam jeszcze 5 postów więc nie mogę dać linka
). Oczywiście na dno Sony nie pójdzie - pewnie się otrząśnie z tego, ale pytanie jakim kosztem.
Co do wymienionego przez Ciebie testu (oczywiście czytałem go wcześniej) i nowej jakości - nie przekonało mnie to do 30% "podwyżki" ceny. Ja ich zachowanie widzę trochę inaczej:
- zrobić nowy model W5500
- obniżyć przy tym koszty produkcji w stosunku do W4500
- wydać trochę kasy na marketing (sponsorowane testy ??)
- dać wyższą cenę, która umotywuje przekonanie, że produkt jest lepszy
- poczekać i zobaczyć co będzie
Oczywiście może (a raczej na pewno) trochę przesadzam, ale postawienie kontrowersyjnych tez też czasem jest potrzebne... Oby robić to z umiarem i rozsądkiem.
Oczywiście Sony jest dla mnie nadal wzorem jeżeli chodzi o ergonomię użytkowania i chyba to najbardziej mnie zachęca jeszcze do ich produktów. Bo inne rzeczy już chyba trochę mniej...
Artykulik, o którym wspomniałem na początku mojego postu (źródło Onet.pl):
Ogromne straty finansowe Sony
(14-01-2009)
Niska sprzedaż oraz silny jen sprawiły, że Sony zanotuje ogromne straty finansowe, przekraczające miliard dolarów.
Niedawno informowaliśmy, że kryzys finansowy dotknął również największych gigantów rynku, w tym również japoński koncern Sony, który właśnie ogłosił, że spodziewa się niewyobrażalnych strat finansowych w wysokości 1.1mld dolarów. Są one wynikiem zarówno słabej sprzedaży produkowanego przez koncern sprzętu, jak również silniejszego jena. Według Reutersa Sony w zeszłym roku udało się zarobił 2.2mld USD, lecz w wyniku globalnego kryzysu, konsumenci nie chcą już już kupować tyle co wcześniej, a zwłaszcza drogich produktów i to właśnie odbije się na zyskach Sony.
Koncern zamierza zmniejszyć nieco te straty, do 2010 zwalniając 8000 pracowników. Według analityków przyniesie to oszczędności w wysokości właśnie 1.1mld dolarów. Zdaniem analityka pracującego dla JPMorgan, Sony powinno zredukować ilość oferowanych produktów, a być może również rozważyć sprzedaż oddziału finansowego.