Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Każdy wybrałby pod siebie i fajnie, mi bardziej sie podoba DS7 zarówno z zew. jak i wew. Siedziałem z nagłośnieniem focala - bodajze 5 tysi kosztowało.. i grało to fajnie.. w tym aucie jest coś takiego i to nie tylko ja odczułem, ale gro osób, które wchodziło do niego, że jak się weszło i usiadło w nim to takie czlowiek ma wrażenie jakby się siedziało w aucie przynajmniej o klasę wyższym i na pewno nie w DS-ie :). A np w przypadku VAG do którego bym nie wsiadł,a siedziałem również w fajnych wersjach to były to fajne auta, ale nie odniosłem takiego odczucia jak w DS-ie. Dwie rzeczy brakuje temu samochodowi , po pierwsze napędu 4x4 (oczywiście dla kogoś komu jest to niezbędne mając suva) i druga sprawa to mocne silniki, jeśli takowy jest potrzebny, bo dla mnie osobiście 220 koni w benzynie wystarcza, tyle mam w GLC i nie narzekam na dyskomfort. Hybryda w takiej rozsądnej wersji ma kosztować około 280-320 tyś to X5 w życiu nie kupi za tyle.. natoamist kupi się GLC, X3 itp.. ale bez hybrydy, kto co lubi.. natomiast pod względem komfortu widziałem reakcję Pana, który jechał tym autem, a prywatnie ma X3 - stwierdził jednoznacznie , że dużo lepiej mu się jechało DS-em :) pomimo o 80 tys taniej cennikowo.. A i tak ten X3 nie miał wszystkiego tego co miał DS... nie licząc silnika mocniejszego i 4x4.. Ale na razie i tak zostaje przy BMW poczeka na mocniejszą wersję .. i napęd 4x4.
A ceny rynek zweryfikuje, bo chcieć mogą dużo, ale takie auto sprzeda się tylko wtedy kiedy będzie tańsze od aut Premium i nikt tego nie zmieni, bo ludzie wybierają zawsze to co jest sprawdzone, jeśli mają portfel z odpowiednią zawartością kasy. A tym bardziej , jeśli to coś jest dobre... To podobnie jak z audio w elektronice, jeśli mamy coś co chce być Accu, Esotericem, Pasem, Makiem w cenie, ale jakościowo jak i brzmieniowo nie jest to jednak ten poziom to i tak ludzie wybiorą wiadomo jakich Producentów..
Ale tutaj w DS-ie jest troszkę inaczej bo po pierwsze cena jednak jest inna , a jakość materiałów i wykończenia bardzo wysoka, dlatego to auto takie robi wrażenie na ludziach i to również wśród tych co mają fajne zabawki... Bo umówmy się napęd 4x4 i silniki po 300 KM nie wszystkim są potrzebne, aby mieli radość z posiadania danego auta.

Ps. a propo 4x4 np w Citroenie podobno około 80% ludzi nie pyta się o taki rodzaj napędu, ba jak w ur patrzyliśmy suvy np od Vag , pani w Skodzie również powiedziała, że najwięcej sprzedaje sie z napędem aut na przednia oś... i nie mówiła na podstawie swojego salonu ale z danych za Skodę tak naprawdę 4x4 najlepiej się sprzedaje w Mercedesie, BMW i w Audi.. i tutaj jest odwrotnie 30% nie kupuje takich aut, bo reszta wybiera właśnie 4x4.

Lubię te Twoje statystyki. To o sprzedających się Mercedesach, Audi itd. to też powiedziała "Pani w Słodzie?" :D

X5 na Otomoto zaczyna się od 270 - 280k zł. GLC to nie ta półka cenowa bo nowe modele nie licząc AMG zaczynają się od 170k zł. Więcej prawie połowę kwoty hybrydy DS7 o której pisałeś.

Ciekawy jestem sprzedaży tej cytryny, tak samo jak nowej Mazdy 3 o której wcześniej pisałem ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lubię te Twoje statystyki. To o sprzedających się Mercedesach, Audi itd. to też powiedziała "Pani w Słodzie?" :D

X5 na Otomoto zaczyna się od 270 - 280k zł. GLC to nie ta półka cenowa bo nowe modele nie licząc AMG zaczynają się od 170k zł. Więcej prawie połowę kwoty hybrydy DS7 o której pisałeś.

Ciekawy jestem sprzedaży tej cytryny, tak samo jak nowej Mazdy 3 o której wcześniej pisałem ;)

Te statystyki posiada Citroen odnośnie zainteresowania ich autami w napęd 4x4 - pracownik salonu tak mówił, mało tego dopiero zrobią w tym roku 4x4 C5 aircross i to w hybrydzie, więc i cena tego auta będzie wyższa, aczkolwiek nie liczą na mega sprzedaż, tylko rynek wymaga aby mieć hybrydy w swoim cenniku. W jednym z dosyć dużych miast mam kumpla, gdzie jest jeden salon cytryny i tam Panowie mu mówili, ze jak jest jedna osoba na 20-30 chętnych kupić ich auto, to ta jedna osoba zapyta się o napęd 4x4..

Pani w Skodzie mówiła wyłącznie o samochodach tego Producenta i zainteresowania ludzi takim napędem.. zresztą to widać również na ulicy...
Natomiast odnośnie mercedesa to zarówno w tv jak i w gazetach pisali o tym jak dużo ludzi wybiera ich auta z napędem 4x4, podobnie skrzynie automatyczną. Mówili o tym Mikiciuk, Kornacki..

Na ceny też trzeba spojrzeć z drugiej strony co z tego , że za ponad 180 tysi można kupić GLC tylko kupimy "dizelka" bodajze 125 konnego, a mocniejszy raptem ma 150 koni i to w podstawie, która jest bardzo biedna.., a dodatki kosztują i to sporo... Gro ludzi kupują 125 i 150 konne GLC i im ta moc wystarcza, a jeździ tego bardzo dużo...
DS-a za 200 tysi kupujemy wyposażonego na maksa ze 180 konnym "dizelkiem" niestety nie ma 4x4.. i to jest ten minus, a plus jest taki, że to co ma jest świetnie zrobione i super podobno to auto sie prowadzi, plus niesamowity komfort jazdy.. Jeśli Gościowi z nowej X3 się podobało jak się przejechał to raczej był szczery, ale brak napędu powoduje, że czeka na hybrydę. Podstawa hybrydy ma kosztować około 250-260 tyś i wiadomo co w tej podstawie będzie, a ile by ksoztowała w podstawie hybryda w GLC, X3 i co by miały te auta w podstawie też dobrze wiemy.. i ile trzeba by było dopłacić, aby te auta miały toczka w toczkę to samo wyposażenie, plus kilku rzeczy, których nie będą miały jak skanowanie drogi, bo to tylko mają najwyższe Mercedesy i Bmki..

A propo sprzedaży mówił Mi gość ile sprzedali, ale nie chcę skłamać, bo jakoś to mnie zbytnio nie interesowało, powiedzmy gdzieś w granicach 200 - 300 szt.. to malo, bo dla przykładu nową rav 4 około 2800 szt., gdzie mówiłem , że sprzedaż tego auta będzie duża i to się potwierdza.

DS musi mieć lepszą reklamę i zapewnienie, że kupując DS-a masz dobry produkt z bardzo dobrą obsługą serwisową, aby ludzie przestali się bać kupowania francuskich aut. A sam miałem kiedyś Xsarcię 2 i w tym samym okresie kolega kupował golfa również nowego i częściej bywał w serwisach niż ja z autem, gdzie mówiono mi, że nie wyjdę z serwisu :)

Prawda też jest taka, że Ci co mają kasę, albo kupują na firmę i na brak gotówki nie narzekają to i tak 90% z tych osób wybierze auta z segmentu premium bez względu na wszystko.. choć mogę się mylić..

A propo cen Mazd 3 pełna zgoda, ale znając życie troszkę się tego sprzeda, bo z wyglądu jak i wykonanie tych aut jest świetne. Ludzie lubią Mazdy pomimo silników takich jakie mają... Ale nowa Q3 w podstawie ze 150 konną jednostka napędową tez ksoztuje kosmos i pół internetu się śmieje, a pewnie i tak troszkę się tego sprzeda :)
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Te statystyki posiada Citroen odnośnie zainteresowania ich autami w napęd 4x4 - pracownik salonu tak mówił, mało tego dopiero zrobią w tym roku 4x4 C5 aircross i to w hybrydzie, więc i cena tego auta będzie wyższa, aczkolwiek nie liczą na mega sprzedaż, tylko rynek wymaga aby mieć hybrydy w swoim cenniku. W jednym z dosyć dużych miast mam kumpla, gdzie jest jeden salon cytryny i tam Panowie mu mówili, ze jak jest jedna osoba na 20-30 chętnych kupić ich auto, to ta jedna osoba zapyta się o napęd 4x4..

Pani w Skodzie mówiła wyłącznie o samochodach tego Producenta i zainteresowania ludzi takim napędem.. zresztą to widać również na ulicy...
Natomiast odnośnie mercedesa to zarówno w tv jak i w gazetach pisali o tym jak dużo ludzi wybiera ich auta z napędem 4x4, podobnie skrzynie automatyczną. Mówili o tym Mikiciuk, Kornacki..

Na ceny też trzeba spojrzeć z drugiej strony co z tego , że za ponad 180 tysi można kupić GLC tylko kupimy "dizelka" bodajze 125 konnego, a mocniejszy raptem ma 150 koni i to w podstawie, która jest bardzo biedna.., a dodatki kosztują i to sporo... Gro ludzi kupują 125 i 150 konne GLC i im ta moc wystarcza, a jeździ tego bardzo dużo...
DS-a za 200 tysi kupujemy wyposażonego na maksa ze 180 konnym "dizelkiem" niestety nie ma 4x4.. i to jest ten minus, a plus jest taki, że to co ma jest świetnie zrobione i super podobno to auto sie prowadzi, plus niesamowity komfort jazdy.. Jeśli Gościowi z nowej X3 się podobało jak się przejechał to raczej był szczery, ale brak napędu powoduje, że czeka na hybrydę. Podstawa hybrydy ma kosztować około 250-260 tyś i wiadomo co w tej podstawie będzie, a ile by ksoztowała w podstawie hybryda w GLC, X3 i co by miały te auta w podstawie też dobrze wiemy.. i ile trzeba by było dopłacić, aby te auta miały toczka w toczkę to samo wyposażenie, plus kilku rzeczy, których nie będą miały jak skanowanie drogi, bo to tylko mają najwyższe Mercedesy i Bmki..

A propo sprzedaży mówił Mi gość ile sprzedali, ale nie chcę skłamać, bo jakoś to mnie zbytnio nie interesowało, powiedzmy gdzieś w granicach 200 - 300 szt.. to malo, bo dla przykładu nową rav 4 około 2800 szt., gdzie mówiłem , że sprzedaż tego auta będzie duża i to się potwierdza.

DS musi mieć lepszą reklamę i zapewnienie, że kupując DS-a masz dobry produkt z bardzo dobrą obsługą serwisową, aby ludzie przestali się bać kupowania francuskich aut. A sam miałem kiedyś Xsarcię 2 i w tym samym okresie kolega kupował golfa również nowego i częściej bywał w serwisach niż ja z autem, gdzie mówiono mi, że nie wyjdę z serwisu :)

Prawda też jest taka, że Ci co mają kasę, albo kupują na firmę i na brak gotówki nie narzekają to i tak 90% z tych osób wybierze auta z segmentu premium bez względu na wszystko.. choć mogę się mylić..

A propo cen Mazd 3 pełna zgoda, ale znając życie troszkę się tego sprzeda, bo z wyglądu jak i wykonanie tych aut jest świetne. Ludzie lubią Mazdy pomimo silników takich jakie mają... Ale nowa Q3 w podstawie ze 150 konną jednostka napędową tez ksoztuje kosmos i pół internetu się śmieje, a pewnie i tak troszkę się tego sprzeda :)

Ale Ty łykasz wszystko jak pelikan. Pracownik salonu mówi to co chcesz usłyszeć :D Fajnie by było zobaczyć takie statystyki, tylko że prawdziwe.

Druga sprawa to nie ma takich silników w GLC o których piszesz. Najsłabszy diesel to 170KM i zaczyna się nawet od niższej kwoty niż wcześniej pisałem.

Przykład Citroena i Golfa jest kompletnie z du*y bez podania konkretów, przebiegu obu samochodów i paru innych czynników.

W sprawie Mazdy pożyjemy, zobaczymy, ale nie wróżę im sukcesu.
Sprzedaż Octavi w 2018 r to 21125 sztuk, a Mazdy 3 zaledwie 2425 sztuk. Przy czym w Europie w top 20 sprzedających się samochodów nie ma ani jednej Mazdy. Podnosząc ceny ta sprzedaż będzie jeszcze niższa. Nawet jak w parze pójdzie poprawa jakości. Na rangę premium pracuje się latami, a nie jednym nowym modelem.

Jak przedstawisz podobne statystyki dotyczące sprzedaży napędu 4x4 i innych tez to możemy kontynuować dyskusję. Inaczej nie ma ona sensu, bo opierasz się (jak zawsze) na tym co ktoś coś tam powiedział bez podania żadnych konkretnych informacji.

Patrz to: pewien ktoś, kto jeździ na codzień Bugatti Veyronem przejechał się nowym Golfem GTI i stwierdził, że lepiej się prowadzi od jego samochodu. Kupiłby Golfa zamiast Bugatti, ale poczeka na jego inną wersję. Wtedy się zdecyduje.

Tak wyglądają Twoje posty tutaj. No offence ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja nie odbieram Twoich wypowiedzi jak atak - luzik :) każdy ma jakieś spojrzenie na pewien fakt i tyle... Czy to co mówili w dwóch salonach Citroena to bajki tego nie wiemy i nie można zaprzeczyć, że tak nie jest, jak również że tak jest jak właśnie pisałem.. Natomiast Odnośnie sprzedaży 4x4 w mercedesach obaj redaktorzy na jakieś tam dane się powoływali, więc raczej mówili prawdę..
Odnośnie sprzedaży Skody octavi, sprzedaje się więcej niż mazd 3 to jest spowodowane faktami: pierwszy to pewnie 50 % tych aut to kupowane były i są na firmę, druga sprawa to cena, która dla Polaka jest bardzo istotna w tym przedziale cenowym. Nie oznacza, ze Octavia to słabe auto, ale jak wygląda z wyglądu i jak jest wykonana Octavia, a jak wygląda Mazda 3 i jak jest w środku zrobiona to każdy może zobaczyć i ocenić. Ale zgadzam się z Tobą w tym przypadku, że cena jest ich za wysoka patrząc na cenę Mazdy 6 i silników jakie oferuje Mazda. Kogoś deko pokręciło..
Natoamist zaciekawiło mnie to co napsiałeś odnośnie silników w GLc, bo wydawało mi się , że kiedyś (jak ja się interesowałem tym modelem) zaczynały się od 125-135 KM, ale mogło mi się pokręcić z GLA, którego wcześniej miałem.. fakt faktem w GLC jest od 170 KM i jego cena w konfiguratorze wychodzi w podstawie 184,700 zł... oczywiście z 4x4 i dziwięciostopniową skrzynią automatyczna, która jest genialna i nie pisze dlatego, że taka używam.. w GLA była 7 stopniowa i tam był jedne mankament, ze przy prędkości powiedzmy 50-60 km czasem ta skrzynia deczko nie wiedziała czy niższy czy wyższy bieg wrzucić, ale to nie było za każdym razem, tylko raz na xxx czasu, ale był taki mankament.. przy dziewięciostopniowej wszystko jest ok...
Ale tak czy siak to widać na dłoni, że takie auto jest w podstawie i 10 koni ma mniej niz DS prawie na full wypasie, ale bez 4x4 co dla mnie jest istotne. Ale pewnych rzeczy GLC czy też GLE nie ma w swoim wyposażeniu, bo jest to dostępne w klasie S.

Reasumując to, że zachwalam DS-a nie jest powodem, że dzisiaj bym go kupił, tylko to jest spowodowane tym jak świeżo to auto wyglada w stosunku do innych suvów i to jak jest świetnie w środku wykonane i jakie materiały zostały do tego użyte. Plus niesamowity komfort z jazdy z tego co wszyscy mówią i piszą, którzy jeździli tym autem...patrząc, że to jest prawie "normalny" suv..za te pieniądze kupuje się bardzo dobrze wyposażonego np. H. Tuscona, który również zrobił postęp, ale można samemu ocenić jakie są tam materiały użyte i jak to wszystko jest wykonane w stosunku do DS-a.
Ale to jest jedna strona medalu tego auta, druga to fakt, że to auto nie jest produkowane tam gdzie reszta Citroenów, to jest osobna fabryka we Francji i co będzie, jeśli sprzedaż będzie za mała w stosunku do kosztów, jakie ponosi fabryka ? Co z częściami, co z serwisowaniem, bo nie w każdym salonie citroena można serwisować DS-a itp... Na razie kręci się to wszystko... ale na pewno bym się zastanawiał nad tymi rzeczami chcąc kupić ich auto.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Dzisiaj pojezdzilem po salonach i stestowalem z ciekawosci kilka modeli.

Skoda kodiaq - wyglad sredni, jakosc materialu w srodku srednio. Ale najlepsze to ze wszystkie auta sprzedane. Przy zamowieniu nowego czas oczekiwania od 6 - 12 MIESIECY... masakra.

Potem podjechalem pod Mazde - to zona nie chciala wyjsc z auta bo taki jej sie nie spodobal.

Potem Nissan Tucan - z zewnatrz ok, w srodku katastrofa. Najgorszy wyglad w srodku i zastosowane materialy. Cena/jakos, gdzie Nissan i KIa maja te same silniki i skrzynie to chyba nieporozumienie. W dodatki nissan drozszy.

Kia Sportage - - - chyba mi sie przejadla, wszedlem, zobaczylem, wzialem wycene GT lina z calym wyposarzeniem, wyszlo kosmiczne 142 000 po rabatach.

Poszedlem do citroena i dupowaty salon bo malo samochodow. Zonie nie spodobaly sie citroeny i poszlismy.

Potem jeszcze VW tiguan 150km, Auto ok, takie "klasyczne" w symie chyba to samo co skoda. Bez polotu.

Potem Toyota nowa RAVka 2019r. Tak zerzniety lexus NX ze hej. Wyglad z zewnatrz wyjatkowy, bez porownania do reszty. Wykonczenie w srodku calmiem inny poziom wszystko obszyte ekoskora. Najbardziej spodobala mi toyotka. Tylko cena troche sporawa. Toyoty tez praktycznie wyprzedane ale czas oczekiwania w normie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolo a jak Tobie Mazda sie spodobała i o który model chodziło ?

C5 aircross nie spodobał się żonie ?

Tutaj masz w jasnej skórze na żywo świetnie wygląda.. najlepsze jest to, że byłem w salonie specjalnie zrobić dla kogoś zdjęcia jak wygląda na jasno i tak pogadałem z Gościem w salonie, gdzie stały i Lexusy i Pan powiedział, że on był nie dołożył do NX-a ...:) szczery ... I niech dalej mówią, że Toyota to plastiki.. nawet w corolli już jest inny poziom w stosunku do tego co było.. Trzeba iść i samemu zobaczyć , dotknąć.... Co nie oznacza, że majtki urywa, ale jakość poprawiona i tylko ślepy tego nie przyzna.
jak będziesz jeździł po Polsce np Kraków, albo Wawa wejdź i zobacz sobie DS-a - usiądziesz jak zobaczysz,a jak będziesz w środku to poczujesz się jakbyś siedział w aucie o klasę wyżej.. :)




I tutaj skrzynia, z gripem "ołfrołdowym" w 4x4



Koledze przesłałem i chyba to będzie zamawiał, ale to pod koniec roku..


Dla porównania kolor u mnie ... taka ala kremowa jak jest w Ravce chyba lepsza jest w utrzymaniu...

 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Mazda bodajze 3. zajechalem na parking salonu, stala na wystawce i zona powiedziala ze NIE szkoda czasu jedziem dalej do nastepnego salonu. W dodatku kojazylem z waszych wypowiedzi ze ceny wysokie i se odpuscilem. Nawet z auta nie wyszedlem.

Salon citroena mam dupny w okolicy. 3 auta na krzyz. Wiec praktycznie nie bylo co zobaczyc, mieli na dworzu wystawke c5 ale tez taki nijaki byl. Do srodka nie zagladalem.

I tak o 12 zaczalem wycieczke po salonach a po 16 skonczylem. Trzebabylo wybierac co ciekawsze.

Najbardziej zaskoczyla mnie ravka i chyba toyotke kupie.
Toyota ostro idzie w hybrydy. Dostepny jest tylko jeden silnik benzynowy 173km i zadnego dizla. Nastepnie to hybryda. Hybryde mozna juz wyrwac za 140k zlociszy.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jak nie potrzebny Ci napęd 4×4 i nie iść w maksa z wyposażeniem to za fajne pieniądze można mieć fajne autko. Mi też się podoba, a mojej Pani na tyle, że już dzisiaj 3 jke by oddała... :)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
No wlasnie wycene mam za gruby pieniadz. Ale chyba poszukam cos w wersji podstawowej. Potrzymam 5 - 8 albo ciut wiecej lat i sprzedam. Jak kupie wyposarzenie to nikt mi grosza nie doplaci. A to ma byc auto dla zony, ktora moze zrobi 2000 - 5000 km na rok.

Zalezy mi chyba tylko na klimatyzacji, skorze i czujnikach parkowania.

Jeszcze na nic sie nie zdecydowalem i naszla mnie mysl czy znajde jakiegos normalnego suva za 80 000zl? Tylko 2 dobre foteliki musza sie zmiescic i wozek do bagaznika.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Na pewno zakup drugiego auta w rodzinie inaczej można sobie zaszpanować, jeśli chodzi o wyposażenie niż to jedno jedyne jak obsługuje cała Rodzinkę. :) Jak trzymamy długo auto i pewne rzeczy wystarczają to wiadomo, ze inaczej się patrzy, choć różnie to bywa.. :) Chociaż czasem zakupy na powiedzmy 8 lat nie wychodzą i auto sprzedaje się wcześniej, a wtedy im lepsze wyposażenie to jednak szybciej się sprzedaje.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
lolo a propo skóry w Ravce - dzwoniłem i powiedzieli mi, że jest to naturalna skóra z wentylacją czyli jest chłodzona jak i podgrzewana. Eco skóra jest z tyłu fotela.. Czyli miałem rację, bo w dotyku jak i wizualnie wygląda dobrze, nawet lepiej niż dobrze.... aczkolwiek nie jest to poziom Merca, BMW itp.. ale nie można narzekać.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wszyscy nowe, plastikowe i przepłacone, a tutaj (dla mnie) jedno z najładniejszych aut w historii motoryzacji.
W ogóle fajny test, nie znałem tego kanału wcześniej.

Tak na marginesie, kupujcie te rejestratory do monitoringu, bo to grosze kosztuje, a mi właśnie jakiś buc przerysował auto i to z tyłu (na parkingu), a pisałem, że chce dokupić kamerę właśnie na tył... a nie zdążyłem się zaopatrzyć. Sprawa byłaby załatwiona, a tak?
Swoją drogą, jakim trzeba być ujem, żeby nie włożyć kartki.
Ciekawy jestem miny i reakcji, jakbym gościa namierzył po kamerce.
Teraz, jak już odkryłem te całe rejestratory - a ociągałem się całe lata, nie wyobrażam sobie już bez. Widzę też, że sprawy parkingowe są równie istotne, a nie tylko akcje podczas jazdy.
2 kamery podstawa i najlepiej zasilane nonstop z zabezpieczeniem przed rozładowaniem aku, bo i takie są możliwości u elektryka. Ze swojej strony polecam w dalszym ciągu Xiaomi, sprawdza się fajnie. 200 stówki (aukcje), to żadna kasa (w PL sklepie ok. 350-400), jedna mała rysa/otarcie i już się zwraca, nie wspominając o jakiś grubszych akcjach.


[youtube]XZEBvckLcXo[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Mi też ktoś przerysował przednie drzwi parę dni temu. Byłem na kamerach w pobliżu, ale oczywiście nie działają. Pozatym samochód w stanie idealnym. Nawet felgi bez ani jednej rysy, a tu jakiś choojek uderzy i ucieknie. Kamerka by się sprawdziła napewno, ale nie mam wizji jak to zmarnować, żeby nie było widać przewodów itd. Musiałbym znaleźć jakiegoś kumatego elektryka co by to ogarnął.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Bardzo łatwo! ; )
Niemal w każdym aucie rant podsufitki jest giętki, sprawdż ręką.
Zwyczajnie lepisz do szyby kamerę i kabel od niej wciskasz centralnie w podsufitkę (czyli pomiędzy szybę i sufit), w przypadku Xiaomi w zestawie jest plastikowy przyrząd do podważania, ale ja wcisnąłem palcem, potem lecisz w osłonie słupka prawego np. i tutaj można go centralnie zdjąć (podważyć tym przyrządem) lub wcisnać lekko odginając, potem lecisz w dół obok uszczelki przy drzwiach i np. do schowka (tak aby nie wisiał, albo pod spodem gdzieś upchać) i kabel wyprowadzasz obok tunelu już do zapalniczki. U mnie nic nie widać, niemal zero, null.

Banalnie prosta sprawa, nawet lepiej (schludniej) mi to wyszło jak w poradnikach na YT, a jest tego pełno.

Ja się bardziej zastanawiam nad dobrym elektrykiem który zamontuje już centralnie wejście pod zasilanie z odcięciem prądu jeżeli spadnie napięcie, bo ponoć kamery mogą rozładować akumulator jak będą na postoju gdzieś załączone cały czas. Niektóre auta mają cały czas prąd na gnieżdzie zapalniczki, więc problemu nie ma. Jednak większość odcina po wyjęciu kluczyka.

Teoretycznie jest opcja załączania nagrywania przy uderzeniu, u mnie to działa, bo xiaomi ma baterię, ale nie sądzę, żeby wytrzymałą 10 godzin gdzieś w nocy gotowa do rejestracji.
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam


Problem polegal na tym, ze wczesniej mial nagrane filmik jak sie awaryjnie otwiera maske - linkami. I jest to metoda niszczaca czyli trzeba linki wymienic na nowe a mu nie wymienili. Stad ten problem.


Ale historia ciekawa.
auto w podziemnym parkingu, bez mozliwosci wlaczenia holowania, laweta nie dojedzie xD


Mi wystarczyl jeden wjazd do podziemnego parkingu "pod wawelem" audikiem w longu. Dziekuje, nigdy wiecej. xD

Dzisiaj znajomy ma tesle w serwisie. Wymiana lampy przedniej - polowa ledow siadla, wymiana przedniego zderzaka - plastiki mocujace pekly i byla szczelina, wymiana wentylatora "chlodnicy" halasowal na lozyskach, wymiana wycieraczek - zle dzialal przegob" Auto roczne, wszystko zrobili na gwarancji.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Co myślimy, a no to, że jak dla mnie, to porażka.
Przyszłość niewątpliwie, ale na stan obecny w Polandi, to auta właśnie dla jutuberów, celebrytów, właścicieli jakiś serwisów, firm, tudzież osób idących pod prąd, czyli jakaś tam ekstrawagancja.
Ja rozumiem, kraje ze stacjami co 50km, powiedzmy minimum 100km, a u nas?
Jak ja widzę jak goście planują wycieczkę przez Polskę, to nie wiem czy się śmiać czy płakać.
Na każdym jednym kanale YT w PL dotyczącym Tesli ten sam problem.
Planowanie, planowanie i jeszcze raz planowanie.

Ten sam koleżka jechał Bmw ostatnio, elektryk oczywiście.
Sople z nosa z zimna mu wisiały, bo bał się, że prądu więcej ogrzewanie pociągnie i nie dojedzie na najbliższą stacje ładowania.
To jest jakaś abstrakcja da mnie, właściciel staje się niewolnikiem auta.
Wolałbym jechać w ciepełku 15 letnią Corsą za 10k, jak tym Bmw za 150k marznąc i martwiąc się czy nie stane w nocy na autostradzie.
Jako auto miejskie jak najbardziej, praca, zakupy, wypad góra 20km za miasto. Super.
Tyle, że trzeba mieć w garażu drugie "poważniejsze".

Tesla? Auto szybkie, wygodne, powiedzmy, że ładne i jak dla mnie bezużyteczne, czy lepiej - stresujące, do miasta przerost formy nad treścią, na długie trasy, wiadomo.
Bardziej zabawka.
Żeby to jeszcze kosztowało 80-120k, to rozumiem, ale parę stówek? Błagam.
Za parę stówek mam 2-3 letnie AMG, wyjące, ryczące, które przejedzie całą Polskę na jednym baku.

Te auta powinny być tanie jak barszcz, wówczas rynek zostałby zalany i w ciągu 10 lat mielibyśmy ładowanie na każdej stacji (co też budzi następne wątpliwości - rynek naftowy itp., ale to już osobny temat).
Mnie osobiście zupełnie nie rajcują elektryki.

Ostatnio byłem na rajdzie, pojawiły się na trasie Tesle - jako ciekawostka.
Pełno kibiców, adrenalina i w końcu wjechały z rozpędem Tesle. Nastąpiła cisza, na drodze i na widowni.
Bezpłciowość level Expert.

Tu awaria ładowania i co? Lawetka... ; )

[youtube]wM2ukeWzygg[/youtube]
 
Ostatnia edycja:
Do góry