Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Lolek, mój kolega też lubił patrzeć za ładnymi dziewczynami ale do pierwszego dzwonu
Dlatego jestem przeciwnikiem bilbordów z roznegliżowanymi modelkami przy drogach, na skrzyżowaniach i pisze to z wielkim smutkiem :(
Kolega...? Jasne:-D Ja tam żadnej fajnej lasce nie przepuszczam. Niestety, to silniejsze ode mnie. A i nie powiem, bo potrafilo się kiedyś zawrócić na skrzyżowaniu, ale to musiała być wyjątkowo skąpo ubrana.
Nie tylko Tobie, ja już liczyłem kilka skrzyżowań :D
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ostatnia edycja:

eedviking

Banned
U nas nie ma sensu zakup takiego auta. Brak stacji szybkiego ładowania, z ekologią nie ma nic wspólnego , drogo. Za ten samochód Norweg zapłaci średnio rok zarobków, od groma stacji ładowania, ekologiczne źródła prądu. ;)

[youtube]aZNlG4V4Pl8[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
no tylko Pan Kierowca filmowiec, też chyba stworzył zagrożenie na drodze filmując z ręki i komentując...Tak mi się wydaje

Ten Pan Kierowca, to znany redaktor motoryzacyjny i ma poukładane w głowie, zajrzyj na jego główny kanał. Podawałem stronę wcześniej.
Myślę że doskonale wie co robi i uwzględnił to co się dzieje na drodze. Nie mamy też pewnośći, czy on filmował, równie dobrze telefon mogła trzymaą partnerka, ale mniejsza z tym. Nie tłumaczego go, bo jeżeli by się czepiać to naturalnie nie powinien filmować podczas jazdy, ale nie zapominaj jeszcze o Panu na motocyklu.
Rozumiem że gość który jedzie pod prąd... tyłem (!) i do tego 70km/h już jest mniej istotne.
 
Ostatnia edycja:

eddielublin

New member
Ten Pan Kierowca, to znany redaktor motoryzacyjny i ma poukładane w głowie, zajrzyj na jego główny kanał. Podawałem stronę wcześniej.
Myślę że doskonale wie co robi i uwzględnił to co się dzieje na drodze. Nie mamy też pewnośći, czy on filmował, równie dobrze telefon mogła trzymaą partnerka, ale mniejsza z tym. Nie tłumaczego go, bo jeżeli by się czepiać to naturalnie nie powinien filmować podczas jazdy, ale nie zapominaj jeszcze o Panu na motocyklu.
Rozumiem że gość który jedzie pod prąd... tyłem (!) i do tego 70km/h już jest mniej istotne.

dwa razy napisałem w trybie przypuszczającym "chyba" i "tak mi się wydaje" bez wnikania kim jest kierowca...PRZYPUSZCZENIE swoje opieram na ostatnich sekundach kiedy KTOŚ odkłada telefon. Miałem wrażenie, że kierowca miał go na szyi...
A postawa kierowcy z Lexusa raczej nie wymaga komentarza
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
U nas nie ma sensu zakup takiego auta. Brak stacji szybkiego ładowania, z ekologią nie ma nic wspólnego , drogo. Za ten samochód Norweg zapłaci średnio rok zarobków, od groma stacji ładowania, ekologiczne źródła prądu. ;)

[youtube]aZNlG4V4Pl8[/youtube]
W Niemczech w przyszłym roku ma powstać troszkę stacji :) a my za biedni.. Jak to nasza Ministra mówiła taki urok naszego kraju... ale jak samochód na baterie ma lepsze przyśpieszenie jak ponad 500 konne maserati to wzbudza szacunek :)
 

jurass

Banned
ale jak samochód na baterie ma lepsze przyśpieszenie jak ponad 500 konne maserati to wzbudza szacunek :)

Ponad 500 konne może dałoby radę. To z testu miało "tylko" 460. Doskonałe osiągi to zasługa charakterystyki silnika elektrycznego. Problemem jest głównie odpowiedni "magazyn" energii. Jestem ciekaw jak te baterie w Tesli sprawują się w zimie. Ale skoro tyle ich w Norwegii sprzedają...
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja bym to widział inaczej, podjeżdżasz na stacje (punkt), wymieniasz baterie i po sprawie.
Tutaj wypadałoby stworzyć jakiś szybki mechanizm zamiany.
 

jurass

Banned
No niestety to ładowanie trochę zajmuje, nawet to szybkie, ale i tak Tesla to duży krok naprzód. Fajny filmik, pokazujący trochę praktyki użytkowania. Czy ja dobrze widzę, że za ładowanie się nie płaci, czy nie zostało to po prostu pokazane? To chyba niemożliwe. Czy też Tesla kosztuje tyle, że dostaje się lifetime charging free? No i dodatkowa uwaga, po komputerach i telefonach dostajemy kolejne urządzenie, które naprawia się restartując je. To chyba nasza nieunikniona przyszłość niestety. Z tą wymianą baterii to chyba na razie nie za bardzo, chociażby z uwagi na ich rozmiary i masę. A jak zostanie opracowane coś znacznie pojemniejszego, to pewnie technologia ładowania też za tym podąży.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Z tego co wiem, ładowanie jest darmowe. Takie punkty widziałem w C.H. Złote Tarasy (Warszawa).
Jak dobrze pamiętam, to coś tam nawet się "tankowało".
Obawiam się, że szybko nie doczekamy się zbytniej popularyzacji takich wynalazków i to nie za sprawą ograniczeń technologicznych, a bardziej korporacji "paliwowych".
 

eedviking

Banned
Ja bym to widział inaczej, podjeżdżasz na stacje (punkt), wymieniasz baterie i po sprawie.
Tutaj wypadałoby stworzyć jakiś szybki mechanizm zamiany.
No Armanig , chłopaku, to żeś pojechał. To tak jakby podjeżdżać na stację paliw i brać zapełniony zbiornik paliwa, a zostawiać pusty. ;) :mrgreen:

W Norwegii jest około 5000 punktów ładowania samochodów. :D
Wszystkie elbile w Norwegii mają tablice rejestracyjne zaczynające się od EL, mają też przywilej jazdy BUS pasami, nie płacą myta za wjazd do miasta, płatne drogi i parkingi. ;)
 
Ostatnia edycja:

jurass

Banned
Popatrzyłem do konfiguratora Tesli S. To raczej auto dla indywidualistów. Mając 300.000 PLN do wydania wolałbym jednak kupić coś ze znanych marek premium i na pewno nie przejmowałbym się kosztami paliwa. I rzeczywiście ładowanie jest za darmo, dla droższych wersji. Wg strony Tesli w Polsce nie ma jeszcze takiej stacji szybkiego ładowania (supercharger). Planowanych jest 5 na rok 2015. I jeszcze co do pojedynku z Maserati, ta Tesla miała moc 421 KM i biorąc pod uwagę charakterystykę napędu elektrycznego nie jest bardzo dziwne, że wygrała.
 
Ostatnia edycja:

eedviking

Banned
W Norwegii średnio na najdroższy model trzeba pracować około 14 miesięcy, w stosunku do naszych zarobków , my musimy pracować około 5 lat. :mrgreen: Ciekawostką jest też fakt, że samochody w Norwegi ( jak dla nas) są około 100% droższe niż u nas. ;)
Tesla Model S


40 kWh (250 km) = 450 000 NOK
60 kWh (370 km) = 520 000 NOK
80 kWh (480 km) = 600 000 NOK
80 kWh Performance = 680 000 NOK

W USA w przeliczeniu na NOK odpowiednio ceny: 270 000, 324 000, 378 000, 432 000.

Czyli najdroższa i najmocniejsza wersja Performance w USA kosztuje około 216 000 złotych. AMEN :D
 
Ostatnia edycja:
Do góry