Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

pacmanx

New member
Saab 9-3 SS ( SportSzmelc) , to niestety najgorszy syf jakiego GM się dopuścił. Elektronika i elektryka w tym Saab-ie , to czysta porażka. ;)

Co drugie odpalenie to błąd blokady kierownicy, jakieś komunikaty o ładowaniu, blokowanie się stacyjki, problemy z audio i to wszystko w samochodzie 3 letnim z przebiegiem 70 tys km.
Nie zapominaj także o wykończeniu w środku i materiałach - złażąca po przejechaniu palcem taka gumowa warstwa z plastików kokpitu... kiepskie spasowanie etc.
Miałem go krócej niż pół roku bo po początkowym zachwycie - z zewnątrz wyglądał świetnie, nastąpiła irytacja. Później skarbowy się do mnie przyczepił - sprawdzali mnie czy czasem na nim nie zarobiłem...

Po tym samochodzie zraziłem się do szwedzkiej motoryzacji, ale rok temu kupiłem XC60 (jak złośliwi piszą, już chińskie - po liftingu), przejechałem już ponad 30 tys km i jestem zachwycony. Wiem, że marki już nie zmienię :) Choć zaskoczyłem się ostatnio mocno - kupiłem żonie Peugeota 508 (też po liftingu), pojeździłem nim w styczniu trochę sam i jest co najmniej tak samo wygodny jak volvo. Do tego jest naprawdę idealnie wyciszony.
 
Ostatnia edycja:

Henry

Active member
Bez reklam
Jest i skóra i fura....cóż za FELGI :D:D Może zatrudniają w dziale kontroli jakości ;)
[youtube]tzzj6zTQvvA[/youtube]
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Oj, podejrzewam, że chyba często byłby jakieś niedoróbki i kierowałbyś na powtórzenie czynności, szczególnie tych w bikini :D
 

Henry

Active member
Bez reklam
Jak tam takie laski pracują, to chyba bym się nie odważył kwestionować ;)
[youtube]6O29xVVy76s[/youtube]
 

eedviking

Banned
No ładnie. :D
Szwedzki szatan. :mrgreen: Jak dla mnie najpiękniejsze auto.
Po co w takim aucie radio?! :D:D:D
[youtube]2yMViBuKB-s[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

eedviking

Banned
Kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość o minimum 50 km/h w obszarze zabudowanym stracą prawo jazdy na trzy miesiące. Ma być to sposób na niepokojąco wysoki wskaźnik śmiertelnych potrąceń pieszych.



Polska należy do jednego z najbardziej niebezpiecznych państw Unii Europejskiej pod względem ruchu pieszych. Wśród ofiar wypadków w 2013 roku aż 33 proc. stanowili właśnie oni. Co jednak najbardziej szokuje, zagrożenie czyha na pieszych w terenie zabudowanym. Takie zdarzenia występują tam ponad osiem razy częściej niż poza nim. Paradoksalnie najgroźniejszym miejscem dla pieszego okazuje się przejście. Powodem takiego stanu rzeczy jest nie tylko słaba jakość infrastruktury drogowej, ale też rozwijanie przez Polaków zbyt wysokich prędkości w terenie zabudowanym. Z tym zjawiskiem postanowili walczyć posłowie, którzy przegłosowali wprowadzenie nowych przepisów. Zgodnie z nimi kierowcom, którzy przekroczą dozwoloną prędkość o co najmniej 50 km/h w obszarze zabudowanym, prawo jazdy zostanie odebrane od razu przez kontrolującego ich policjanta.

Jeżeli osoba ta będzie w dalszym ciągu prowadzić pojazd bez prawa jazdy, 3 miesięczny okres, na jaki zatrzymane zostało prawo jazdy, będzie przedłużony do 6 miesięcy. W przypadku ponownego prowadzenia pojazdu w przedłużonym okresie, starosta wyda decyzję o cofnięciu uprawnień do kierowania.

Na ten sam okres możliwość jazdy utracą kierowcy, którzy przewożą zbyt dużą liczbę osób. By stracić prawo jazdy, wystarczy wieźć o dwóch pasażerów więcej niż wskazano w dowodzie rejestracyjnym.

Oprócz rozwiązań zaproponowanych przez MSW w dokumencie znalazły się propozycje Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju – m.in. wprowadzenia do kodeksu karnego przestępstwa prowadzenia samochodu bez uprawnień po ich odebraniu przez sąd (teraz jest to wykroczeniem), dożywotniego zakazu prowadzenia pojazdów dla kierowców kierujących pojazdem w stanie nietrzeźwości mimo uprzedniego skazania za to samo przestępstwo, dotkliwych kar finansowych dla osób prowadzących pod wpływem alkoholu oraz obowiązku zainstalowania w samochodzie blokady alkoholowej tzw. „alcolock” dla osób skazanych za prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości.

Teraz ustawa trafi do Senatu.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nowości dla kierowców:


Możliwość sprawdzenia online informacji o punktach karnych, badaniach technicznych pojazdów oraz istotnych szkodach przewiduje przyjęta 10 bm. przez Radę Ministrów nowelizacja ustawy o ruchu drogowym. Nowe przepisy pozwolą na udoskonalenie danych gromadzonych w bazie CEPiK oraz na uruchomienie nowych, przydatnych dla obywateli e-usług.


Projekt zmian w ustawie przygotowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. To kolejna nowelizacja ustawy - Prawo o ruchu drogowym. Jak poinformowała Małgorzata Woźniak, rzecznik MSW, dzięki wprowadzonym zmianom powstaną kolejne usługi m.in.:

  • usługi „Sprawdź moje uprawnienia” oraz „Sprawdź informację o punktach karnych” czyli dostęp online dla kierowców do własnych danych. Usługa umożliwi bez wychodzenia z domu bieżące monitorowanie informacji na temat swoich uprawnień, popełnionych naruszeń i uzyskanych w związku z nimi punktów karnych. W przyszłości planowane jest również umożliwienie dzięki tej usłudze opłacenia online mandatu.
  • usługa „Udostępnij dane pracodawcy” umożliwi weryfikację uprawnień kierowcy a tym samym pozwoli uniknąć sytuacji, w których przedsiębiorcy udostępniają służbowe samochody swoim pracownikom, którzy nie posiadają ważnych uprawnień.
  • usługa „Sprawdź szkołę jazdy” pozwoli na ocenę jakości kształcenia szkół jazdy przez kursantów. Zwiększy to konkurencyjność szkół jazdy i przyczyni się do zwiększenia jakości świadczenia przez nie usług na polskim rynku;
  • usługa „Mój pojazd” pozwoli właścicielom pojazdów w Polsce na dostęp online do danych o swoim pojeździe.
Planowane jest również utworzenie usług powiadamiania kierowców oraz właścicieli pojazdów o ważnych terminach związanych z pojazdami lub prawami jazdy.


Więcej danych w Centralnej Ewidencji Pojazdów

Rozszerzenie zakresu danych wprowadzanych do Centralnej Ewidencji Pojazdów pozwoli na udostępnianie większej liczby informacji. Dzięki zmianom właściciele pojazdów będą mogli on-line sprawdzić informacje dotyczące badań technicznych pojazdów (zakłada się gromadzenie informacji o wszystkich wykonywanych badaniach technicznych: zakończonych wynikiem pozytywnym, negatywnym). Projekt założeń do ustawy przewiduje również możliwość sprawdzenia czy pojazd nie uległ istotnej szkodzie.


Poprawa jakości danych i informacji gromadzonych w CEP i CEK


Wprowadzone zostaną nowe mechanizmy, które znacznie zmniejszą ryzyko powstawania błędów w ewidencjach. Na podmioty przekazujące dane do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Centralnej Ewidencji Kierowców nałożony zostanie obowiązek ich weryfikowania przed przekazaniem oraz obowiązek wyjaśniania niezgodności. Dla poprawy jakości danych planowane jest również wykorzystanie i udostępnianie danych z rejestrów PESEL i REGON w celu jednoznacznej identyfikacji osób i podmiotów. Planowane jest także ujednolicenie formy wprowadzania danych do ewidencji oraz szczegółowe określenie warunków i trybu współdziałania podmiotów zobowiązanych do przekazywania informacji.

* * *

Projekt CEPIK 2.0 jest realizowany wspólnie przez MSW i Centralny Ośrodek Informatyki (COI). Polega on na modernizacji systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Prace zakończą się w 2016 r. Jednak w związku z podziałem projektu na etapy stopniowo uruchamiane są kolejne elementy zmodernizowanego systemu. 30 kwietnia 2014r. uruchomiono międzynarodową wymianę o kierowcach, w czerwcu 2014 r, zostały uruchomione pierwsze dwie e-usługi „Historia pojazdu” i „Bezpieczny Autobus”, dzięki którym można sprawdzić niektóre informacje o kupowanym samochodzie oraz wstępnie zweryfikować autobus, którym zamierzamy wyruszyć w podróż. W listopadzie 2014 uruchomiony został moduł RESPER pozwalający na wymianę danych o prawach jazdy z państwami członkowskimi.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
....może jak teraz przepisy się pozmieniają i więcej po kieszeni szarpnie kierowców Polska stanie się bardziej bezpiecznym Państwem...
 

Caparzo

New member
Bez reklam
Śmiechy śmiechami, ale że polskie społeczeństwo ogląda tego debila w tv to się dziwię, tvn turbo powinien dawno ściągnąć go z anteny.

Ja straży miejskiej nie bronię, ale jak u was by było gdyby ktoś czepiał się waszej roboty?? Powiedzieli byście mu że przełożony wam kazał, że takie wymogi ??
 
Do góry