Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolo2

Well-known member
Bez reklam
A idz pan.

Wiem ze wybitne. Nosz kurna auto marzenie. Ale tak to badziewie mi sie sypalo, takiego pecha mialem do tego samochodu ze sobie nawet nie wyobrazasz. 2 razy robiony rozrzad przy 230 000km? Pompy abs, zbiornik dziurawy, sterownik, pompa paliwa. Nie ma w tym aucie niczego, co by sie nie zepsolo. I jeszcze teraz uszczelka olej wyciek na wydech i zaczelo sie palic.

Mam taki wstret do BMW ze lepiej nie gadac. Chyba za darmo je sprzedalem aby tylko nie widziec tego auta na oczy.


Simson skuter xD 50cm
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Niestety do aut trzeba mieć szczęście, jak do żony :) nie zawsze ta ładna i z odpowiednimi warunkami będzie tym najlepszym wyborem, aby przeżyć z nią życie...
 

werf

Active member
Bez reklam
Myślę ze 80%usterek tradycyjnie źle z diagnozowane a potem nieudolnie zdrutowane.Z ciekawości masz gdzieś kawałek nr nadwozia ?
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Zbiornik na pewno byl rozwalony.
Pompa abs tez napewno bo pol roku byl spokoj, potem znowu zimne luty.
Rozrzad padl mi napinacz wiec na 100% trzeba bylo robic.
Czujniki walkow (3 szt) wymienilem wszystkie bo komputer pokazywal, najpierw uzywki potem nowe z ASO ale komputer dalej je widzial - - - wiec tu zla diagnoza.
Potem drugi raz rozrzad ustawialem u innego mechanika.
Lozyska wentylatora
Pompa paliwa - chyba zla diagnoza.
cewki zaczely mi padac jedna po drugiej

Moglby pisac i pisac. Polowy usterek juz nie pamietam.

Wiec wiekszosc uszkodzen to byly pewniaki. Bledy popelnilem zapene przy pompie paliwa i czujnikach.

Po prostu, to auto opetal zly duch. Mozecie mi nie wiezyc ale pisze prawde. Przez 5 lat auto to dluzej trzymal mechanik niz ja.

Vin poszedl na priv.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Ford miał tylko 2 lata gwarancji. Nie ma co się oszukiwać, ale jakością to nigdy nie grzeszyli. Nie ważne w jakiej klasie. Od Transita po Mondeo ta sama słabizna. Mówię to z doświadczenia.
Jakby się postarał, to wywalczyłby ;)
btw. do głowy mi nie przyszło, że auto z takim przebiegiem już po gwarancji ;)

Co do Fordów, to kompletnie się nie zgodzę, nie chciałbym wychodzić na jakiegoś fanboya Forda, ale jeżdżę już 6 autem tej marki.
Jedynym, gdzie po naprawdę dużym przebiegu widać było zużycie był Escort.

Oczywiście przy podstawowych trendach może się tak zdarzyć, że materiały są do d..py i mocno eksploatację na nich widać, ale przy lepszych wersjach rzadko się to zdarza, przynajmniej w swoich tego nie zauważyłem, a pedantem nie jestem i dla mnie auto, to narzędzie i tak jest traktowane.

Zresztą to nie auto premium i nigdy takim nie będzie, to po prostu tanie, solidne i bezpieczne samochody.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To zależy, o którym mowa i w jakiej wersji, bo byśmy przyjęli kwotę za Forda powiedzmy 140 tyś. i mam na myśli kupienie go prywatnie, potem go utrzymać to jestem przekonany, że dla wielu taka kwota jest nieosiągalna. Ba w tym kraju według danych około 20-30 procent zarabia w granicach 1500-2000 zł.netto, a to oznacza, że tych ludzi nawet nie jest stać kupić nowej Fiesty średnio wyposażonej. Niestety...
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Jakby się postarał, to wywalczyłby ;)

btw. do głowy mi nie przyszło, że auto z takim przebiegiem już po gwarancji ;)



Co do Fordów, to kompletnie się nie zgodzę, nie chciałbym wychodzić na jakiegoś fanboya Forda, ale jeżdżę już 6 autem tej marki.

Jedynym, gdzie po naprawdę dużym przebiegu widać było zużycie był Escort.



Oczywiście przy podstawowych trendach może się tak zdarzyć, że materiały są do d..py i mocno eksploatację na nich widać, ale przy lepszych wersjach rzadko się to zdarza, przynajmniej w swoich tego nie zauważyłem, a pedantem nie jestem i dla mnie auto, to narzędzie i tak jest traktowane.



Zresztą to nie auto premium i nigdy takim nie będzie, to po prostu tanie, solidne i bezpieczne samochody.
Myślę, że wszystko zależy od punktu widzenia. Miałem na placu Audi A5, Passata, obecnie Leona i Arteona. Każdy z nich ma materiały lepszej jakości. Ford naprawdę jest tutaj bardzo słaby.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Widzę, że grubo lecą w TVN Turbo w zakupie kontrolowanym.
Skończyły się "Golfy" po 10k ; )
Teraz widzę gość z 300k netto coś wybiera, a programista skończył z Lambo, no i dobrze, też z tej pul brałbym to samo ; )

[youtube]3SnsDI4G1GQ[/youtube]
 

Henry

Active member
Bez reklam
Myślę, że wszystko zależy od punktu widzenia. Miałem na placu Audi A5, Passata, obecnie Leona i Arteona. Każdy z nich ma materiały lepszej jakości. Ford naprawdę jest tutaj bardzo słaby.
jest taka sieciówka CCC (Cena czyni cuda) ;)
Jak ostatnio brałem MDO, to podstawowym kryterium była właśnie cena, VAGi są sporo droższe w zakupie i nie mówię o katalogach, a o realnej cenie zakupu/rabatch, które można dostać.
Za swoje auto zapłaciłem niewiele więcej niż za Golfa, więc wybór był oczywisty.
Nie wiem jak Atreon, ale trakcja w Pasku czy Leonie nie ma startu do ich odpowiedników w Fordzie.
Poza tym, to tylko auta, a mój "wół roboczy" swoje zadania spełnia doskonale ;)
 

werf

Active member
Bez reklam
Heniu kiedyś jechałem Mondeo to miałem nieodparte wrażenie że przód podnosi się do góry przy przyśpieszaniu i do końca nigdy nie wiadomo czy jedzie się na wprost : )
 

Henry

Active member
Bez reklam
Może pod ostrą górkę jechałeś? :D
U siebie nic takiego nie zauważyłem, ale ja mam 2 litrowego diesla z normalnym silnikiem, może w tych z silnikami od kosiarki i dużą mocą coś takiego występuje.
A co do jazdy prosto... hmm, największą radochę daje nim jazda górskimi drogami, jedzie jak przyklejony, na odpowiednich kołach oczywiście, bo w tredzie na 16-takch bym się nie odważył jeździć tak samo ;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja też tego nie zauważyłem, a miałem okazję troszkę jeździć Mondziakiem.. Na pewno nie jest panaceum na wszystko, ale tak jak Heniu napisał patrząc cenę zakupu/rabaty w stosunku np. do Paska to różnica jest duża, a jak dla mnie wcale nie jest to lepsze auto..w stosunku do tego ile trzeba zapłacić aby mieć porównywalne wyposażenie. Powtarzam dla mnie.. dla mojego Brata, który jeździ od nowości takim autem (od 2016 roku), dzisiaj nie zamieniłby na nowego paska..
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
VAG, to VAG, gdzie nie wsiądę, to tak dopracowane auta, że aż nudne, taka typowa niemiecka precyzja, czy to Rapid, Golf, czy Passek, czuć, jak się jedzie, że jest pewniej, ale pomijając ceny, chyba nikt nie jeżdził Talismanem, Clio, czy Corollą, to jest dopiero...
Mondziakiem nowym (automat) jeżdziłem i bardzo spoko, wygodnie i przyjemnie na trasie, a że nie są to właściwości jezdne Bmw, to chyba wiadomo, nie ta klasa ; )
No i Ford ma Mustanga, a to już jest poezja.
Nieokrzesany brutal, nie idealny, ale daje niesamowite wrażenia.
 
Ostatnia edycja:

kaminskakl

Active member
Bez reklam
jest taka sieciówka CCC (Cena czyni cuda) ;)

Jak ostatnio brałem MDO, to podstawowym kryterium była właśnie cena, VAGi są sporo droższe w zakupie i nie mówię o katalogach, a o realnej cenie zakupu/rabatch, które można dostać.

Za swoje auto zapłaciłem niewiele więcej niż za Golfa, więc wybór był oczywisty.

Nie wiem jak Atreon, ale trakcja w Pasku czy Leonie nie ma startu do ich odpowiedników w Fordzie.

Poza tym, to tylko auta, a mój "wół roboczy" swoje zadania spełnia doskonale ;)
Trakcja? Mam porównanie Focusa ST z Leonem FR + zawieszenie adaptacyjne DCC. Oba prowadzą się doskonale w trybie sport z tym, że z Leona jestem w stanie zrobić kanapowóz naciskając jeden przycisk. Ford zawsze pozostaje bardzo twardy. Nie wiem gdzie przeczytałeś te informacje, a ja piszę o własnych codziennych doświadczeniach. Arteon również ma DCC i 4 Motion. Problemów z trakcją nie zauważyłem ;)

Edit:
W nowym poście napisałeś, że Mondeo jeździ jak przyklejone. Ponownie widać tutaj różnice w doświadczeniu. Przyklejony to jeździ Focus ST, GTI czy FRka/Cupra z DCC, a nie Mondeo :D Tylko trzeba pojeździć kilkoma takimi samochodami, aby poczuć różnice.
 
Ostatnia edycja:

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Właśnie, VAGi są nudne, takie bezosobowe. Jeżdziłem wieloma audi i niestety poza A8 D4 i A6 C7 wszystkie prowadziły się bez jakiejkolwiek radosci. A8 i A6 lepiej ale to też w sumie nie było to... Skoda cY VW w zasadzie prowadzą się jak audi a4 każdej generacji (a A czwórki prowadziłem chyba wszystkie cywilne poza RSami)
Po przejechaniu się nową 7-er pojawił się banan na twarzy, mimo że był to tylko 3 litrowy diesel. S klasa fajna, lecz dla mnie to zbyt dostojne i spokojne auto. W BMW czujesz się jakby samochód był i tegralną częścią Ciebie. Doskonale wiesz jak je prowadzić.
Największe jednak wrażenie zrobiła na mnie jak dotychczas ze wazystkich aut E63S. Efekt opadu szcżeki, wiotkich nóg i drżących rąk gwarantowany. Wysiadasz i czujesz sie jak dzieciak w podstawówce-wszystkim kumplom chcesz sie pochwalić :D
 

kaminskakl

Active member
Bez reklam
Właśnie, VAGi są nudne, takie bezosobowe. Jeżdziłem wieloma audi i niestety poza A8 D4 i A6 C7 wszystkie prowadziły się bez jakiejkolwiek radosci. A8 i A6 lepiej ale to też w sumie nie było to... Skoda cY VW w zasadzie prowadzą się jak audi a4 każdej generacji (a A czwórki prowadziłem chyba wszystkie cywilne poza RSami)

Po przejechaniu się nową 7-er pojawił się banan na twarzy, mimo że był to tylko 3 litrowy diesel. S klasa fajna, lecz dla mnie to zbyt dostojne i spokojne auto. W BMW czujesz się jakby samochód był i tegralną częścią Ciebie. Doskonale wiesz jak je prowadzić.

Największe jednak wrażenie zrobiła na mnie jak dotychczas ze wazystkich aut E63S. Efekt opadu szcżeki, wiotkich nóg i drżących rąk gwarantowany. Wysiadasz i czujesz sie jak dzieciak w podstawówce-wszystkim kumplom chcesz sie pochwalić :D
Lubie te powtarzane na forach "nudne i bezosobowe" :)

Jeździłeś podstawowymi modelami, które są przewidziane dla innych odbiorców. Chcesz fun to kupujesz Audi S lub RS, albo odmiany GTI, R czy Cupra ;) Masz całą gamę nie nudnych VAGów. To samo zresztą w BMW. Seria 5 z silnikiem 190KM też daje taka mega radość z jazdy? Śmiem wątpić, bo zbiera się to jak ślimak. Tak więc trzeba ściągnąć klapki z oczu :D
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Co by nie mówić zarówno nowa mazda*** 6*** jak i ta nowa 3a mają te auta swój urok..

[youtube]q8vVh6owSu4[/youtube]
 
Ostatnia edycja:
Do góry