Sharp LC-52HD1E - 1wszy test na świecie - opinie użytkowników, wszystko o serii HD1

Jimmy

New member
Misiektt napisał:
Dosyć ciekawą rzecz odkryłem, otóż obraz w HD1 mi dziwnie drżał i był przeskalowany, na dvd tragedia więc pogrzebałem ostro okazało się że zostałem obdarzony trefnym softem 2.9.4, który pełno był bugów, po updacie do 2.16.0.0 wszystko zaczęło wreszcie działać COOL :D, tak na przyszłość jakby ktoś inny miał problem

Witam,
Ja mam soft 2.9.4 i nie miałem problemów z obrazem, problemy dotycza innych spraw - głownie tunera satelitarnego. Jak wgrałeś nowy soft? Po twoim poście przełączyłem kable na Astrę (bo ten tv nie steruje DiSEqC a oglądam z HotBirda) i dałem aktualizacje, to odpowiedź była, że nie ma dostepnych aktualizacji. Być może trzeba zostawić przełączony na Astrę na całą noc jak w instrukcji?
Chyba, że trzeba wybrać specjalny transponder i kanał na Astrze do aktualizacji żeby zadziałało natychmiast. Masz namiary na ten kanał? Serwis nie ma pojęcia o SAT, a ponadto nikt tam nie odbiera telefonów.
Pozdrawiam
 

Misiektt

New member
Jimmy a używałeś NBOX'A białego, DVD kiepskiej jakości ?? Jak widze problemy są ze skalowaniem ale tylko niektórych źródeł ale polecam upgrade jest on bezproblemowy a moim zdaniem po aktualizacji obraz o niebo lepszy
 

czago

Banned
Szkoda tylko, że swój topowy model Sharp sprzedaje z trefnym softem. Nie każdy ma ochotę tuż po zakupie kontaktować się z serwisem.
 

mystic

New member
czago napisał:
Szkoda tylko, że swój topowy model Sharp sprzedaje z trefnym softem. Nie każdy ma ochotę tuż po zakupie kontaktować się z serwisem.

Myślę, że nie masz co narzekać, tylko się cieszyć, że masz możliwość wykonania osobiście upgradu softu. Jeszcze niedawno trzeba było wysyłać TV do serwisu, co się zawsze wiązało z jakimś tam ryzykiem w transporcie. Chłopaki z Sharpa już od dawna ostro walczyli z inżynierami o wstawienie złącza USB do paneli, by móc wykorzystać właśnie do samodzielnej zmiany FW, i szacun im za to.
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
czago napisał:
Szkoda tylko, że swój topowy model Sharp sprzedaje z trefnym softem. Nie każdy ma ochotę tuż po zakupie kontaktować się z serwisem.

To chyba dobrze, ze firma robi aktualizacje i poprawia soft i można to zrobić samemu. W innych firmach można popatrzeć na nowe modele...
 

czago

Banned
mystic napisał:
Myślę, że nie masz co narzekać, tylko się cieszyć, że masz możliwość wykonania osobiście upgradu softu. Jeszcze niedawno trzeba było wysyłać TV do serwisu, co się zawsze wiązało z jakimś tam ryzykiem w transporcie. Chłopaki z Sharpa już od dawna ostro walczyli z inżynierami o wstawienie złącza USB do paneli, by móc wykorzystać właśnie do samodzielnej zmiany FW, i szacun im za to.

Chłopaki z Sharpa to rzeczywiście ekstra kolesie. Szkoda tylko, że nie chce im się samym upgradować softu jeszcze przed sprzedażą i każą to robić klientom na własną rękę. Nie każdy może umieć to zrobić a i niespodzianki podczas wgrania nowego softu mogą się zdarzyć (np. zanik prądu) i co wtedy?
 

czago

Banned
ar2 napisał:
To chyba dobrze, ze firma robi aktualizacje i poprawia soft i można to zrobić samemu. W innych firmach można popatrzeć na nowe modele...

Wgrać soft można także w telewizorach innych firm. Ale chyba nie o to chodzi żeby to robić tuż po kupnie telewizora. To świadczy o tym, że Sharp nie przykłada wagi do produktu jaki sprzedaje - sprzedaje produkt niepełnowartościowy.
 

mystic

New member
czago napisał:
Wgrać soft można także w telewizorach innych firm. Ale chyba nie o to chodzi żeby to robić tuż po kupnie telewizora. To świadczy o tym, że Sharp nie przykłada wagi do produktu jaki sprzedaje - sprzedaje produkt niepełnowartościowy.

Bądż poważny, jak sobie to wyobrażasz. :???: Jeśli towar jest już w dystrybucji a wychodzi nowy FW, to co mają wycofywać TV ze sklepów i samemu na magazynie latać z penem od jednego do drugiego ? Można i tak ale wtedy zapewne nie kupił byś 46 cali za 8,5 a 52" za 11,5 tysięcy (mówię o XL, więc się nie czepiaj że dałeś więcej za swojego HD1). Czytając takie tekstry widać że Polska to specyficzny kraj i ciężko tu ludziom dogodzić. Na szczęście nie wszyscy są sadomaso :mrgreen:.
 

czago

Banned
mystic napisał:
Bądż poważny, jak sobie to wyobrażasz. :???: Jeśli towar jest już w dystrybucji a wychodzi nowy FW, to co mają wycofywać TV ze sklepów i samemu na magazynie latać z penem od jednego do drugiego ? Można i tak ale wtedy zapewne nie kupił byś 46 cali za 8,5 a 52" za 11,5 tysięcy (mówię o XL, więc się nie czepiaj że dałeś więcej za swojego HD1). Czytając takie tekstry widać że Polska to specyficzny kraj i ciężko tu ludziom dogodzić. Na szczęście nie wszyscy są sadomaso :mrgreen:.

Sorry, ale sadomaso to są Ci, którzy kupują drogi i niepełnowartościowy telewizor znanej w świecie firmy Sharp i muszą od razu z nim walczyć wgrywając nowy soft bo stary jest niedopracowany.

Tak, szanująca się firma wycofuje ze sprzedaży felerne odbiorniki i sama dokonuje upgrade'u złego softu, a nie zwala to na głowy klientów.
 

mystic

New member
czago napisał:
Sorry, ale sadomaso to są Ci, którzy kupują drogi i niepełnowartościowy telewizor znanej w świecie firmy Sharp i muszą od razu z nim walczyć wgrywając nowy soft bo stary jest niedopracowany.

Tak, szanująca się firma wycofuje ze sprzedaży felerne odbiorniki i sama dokonuje upgrade'u złego softu, a nie zwala to na głowy klientów.
Wiesz, przeleciałem twoje posty z grubsza i widzę, że jesteś fanboyem sony i philipsa i w każdym poście próbujesz zniechęcić userów do innych marek, nie wiem czemu to ma służyć i czy masz z tego tytułu jakieś osobiste "profity" ale takie argumenty jak twoje naprwdę do mnie nie docierają i nie robią żadnego wrażenia, a w dodatku są nieobiektywne. Ja uważam za duży atut możliwość własnoręcznego upgradu FW natomiast ty nie musisz się z tym zgadzać. Nie życzę ci tylko abyś choć raz musiał powierzyć swój panel za kilka / kilkanaście tysięcy złotych jakiemuś zaspanemu kurierowi DHL, który jedzie swoim dostawczakiem nie bacząc na to co wiezie na samochodzie. Z mojej strony EOT bo oftop się zrobił nie mający nic wspólnego z tematem topiku.
 

misiaczekmarek

Member
Bez reklam
panowie w sprawie fw opowiadacie głupoty.

najprawdopodobniej tv są wyposażane w soft który jest aktualny w chwili produkcji. potem jakiś czas zajmuje dystrybucja i sprzedaż do urzytkownika końcowego co może zająć np rok czasu. w tym czasie software aktualny jest już nowy. i trzeba go sobie uaktualnić. ruszcie trochę głową, bez urazy.
 

mystic

New member
misiaczekmarek napisał:
panowie w sprawie fw opowiadacie głupoty.

najprawdopodobniej tv są wyposażane w soft który jest aktualny w chwili produkcji. potem jakiś czas zajmuje dystrybucja i sprzedaż do urzytkownika końcowego co może zająć np rok czasu. w tym czasie software aktualny jest już nowy. i trzeba go sobie uaktualnić. ruszcie trochę głową, bez urazy.

Dokładnie to miałem na myśli ;)
 

czago

Banned
mystic napisał:
Wiesz, przeleciałem twoje posty z grubsza i widzę, że jesteś fanboyem sony i philipsa i w każdym poście próbujesz zniechęcić userów do innych marek, nie wiem czemu to ma służyć i czy masz z tego tytułu jakieś osobiste "profity" ale takie argumenty jak twoje naprwdę do mnie nie docierają i nie robią żadnego wrażenia, a w dodatku są nieobiektywne. Ja uważam za duży atut możliwość własnoręcznego upgradu FW natomiast ty nie musisz się z tym zgadzać. Nie życzę ci tylko abyś choć raz musiał powierzyć swój panel za kilka / kilkanaście tysięcy złotych jakiemuś zaspanemu kurierowi DHL, który jedzie swoim dostawczakiem nie bacząc na to co wiezie na samochodzie. Z mojej strony EOT bo oftop się zrobił nie mający nic wspólnego z tematem topiku.

Dobrze napisałeś: przeleciałem z grubsza. Gdybyś zadał sobie trochę trudu i doczytał to wiedziałbyś, że jestem fanboyem (uff, aleś wymyślił określenie) każdej firmy, która traktuje swojego klienta z szacunkiem. Jeśli okaże się że firma Sony, Philips, Pioneer, Toyota, Ford, Siemens czy jakakolwiek inna traktuje mnie (nas) tak jak Sharp, to bedę jechał na niej jak na ruskiej kobyle.

Każdej firmie mogą zdarzyć się potknięcia. Ale dla mnie ważne jest jak firma na to reaguje.
A reakcja Sharpa na buczenie stwierdzane nagminnie w kilku modelach LCD i nie stary ale po prostu ZŁY soft w HD1E świadczy o lekceważeniu klienta.

Firma szanująca swojego klienta nie sprzedaje mu z pełną świadomością wadliwego lub nipełnowartościowego wyrobu.

Według mnie takie firmy powinny mieć wybór: albo traktują polskiego klienta tak jak klientów innych krajów europejskich albo powinny mieć kłopoty ze sprzedażą. Ale to już zależy od świadomości Polaków, a ta niestety jest jeszcze słaba.
 

czago

Banned
mystic napisał:
Wiesz, przeleciałem twoje posty z grubsza i widzę, że jesteś fanboyem sony i philipsa i w każdym poście próbujesz zniechęcić userów do innych marek, nie wiem czemu to ma służyć i czy masz z tego tytułu jakieś osobiste "profity" ale takie argumenty jak twoje naprwdę do mnie nie docierają i nie robią żadnego wrażenia, a w dodatku są nieobiektywne. Ja uważam za duży atut możliwość własnoręcznego upgradu FW natomiast ty nie musisz się z tym zgadzać. Nie życzę ci tylko abyś choć raz musiał powierzyć swój panel za kilka / kilkanaście tysięcy złotych jakiemuś zaspanemu kurierowi DHL, który jedzie swoim dostawczakiem nie bacząc na to co wiezie na samochodzie. Z mojej strony EOT bo oftop się zrobił nie mający nic wspólnego z tematem topiku.

Dobrze napisałeś: przeleciałem z grubsza. Gdybyś zadał sobie trochę trudu i doczytał to wiedziałbyś, że jestem fanboyem (uff, aleś wymyślił określenie) każdej firmy, która traktuje swojego klienta z szacunkiem. Jeśli okaże się że firma Sony, Philips, Pioneer, Toyota, Ford, Siemens czy jakakolwiek inna traktuje mnie (nas) tak jak Sharp, to bedę jechał na niej jak na ruskiej kobyle.

Każdej firmie mogą zdarzyć się potknięcia. Ale dla mnie ważne jest jak firma na to reaguje.
A reakcja Sharpa na buczenie stwierdzane nagminnie w kilku modelach LCD i nie stary ale po prostu ZŁY soft w HD1E świadczy o lekceważeniu klienta.

Firma szanująca swojego klienta nie sprzedaje mu z pełną świadomością wadliwego lub nipełnowartościowego wyrobu.

Według mnie takie firmy powinny mieć wybór: albo traktują polskiego klienta tak jak klientów innych krajów europejskich albo powinny mieć kłopoty ze sprzedażą. Ale to już zależy od świadomości Polaków, a ta niestety jest jeszcze słaba.
 

misiaczekmarek

Member
Bez reklam
@czago

@czago,

z uwagą przeczytałem twój post ale dalej nic nie rozumiem, idea szczytna - bojkotować ch..ów ale w przypadku firmware musisz mieć jakieś dowody mocniejsze:
np. seria tv na rynek holenderski z czerwca ma soft 0.x.3
a na rynek polski z tegoż czerwca ma soft 0.x.1

i wtedy możemy mówić o nie równym traktowaniu klienta polskiego ( apropo masz rację tak na mojego czuja, że nie jesteśmy traktowani poważnie :( )
 

czago

Banned
misiaczekmarek,
nie wyobrażam sobie żeby Sharp tak traktował Europejczyków czy Japonczyków jak traktuje Polaków. Na tamtych, dużo bardziej wymagajacych rynkach szybko by przepadł.

Niemożliwe jest by sprzedawał w Europie czy Japonii przez ponad rok wadliwe (buczące) telewizory w dodatku mając tego pełną świadomość. A w Polsce tak robi.

Niemozliwe jest by klientowi w Europie, który kupił jego wyrób nie uznawał gwarancji tylko dlatego, że kupił go np. w Austrii, a mieszka w Niemczech i tam mu się popsuł. A w Polsce nie uznaje Gwarancji Europejskiej bo dla niego Polska to nie Europa.

Dla mnie to poniżające.
 

mystic

New member
@czego
I tak od oczywistej zalety, jaką jest możliwość SAMODZIELNEJ wymiany FW co nawet dla mało zorientowanej i robiącej to pierwszy raz osoby jest sprawą łopatologiczną (wystarczy przeczytać dokładnie i ze zrozumieniem instrukcję obsługi), zszedłeś do spiskowej teorii dziejów jak to nas Polaków wszyscy w Europie kopią w d...ę.
Ja nie mówię, że Sharp w PL to same ahy i ohy, też nie podoba mi się parę rzeczy, mam tu na myśli głónie dystrybucję (niedostępne najnowsze panele w okresie przedswiątecznej gorączki zakupów - niedopomyślenia gdzie indziej na świcie) i PR (głównie akcja, a raczej jej brak odnośnie wycofania XD1 ze względu na buzzing, w moim odczuciu w PL marka najwięcej straciła właśnie przez to), ale już do samego serwisu to naprawdę mam najmniejsze zastrzreżenia, chłopaki naprawdę stają na głowie by pomóc w wielu sprawach czy to mailem czy to przez telefon. Ogólnie Sharp to naprawdę w większości bardzo dobre TV, a co najważniejsze w dużo bardziej przystępnych cenach niż konkurencji (powiedz mi, który model 52" od Sony czy Philipsa można kupić za nieiwle więcej jak 11 tysięcy zł) choś wiadomo, że nikt nie jest doskonały. Znasz firmę Loewe ? a miałeś do czynienia z ich serwisem ? naprawdę bardzo byś nie chciał.
Żeby nie wyjść na fanboya Sharpa powiem, że do serwisu Sony, również nie mam żadnych zastrzeżeń, a wręcz przeciwnie, mogę wystawić najlepszą cenzurkę, laptopa kupionego w UK reklamowałem w PL i z Brukseli przyleciało opakowanie zastępcze, następnie kurierem z PL do serwisu w DE, i z DE spowrotem do mnie - wszystko bez wychodzenia z domu, i w ciągu 4 dni, naprawiony miałem z powrotem u siebie, tylko za taki serwis się słono płaci, jest wliczony w horrendalną cenę zakupu.
Tylko w do wszystkiego trzeba mnieć stosunek obiektywny, widzieć wady ale zalety również. Czego Tobie, sobie i innym życzę.

Wesołych Świąt i wielu pozytywnych doznań przed naszymi wspaniałymi plazmami i LCD. :eek:k::popcorn:
 

howk23

New member
Kupiłem HD1 w zeszłym tygodniu. Mam wersję oprogramowania 2.9.4 i wszystko gra doskonale. OBSŁUGUJE RÓWNIEŻ DISEQ!!! Nie przełączam żadnych kabli, żeby odbierać Astrę. To informacja dla wątpiących. Wyszukał kanały z HotBirda i z Astry w tym wszystkie HD z Astry niekodowane. Sam byłem zdziwiony, bo wszyscy pisali, że nie obsługuje. Może ktoś ma podobne info nt modułu Aston? Może już wszysko jest ok. Bo zastanawiam się czy kupić do Cyfry. Podłączyłem przez HDMI do kompa z XP i śmigają filmy w HD 720p i 1080p. Miałem troche problemów z overscanem - obcinało mi kawałek pulpitu, ale wymieniłem sterowniki do Nvidii na najnowsze i jest super. Za pomocą narzędzia, które jest w nview można też sobie skalibrować wyświetlanie z komputera (poziom czerni, gamma).
 
Do góry