Samsung seria B650 (32b650, 37b650, 40b650, 46b650) test, opinie, wszystko o serii...

dervish

New member
Cos z kablem, sprawdz czy napewno masz dobrze zaprawione wtyczki, czy czasem ktorys "metalowy zatrzask" niezostal wbity.

Brama i DNS wpisujesz to samo, moze zmien IP na jakies blizsze, router nie ma przypadkiem blokowania numeracji Ip po ktoryms ? Osobiscie mialem tak, ze przyznawal tylko 5 IP a reszte zablokowalem.
Moze blokada po MAC karty ? choc po LANie malo prawdopodobne :)

Najpiepiej podaj jaki masz router :)

Router TP LINK WR-340G.
Możliwe, że coś z kablem nie tak. Pamiętam, ze serwisant od dostawcy gdy instalował sieć i router coś mówił o wtyczkach żeby ich nie ruszać zbytnio. Niestety nie bardzo się znam na mechanice wtyczek.

Dawniej miałem innego dostawcę netu i wówczas jeszcze nie posiadałem routera. Wtedy podłączałem net bezpośrednio do TV. Pamiętam że musiałem tamtemu dostawcy podać numer MAC TV.
Po zmianie dostawcy i zainstalowaniu routera nie było konieczności podawania MAC ani ręcznego wpisywania danych wszystko działo się automatycznie. Dopiero teraz takie trudności się pojawiły.
 

dervish

New member
Albo MAC jest blokowany albo wtyczka.

Był u mnie technik od dostawcy netu, sprawdził podłączenie i router wszystko jest OK. Wina leży najprawdopodobniej po stronie telewizora a konkretnie wbudowanego w nim modemu, który jak się okazało dosyć dziwnie się zachowuje. Potrafi np. zresetować routera. Zgłosiłem problem do serwisu Samsunga (gwarancja kończy się 10 czerwca :D).
 

dervish

New member
Router TP LINK WR-340G.
Możliwe, że coś z kablem nie tak. Pamiętam, ze serwisant od dostawcy gdy instalował sieć i router coś mówił o wtyczkach żeby ich nie ruszać zbytnio. Niestety nie bardzo się znam na mechanice wtyczek.

Dawniej miałem innego dostawcę netu i wówczas jeszcze nie posiadałem routera. Wtedy podłączałem net bezpośrednio do TV. Pamiętam że musiałem tamtemu dostawcy podać numer MAC TV.
Po zmianie dostawcy i zainstalowaniu routera nie było konieczności podawania MAC ani ręcznego wpisywania danych wszystko działo się automatycznie. Dopiero teraz takie trudności się pojawiły.

@myca
Nie słyszałem jeszcze żeby komuś się zmieniły/popsuły ustawienia routera.
Powinno Ci to działać na ustawieniach ręcznych:
Adres IP: 192.168.1.99
Maska sieci: 255.255.255.0
Brama: 192.168.1.1
Serwer DNS: 192.168.1.1

Przyjechał serwis i wymienił płytę główną. Niewątpliwy plus tej operacji jest taki, że jest na niej soft 2005! :grin:

Sprawdził nowy moduł, internet działał.
Po jego odjeździe pojawił się problem, po podłączeniu kabla od kablówki (Multimedia S.A.) znowu TV przestał się łączyć z ruterem. Po ponownym odłączeniu kablówki sytuacja wróciła do normy.

Domyślam się, ze to być może kablówka wprowadza zakłócenia w pracy modemu TV. Być może zakłócenia pojawiły się z chwila wprowadzenia przez kablówkę oferty cyfrowej???? Kilka miesięcy wstecz kiedy jeszcze nie mieli oferty cyfrowej modem TV nie był zakłócany. Inaczej nie potrafię tego wyjaśnić. Ma ktoś jakąś inną teorię ewentualnie receptę jak pogodzić jedno z drugim bo odłączanie kablówki za każdym razem gdy chcę skorzystać z sharingu lub internet TV dosyć uciążliwe jest.

Może powinienem wymienić kabel łączący TV z ruterem na lepiej ekranowany? a moze coś nie tak z ekranowaniem podłączenia kablówki???
 

CHRIS7779

New member
potwierdzam DZIAŁA!!!

tylko z takim uruchamianiem to tak jak by dalej nie działało....
Już działa :).
Na koncie "develop" należy podać IP serwera do konfiguracji internetu. W momencie ustawiania FTP podaje sie IP komputera, natomiast potem należy zmienić ponownie na IP ogólne 192.168.1.1
 

CHRIS7779

New member
Chcąc zainstalować dodatkowe widgety należy postawić na PC serwer XAMPP. W TV należy zarejestrować konto "develop" i w jego parametrach wpisać adres IP do łączenia z internetem, a w tym przypadku do pobrania widgetów z komputera. Czyli podajemy np. 192.168.1.104. Po zainstalowaniu widgetów nie zmieniłem IP i od razu miałem problem z internetem w TV. Pojawiało się "Brak zainstalowanej usługi" czy coś takiego. Kombinowałem i po odłączeniu kabla zainicjowaniu internetu a następnie podłączeniu LAN internet działał, ale do wyłączenia TV i tak w kółko.W którymś momencie coś mnie olśniło natrafiając właśnie z powrotem na IP do konfiguracji internetu w TV.Zmieniłem IP PC jw i wpisałem 192.168.1.1 czyli ogólny i zaskoczyło. Forumowicze pisali, że to problem po stronie dostawcy, cytowali odpowiedzi z Samsunga, a jak wdać jak sam czegoś nie drążysz i nie spróbujesz to nawet potężna firma i jej "fachwcy" nie pomogą. To tyle jeśli chodzi o mój przypadek - teraz działa OK.
 

marioximus

New member
Chcąc zainstalować dodatkowe widgety należy postawić na PC serwer XAMPP. W TV należy zarejestrować konto "develop" i w jego parametrach wpisać adres IP do łączenia z internetem, a w tym przypadku do pobrania widgetów z komputera. Czyli podajemy np. 192.168.1.104. Po zainstalowaniu widgetów nie zmieniłem IP i od razu miałem problem z internetem w TV. Pojawiało się "Brak zainstalowanej usługi" czy coś takiego. Kombinowałem i po odłączeniu kabla zainicjowaniu internetu a następnie podłączeniu LAN internet działał, ale do wyłączenia TV i tak w kółko.W którymś momencie coś mnie olśniło natrafiając właśnie z powrotem na IP do konfiguracji internetu w TV.Zmieniłem IP PC jw i wpisałem 192.168.1.1 czyli ogólny i zaskoczyło. Forumowicze pisali, że to problem po stronie dostawcy, cytowali odpowiedzi z Samsunga, a jak wdać jak sam czegoś nie drążysz i nie spróbujesz to nawet potężna firma i jej "fachwcy" nie pomogą. To tyle jeśli chodzi o mój przypadek - teraz działa OK.

Kolego o jakich widgetach mowa?
 

CHRIS7779

New member
A co to jest ten develop w tv? Można jasniej.


Widgety tu: Samsung NetSurf | Zbir widetwAplikacje tu: Samsung NetSurf | Lista aplikacji

Instrukcja:
URUCHAMIANIE APLIKACJI Z MENU Content Library
1. Pobierz wybraną aplikację dla telewizora Samsung serii B650 poprzez kliknięcie obrazka .
2. Rozpakuj archiwum na pendriva (lub dysk przenośny) sformatowanego na system plików FAT.
3. Podłącz pendriva do portu USB w telewizorze.
4. Wejdź do menu Content Library naciskając na pilocie klawisz CONTENT.
5. Strzałkami wybierz ostatnią pozycję Zarządzanie treściami i zaakceptuj klawiszem Enter (ten w kółku).


6. Przesuń się na opcje USB i wybierz ją.
7. Wybierz nazwę swojego pendriva.
Może nastąpić ładowanie (czas zależy od pojemności pendriva, zajętości miejsca oraz liczby aplikacji).


8. Znajdź interesującą Cię kategorię (np. Gra).


9. Wybierz z listy aplikację, którą chcesz uruchomić.
Zależnie od zastosowania aplikacji ekran może mignąć na chwilę (np. dla Channel Info) lub uruchomi się właściwy program (np. SamyConsole).


10. Cieszymy się z nowych możliwości naszego TV.

Aplikacje rozszerzające funkcje TV (jak np. Bigger Yellow Font) po uruchomieniu działają jedynie do wyłączenie TV. Potem należy uruchomić je ponownie z menu Content Library.
INSTALACJA WIDŻETÓW Internet@TV
Stawianie lokalnego serwera plików

1. Pobierz aplikację XAMPP (zawiera ona serwer Apache).
2. Zainstaluj tą aplikację.
3. W głównym folderze instalacji odnajdź i uruchom xampp-control.exe.
4. Naciśnij przycisk Start znajdujący się obok nazwy Apache. Obok powinien pokazać się napis Running.


Tworzenie konta deweloperskiego

1. Wejdź do menu naciskając na pilocie przycisk Internet@ (UWAGA! Nie działa dla widżetów Yahoo!).
2. Po załadowaniu przejdź do widżetu Ustawienia.
3. Wybierz opcje Poj.log.(SSO), a następnie Stwórz konto.
4. Wpisz nazwę develop
5. Dwukrotnie wpisz dowolny kod PIN (np. 0000).
6. Zaakceptuj (klawisz Enter), zamyknij (klawisz Return) i potwierdź (Enter).
7. Zamyknij menu Internet@TV i zrestaruj telewizor.

Dodawanie i aktualizacja listy widżetów

1. Pobierz wybrany widżet dla telewizora Samsung serii B650 poprzez kliknięcie obrazka .
2. Rozpakuj archiwum do katalogu htdocs znajdującego się w katalogu programu XAMPP.
3. Za pomocą edytora tekstowego otwórz plik widgetlist.xml i zmień adres IP (domyślnie 192.168.1.10) na lokalny adres IP twojego komputera.
Można instalować kilka widżetów jednocześnie poprzez dodawanie w podanym pliku kolejnych wpisów pomiędzy znacznik <list> a </list>.
4. Uruchom w TV menu Internet@TV.
5. Naciśnij CZERWONY klawisz, aby się zalogować.
6. Wybierz konto develop i podaj kod PIN.
7. Wejdź w Ustawienia.
8. Wybierz nową opcje Developer, a następnie IP Adress setup.
9. Wprowadź adres IP twojego komputera.
10. Wybierz opcję Widget synchronization.
11. Czekaj aż instalacja dobiegnie końca i pojawi się komunikat "Service installed." - naciśnij Enter.
12. Nowy widżet powinien pojawić się na liście (sprawdź NIEBIESKIM klawiszem).
13. Możemy wylogować się z konta (CZERWONY klawisz).



UWAGA! Jeżeli przy próbie instalacji nic się nie dzieje lub TV się restartuje - spróbuj wyłączyć na komputerze zaporę ogniowę (Firewall).
Jeżeli Internet@TV nie chce się załadować - odłącz kabel sieciowy, uruchom Internet@TV i gdy załaduje się pusty panel podłącz kabel i uruchom go ponownie.
 

sonz

New member
Witam, dzięki Wam już od dłuższego czasu posiadam TV Samsung LE40B651 do tej pory nie było z nim najmniejszych problemów. Niestety gdy ostatnio wróciłem do domu zauważyłem, że z moim TV coś się stało. Czerwone światełka na telewizorze się świeci ale pilot ani przyciski na obudowie TV nie reagują, tzn. nie da go uruchomić. Gdy wyciągnę wtyczkę z kontaktu i wepnę ponownie telewizor się uruchamia oraz zaczyna reagować na pilot. Niestety za każdym razem po takim zabiegu (odłączeniu od prądu i ponownym podłączeniu go) telewizor po mniej więcej 20 sekundach się wyłącza i gaśnie czerwone światełko na obudowie. Nie mam pojęcia co to morze być. Bardzo prosiłbym o jakąś pomoc. Z góry dzięki
 

deywies

New member
Bez reklam
Wydaje sie ze to cos z zasilaniem. bez serwisu sie nie obejdzie. Jak sie odpala poprawnie przez te 20s. to jest szansa ze to jakas pierdolka. Naprawa nie powinna byc droga. Daj znac co padlo.
 

as1970

New member
b651 - problem z zapisem listy kanałów- po wciśnięciu vol- i enter nie pojawia się menu kopiowania z usb i do usb tylko wygasza się ekran jakieś pomysły
 
Do góry