Samsung seria B650 (32b650, 37b650, 40b650, 46b650) test, opinie, wszystko o serii...

dragon79

Member
Do tej pory miałem ustawioną konfigurację na Auto i wszystko działało,
a teraz przy testowaniu pojawia się komunikat:
"Błędna konfiguracja sieci (IP). Sprawdź ustawienia sieci i wpisz prawidłową wartość. Spróbuj ponownie"

Zajrzałem do komputera i wpisałem dane z zakładki połączenia lokalne ale nadal test nie przechodzi, na ręcznej konfiguracji pojawia się taki komunikat:

"Brak połączenia z bramą. Sprawdź czy kabel sieciowy podłączony jest poprawnie. Sprawdź ustawienia sieci i czy bieżąca brama znajduje się w sieci. "

Po pierwsze pytanie, czy na komputerze możesz przeglądać Internet?
Jeśli tak, to proponuję sprawdzić wszystkie wtyczki kabla sieciowego przy TV i przy routerze - możliwe, ze któraś się wysunęła.
 

dervish

New member
Po pierwsze pytanie, czy na komputerze możesz przeglądać Internet?
Jeśli tak, to proponuję sprawdzić wszystkie wtyczki kabla sieciowego przy TV i przy routerze - możliwe, ze któraś się wysunęła.

Mogę przeglądać internet na komputerze. Właśnie piszę ten post.
Kabelek łączący TV z routerem chyba dobry jest, w gnieździe po stronie telewizora widać zielone błyski więc raczej sygnał dochodzi.

Czy mogła się popsuć lub zdezaktualizować konfiguracja routera?
Poprzednio router skonfigurował mi dostawca internetu.
 
Ostatnia edycja:

myca

New member
Nie słyszałem jeszcze żeby komuś się zmieniły/popsuły ustawienia routera.
Powinno Ci to działać na ustawieniach ręcznych:
Adres IP: 192.168.1.99
Maska sieci: 255.255.255.0
Brama: 192.168.1.1
Serwer DNS: 192.168.1.1
 

kold11

New member
Czy ktoś może definitywnie napisać, że tv obsługuje dyski 2TB?
Czytałem wątek i narazie są tylko domysły, że powinien.
Ale czy ktoś to może potwierdzić i napisać jaki dysk, jaki sys plików, partycje i jaka obudowa.
 

dervish

New member
Nie słyszałem jeszcze żeby komuś się zmieniły/popsuły ustawienia routera.
Powinno Ci to działać na ustawieniach ręcznych:
Adres IP: 192.168.1.99
Maska sieci: 255.255.255.0
Brama: 192.168.1.1
Serwer DNS: 192.168.1.1


Wpisałem te dane.
Przy pierwszym teście po wprowadzeniu danych
testowanie zatrzymało się na ostatnim 4 kroku "Pakiet dla domeny" :(

W następnych próbach nie przechodziło kroku nr 3 "Pakiet dla bramy"

Wyskakuje komunikat: "Brak połączenia z bramą. Sprawdź czy kabel sieciowy podłączony jest poprawnie"

Jak stwierdzić czy przyczyna takiego stanu rzeczy leży po stronie TV czy sieci?
Czy reset TV do ustawień fabrycznych może poprawić sytuację?
 

SATAn_

New member
Bez reklam
Cos z kablem, sprawdz czy napewno masz dobrze zaprawione wtyczki, czy czasem ktorys "metalowy zatrzask" niezostal wbity.

Brama i DNS wpisujesz to samo, moze zmien IP na jakies blizsze, router nie ma przypadkiem blokowania numeracji Ip po ktoryms ? Osobiscie mialem tak, ze przyznawal tylko 5 IP a reszte zablokowalem.
Moze blokada po MAC karty ? choc po LANie malo prawdopodobne :)

Najpiepiej podaj jaki masz router :)
 

Credens

New member
Przydałaby się modyfikacja DCA aby nasz TV łykał DTS-HDMA,a może jest już na to lekarstwo a ja nic o tym nie wiem? Jak na razie pozostaje tylko kombinowanie z tsMuxerGUI jak na screenie:
1.jpg
 

dervish

New member
Cos z kablem, sprawdz czy napewno masz dobrze zaprawione wtyczki, czy czasem ktorys "metalowy zatrzask" niezostal wbity.

Brama i DNS wpisujesz to samo, moze zmien IP na jakies blizsze, router nie ma przypadkiem blokowania numeracji Ip po ktoryms ? Osobiscie mialem tak, ze przyznawal tylko 5 IP a reszte zablokowalem.
Moze blokada po MAC karty ? choc po LANie malo prawdopodobne :)

Najpiepiej podaj jaki masz router :)

Router TP LINK WR-340G.
Możliwe, że coś z kablem nie tak. Pamiętam, ze serwisant od dostawcy gdy instalował sieć i router coś mówił o wtyczkach żeby ich nie ruszać zbytnio. Niestety nie bardzo się znam na mechanice wtyczek.

Dawniej miałem innego dostawcę netu i wówczas jeszcze nie posiadałem routera. Wtedy podłączałem net bezpośrednio do TV. Pamiętam że musiałem tamtemu dostawcy podać numer MAC TV.
Po zmianie dostawcy i zainstalowaniu routera nie było konieczności podawania MAC ani ręcznego wpisywania danych wszystko działo się automatycznie. Dopiero teraz takie trudności się pojawiły.
 

dervish

New member
Albo MAC jest blokowany albo wtyczka.

Był u mnie technik od dostawcy netu, sprawdził podłączenie i router wszystko jest OK. Wina leży najprawdopodobniej po stronie telewizora a konkretnie wbudowanego w nim modemu, który jak się okazało dosyć dziwnie się zachowuje. Potrafi np. zresetować routera. Zgłosiłem problem do serwisu Samsunga (gwarancja kończy się 10 czerwca :D).
 

dervish

New member
Router TP LINK WR-340G.
Możliwe, że coś z kablem nie tak. Pamiętam, ze serwisant od dostawcy gdy instalował sieć i router coś mówił o wtyczkach żeby ich nie ruszać zbytnio. Niestety nie bardzo się znam na mechanice wtyczek.

Dawniej miałem innego dostawcę netu i wówczas jeszcze nie posiadałem routera. Wtedy podłączałem net bezpośrednio do TV. Pamiętam że musiałem tamtemu dostawcy podać numer MAC TV.
Po zmianie dostawcy i zainstalowaniu routera nie było konieczności podawania MAC ani ręcznego wpisywania danych wszystko działo się automatycznie. Dopiero teraz takie trudności się pojawiły.

@myca
Nie słyszałem jeszcze żeby komuś się zmieniły/popsuły ustawienia routera.
Powinno Ci to działać na ustawieniach ręcznych:
Adres IP: 192.168.1.99
Maska sieci: 255.255.255.0
Brama: 192.168.1.1
Serwer DNS: 192.168.1.1

Przyjechał serwis i wymienił płytę główną. Niewątpliwy plus tej operacji jest taki, że jest na niej soft 2005! :grin:

Sprawdził nowy moduł, internet działał.
Po jego odjeździe pojawił się problem, po podłączeniu kabla od kablówki (Multimedia S.A.) znowu TV przestał się łączyć z ruterem. Po ponownym odłączeniu kablówki sytuacja wróciła do normy.

Domyślam się, ze to być może kablówka wprowadza zakłócenia w pracy modemu TV. Być może zakłócenia pojawiły się z chwila wprowadzenia przez kablówkę oferty cyfrowej???? Kilka miesięcy wstecz kiedy jeszcze nie mieli oferty cyfrowej modem TV nie był zakłócany. Inaczej nie potrafię tego wyjaśnić. Ma ktoś jakąś inną teorię ewentualnie receptę jak pogodzić jedno z drugim bo odłączanie kablówki za każdym razem gdy chcę skorzystać z sharingu lub internet TV dosyć uciążliwe jest.

Może powinienem wymienić kabel łączący TV z ruterem na lepiej ekranowany? a moze coś nie tak z ekranowaniem podłączenia kablówki???
 

CHRIS7779

New member
potwierdzam DZIAŁA!!!

tylko z takim uruchamianiem to tak jak by dalej nie działało....
Już działa :).
Na koncie "develop" należy podać IP serwera do konfiguracji internetu. W momencie ustawiania FTP podaje sie IP komputera, natomiast potem należy zmienić ponownie na IP ogólne 192.168.1.1
 

CHRIS7779

New member
Chcąc zainstalować dodatkowe widgety należy postawić na PC serwer XAMPP. W TV należy zarejestrować konto "develop" i w jego parametrach wpisać adres IP do łączenia z internetem, a w tym przypadku do pobrania widgetów z komputera. Czyli podajemy np. 192.168.1.104. Po zainstalowaniu widgetów nie zmieniłem IP i od razu miałem problem z internetem w TV. Pojawiało się "Brak zainstalowanej usługi" czy coś takiego. Kombinowałem i po odłączeniu kabla zainicjowaniu internetu a następnie podłączeniu LAN internet działał, ale do wyłączenia TV i tak w kółko.W którymś momencie coś mnie olśniło natrafiając właśnie z powrotem na IP do konfiguracji internetu w TV.Zmieniłem IP PC jw i wpisałem 192.168.1.1 czyli ogólny i zaskoczyło. Forumowicze pisali, że to problem po stronie dostawcy, cytowali odpowiedzi z Samsunga, a jak wdać jak sam czegoś nie drążysz i nie spróbujesz to nawet potężna firma i jej "fachwcy" nie pomogą. To tyle jeśli chodzi o mój przypadek - teraz działa OK.
 

marioximus

New member
Chcąc zainstalować dodatkowe widgety należy postawić na PC serwer XAMPP. W TV należy zarejestrować konto "develop" i w jego parametrach wpisać adres IP do łączenia z internetem, a w tym przypadku do pobrania widgetów z komputera. Czyli podajemy np. 192.168.1.104. Po zainstalowaniu widgetów nie zmieniłem IP i od razu miałem problem z internetem w TV. Pojawiało się "Brak zainstalowanej usługi" czy coś takiego. Kombinowałem i po odłączeniu kabla zainicjowaniu internetu a następnie podłączeniu LAN internet działał, ale do wyłączenia TV i tak w kółko.W którymś momencie coś mnie olśniło natrafiając właśnie z powrotem na IP do konfiguracji internetu w TV.Zmieniłem IP PC jw i wpisałem 192.168.1.1 czyli ogólny i zaskoczyło. Forumowicze pisali, że to problem po stronie dostawcy, cytowali odpowiedzi z Samsunga, a jak wdać jak sam czegoś nie drążysz i nie spróbujesz to nawet potężna firma i jej "fachwcy" nie pomogą. To tyle jeśli chodzi o mój przypadek - teraz działa OK.

Kolego o jakich widgetach mowa?
 
Do góry