Udzielana gwarancja to jedno, a ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową to drugie....arturroj napisał:mam fakture razem z rachunkiem, konsola była kupiona w lutym 2008 a z tego co mi się wydaje to w Polsce gwarancji można dokonywać na dowód zakupu, moge się mylić
Mieszasz i słabo znasz swoje prawa konsumenta.
To drugie zawsze Ci przysługuje na warunkach unormowanych w ustawie konsumenckiej na okres 2 lat od dnia zakupu (wystarczy Ci paragon ze sklepu albo wydruk z karty którą zapłaciłeś za towar lub jakikolwiek inny dowód zakupu; polecam lekturę tejże przydatnej ustawy, bo jeszcze nie raz się w życiu Ci przyda...). Gwarancja jest natomiast udzielana, i jeśli dostąpiłeś takiego dobrodziejstwa i jeszcze nie upłynął jej okres na jaki została Ci udzielona (Sony udziela na PS3 tylko 1 rok gwarancji), to i z niej możesz skorzystać na podstawie wydanej Ci karty gwarancyjnej.
Generalnie radzę przy reklamacji w sklepie upierać się, że wybierasz skorzystanie z ustawy konsumenckiej, niźli z gwarancji. Nie będę Ci tłumaczył dlaczego, bo najwyższa pora samemu przeczytać ustawę konsumencką i wyciągnąć oczywiste wnioski.
Jeżeli sprzedawca będzie ciebie nakłaniał lub zwodził na skorzystanie z naprawy gwarancyjnej, to powiedz żeby się wypchał i w te pędy chcesz skorzystać z ustawy konsumenckiej (w telegraficznym skrócie: sprzedawca musi albo szybko naprawić towar, albo wymienić na nowy taki sam produkt albo zwrócić kasę, przy czym sprzedawca ma tylko jedną szansę naprawy i jeśli się nie wyrobi lub awaria się powtórzy to bezwzględnie już wtedy będzie musiał oddać całą kasę).
Ostatnia edycja: