Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

star0

New member
Witam. Czy działa wam dts w wbudowanym odtwarzaczu bądź też kodi? Nie chce mi się uruchomić w żaden sposób. (Amp to onkyo 676) pozdrawiam.
 

hugon2

New member
a używa ktoś z was amazon prime? ja mam 55pus7101 i niestety amazon średnio nadaje się do oglądania ze względu na opóźnienie dźwięku względem obrazu. czy w tej najnowszej wersji firmware aplikacja pobrana z google play poprawnie radzi sobie z dźwiękiem?
 

xMaraSSx

New member
Jako że jest to mój pierwszy post witam wszystkich!
Od około tygodnia jestem posiadaczem 65PUS8102 i chciałem podzielić się wrażeniami. Długo zajęło mi ustawienie parametrów obrazu które były by satysfakcjonujące. Ponieważ lubię żywe kolory stanęło na:
Kolor 75, Kontrast 50, Jasność 25 (w Netflix 50), Gamma +1.
O czerni ni ma co pisać - powala, Abilight również.
Co do zauważonych problemów - faktycznie po włączeniu zdarzają się opisywane wcześniej poziome zakłócenia obrazu (u mnie co prawda w formie szczątkowej: 1x lub 2x i koniec). Banding minimalny, nie przeszkadza.
Ktoś wcześniej pisał, że zainstalował HBOgo - w jaki sposób to zrobić? W Play store nie znajduje tej aplikacji..
 
Ostatnia edycja:

wesyr

Member
Dobra czas podsumować moje przygody z Euro RTV AGD:
Jak wspominałem wcześniej pierwszy telewizor (produkcja October 2017, nr seryjny: FZ1a1742099305) po włączeniu migał i pojawiały się linie / paski i trwało to około 10 minut zanim się TV uspokoił, zgłoszona rękojmia do Euro i 2 tygodnie wyjęte z życia, każdy mówił w Euro co innego i był zdziwiony, że TV pojechał do serwisu a nie został wymieniony od ręki.
W sobotę przyjechał drugi TV (także produkcja October 2017, numer seryjny nie mam spisanego ale bardzo podobny do pierwszego), wada ta sama, miganie / mruganie ekranu odmówiłem przyjęcia i od razy telefon do Euro, po kolejnej kłótni, znalazł się kolejny TV na magazynach kompletnie innym numerem seryjnym, dostawa umówiona na poniedziałek.
Nadszedł poniedziałek, przyjechali dostawcy otwierają pakę, a tam telewizor dokładnie ten sam co przyjechał w sobotę, tak samo zapakowany, z kartkami zwrotu podpisane krwią przez pana dostawcę.
Kolejny telefon do EURO, kolejna kłótnia, mówię, że rezygnuje.
Po 30 minut oddzwania kierownik i mówi: "Uśmieje się Pan, zły telewizor zapakowali, ten miał jechać na zwrot a nowy TV do Pana jedzie".
No to czekam.
Panowie przyjechali ponownie z faktycznie nowym trzecim TV (produkcja October 2017, numer seryjny FZ1a1742000xxx - dokładny podam jak będę w domu) , podłączyliśmy i w końcu wygląda, że jest ok, nie mruga, nie miga, na razie pobawiłem się tylko troszkę, muszę go dokładnie protestować.
Dodatkowo kierownik sklepu powiedział, że dostał informację od serwisu/philipsa, że w świat poszła wadliwa seria od Philipsa - ile w tym prawdy nie wiem.
Ogólnie NIE POLECAM kupować na miejscu w sklepie EURO RTV AGD, jedynie zdalnie z odbiorem w sklepie (14 dni rezygnacji bez powodu) lub gdzie indziej.

Wczoraj zrobiłem aktualizacje na najnowszego Androida, na razie działa.
Ale po wpisaniu danych z kalibracji (dzięki @kiki) a dokładnie w sekcji nasycenia kolorów, twarze były wyblakłe, bez kolorów zresetowałem i na razie jest lepiej.
Czy to możliwe, że Philips zmienił ustawienia domyślne profilów ?

Kolejna rzecz z która mam "problem".
Mam na swoim dysku sieciowym (raspberry pi 2 + dysk na USB), parę filmów w 4K (~50 - 75GB), TV podłączony kablem do switcha tak samo jak i dysk sieciowy (100mb/s).
Przy włączeniu filmu przez KODI, leci przez 30 sekund a potem zaczyna szarpać / doładowywać.
Tak samo jest z media playerem Philipsa, tylko, że w nim najbardziej rwie dźwięk.
Czy ktoś ma/miał podobny problem ? Jak go rozwiązać ? Jeszcze jest opcja by kupić kolejny dysk twardy i zgrywać na niego filmy no ale średnio mi się chce co chwilę coś przegrywać jak już mam to na dysku sieciowym ;)
 
Ostatnia edycja:

07105415

New member
Ja również wprowadziłem danie z kalibracji jak Twoja i twarze były trupio blade, łapały fiolet i generalnie to ustawienie jest nie do przyjęcia.
Pomogła głównie korekta czerwonego koloru.
 

DzaceQ

Banned
Niestety u mnie po nie spełna dwóch miesiącach pojawił się efekt brudnego ekranu widoczny na zdjęciu :-( myślę nad gwarancja ewentualnie rękojmia u sprzedawcy.
 
Ostatnia edycja:

xMaraSSx

New member
Ponoć tylko na Androida 6.0 - sprawdzałeś na nowej wersji softu?

Zauważyłem jeszcze, że wejście antenowe domyślnie nieco rozciąga obraz, trzeba ustawić w formacie "oryginalny" - jednak TV nie zapamiętuje tego ustawienia, trzeba to powtarzać po każdym uruchomieniu telewizora (tunera DVB-T).
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
A czy to nie jest tak że każdy tv ma inne wartości kalibracji.

Witam uprzejmie,
Odpowiem Tobie " nie wprost" . Moim skromnym zdaniem kalibrację profesjonalną danego telewizora powinno się wykonywać
w pomieszczeniu , w którym telewizor będzie używany . Wówczas ma ona sens . :neutral: Dochodzi również jeszcze sprzęt AV użytkownika . (np . odtwarzacz Blu-ray)

BTW , myślę , że wartości ustawień z kalibracji każdego telewizora powinny być inne , tylko niektóre z poszczególnych wartości mogą być zbliżone . Wynika to po prostu z tego , że poszczególne egzemplarze telewizorów
danej serii nie są w pełni powtarzalne , gdyż np. mają różnice w podświetleniu
matrycy .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

07105415

New member
Witam uprzejmie,
Odpowiem Tobie " nie wprost" . Moim skromnym zdaniem kalibrację profesjonalną danego telewizora powinno się wykonywać
w pomieszczeniu , w którym telewizor będzie używany . Wówczas ma ona sens . :neutral: Dochodzi również jeszcze sprzęt AV użytkownika . (np . odtwarzacz Blu-ray)

BTW , myślę , że wartości ustawień z kalibracji każdego telewizora powinny być inne , tylko niektóre z poszczególnych wartości mogą być zbliżone . Wynika to po prostu z tego , że poszczególne egzemplarze telewizorów
danej serii nie są w pełni powtarzalne , gdyż np. mają różnice w podświetleniu
matrycy .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

Moim zdaniem co do zasady to racja, każde pomieszczenie ma inne parametry oświetlenia, odległości itp, ale nie dajmy się zwariować...
Można by tu zastosować analogię do np. samochodów. Dwa takie same egzemplarze są powtarzalne czy nie? Nawet jeśli będą jakieś różnice to niewielkie. A w dzisiejszych czasach to wręcz pomijalne. Wydaje mi się że podobnie trzeba sprawę traktować w przypadku TV.

Jednak moje uwagi (jak i kolegi) co do organoleptycznej oceny wyglądu twarzy w zadanej kalibracji są krytyczne. I to w moim odczuciu nie są niuanse tylko po porostu błąd parametrów. Tak ludzie najzwyczajniej nie wyglądają:)!
Może od czasu gdy powstała kalibracją, z której skorzystaliśmy jakieś ustawienia tv/matrycy lub Bóg wie czego uległy zmianie i należałoby ją zweryfikować.

t.
 

xMaraSSx

New member
U mnie w NC+ w przypadku sportu dużo zależy od jakości transmisji satelitarnej - np. Liga Mistrzów na ogół żyleta, Ekstraklasa w CANAL+ Sport ujdzie, a Ekstraklasa w Eurosporcie (piątki i poniedziałki) kaszana. Wszystko na tych samych ustawieniach.
 
Witam jako prawie tygodniowy posiadacz :D 8102 mam pytanko (tv kupiony i skalibrowany u Kikiego)

1. jak ustawic upłynniacze obrazu dla sportu a jak dla filmów i gier żeby było najlepiej

2. Jakie apki używacie na tym tv oprócz:
netflixa :D
Kodi(tutaj slyszalem cos o max 1080p)

ogólnie z Tv na razie żadnych problemów :) czerń mega kolory mega ogólnie bardzo mi się podoba przesiadłem się z 55pus6561

a wie ktoś może czy duża różnica będzie w ambilight jak teraz mam coś koło 10-12cm od ściany stoi na RTV-ce a jak bym powiesił na ścianie ?
 
Ostatnia edycja:
Do góry