Pierwsze spojrzenie na telewizor Ultra HD Philips 65PUS8102/12 .

kerim27

New member
Podbijam !
Jestem po czyszczeniu matrycy, po "ciężkim boju" ( musiał interweniować Rzecznik Praw Konsumenta ) z gwarantem ! Po około roku kurz wrócił ze zdwojoną siłą !
Może "szczęśliwym" posiadaczem tego tv jest jakiś prawnik , który potrafiłby ogarnąć jakiś POZEW ZBIOROWY ?!?!?!
 

DJ82

Member
Obawiam się, że niestety gwarancja mięła i nikt nam już nie pomoże.



Na początku cieszyłem się, że nie ma kurzu, ale teraz twierdzę, że nie było z czego się cieszyć - gdyby była jeszcze gwarancja podobno teraz wymieniają na OLED.


Też mam kurz i też chętnie bym się go pozbył. Poza tym TV w sumie OK. Niestety niektórzy pisali też o tym, że po czyszczeniu matrycy mieli jakieś plamy itd - co wtedy jeśli podczas czyszczenia serwis uszkodzi matrycę??
 

gruzlewski

New member
Dzień dobry,

Moi Drodzy posiadam od września 2019 TV PHILIPS 65PUS8102/12 i do dnia 01.03.2021 działał bez zarzutu. Tego dnia podczas uruchamiania Netflix-a zauważyłem że ekran dziwnie migocze i wtedy się zaczeło:(

Przejrzałem dokładnie ekran, zrobiłem kilka testów z YT i mam uwagi;
- migotanie matrycy zauważalne okiem,
- wzdłużne widoczne najbardziej na jasnym tle pasy,
- na białym tle pełno ciemnym plan jakby osadził się tam kurz.

Niestety nie mogę dodać linka dlatego wiersz ze ścieżką podzieliłem na dwie części spróbujcie skopiować i dopiero wejść w link. Tam jest film pokazujący mruganie matrycy.

https://
drive.google.com/file/d/1DDqqFAXMldXuYa7bb6AYT9QT2-L3fV_y/view?usp=sharing

Dajcie znać co o tym myśleć.
Reklamacja zgłoszona 2 marca i do dzisiaj nie ma diagnozy.
Jak postępować z gwarantem?
Mam jakieś prawo jeśli w ciągu 14 dni nie dostanę odpowiedzi?
 
Ostatnia edycja:

kerim27

New member
Dzień dobry,

Moi Drodzy posiadam od września 2019 TV PHILIPS 65PUS8102/12 i do dnia 01.03.2021 działał bez zarzutu. Tego dnia podczas uruchamiania Netflix-a zauważyłem że ekran dziwnie migocze i wtedy się zaczeło:(

Przejrzałem dokładnie ekran, zrobiłem kilka testów z YT i mam uwagi;
- migotanie matrycy zauważalne okiem,
- wzdłużne widoczne najbardziej na jasnym tle pasy,
- na białym tle pełno ciemnym plan jakby osadził się tam kurz.

Niestety nie mogę dodać linka dlatego wiersz ze ścieżką podzieliłem na dwie części spróbujcie skopiować i dopiero wejść w link. Tam jest film pokazujący mruganie matrycy.

https://
drive.google.com/file/d/1DDqqFAXMldXuYa7bb6AYT9QT2-L3fV_y/view?usp=sharing

Dajcie znać co o tym myśleć.
Reklamacja zgłoszona 2 marca i do dzisiaj nie ma diagnozy.
Jak postępować z gwarantem?
Mam jakieś prawo jeśli w ciągu 14 dni nie dostanę odpowiedzi?
Siemanko!
Na Twoim miejscu modliłbym się żeby tej odpowiedzi nie otrzymać !
Po tym okresie Twoja reklamacja staje się "UZNANA"
Tylko nie jestem pewny czy to jest 14 dni czy może 14 dni roboczych a to zasadnicza różnica!
 

gruzlewski

New member
Dzień dobry,

Moi Drodzy posiadam od września 2019 TV PHILIPS 65PUS8102/12 i do dnia 01.03.2021 działał bez zarzutu. Tego dnia podczas uruchamiania Netflix-a zauważyłem że ekran dziwnie migocze i wtedy się zaczeło:(

Przejrzałem dokładnie ekran, zrobiłem kilka testów z YT i mam uwagi;
- migotanie matrycy zauważalne okiem,
- wzdłużne widoczne najbardziej na jasnym tle pasy,
- na białym tle pełno ciemnym plan jakby osadził się tam kurz.

Niestety nie mogę dodać linka dlatego wiersz ze ścieżką podzieliłem na dwie części spróbujcie skopiować i dopiero wejść w link. Tam jest film pokazujący mruganie matrycy.

https://
drive.google.com/file/d/1DDqqFAXMldXuYa7bb6AYT9QT2-L3fV_y/view?usp=sharing

Dajcie znać co o tym myśleć.
Reklamacja zgłoszona 2 marca i do dzisiaj nie ma diagnozy.
Jak postępować z gwarantem?
Mam jakieś prawo jeśli w ciągu 14 dni nie dostanę odpowiedzi?


No i dostałem sms, że uszkodzona jest matryca. Serwis zamówił ją u producenta i termin realizacji tego działania to 14 dni. TV miał premierę w 2017 roku, macie wiedze czy są dostępne te matryce?

Serwisant powiedział, że jak 14 dni nie przyjdzie matryca to pisze wniosek do gwaranta o wymianę TV na nowy lub podobny klasą.

Co o tym myśleć?
Dlaczego to wszystko trwa tak długo?
 

Master-78

Member
No i dostałem sms, że uszkodzona jest matryca. Serwis zamówił ją u producenta i termin realizacji tego działania to 14 dni. TV miał premierę w 2017 roku, macie wiedze czy są dostępne te matryce?

Serwisant powiedział, że jak 14 dni nie przyjdzie matryca to pisze wniosek do gwaranta o wymianę TV na nowy lub podobny klasą.

Co o tym myśleć?
Dlaczego to wszystko trwa tak długo?

Cześć,

W ub. roku, gdzieś w maju, Serwis TPV z Gorzowa Wlkp. (zatem Producent), wpadł do mnie sprawdzić mojego Philka 8102 - ześwirował ambilight i czasem inne skecze się działy.
Wymienili MoBo na nówkę i TV wrócił do stanu nawet lepszego (działanie) niż wcześniej.
Przy okazji pytałem o wątek czyszczenia matryc, uszkodzeń i wymian - powiedzieli Panowie, że tych matryc w produkcji już nie ma wg ich wiedzy.
Nie dam głowy, że tak jest, może mają jakieś zapasy w tej czy innej lokalizacji.
Trzymam kciuki!
 

gruzlewski

New member
Trochę podzwoniłem i popytałem w rynku.
Macie rację matryc nie ma już w produkcji i nie ma na stanie w magazynach bo TV był dość wadliwy i zapasy części skończył się już dawno. Czekam niech minie 14 dni zgodnie z procedurą i będę cisnął o nowy TV. Dam znać.

Generalnie wszyscy mówią że matryca była bardzo zaawansowana technologicznie ale niedopracowana. Nie zdążyli rozwinąć i usprawnić ekranów bo wyprały je oled-y.
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Witam po dłuższej nieobecności. Swoją sztukę zakupiłem w grudniu 2017. Przez niecałe 2 lata matryca była czysta. Niestety po tym okresie wyrosły plamy w lewym górnym rogu jak i przy lewej krawędzi. Czyli też ten cholerny kurz. Podpisuję się po wszystkimi wcześniejszymi postami, że matryce powinny być wyczyszczone "za darmo" nawet po utracie gwarancji! Nie po to klient wydaje 8k, żeby po 2 latach obraz wkur....ał oczy.

A Kiki nabrał wodę w usta. Czyli nie ma co liczyć na żadną pomoc. Tylko płacz i płać za ukrytą wadę.
 

gruzlewski

New member
Witam po dłuższej nieobecności. Swoją sztukę zakupiłem w grudniu 2017. Przez niecałe 2 lata matryca była czysta. Niestety po tym okresie wyrosły plamy w lewym górnym rogu jak i przy lewej krawędzi. Czyli też ten cholerny kurz. Podpisuję się po wszystkimi wcześniejszymi postami, że matryce powinny być wyczyszczone "za darmo" nawet po utracie gwarancji! Nie po to klient wydaje 8k, żeby po 2 latach obraz wkur....ał oczy.

A Kiki nabrał wodę w usta. Czyli nie ma co liczyć na żadną pomoc. Tylko płacz i płać za ukrytą wadę.

No niestety ale w tym przypadku dodatkowe ubezpieczenie było dobrą opcją przy zakupie.

Natomiast z innej beczki. Wyciągnij sam wnioski.
Mój znajomy miał TV po gwarancji. Czysto hipotetycznie taka sytuacja. Miał otwarte okna i doszło do przeciągu i kwiat z doniczką spad ze stojaka na TV. Uległa uszkodzeniu matryca. Skorzystał z OC domu i opcji "części ruchome mienia i wyposażenie. Ubezpieczyciel wypłacił odszkodowanie na podstawie zdarzenie losowego - wiatr i przeciąg. Musiał przedstawić fakturę, po odliczeniu amortyzacji dostał trochę więcej niż połowę wartości. Może u Ciebie też coś jest ruchome przy suficie:grin:
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Drogi kolego, problem w tym, że wykup dodatkowej gwarancji (chyba do 5 lat) kosztował prawie 1,000 pln a i tak, znając praktyki TP Vision, nie masz żadnej gwarancji, że ci uznają plamy pod matrycą bo ci powiedzą, że użytkował pan tv w niekorzystnych warunkach i zakurzonym otoczeniu. Niektórzy już tu pisali o podobnych tłumaczeniach serwisu / producenta. Dodatkowy wykup gwarancji to tylko naciąganie na kasę.
 

gruzlewski

New member
Drogi kolego, problem w tym, że wykup dodatkowej gwarancji (chyba do 5 lat) kosztował prawie 1,000 pln a i tak, znając praktyki TP Vision, nie masz żadnej gwarancji, że ci uznają plamy pod matrycą bo ci powiedzą, że użytkował pan tv w niekorzystnych warunkach i zakurzonym otoczeniu. Niektórzy już tu pisali o podobnych tłumaczeniach serwisu / producenta. Dodatkowy wykup gwarancji to tylko naciąganie na kasę.

To pozostaje opcja 2 druga.
Szukać szans w OC domu, zdarzenie losowe i szkoda na wyposażeniu mieszkania/budynku.
Przecież zdarzyć się może wszystko, nawet przypadkowe zalanie z pękniętej rury lub odpadający tynk z sufitu na TV
 

Miyagi

Member
Witam po dłuższej nieobecności. Swoją sztukę zakupiłem w grudniu 2017. Przez niecałe 2 lata matryca była czysta. Niestety po tym okresie wyrosły plamy w lewym górnym rogu jak i przy lewej krawędzi. Czyli też ten cholerny kurz. Podpisuję się po wszystkimi wcześniejszymi postami, że matryce powinny być wyczyszczone "za darmo" nawet po utracie gwarancji! Nie po to klient wydaje 8k, żeby po 2 latach obraz wkur....ał oczy.

A Kiki nabrał wodę w usta. Czyli nie ma co liczyć na żadną pomoc. Tylko płacz i płać za ukrytą wadę.


Niestety jest nas coraz więcej.Praktycznie kurz dopadł każdego w większym lub mniejszym stopniu.Mi na początku to nie przeszkadzało ale teraz zaczyna to być denerwujące, szczególnie że coraz większa plama jest na środku ekranu.Tylko z tym czyszczeniem to też jest lipa, bo kilka osób już pisało że im wyczyścili i po pół roku problem wrócił.Będe się kontaktował z Kikim , może jakoś pomoże.Dzwoniłem kilka razy ale nie odbierał.Nie powinniśmy tej sprawy tak zostawić , jest dużo osób a tv nie kosztował 2k.
 

Master-78

Member
Niestety jest nas coraz więcej.Praktycznie kurz dopadł każdego w większym lub mniejszym stopniu.Mi na początku to nie przeszkadzało ale teraz zaczyna to być denerwujące, szczególnie że coraz większa plama jest na środku ekranu.Tylko z tym czyszczeniem to też jest lipa, bo kilka osób już pisało że im wyczyścili i po pół roku problem wrócił.Będe się kontaktował z Kikim , może jakoś pomoże.Dzwoniłem kilka razy ale nie odbierał.Nie powinniśmy tej sprawy tak zostawić , jest dużo osób a tv nie kosztował 2k.

Absolutnie się zgadzam! Nie może tak być!
A jeśli już wyczyszczono matrycę (czy to za friko, czy za opłatą właściciela TV), to winni w ramach akcji serwisowej mieć już wcześniej opracowane rozwiązanie, które uszczelni co trzeba, by sytuacja się nie powtórzyła!
Może trzeba będzie pozew zbiorowy zrobić i włączyć w to RPK/RPO czy inną instytucję.

U mnie póki co niespecjalnie chyba kurz, acz w środkowej części ekranu dołu, od kilku tygodni widoczna zaczyna być plama wielkości połowy dłoni... Brrr...
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Niestety jest nas coraz więcej.Praktycznie kurz dopadł każdego w większym lub mniejszym stopniu.Mi na początku to nie przeszkadzało ale teraz zaczyna to być denerwujące, szczególnie że coraz większa plama jest na środku ekranu.Tylko z tym czyszczeniem to też jest lipa, bo kilka osób już pisało że im wyczyścili i po pół roku problem wrócił.Będe się kontaktował z Kikim , może jakoś pomoże.Dzwoniłem kilka razy ale nie odbierał.Nie powinniśmy tej sprawy tak zostawić , jest dużo osób a tv nie kosztował 2k.




Hej.

Kiki odbiera pewnie tel. i może pomaga tym co są niebiescy albo robią u niego słynną kalibracje. Żółci, czerwoni, zieloni, czarni, biali, różowi itd. nie mają co liczyć na support.
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Tak to u mnie teraz wygląda. Plama z lewej strony pod górną krawędzią oraz przy lewej krawędzi.
 
Ostatnia edycja:

gruzlewski

New member
Absolutnie się zgadzam! Nie może tak być!
A jeśli już wyczyszczono matrycę (czy to za friko, czy za opłatą właściciela TV), to winni w ramach akcji serwisowej mieć już wcześniej opracowane rozwiązanie, które uszczelni co trzeba, by sytuacja się nie powtórzyła!
Może trzeba będzie pozew zbiorowy zrobić i włączyć w to RPK/RPO czy inną instytucję.

U mnie póki co niespecjalnie chyba kurz, acz w środkowej części ekranu dołu, od kilku tygodni widoczna zaczyna być plama wielkości połowy dłoni... Brrr...

Panowie to czas działać, może wykreuje się jakiś lider ogarnie całą grupę?
 

SEBOL74

Member
Bez reklam
Wyslanie petycji do tp vision to jest jakis plan tylko pytanie ile musi byc podpisow poszkodowanych by takie pismo mialo jakakolwiek moc sprawcza? Jest pewnie wielu uzytkownikow majacych te same problemy nie majacych pojecia o tym forum. Jak ich wszystkich zebrac? Nawet bedzie problem by zebrac do kupy wszystkich z tego forum. Drugi problem to jakie byloby rozwiazanie i rekompensata dla poszkodowanych?? Co moga nam zaproponowac? Czyszczenie matrycy? gdzie po pol albo roku wystapia znowu plamy. Chyba nikt nie wierzy ze wymienia wszystkim na oledy! A gdyby chcieli nawet jakims cudem wymienic na inne tv typu LED to jaki model bylby choc minimalnie zblizony technologicznie do 8102? Wszystkie modele serii 6,7,8 z lat 2018-2020 to sa gowna zblizone jakoscia do Manty, nie obrazajac i z calym szacunkiem do firmy Manta. Zobaczcie inne posty i tematy o pseudo philipsach. Dramat! Tutaj potrzebne byloby wsparcie Kikiego bo ma dojscia do tych 'desydentow" z tp vision, ale takowego sie nie spodziewam.
 

gruzlewski

New member
Z drugiej strony nie robić nic to też złe rozwiązanie. Każde czyszczenie matrycy wiąże się z jej uszkodzeniem, a to z wyrzuceniem TV do kosza bo nie ma części zapasowych.
Dzisiaj dostałem oficjalne informacje, że matryce są niedostępne. Każda próba naprawy TV jest już niemożliwa.

Może moderator forum pomoże i wyśle maila do wszystkich członków aby zgłosili się posiadacze 8102.

Mój TV kupiłem w 2019 roku i jest jeszcze na gwarancji. Tydzień temu pojechał do serwisu i okazało się, że jest uszkodzona matryca, serwis próbował ją zamówić w TPV ale jest niedostępna. Podobno będą do mnie dzwonić aby mi coś w zamian zaproponować - oby nie 8102!
 
Do góry