Nowe kamery Panasonic'a HDC-SD700, Tm700, HS700

Seba_Fan

New member
Bez reklam

z tego Twojego copy wklej nic nie wynika (pewnie ktos to zweryfikuje i da Ci znac)
po nastepne, staramy sie pisac w pl
odnosnie 50p i 60p zostalo wyjasnione

odnosnie 2 stereo to micorfon wbudowany, dziwilo by mnie ze 5.1 lapie a 2 nie lapie wiatraka
 

martivip

New member
z tego Twojego copy wklej nic nie wynika (pewnie ktos to zweryfikuje i da Ci znac)
po nastepne, staramy sie pisac w pl
odnosnie 50p i 60p zostalo wyjasnione

odnosnie 2 stereo to micorfon wbudowany, dziwilo by mnie ze 5.1 lapie a 2 nie lapie wiatraka

kolego nie rozumiem skąd tyle napastliwej agresji w twoich wypowiedziach....

po pierwsze jeszcze cztery posty wyżej twierdziłeś że kamera to nie multi coś-tam i funkcji takiej nie ma !!!

po drugie napisałem wyraźnie że przetestowali to nasi zachodni koledzy i w fukcji 2-ch nie łapie wiatrka bo odłącza tylny mikrofon, ot co.

a propos pisania w pl "micorfon" :)
 

Jacek144

New member
nie ma sensu jakość obrazu o niebo lepsza i zobacz na cenę TM300 o ile są droższe od TM700

TM700 daje lepszy obrazek niż TM300? Chyba masz na myśli progresywne nagrywanie 50p,którego to 300 nie ma. Wydaje mi się,że w pozostałych trybach nie powinno być różnicy. Czy tak należy rozumieć Twoją wypowiedź?
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
kolego nie rozumiem skąd tyle napastliwej agresji w twoich wypowiedziach....

po pierwsze jeszcze cztery posty wyżej twierdziłeś że kamera to nie multi coś-tam i funkcji takiej nie ma !!!

po drugie napisałem wyraźnie że przetestowali to nasi zachodni koledzy i w fukcji 2-ch nie łapie wiatrka bo odłącza tylny mikrofon, ot co.

a propos pisania w pl "micorfon" :)

zadnej agresji, cos taki delikatny, skoro na "zachodzie" pisza to pisz moze tam, ale jak sie robi copy-wklej to wypada uzupelnic cos po naszemu!
MAMY FLAGE, JEZYK i Walute!
 

soriek

New member
W WB widzę różnicę i nie wiem która kamera jest bliższa prawdy.Ciekawe jak była ona ustawiona. Reszty z YT nie potrafię ocenić,bo mam liche łącze:(

wedlug opisu na youtube:
Both camcorders set to auto focus,
HA Mode,
1/60 Shutter,
iA off

czyli obie mialy te same ustawienia (hs700 miala tryb 50i a nie 50p)

P. S. wlasnie zamowilem hdc-sd700, wiec moze niedlugo cos napisze/wrzuce
 

martivip

New member
zadnej agresji, cos taki delikatny, skoro na "zachodzie" pisza to pisz moze tam, ale jak sie robi copy-wklej to wypada uzupelnic cos po naszemu!
MAMY FLAGE, JEZYK i Walute!

nie jestem delikatny ehhhhhh....

dlaczego piszę tu a i również na zachodnich forach ok znam bdb. j.ang.

posłuchaj jak ty nie znasz po co co wylewasz tutaj swoje żale koniec OT.

do rzeczy, na forach amerykańskich nikt nie ma pojęcia jak to jest z wbudowaną konwersją w modelach europejskich........prawda że to logiczne :)
 

Jacek144

New member
wedlug opisu na youtube:
Both camcorders set to auto focus,
HA Mode,
1/60 Shutter,
iA off

czyli obie mialy te same ustawienia (hs700 miala tryb 50i a nie 50p)

P. S. wlasnie zamowilem hdc-sd700, wiec moze niedlugo cos napisze/wrzuce

A co z WB? Kamerki były w trybie manual,więc do końca nie wiadomo. Ja jutro dostanę HDC-SD707-jest już w Polsce.Kupiłem w Niemczech i paczka w drodze. Będę miał mozliwośc porównania z HDC-SD300 niebawem,więc sprawdzę.Nie chce mi się wierzyć,że będą duże różnice.
 

tobot

Member
Wrócę do wady niektórym Państwu przeszkadzającej: nagrywającego się wentylatorka.
Nie sądzę, aby Panasonic cokolwiek zrobił w tym temacie... :( A na pewno nie w sprzedanych już egzemplarzach (czyt. również tych znajdujących już w sklepach).

Kompromisem dla tych, którym to przeszkadza (brzęczenie) jest użycie korektora parametrycznego podczas edycji ścieżki audio. Nie jest to oczywiście rozwiązanie dobre (tracimy pewne pasmo, za chwilkę powiem jakie), ale brzęczenie chowa się w lawinie szumu tła. Myślałem, że będzie to dość prosta sprawa, niestety wentylatorek zmienia "brzmienie" wraz z czasem pracy - wzrost temperatury.
W końcu po kilku próbach poszedłem na taki kompromis: ucinam o 15dB z nachyleniem 25dB/okt (!) częstotliwości 450 Hz i 900 Hz, a 1800 Hz o 7dB z taką samą stromością. Można oczywiście zrobić to dokładniej dopasowując częstotliwości i nachylenie do warunków i czasu pracy (delta temperatury). Po za tym w lewym kanale brzęczenie jest słabsze: różnica pomiędzy prawym i lewym kanałem sięga 12dB dla ok. 450Hz i 8dB dla ok. 900 Hz. Taka uwaga: nagrywałem w 5.1, ale ścieżki miksowałem później do 2.0!
Przy nagrywaniu w stereo faktycznie, jak ktoś już zauważył, brzęczenie jest mniej uciążliwe, ale występuje!

Pobawiłem się trochę. Generalnie mnie dodatkowy fx w postaci brzęczenia nie specjalnie przeszkadza. I czekam na zakupiony już mikrofon zewnętrzny. Ktoś się o to pytał - jak dostanę, od razu napiszę o efektach... ubocznych. :)
 

Kamyk79

New member
chciałem dodać swoj grosz do problemu z mikrofonem w kamerze TM700. Problem polega na tym, że gdy jest idealna cisza to mikrofon, który jest wbudowany w kamerze "wytęża" swoją czułość, bo chce wychwycić szeptanie lub jakieś inne delikatne dźwięki i stąd nagrywa się wentylatorek.
Ten sam wentylatorek nie jest i nie będzie słyszalny w sytuacji, gdy jest głośniej lub nawet ciut głośniej, bo czułość mikrofonu jest znacznie mniejsza niż ta opisywana w pierwszym przypadku. Wówczas szum wentylatorka nigdy się nie nagra, gdyż nie jest on "słyszalny" przez mikrofon, no chyba, że jest ktoś audiofilem i to usłyszy, ale przeciętny człowiek nie jest w stanie tego usłyszeć. Nagrywałem tą kamerą materiał na dworzu w parku, gdzie w sumie można powiedzieć nie jest głośno, tylko słychać ćwierkanie ptaków i żaden wentylatorek mi się nie nagrał. Owszem jeśli chodzi o nagrywanie w szczelnie zamknietym pomieszczeniu w idealnej ciszy wentylatorek był słyszalny na materiale filmowym, ale jak na moje to raczej mi to nie przeszkadza, bo w takim przypadku podkłada się dźwiek a nie słucha się idealnej ciszy.
 

posejdon82

New member
Dzieki Kamyk79 i o taka odpowiedz mi chodzilo, nie ma idealnych kamer i czasem nam konsumentom przewraca sie w glowie, wydajac 4 lub 5 tys pln .Jesli ten wentylatorek jest slyszalny na zasadzie jak to opisuje kolega wyzej, mnie to nie osobiscie nie odstrasza.Ale nie narzucam osobom ktore maja bzika na tym punkcie.Dla mnie Panasonic zrobil niezla robote w tym roku, bawilem sie kamera i widzialem co potrafi.Obraz o osstrosc powalaja.Wykonanie kamery troszke biedniejsze niz w sony ale nie szata jest tutaj najwazniejsza awnetrze.mialem porownanie miedzy panasonikiem tm 700 a sony cx 550, w slabym oswietleniu sony jest duzo lepszy co juz kilka osob podkreslalo.Ale nie na tyle aby nie zwrocic uwagi na Panasa, rowniez radzi sobie ladnie.Tryb macro jest zdumiewajacy w panasoniku, jednak 3 przetworniki pokazuja co to jest full HD.Kolory bogate , w pewnym momencie moze bylo za kolorowo ale to byla kwestia kalibracji telewizora samsung 55 cali wersja 6.Po lekkiej korekcie odwzorowanie obrazu z bledem 2 procent jak dla mnie.Naturalny obraz bez przeklaman.Na dosc duzym zommie obraz nie ulegl pogorszeniu co mnie przekonalo do panasa.Nie testowalem na maksymalnym i nie bede oszukiwal ze bedzie idealny ..wiemy ze nie ale zrobil pozytywne wrazenie.Zalezy czego oczekujemy od kamery, jesli sobie sami odpowiemy wtedy nie bedzie problemu z wyborem.Bateria oryginalna to jakies 130 minut tj 130 , mozna dokupic 260 tj 2650 pojemnosci o ile dobrze pamietam i mysle ze powinno wystarczyc.bardzo lekka i mala kamera, lcd ubozszy niz w sony i wykonanie jak wspominalem ra do przyjecia ale szalu nie ma.Dobra dobra cobyscie nie pomysleli ze w Panasoniku pracuje to teraz napisze o tym co mnie zdenerwowalo, wyjscia hdmi itp.sa tak ulokowane ze podpinajac kablami do TV nie mozna zamknac lcd a wiadomo ze na bateri daleko nie zajaedziemy.Z reguly podlaczyc warto do zasilania ale roznie to bywa w zyciu.Wiatraczek o ktorym jest mowa (nie zlokalizowalem tego problemu poniewaz mialem kamere zbyt krotka) jeszcze nie jestem posiadaczem kamery dla sprostowania.Ostatnio na forum pstaja dziwne smieszne spory z ktorych nic nie wynika.Ludzie napiszcie cos od siebie co uwazacie , chocby tak jak ja.Nie zrobilem nic wielkiego i wcale to nie jest recenzja jak z camcorderinfo.....ale moje odczucia co widzialem i co mysle.Chyba po to jest to forum.Bawet jesli komu sie nie podoba albo sie nie zgadza z moim subiektywnymi odczuciami na temat kamery to smialo.Nie boje sie kolegi Seba Fan:) szacun hehe ktory ma tutaj ciete riposty...moze ktos ma podobne spostrzezenia lub skrajnie inne...bedzie mozna cos wydedukowac dalej i porownac.Jesli ktos szuka dobrego efektu w labym oswietleniu, dobrej stabilizacji, night shot to Sony. Super jakosc w dziennym swietle ,przyroda macro, Panasonic chyba lepszy.
 

Phuong

New member
...Dobra dobra cobyscie nie pomysleli ze w Panasoniku pracuje to teraz napisze o tym co mnie zdenerwowalo, wyjscia hdmi itp.sa tak ulokowane ze podpinajac kablami do TV nie mozna zamknac lcd ...

SONY tez ma tak biednie rozlokowane HDMI ,ze nie mozna zamknac klapy !, a na dodatek nie mozna wylaczyc wyswietlania na kamerce podczas ogladania materialu na TV, w efekcie rownoczesnie leci material na TV oraz na wyswietlaczu kamerki!
Trzeba przy tym pamietac, zeby sciszyc na maksa kamerke bo bedziemy miec echo (dzwiek z TV + kamerki)

Juz gorzej nie mozna bylo tego rozwiazac ;)
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
nie jestem delikatny ehhhhhh....

dlaczego piszę tu a i również na zachodnich forach ok znam bdb. j.ang.

posłuchaj jak ty nie znasz po co co wylewasz tutaj swoje żale koniec OT.

to wypada z grzecznosci i szacunku do naszego jezyka pisac tutaj po naszemu
(tez czytam czasami)

ja nie mam zali, bo do czego mi wiatrak nie buczy, przeciez Ty masz zale.
Wazne sa odczucia osob ktore maja, mialy itd a nie copy wklej robia z innego forum
koniec


tobot
mysle ze to nie jest rozwiazanie dobre, cenna uwaga, ale ja mam 1TB plikow i jakos nie chcialo by mi sie kazdy pliczek robic.

posejdon82
jesli miales porownanie miedzy Sony a Panasonic
to ciekawe jest dla mnie jak wypada stabilizacja i nagrywanie o zmroku?
troche juz pisales od siebie wiec dzieki, ja nie kupuje a jesli to dopiero nastepce :)
ja lubie jak ktos ma swoje spostrzezenia, nie lubie zbytnio sztucznego przenoszenia od innych
pozdro

Phuong
powinien byc guzik od wyl LCD, w poprzednich modelach bylo nawet cofajac sie o pare lat wstecz, wystaczy go nacisnac 3 razy
 
Ostatnia edycja:

RATES

New member
HDC-SD700 – 4.700 PLN

HDC-TM700 – 5.400 PLN

HDC-HS700 – 6.400 PLN

Witam serdecznie jestem tu nowy a trafiłem w to miejsce szukając informacji o hdc hs700 i mam kilka pytań.

Dlaczego wszyscy piszą praktycznie tylko o tm700 a nie HS-700 ta druga wydaje mi sie sensowniejszym zakupem przez wzglad na dysk (czy sa jakies inne istotne różnice?) posty sa świeże mimo to opisywana przez was cena za hs700 to 6400zl podczas gdy wszedzie na sieci czy allegro czy w innych sklepach internetowych cena nie przekracza w sumie 5 000 zł.

Kamera ta posiada mnóstwo istotnych cech zebranych do jednego pudełka spodziewam sie funduszy które chce przeznaczyć na kamere i ta wydaje mi sie najsensowniejszym zakupem za tę cene. jasne chcialbym kupić kamere za te 8 - 12 tysięcy. ale poczekam aż ta zarobi na nią.

poszukuje kamery to etiud filmowych filmów krótkometrażowych i wszelkiej maśći filmowania wychodze z założenia że dobry film można nakręcic telefonem komórkowym jak ktoś wie jakich patentów użyć dotychczasowo kręciłem aparatem cyfrowym i efekty? cóż... (nie moge wkleić linków więc je nieco zaszyfruje mam nadizeje że nikt się nie obrazi)

tube.com/watch?v=V4WT0rD0P9g

tube.com/watch?v=DCqBcwRYA6U&feature=related


jednak jakość to jakość i wydaję mi się że ta kamera z pierścieniem efektów i ze swoimi parametrami spełni wszystkie moje wymagania (skoro aparat cyfrowy dał rade).
Jeśli jednak ktoś ma inne własne typy sprzętowe bardzo prosze o pomoc. pozdrawiam
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
zdaje mi sie ze szukasz jak filmowiec to moze canon hv40
z tym ze na tasmy

co do dysk- karta to kwestia to co kto lubic

"jednak jakość to jakość i wydaję mi się że ta kamera z pierścieniem efektów i ze swoimi parametrami spełni wszystkie moje wymagania (skoro aparat cyfrowy dał rade)."
czyzby skrot myslowy, kwestia jaki aparat, jesli cyforwy to naprawde szacun ze Cie zadowolil
 

RATES

New member
zadowolił to pojęcie wzgledne prosze zobaczyc te linki i wyobrazic sobie jak by to wyglądało nagrane takim hs 700 :p

jezeli chodzi o tego canona to kasetki dobra rzecz mieć surowy materiał na półeczce bezpiecznie leżący jednak mpeg2 i cmos w porównaniu do mpeg4 i trzech przetworników wypada blado a na 240 giga dysku moge nagrać mnóstwo materiału bez zmiany kasetek i mając duże pliki do dalszej zabawy obróbki itp ...czy źle mi się zdaje?
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
z tego co widzialem to z canona ladniej wygladal obraz, material do obrobki latwiejszy, no ale to nie ja kupuje.
ja mialem kamere na kasety i OK, ale wole na karte, dlaczego?
Bo nie robie nic z plikami, wrzucam na blu-ray i to wsio.
Linkow nie mozesz bo za krotko i za malo postow, takie wymagania forum, ja od siebie bym jeszcze dodal zakaz pisania przez 2 tygodnie dla nowych, to tak na marginesie.

Musisz sam okreslic co chcesz, jesli bawisz sie w obrobke materialu itd to jednak canon
 

RATES

New member
Co rozumiesz poprzez materiał łatwiejszy do obróbki? Wydawało mi sie ze nagrywajac na 3cmos mam obraz o potezniejszej jakosci z ktorej dowolnie moge zejsc i ustawiac do potrzeb w przypadku cmos mam tylko to co mam z mniejszym kontrastem mniejsza ostrościa itd. a i material juz nagrywa sie na dysku kamery wiec nie ma potrzeby go zrzucac z kasetki.
 
Do góry