Miażdząca?
Tutaj fachowe porównania z komentarzami zawodowych grafików, porównywanie frame-to-frame, wideo porównanie oraz liczeniem klatek na sekundę:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-dirt2-demo-showdown-blog-entry
Generalnie:
- obie wersje hulają w 720p i stałych 30 fps
- na PS3 mamy AAx2 a na X'ie AAx4
"So in terms of the basic brass tacks of the visuals, you're looking at native 720p for both versions, with the Xbox 360 using top-end 4x multisampling anti-aliasing to give a very clean presentation, while the PS3 drops down to 2x - an effect not quite so pronounced in this new game as it was in GRID."
- na PS3 transparent alpha textures są wyświetlane z przeplotem (jest to praktycznie niezauważalne dla laika)
"Aside from a few other minor,
almost imperceptible visual differences..."
- zdaniem speca z Digitalfoundry najbardziej rzuca się w oczy większy tearing na PS3 (na X'ie tez równie spory jest ale rzadszy):
"Yes, similar to GRID,
the biggest dividing line between the two games once again comes down to the v-sync issue, with the PS3 game once again demonstrating a tangibly larger amount of torn frames. It is noticeable on scenes packed with cars, but most impactful on the replays. Xbox 360 is also prone to dropping out of v-sync to maintain frame-rate, but
it clearly happens far less often"
W podsymowaniu spec od grafiki z Digitalfoundry stwierdził, iż Dirt, Dirt 2 oraz Grid jadą de facto na tym samym enginie graficznym, prezentują podobny poziom graficzny (z technicznego punktu widzenia), przy czym Dirt 2 na PS3 przeszedł spore usprawnienia (w domyśle Grid i Dirt na PS3 to była fuszerka graficzna, a w Dirt 2 już sie trochę postarali, zeby to lepiej już wyglądało na PS3).
"Overall then, while engine performance seems to be in much the same ballpark as GRID on both versions, whether by accident or design,
image consistency appears to be improved in the PS3 version of the new game. "