problem z sygnałem
Witam!
widzę że problem z sygnałem ma wielu użytkowników n-ki, więc opiszę i swoją sytuację.
Nbox recorder, Antena z zestawu "salonowego" - czyli mała, konwerter Twin
Instalacja na balkonie na 4 p. czteropiętrowego bloku - w zasadzie nic nie zasłania nieba.
Nkę posiadam od września ubiegłego roku - po zamontowaniu wszystko było ok i w grudniu zaczęło się psuć tzn - bardzo skaczący sygnał zwłaszcza na ANT 1 - po kilku telefonach na infolinię za każdym razem otrzymywałem inną odpowiedź:
1. Zepsuty konwerter
2. Warunki pogodowe
3. Źle ustawiona antena
Oczywiście za każdym razem, mówiono o resecie Nboxa - pomagał ale tylko na 0,5-1 h
Co ciekawe, każdego dnia szatkowanie obrazu, znikanie kanałów TVP oraz tych w HD było o bardzo różnej skali. Zamiana kabli ANT1/ANT2 o dziwo rozwiązała problem na jakiś czas.
Dwa dni temu wziąłem się porządnie i poprawiłem ustawienie anteny - ostatecznie zostało
ANT 1: Siła 79-80% - jakość ok 60%
ANT 2: Siła 79- 80% - jakość do 100% na TVN HD
Na nowo wykonałem końcówki F na kablu od strony Nboxa - i powiedzmy że przez 1 dzień było OK, choć trochę upierdliwy wczoraj wieczorem zrobił się znów pojawiający komunikat brak sygnału na wejściu ANT1 - jakby nie było - zasłania część obrazu - ale wszystkie kanały działały.
Dziś zaczął padać deszcz i znowu.... d.... - Część kanałów znów się zaczęła gubić ("proszę sprawdzić czy dekoder jest prawidłowo podłączony")
Żeby było ciekawiej Eurosport HD działa bez problemów.
Niestety były momenty, że nawet w zimne słoneczne dni , kanały również się gubiły.
Proszę o pomoc i jakieś wskazówki
Z góry dzięki
Witam!
widzę że problem z sygnałem ma wielu użytkowników n-ki, więc opiszę i swoją sytuację.
Nbox recorder, Antena z zestawu "salonowego" - czyli mała, konwerter Twin
Instalacja na balkonie na 4 p. czteropiętrowego bloku - w zasadzie nic nie zasłania nieba.
Nkę posiadam od września ubiegłego roku - po zamontowaniu wszystko było ok i w grudniu zaczęło się psuć tzn - bardzo skaczący sygnał zwłaszcza na ANT 1 - po kilku telefonach na infolinię za każdym razem otrzymywałem inną odpowiedź:
1. Zepsuty konwerter
2. Warunki pogodowe
3. Źle ustawiona antena
Oczywiście za każdym razem, mówiono o resecie Nboxa - pomagał ale tylko na 0,5-1 h
Co ciekawe, każdego dnia szatkowanie obrazu, znikanie kanałów TVP oraz tych w HD było o bardzo różnej skali. Zamiana kabli ANT1/ANT2 o dziwo rozwiązała problem na jakiś czas.
Dwa dni temu wziąłem się porządnie i poprawiłem ustawienie anteny - ostatecznie zostało
ANT 1: Siła 79-80% - jakość ok 60%
ANT 2: Siła 79- 80% - jakość do 100% na TVN HD
Na nowo wykonałem końcówki F na kablu od strony Nboxa - i powiedzmy że przez 1 dzień było OK, choć trochę upierdliwy wczoraj wieczorem zrobił się znów pojawiający komunikat brak sygnału na wejściu ANT1 - jakby nie było - zasłania część obrazu - ale wszystkie kanały działały.
Dziś zaczął padać deszcz i znowu.... d.... - Część kanałów znów się zaczęła gubić ("proszę sprawdzić czy dekoder jest prawidłowo podłączony")
Żeby było ciekawiej Eurosport HD działa bez problemów.
Niestety były momenty, że nawet w zimne słoneczne dni , kanały również się gubiły.
Proszę o pomoc i jakieś wskazówki
Z góry dzięki