Kalibracja kina domowego - dyskusja.

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
hans2:
To ze pisze pod Toba, to nie znacze ze do Ciebie ;) a napisalem, ze pomieszczenia do odsluchow stereo tez sa adoptowane przez niektorych audiofili, w nawiazaniu do tego co pisal Whiplash, nie Ty.
Sam zreszta napisales podobnie.
Co do samej dyskusji, to zauwaz ze wiele tematow zostalo dawno wyczerpanych, a mimo to w kolko powtarzaja sie te same pytania.

Dla przykladku: "dodatek" w postaci Audyssey zajmuje jasne stanowisko w odniesieniu do sciezki dzwiekowej z materialow filmowych, jasno i wyraznie okresla sie w temacie "zgodnosci i odtworzenia sciezki najblizszej temu co stworzyl rezyser". Byla konkretna odpowiedz, dlaczego uzywanie pewnych nastawow zbliza bardziej do "wiernosci oryginalne sciezki" przy wykorzystaniu amplitunerow w domowych warunkach. Wiec co nam zostaje. Wierzyc temu, lub nie. Ew. wybrac to co dla nas brzmi lepiej.
Btw: Warto jeszcze dodac, ze Audyssey nie ma nic wspolnego z Loudnessem (ktorego sam uzywam w nocy na drugim wzmacniaczu stereo, ale z pelna swiadomoscia ze mi "koloryzuje" dzwiek"), to tak na marginesie.
 
Ostatnia edycja:

hans2

Banned
@Whiplash:

no a jezeli ktos, tak jak piszesz, dostaje goraczki na sama mysl o ingerencji w sygnal to pewnie wszystko ustawia na off...

tylko wtedy jestem ciekaw jak oni patrza na wszelkie inne roznice.
kable, kolumny i sam pokoj moga zmieniac charakterystyke i to znacznie.
oni maja swoj wzor w pure direct tylko chyba u kazdego jest on inny :)
wiec co jest wierne?

to ja juz wole swoje pomiary...

@armanig: pelna zgoda
 
Ostatnia edycja:

Whiplash

New member
Bez reklam
Alez ja nie napisalem o adaptacji pokoji do stereo tylko ze wzmacniacze stereo nie maja funkcji kalibracji aby zniwelowac wszystkie wady akustyczne pomieszczenia. Wzmacniacz stereo dostaje sygnal z CD i bez zadnych obrobek wysyla go na kolumny, dlatego wydaje mi sie ze taki tryb Direct w KD tez ma jakies uzasadnienie. Poza oczywistymi ustawieniami jak crossover czy odleglosci, reszta wg. audiofila powinna zostac w oryginalnej postaci taka jaka jest zapisana na plycie a wiec wszelakie dynamic EQ itd powinny zostac wylaczone.

To takie moje wywody, sam uzywam Pure Direct jak i Dynamic EQ. Przy zalaczonych sys. audyssey owszem sprzet podczas ogladania filmu czy koncertu rozwala dom, jest glosno dynamicznie, bass rusza pokojem. Takie troszke brzmienie na pokaz, nie powiem ze nie ladne bo bym sklamal robi wrazenie. Jak kogos zaprosimy na pokaz naszego zestawu to w trybie direct nie powali na kolana bo brzmienie jest neutralne, bez fajerwerkow.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja mysle ze audiofil w 100% znaczenia tego slowa to jak robi sobie stereo powiedzmy za powiedzmy 70 tys. ( chodzi wylacznie o stereo ) czy tez wiecej to mysle ze stac czlowieka na to zeby odpowiednio sobie pokoj przygotowac zeby to gralo tak jak nalezy... bo jak ktos ma sprzet za 20 tys i sie okresla ze jest audiofilem to ... a moze nie bede konczyl... A wracajac jeszcze do ulepszaczy to wczoraj ogladalem w 3d underworld przebudzenie - wszytskei ulepszacze wylaczylem bo nie dalo sie ogladac z nimi tego filmu, a wystarczylo wylaczyc i odpowiednio poglosic i bylo cacy :) takze ja mysle ze to tez zalezy jak jest sam film nagrany bo to juz drugi albo trzeci film gdzie nie dalo sie u mnie ogladac z ulepszaczami... zapewne jakby pokoj byl specjalnie zrobiony do kina to nie przeszakdzaloby to ale w normalnych warunkach domowych bylo do kitu przy tych filmach... tak samo jak jeden film jest lepiej nagrany dzwiekowo a inny gorzej, czego tez nie jestem czasem w stanie zrozumiec ze np Mumia 2 stary film czy tez mumia 3 deko nowszy ale tez juz swoje lata ma nagrany dzwiekowo jest super a nowe filmy co niektore sa slabiutko nagrane... a swoje kosztuja...
 

Whiplash

New member
Bez reklam
No niestety sa wydawnictwa, ktore sa poprostu spierdzielone. Podam przyklad dwoch BD koncertowych. Pierwszy to Nightwish - End of an era.. Obraz 720p skalowany z DVD, dzwiek DD 5.1 i to jest wydanie blu ray. Nastepne Megadeth - Rust in Peace Live. Dzwiek DTS MA - cala kapela gra w lewym surroundzie, subwoofer bardzo podbity, strasznie buczy, fronty i centrum graja jak "przy okazji"..
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Alez ja nie napisalem o adaptacji pokoji do stereo tylko ze wzmacniacze stereo nie maja funkcji kalibracji aby zniwelowac wszystkie wady akustyczne pomieszczenia. Wzmacniacz stereo dostaje sygnal z CD i bez zadnych obrobek wysyla go na kolumny, dlatego wydaje mi sie ze taki tryb Direct w KD tez ma jakies uzasadnienie. Poza oczywistymi ustawieniami jak crossover czy odleglosci, reszta wg. audiofila powinna zostac w oryginalnej postaci taka jaka jest zapisana na plycie a wiec wszelakie dynamic EQ itd powinny zostac wylaczone.

To takie moje wywody, sam uzywam Pure Direct jak i Dynamic EQ. Przy zalaczonych sys. audyssey owszem sprzet podczas ogladania filmu czy koncertu rozwala dom, jest glosno dynamicznie, bass rusza pokojem. Takie troszke brzmienie na pokaz, nie powiem ze nie ladne bo bym sklamal robi wrazenie. Jak kogos zaprosimy na pokaz naszego zestawu to w trybie direct nie powali na kolana bo brzmienie jest neutralne, bez fajerwerkow.

Przecież w kinie o to chodzi żeby było efektownie i dynamicznie. Czytając ten temat dochodzę do wniosku Panowie że zaczynamy mieszać zestawy KD z zestawami stereo. O ile w tym drugim chodzi o jak najwierniejsze odtworzenie nagrania, bez korekcji, w jak najczystszej postaci ( dlatego wiele wzmaków nie posiada nawet podbicia bas/sopran), tak w przypadku KD chodzi o to żeby dopasować sobie wszystko pod Nasze warunki mieszkaniowe i żeby był ten power przy oglądaniu filmu. A to czy ktoś załączy polepszacze czy nie to indywidualna sprawa. U mnie w pokoju ciężko by było bez polepszaczy, bo bym musiał na 50% podgłosić ampli, a wiecie jak to jest w bloku?:) Pure Direct w ampli to taki bajer i dodatek, nijak to się ma do tego trybu we wzmacniaczu. Odsłuchując wzmacniaczy stereo to jedynie w tym trybie dźwięk był najlepszy, wyłączając go było jakoś nienaturalnie. A w przypadku ampli KD wyobrażacie sobie oglądać film z efektami w Pure Direct?
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja zawsze oglądam filmy czy koncerty z załączonym Dynamic EQ. Uważam podobnie jak Krzysiek, co inne w stereo. Jak oglądam film to lubię jak jest efektownie głośno i bas trzęsie pokojem. Po to też chodzę do kina. Najważniejsze są dla mnie efekty dźwiękowe i wizualne. Tak samo jak idę na koncept - musi być power:). Może w wyższych modelach amplitunerów jest inaczej. Na moim budżetowym w trybie direct jest słabo.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Patrzac na moj stary budzetowy amplituner to tez pure direct nie dalo sie sluchac muzyki, w obecnym jest ok tylko wtedy musze przestawiac amplituner bo wylacza mi suba ten tryb i wtedy wiadomo basow nie ma za duzo...
Co do uzywania wspomagaczy to mowie kwestia gustu, ale mysle ze przy mocnym ampie i mocnym subie i jak jest film jakos nagrany wlasnie ze ma duzo basu nie da sie opgaldac z tymi przygwizdami filmu, bo to nie chodzi o trzesienie pokojem tylko o to ze sub musi wtedy byc ustawiaony na bardzo bardzo mala glosnosc i wtedy to nie zdaje egzmainu, a wystarczy wylaczyc poglosisc amplituner dac powiedzmy na 30% suba i np. underworld 4 wali az milo.... i tak jak napisalem to juz bodajze trzeci taki film gdzie wspomagacze u mnie psuly film, a gdzie mowa zeby bylo choc w tych filmach deko lepiej z nimi jak bez... A co do jakosci nagrywanych bluray to duzo by pisac terminator 3 na dvd i tylko zwykle dolby digital 5.1 a daje czadu az milo, niektore na bluray filmy siadaja przy tym filmie i pytam sie co tu chodzi? Jak to jest nagrywane i jak jest mozliwe zeby dzwiekowo na papierze lepszy format dzwieku byl mniej wiecej na tym poziomie co zwykly dolby digital i to na filmie dobrze juz kilkuletnim, obraz po przeskalowaniu do full hd tez bardzodobry, wiec zrezygnowalem z zakupu bluray... i to nie jedyny tak dobrze nagrany film na dvd jaki mam....cuda :)
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Patrzac na moj stary budzetowy amplituner to tez pure direct nie dalo sie sluchac muzyki, w obecnym jest ok tylko wtedy musze przestawiac amplituner bo wylacza mi suba ten tryb i wtedy wiadomo basow nie ma za duzo...
Co do uzywania wspomagaczy to mowie kwestia gustu, ale mysle ze przy mocnym ampie i mocnym subie i jak jest film jakos nagrany wlasnie ze ma duzo basu nie da sie opgaldac z tymi przygwizdami filmu, bo to nie chodzi o trzesienie pokojem tylko o to ze sub musi wtedy byc ustawiaony na bardzo bardzo mala glosnosc i wtedy to nie zdaje egzmainu, a wystarczy wylaczyc poglosisc amplituner dac powiedzmy na 30% suba i np. underworld 4 wali az milo.... i tak jak napisalem to juz bodajze trzeci taki film gdzie wspomagacze u mnie psuly film, a gdzie mowa zeby bylo choc w tych filmach deko lepiej z nimi jak bez...

Mam bardzo podobne odczucia co lolek. KD bez polepszaczy gra super - jeśli jest dobry sygnał. Pure Audio natomiast potrafi ładnie zagrać w muzyce.

Może to właśnie "charakterystyka" Onkyo. Kiedyś założyłem taki topic nt. Onkyo. Rozważania na temat marki. Dużo osób wtedy skrytykowało, że temat bez sensu. A ja właśnie szukałem czegoś co na plus wyróżnia amplitunery Onkyo. Bo wszyscy piszą, że słabe w stereo, a w KD co najwyżej równie dobre jak reszta. Więc co? Bez sensu zakup? Mi się wydaje, że może to jest właśnie odpowiedź. Onkyo (przy dobrze dobranych głośnikach i dobrze zaadoptpwanym pokoju) nawet bez polepszaczy potrafi super zagrać w KD. Jak film jest źle nagrany lub telewizja ma słabą kopię to wtedy polepszacze są remedium, ale już na dobrze nagranej płycie Onkyo potrafi bez bajerów pokazać pazur.

Inna sprawa, że wszystko może się rozchodzić o nieszczęśną głośność. Wiem, że obaj z lolkiem możemy lubimy posłuchać na 60-70. Większość pisze, że na 50 już sąsiedzi się burzą. Wtedy oczywiste jest, że ładujecie polepszacze.

Do wszystkich którzy twierdzą nadal, że polepszacze są SUPER ZAWSZE i W KAŻDEJ SYTUACJI:
1. włączcie dobrze nagrany film na BD z dużą ilością efektów (np. Avengers, itp.),
2. ustawcie głośność referencyjną lub zbliżoną,
3. powiedzcie z czystym sumieniem, że dało się oglądać ;P

Reasumując - to, że ktoś nie może sobie pozwolić na komfort głośnego słuchania (amplitunery KD muszą dostać paliwa w postaci mocy!!!) nie oznacza, że powinien głosić prawdy objawione "polepszacze to MUST". Owszem, dla Was to MUST. Dla kogoś kto może słuchać głośniej już niekoniecznie. Mogą nawet zepsuć przekaz (z reguły jest za duuuużo basu").

I na koniec, odwołując się do ulubionych przykładów porównań tego forum:

Ja kobieta ma kształtne piersi w romiarze D to silikon (polepszacz) nie jest potrzebny.
Jak masz kobietę, która ma małe i być może brzydkie A to może rozważyć korektę ;P
Zatem Panowie - czy silikon/polepszacz/przygwizd jest MUST.......?
.....tylko wtedy, gdy coś jest do du..! (pokój, poziom głoności, ścieżka dżwiękowa).
Zatem jak masz coś do du... to albo stosuj polpeszacze, albo zlikwiduj przyczynę ;P

Widocznie Onkyo fabrycznie ma miseczkę D :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
[QUOTE='[Raccoon]
I na koniec, odwołując się do ulubionych przykładów porównań tego forum:
Ja kobieta ma kształtne piersi w romiarze D to silikon (polepszacz) nie jest potrzebny.
Jak masz kobietę, która ma małe i być może brzydkie A to może rozważyć korektę ;P
Zatem Panowie - czy silikon/polepszacz/przygwizd jest MUST.......?
.....tylko wtedy, gdy coś jest do du..! (pokój, poziom głoności, ścieżka dżwiękowa).
Zatem jak masz coś do du... to albo stosuj polpeszacze, albo zlikwiduj przyczynę ;P
Widocznie Onkyo fabrycznie ma miseczkę D :)[/QUOTE]

Tyle ze powyzszy przyklad to typowa preferencja :) Kazda "miseczka" (co za delikatne okreslenie :) )
to typowa PREFERENCJA, jeden lubi male, drugi duze, trzeci na silikonie, nie ma typowej REFERENCJI, aczkolwiek jak patrze na C.Crawford w latach swoje przeszlosci, lub obecna Jessice Albe, to sam juz nie wiem :) Chyba ze znajdziemy jedyna sluszna kobiete/biust, ktora bedzie uznana za jedyny sluszny wzor dla WSZYSTKICH, i uznamy ja "referencyjną" (a to nieralne, bo sa gusta i gusciki), w takim dopiero przypadku kazdą nastepna bedziemy chcieli zblizyc do wybranej "referencyjnej".

W przypadku sciezki dzwiekowej sprawa jest stosunkowo prosta, to rezyser ustala co jest REFERENCJA i nikt nie ma prawa tego podwazac, tylko on ma racje i to do jego wizji powinnismy zblizyc w kazdych warunkach nasz sprzet audio. Nasze prywatne upodobania co do dzwieku, nie maja kompletnie zadnego znaczenia. To jest nie istotna abstrakcja w kontekscie referencji. Nasze nastawy maja w KAZDYCH warunkach maksymalnie sie zblizac wlasnie referencyjnego brzmienia. Naturalnie w domowych warunkach nie zawsze jest to mozliwe, a kiedy i w jakich warunkach zblizamy sie do referencji, omawialismy wielkokrornie. Objasnione to jest w linkach, temat referencyjnej glosnosci w odniesieniu do nastawow tez. (moze ktos przetlumaczy?)

Swoja droga, bardzo ciekawi mnie jedna sprawa. Mianowicie na jakich nastawach, w domowych warunkach, przy naszych typowych sprzetach audio, panowie: Ronald Emmerich, James Cameron, Steven Spielberg (czy tez cale ekipy tworcow), chcieliby by sluchac swoich dziel filmowych, mysle ze opinie od ludzi ktorzy stworzyli swoje produkcje od zera, bylyby bardzo interesujace i z natury niepodwazalne.
 
Ostatnia edycja:

Whiplash

New member
Bez reklam
A w przypadku ampli KD wyobrażacie sobie oglądać film z efektami w Pure Direct?

W pure direct nie bo wtedy nie dziala crossover, bardziej wyobrazam sobie ogladanie KD w trybie normalnym ale z wylaczonymi polepszaczami. Przeciez niskie modele amplitunerow wogole nie maja kalibracji i systemow takich jak Dynamic EQ, Volumne itd.
 

hans2

Banned
@Raccoon: ja filmy i muzyke czesto slucham powyzej -10db, jakby u mnie bylo za duzo basu to uznalbym ze dzwiek nie jest neutralny tylko ze jest to tanie efekciarstwo i bym nie byl zadowolony.

jak w okolicach 0db slyszysz bardzo duza roznice pomiedzy dyneq off a on tzn ze cos u ciebie jest nie tak bo takiej roznicy nie powinno byc.

jeszcze jako ciekawostke w temacie wkleje dwie fotki.
kalibracja 1:
P4104830.JPG

kalibracja 2:
P7094854.JPG

ogolne poziomy glosnosci kolumn sie nie zmienily, ale widac zupelnie inna korekte frontow.
wiec co sie zmienilo? zrobilem kalibracje przy bardzo ciasno rozstawionych pozycjach mikrofonu tak jak zalecaja na forum home theater shack. taki rodzaj kalibracji bardzo mocno faworyzuje glowne siedzisko kosztem innych ale musze przyznac ze szerokosc sceny na tym skorzystala i dzwiek jakos lepiej wypelnia pomieszczenie (na moim miejscu, zona i tak nie uslyszy roznicy :) )

generalnie chodzi mi o to ze warto eksperymentowac tak samo jak z ustawieniem kolumn fizycznie w pokoju tak samo z kalibracja.
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
jak w okolicach 0db slyszysz bardzo duza roznice pomiedzy dyneq off a on tzn ze cos u ciebie jest nie tak bo takiej roznicy nie powinno byc.

Zastanawiałem się nad tym wiele razy. Zakładam, że problem polega na niskiej wersji Audyssey (2EQ), która nie koryguje w ogóle basów. Lipa jednym słowem.
 

hans2

Banned
Zastanawiałem się nad tym wiele razy. Zakładam, że problem polega na niskiej wersji Audyssey (2EQ), która nie koryguje w ogóle basów.

no niestety tak moze byc. ogolny SREDNI poziom glosnosci moze byc ok ale mozesz miec gorke np +10db przy 100hz i tego ci wtedy 2EQ nie naprawi. jedyna bezkosztowa opcja to szukac innego polozenia na suba bo nawet lepiej problem zalatwic u zrodla niz tylko sama kalibracja. probowales?

do tego mozesz sobie sciagnac jakis generator tonow, puscic ton np 20hz-150hz i patrzec czy w ktoryms momencie nie robi sie czasem duzo glosniej. jak tak jest to kombinuj z polozeniem suba az ten efekt w miejscu odsluchu bedzie najbardziej ograniczony.

edit: no i jest jeszcze taka mozliwosc ze masz jakis inny dsp wlaczone. np w denonie jest cos takiego jak restorer ktory moze przy niektorych ustawieniach podbijac np bas. u mnie jak to wlacze to zaczyna dudnic.
 
Ostatnia edycja:

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Nie, mam włączony tylko Audyssey. Reszta na off. Na suba innego miejsca niestety nie mam. W tym mieszkaniu już wszystko musi zostać tak jak jest :)

Generalnie ja każdy film zaczynam oglądać z DynamicEQ i jak dudni to je wyłączam. Zdarza się to w 2-3 filmach na 10. Oczywiście chodzi o odsłuchy na maksa. Gdy słucham w nocy to zawsze jest włączone i nigdy nie dudni, bo głośność jest niższa :)
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Hehe, Kobieta nie miesza się do takich decyzji. Ja nie mieszam się do Jej decyzji. Komfort finansowy jest, więc luz. Jedynie trochę się w sumie skrzywiła, że "zagraciłem salon" ;P Na koniec była lekka panika, że jak jeszcze TV przyjedzie większy o 14" to to juz reszty się wszystko "zagraci", ale jak zobaczyła, że jest cienka ramka i na dodatek aluminiowa (stary miał gruby czarny plastik) to odetchnęła z ulgą ;P

W sumie w swoim zestawie KD zmieniłbym tylko 2 rzeczy:
- na wyższą wersję Audysseya,
- bass reflexy skierowałbym do przodu, bo są z tyłu, a głośniki stoją plecami na ścianie.

Efekty obu powyższych "pomyłeczek" już wyeliminowałem staranną kalibracją i optymalnym doborem ustawień, ale wiem po prostu, że jest to likwidowanie efektów problemu, a nie jego przyczyny. Koniec końców jednak skoro efektów problemu nie ma, to nad czym się zastanawiać? :) Gra super i to ważne. Po prostu spałbym spokojnie, gdyby Audyssey był wysoki, a otwory BR byłyby z przodu :)

Tak więc mój Home Theatre już skompletowany :) Dwa najbliższe wydatki to ewentualnie okulary 3D do telewizora (pewnie 2 pary) i później PS4 :)

PS. Aaa, ewentualnie marzy mi się lepsze wyciemnienie pokoju ;P drewaniane żaluzje są łądne, ale jednak sporo słońca wpada ;P
 
Ostatnia edycja:

hans2

Banned
to w ramach "zeby lepiej sie spalo" ja sie szarplem i zamowilem indywidualnie kalibrowany mikrofon do REWa. mam zamiar nauczyc sie tego toola do analizy akustycznej pomieszczenia :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie, mam włączony tylko Audyssey. Reszta na off. Na suba innego miejsca niestety nie mam. W tym mieszkaniu już wszystko musi zostać tak jak jest :)

Generalnie ja każdy film zaczynam oglądać z DynamicEQ i jak dudni to je wyłączam. Zdarza się to w 2-3 filmach na 10. Oczywiście chodzi o odsłuchy na maksa. Gdy słucham w nocy to zawsze jest włączone i nigdy nie dudni, bo głośność jest niższa :)

Dokladnie tak samo robie i jedyna metoda na te zle nagrane filmy ( ewentualnie inaczej nagrane :) to jest wylaczyc przygwizdy i poglosic amplituner a dla tych co miekszkaja w bloku obejrzec film w dzien ... jak mieszkalem w bloku tez ogladalem dosyc glosno ale w dzien tak do godziny 20...
Raccon odnosnie zaciemnienia to rolety sa dobre tylko ze te dobre kosztuja ale ja zalozylem i jestem bardzo zadowolony i co wazne kobieta sobie moze wybrac jakis wzor od srodka tak zeby jej pasowalo do koloru np scian albo zaslon itp :) i wszyscy sa zadowoleni... sluze tel. jakby co tylko mowie swoje kosztuje ... lekko mowiac...ale jak nie masz za duzo okien to dasz rade, ja mam troche okien to mnie to niezle wynioslo bo jak tak policzylem to by kupil przyzwoity amplituner ale naprawde warto i nie warto od jakiegos dziada to zamawiac tylko od dobrej firmy ktora rowniez i serwisuje takie rolety..
Wczoraj ogaldalem pierwszy raz w konwersji z 2d do 3d film na bd powrot na tajemnicza wyspe 2 - taka bajeczka dla rodziny ale pwoeim wam ze naprawde calkiem fajnei sie to oglada w takiej konwersji przynajmneij na tym filmie i na tym tv co ja mam, myslalem ze bedzie slabiej ale podobalo mi sie... i generalnie bardzo podoba mi sie 3d w wykonaniu sonego. Choc to co zauwazylem to bardzo duza jest roznica jak jest obraz uciety poprzez pasy, a jak jest na calosci dla 3d jak i dla 2d i jak tak ogladam to zaluje troche ze zony nie przekonalem do 65 calowego hx 955. 20 tys. by poszlo ale rozmiar robi swoje :) ale nastepny tv bedzie juz 65-70 cali. I mam nadzieje ze do tego czasu poprawi sie nasze rodzime hd na kanalach cyfrowych bo roznica jak sie oglada wiadomosci na chocby tvn, nasza 1, a zwykly film puszczony w tych kanalach jest bardzo duza niestety... Zreszta czasem film puszczony na HBO czy ktorys z kanalow Canal + tez sa w takiej jakosci ze duzo do zyczenia pozostawiaja pomimo ze to niby hd... ale czesc filmow jest ok.
 

Whiplash

New member
Bez reklam
Wiem ze mnie zaraz wygonicie z tego forum za to co powiem.. Ale co tam raz czlowiek zyje, skoro bylo juz o wplywie rury od odkurzacza i taboretu na pomiar mikrofonu podczas kalibracji to czy maskownice glosnikow tez maja wplyw? Pytam serio, macie zalozone maskownice podczas kalibracji i ew podczas odsluchu ?
 
Do góry