Kalibracja kina domowego - dyskusja.

Whiplash

New member
Bez reklam
Ja jestem zdania ze caly zestaw KD powinien grac w sposob naturalny tak jak pozwala sprzet jak i pokoj. Wszystkie te elektroniczne poprawiacze moim zdaniem sa zbyteczne, jaka mamy pewnosc ze elektronika w sposob wlasciwy modyfikuje brzmienie i maskuje nie doskonalosci naszego pokoju? Zadna.

Szkoda ze amplituner nie gra tak jak wzmacniacz czyli bez audyssey itp brzmienie jest dynamiczne i przyjemne w odsluchu. Moim zdaniem amplituner powinien miec tylko Dynamic EQ bo on jest potrzebny, a odleglosci czy EQ sa zbyteczne. Sami wiecie jak czasem wychodzi kalibracja, dawalem przyklady EQ u mnie, smiech na sali. No ale jestesmy skazani na cyfrowe brzmienie bo w przypadku wylaczenia Audyssey brzmienie nie ma zadnej dynamiki, nie wspominajac ze sygnal na subwoofer z ampli jest wtedy bardzo slaby i sub generalnie przestaje grac...
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Whiplash, ja się nie zgodzę. Nie dlatego, że gadasz głupoty. Po prostu u mnie kalibracja nic nie zepsuła, a jest super. Jestem bardzo zadowolony zarówno z trybu Pure Audio (do muzyki, bez polepszaczy i bez kalibracji), jak i Audyssey:Movie+DynamicEQ (do filmów) [ewentualnie Audyssey:Music+DynamicEQ dla muzyki w DPLII]

Poza tym wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego jak uniwersalne ustawienie ampli pod KD. Ten sam zestaw nie zagra tak samo w 1000 różnych pomieszczeń. Raz będzie lepiej, raz gorzej. I właśnie po to jest kalibracja, żeby dobrze było nawet u tych, którzy mają pokoje... nie najlepsze ;P Wyobraź sobie ulubioną scenę w ulubionym filmie i odtwarzanie bez kalibracji. W skrajnym wypadku może się okazać, że w jednym pokoju słyszysz wybuch przed ekslpozją na ekranie, a w innym po. Kalibracja ma zadanie spowodować, aby wybuch był dokładnie w trakcie ekspozji na ekranie.

Coś jak z samochodem. Są nastawy uniwersalne a naszych autach, ale powiedz to rajdowcom. Wyśmieją. Tam się na każdą pogode, nawierzchnię i kierowcę ustawia wszystko na nowo. Albo masz uniwerslalną solidną średnią (kompromis), albo masz indywidualne korekty i wyciszkasz z samochodu za każdym razem maxa, niezależnie od warunków.

I tylko, żeby każdy miał Audysseya w najwyższej wersji.... :)

Aha, i nie mylcie przygwizdów/polepszaczy z kalibracją. To są dwie różne rzeczy. Kalibracja to room correction. Polepszacze są tylko elementem room correction i mogą być włączane jako dodatek do niego. Ale nie muszą.
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Kalibracja być musi. Dzis mamy automatyczną i nie musimy mierzyc odleglosci, ręczne wprowadzać opoźnien, itp. Kiedys tak się robilo lub nadal robi w najniższych modelach.
Glownym zadaniem kalibracji jest wlasnie zmierzenie odleglosci i prawidłowe wprowadzenie opoznien, a. te mają bardzo istotny wpływ na wrazenia słuchowe w filmie i wbrew pozorom mają szeroki zakres od milisekund dużo wyższych wartości. Bez kalibracji możesz uslyszec za wczesnie lub za pozno przejeżdzający samochód w stosunku do obrazu.
Dodatki w stylu Dynamic Cos Tam i inne ulepszacze to wątek poboczny autokalibracji, dla jednych poprawiający, dla innych pogarszający brzmienie.
OK, kalibracji być nie musi, ale wtedy ręcznie trzeba wprowadzić wartości ;)
 

hans2

Banned
jaka mamy pewnosc ze elektronika w sposob wlasciwy modyfikuje brzmienie i maskuje nie doskonalosci naszego pokoju? Zadna.

m. in. na avsforum jest dosc obszerny watek o REW.
to jest taki darmowy soft na pc do ktorego podlaczasz najlepiej indywidualnie skalibrowany mikrofon na usb (koszt mikrofonu okolo 100$), calosc do ampli (najlepiej po hdmi).
soft generuje sygnal i z pomoca softu dostajesz wykres typu waterfall.

pokazuje to nie tylko tzw frequency response czyli czy masz rownowage tonalna, ale tez pokazuje czy nie masz "echa" w jakichs czestotliwosciach. czyli czy sygnal nie opada za wolno w pomieszczeniu.

mozna zobaczyc tam w watkach systemy przed kalibracja i po (dla roznych systemow kalibracji w roznych wersjach). mozna za pomoca tego softu rowniez latwiej ocenic jakie zmiany w pokoju wprowadzic (w sensie pulapki, dyfuzory itp) zeby wyeliminowac niechciane efekty.

w skrocie - tak, mozna to zmierzyc i dosc obiektywnie ocenic.

Glownym zadaniem kalibracji jest wlasnie zmierzenie odleglosci i prawidłowe wprowadzenie opoznien [...] Bez kalibracji możesz uslyszec za wczesnie lub za pozno przejeżdzający samochód w stosunku do obrazu.

nie no nawet bez kalibracji nigdzie nie widzialem zeby bylo tak zle.
jak ktos ma taki problem to przyjrzalbym sie czy na pewno ampli i tv obsluguja auto lipsync.

raczej bym powiedzial ze glownym zadaniem dzisiejszych nowoczesnych systemow kalibracji (typu audyssey, trinnov, arc) jest:
- PRZEDE WSZYSTKIM wyrownanie charakterystyki brzmienia
- ograniczenie wplywu "echa", nie wiem jak to sie fachowo nazywa po polsku, chodzi o tzw decay
 
Ostatnia edycja:

[Raccoon]

New member
Bez reklam
jaka mamy pewnosc ze elektronika w sposob wlasciwy modyfikuje brzmienie i maskuje nie doskonalosci naszego pokoju? Zadna.

A skąd pewność, że sam amplituner dobrze gra?
że samochód jst bezpieczny?
że pilot w samolocie trzeźwy?

Wybierasz jako konsument, głosujesz portfelem. Wybierasz Denona? Pewnie masz jakieś zaufanie do marki. Denon dogadał się z Audysseyem (tak jak kilku innych producentów), więc coś w tym Audyssey'u musi być. Wszystko opiera się na równowadze pomiędzy zaufaniem, a empiryzmem.

No chyba, że jest wielki spisek (układ ;P), który ma zadanie wszystkich naciągnąć na koszty. Producentów ampli zmusza do instalowania Audysseya i pewnie podnoszenia cen, a nas do wydawania większej kasy. A jakość dźwieku taka sama przecież.... e, jakoś nie chce mi się wierzyć.

Poza tym jak napisał hans - wszystko można zmierzyć. To tylko fizyka. Fale dźwiekowe można mierzyć :)
 

hans2

Banned
btw w tym REWie jest jeszcze taka ciekawa funkcja ze wlaczasz sobie sygnał testowy i wykres w czasie rzeczywistym i wtedy mozesz szukac najlepszego umiejscowienia kolumn w pokoju. wyglada na to ze moze oszczedzic troche czasu :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Witam szanownych kolegow specjalnie dla was zrobilem kalibracje :) onkyo 5010 ale tak jak mowilem szalu nie ma Panowie, ja zawsze uwazalem ze jesli cos nie zagra na sucho dobrze to i bajery mu nie pomoga, oczywiscie wrazenia tak na szybkiego ale po kolei..:\
Robilem trzy razy kalibracje w czterech miejscach ( za trzecim razem w trzech miejscach i bylo najlepiej ) ale tak za kazdym razem odleglosci sobie bral inaczej ( porownywalnie ale inaczej ) i to juz dla mnie jest bardzo dziwne a juz nie moge pojac jak moze inne odleglosci dac dla kolumn podlogowych jak sa w takiej samej odleglosci od miejsca odsluchowego? Odciecia robil za kazdym razem tak samo to znaczy podlogowe i centralny 40hz a surrandy 50 hz... czyli jakims sposobem chce zeby to kolumny graly mocniej niz sub... teraz co jeszcze zauwazylem za pierwszym razem ja robi kalibracje ( przy pierwszym polozeniu mikrofonu) to prawy surrandowy lapie go jako typowy suraandowy, a lewego juz lapie jako typowo dipolowego w systemie 7.1, i potem jak sie zmienia miejsca odsluchowe na kolejne to juz oba lapie jako dipolowe glosniki boczne 5.1 ( ciekaw jestem jakby je zlapal gdybym mial oba z tylu a nie jeden z tylu a jeden na bocznej scianie tak jak jest to u mnie ) i glosnosc to jesli chodzi o kolumny podlogowe i centralne moze byc tam w okolicy -1. -2 robil pomiary w surrandach juz wiecej bo -4, -5 a najgorzej dla suba nawet za trzecim razem jak zmniejszylem glosnosc na subie do 24 to i tak zrobil pomiar -8 ( glosnosc amplitunera byla na 40, moze za duza glosnosc ? ) ale i tak sukces bo na moim starszym onkyo suba w wogole nie wylapywal :) moze jeszcze wplyw ana to ma bi-amping - nie wiem... Poprzestawiem tak jak mialem na 80 hz podlogowe i centralne a surrandy dalem na 60 hz a glosnosc wszystko w okolicy 0 jak dobrze pamietam.

I tak jesli chodzi o przygwizdy to zgadzam sie z Recconem - na razie przy muzyce sprawdzalem Audyssay w muzyce moze byc wlaczony ale jak dla mnie nie musi... na mus... dynamic eq w muzyce w wogole do wywalenia w kosmos... dynamic volume z tego tytulu ze u mnie moze byc dosyc glosno to tez mysle ze to bedzie na off... nie wiem jak w filmach ale dzisiaj sprawdze wezme jeden na dvd i jeden bluray wlacze i jutro napisze..
[
Moze macie jakies uwago odnosnie kalibracji moze cos zle zrobilem, albo jakies propozycje to piszcie to jak oddam kable to raz jeszcze zrobie na pojedynczym kablu i zobacze czy to ma jakis wplyw aczkolwiek watpie...I mysle ze te przygwizdy najwiecej pomoga w kinie w muzyce nie koniecznie...
Te przygwizdy to jak bi-amping w moim wypadku ze moga byc powlaczane ale i bez nich sie obejdzie ale i nie zaszkodza jesli niektore beda wylaczone i bi-amping moze byc bo nic nie starci czlowiek poza kasa ale i szalu na plus tez nie daje ... :) Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Witam mogliby koledzy mnie naprowadzić.Pożyczyłem wzmachol HK980 ,mógłby mnie ktoś naprowadzić jak to podłączyć do Onkyo 809 nie chce czegoś spierdo...,bo miałbym problem.Jak fachowo zrobić ten preout.Pod wzmachol podłączony analogowo odtwarzacz multimedialny,kolumny zostają podłączone w amplitunerze czy coś przepinamy?

W załączniku zdjęcie Harmana 980.

Zerknij do instrukcji amplitunera ;) ale na moje oko w ampli masz gniazda Pre Out, wpinasz dla Front, ale gdzie to wpiac do HK to nie wiem, chyba w dowolne liniowe (czyli zabawa z glosnoscia), bo nie widzę dedykowanego gniazda :niewiem:
Kolumny wyciagasz z amplitunera i wpinasz do wzmaka stereo. W ampli zostają tylko central, efektowe (no i sub). Wtedy wzmak stereo napedza fronty w kinie, czego efektem jest lepsze ich brzminie w kinie. Do stereo nie wlaczasz ampli, po prostu sluchasz muzy z analogowo podpietego odtwarzacza do wzmka stereo
 
Ostatnia edycja:

Whiplash

New member
Bez reklam
Nie popadajmy w paranoje, jeszcze sie nie spotkalem aby opoznienia obraz/dzwiek byly tak duze ze slychac wybuch a na ekranie jeszcze nic sie nie dzieje, to sa ulamki sekund. Zalozenia kalibracji i wszystkich systemow sa sluszne ale czy elektronika w odpowiedni sposob bedzie umiala zniwelowac zla akustyke naszego pokoju? Szczerze watpie chyba ze bedziemy mieli Audyssey w najlepszej wersji i przeprowadzimy kalibracje np. w 8 czy wiecej miejscach.

Dzis np. wyzerowalem wszystkie odleglosci kolumn na 0 i w przypadku ogladania Koncertu DTS jest wg. mnie lepiej niz z opoznieniami, wydaje mi sie ze jest lepsza selektywnosc dzwieku. Poziomy kolumn mam wszystkie na 0.0dB poprostu staram sie eliminowac wplyw elektroniki na brzmienie do minimum, zostawiam tylko Dynamic EQ z korekcja Flat. Wiem ze moze wam sie to wydac bledem ale nie zauwazylem zeby np. surround zagluszal front czy na odwort. Potestuje i zobacze jak bedzie wszystko grac.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
RE-EQ ja mam w menu HOME na pilocie wejde w audio i pod music optimizer mam re-eq.
Moim zdaniem bardzo dobrze Ci powyciszał bo mi zjechał do -10 i -12,odciecia podobnie a suba odcina na -1 jak mam na 9 jak ustawię powyżej to zetnie do -10

Dzieki juz znalazlem w tym szybkim menu gdzie to jest to ustrojstwo takze wyedytowalem z poprzedniego postu, tylko nie wiem jakim cudem po pierwszych dwoch razach w te funkcje nie moglem wejsc a przynajmniej tak mi sie wydaje, a po trzecim razie jak zrobielm kalibracje juz w tym szybkim menu juz spokojnie wszedlem w te funkcje...
Co do wzmacniacza to cosik dziwny tez wzmacniacz bo Krzychu dobrze pisze ze z ampa Pre Out, wpinasz dla Front tylko nie bardzo rozumiem czemu w tym wzmacniaczu nie ma wejscia tylko rowniez wyjscie????? Do tego jak masz cd to podlaczasz do wzmacniacza i chyba w onkyo jest tak ze z automatu to widzisz i juz leci stereo ze wzmacniacza i chyba nawet amplituner nie musi byc wlaczony ale glowy nie dam uciac a jesli sie chce 5.1 ogaldac to trzeba chyba przelaczyc cos we wzmacniaczu jak sie nie myle i wtedy juz amplituner rowneiz musi byc wlaczony. I czemu uparles sie na HK jesli chodzi o wzmacniacz mozesz jakos tanio kupic czy co? Naprawde uwierz na slowo idz do sklepu i znajdziesz kilka w tej cenie mysle nawet jak ten HK ktore sa fajniejsze...ewentualnie troszke dolozyc i bardziej zajmuja sie typowo stereo a nie firma od wszystkiego...
Zobacz jak to wyglada w przyzwoitym wzmacniaczu dobrej firmy : jest av direct input power amp input a w tym HK nie ma tego ... zapewne moze jakos da sie podlaczyc lub jest taka mozliwosc ze jego nie da sie podlaczyc do ampa - naprawde nie umiem pomoc.

Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - d3179e4b553d1.png
 
Ostatnia edycja:

hans2

Banned
Moze macie jakies uwago odnosnie kalibracji moze cos zle zrobilem, albo jakies propozycje to piszcie

- STATYW
- cisza (pozamykane okna, inne sprzety off)
- kilka pomiarow oddalonych NIE WIECEJ niz 1m od glownej pozycji (mysle ze do testow 8 pomiarow ujdzie np 3 na kanapie, 3 lekko przed, 2 lekko za jak da rade)
- mikrofon na wysokosci ucha (WAZNE)
- jak masz oparcie wyzej albo tak samo jak mikrofon to wszystkie pomiary przesun do przodu od oparcia ze 30cm (tak samo jak z tylu od razu jest sciana)
- zona/dzieci/zwierzeta out
- stań gdzies z boku zeby nie blokowac/odbijac dzwieku
- podlaczenie suba najlepiej 2xRCA albo RCA bez kombinacji zalecanych przez niektorych producentow subow

to sa takie najwazniejsze zalecenia z avsforum wypracowane przez userow.

wykrywanie suba - czasami sa problemy z tzw autosense.
warto wtedy przed kalibracja sciszyc suba to ampli sam podniesie napiecie na wyjsciu i autosense nie powinien wtedy glupiec.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Koledzy Hans i Whiplash, nie musicie popadać w paranoje, ale te ustawienia siegaja dziesiętnych sekund. Nie powiecie mi, ze tego nie usłyszycie ;) Na moim pierwszym plastiku (z resztą gra do dziś) wszystko ustawialo się recznie, a kiedy było zle efekt był taki, jak opisałem. Tylko nie mowcie mi teraz, ze pewnie to było badziewne kino, dawno i nieprawda ;) Może i było badziewne bo to zwykly plastik był, ale było dokladnie jak mowie. Wystarczylo, ze zmieniłem rozstawienie kolumienek i tylow i już efekt był inny, wymagający kalibracji. Slyszalne w sciezce filomowej w 100% ;)
Pewnie, że specjalnie "wyostrzyłem" przekaz w poprzednim poscie, ale celowo, by zaznaczyć problem. Powiedzmy, ze blędy sięgają nawet pol sekundy. Dla szybko poruszajcego się obiektu, samochodu, samolotu to bardzo bardzo dużo.

Dommino, nie możesz podpiac pre out ampli do pre out wzmaka, bo nie będzie wesoło ;)
Wzmaki powinne mieć wejście typu Main In, Direct In, Power Amp Direct, itp.
Ten Pre Out we wzamku stereo sluzy dokładnie do tego samegoco w ampi, czyli by napedzil go lepszy sprzet ;)
Kalibracja nie ma tu nic do rzeczy. Po Prostu wlaczasz i ampli i wzmak. Ampli podaje sygnal (szumy testowe) do wzmaka, a ten go wysteruje.

Armanig masz racje. W tym watku pisza wciąż te same osoby. Powstal poradnik i co z tego? Nowych nie ma, a my ciągle jak te kumochy na targowisku ;) w stylu:
- "Wiesz Pelagio, o tej Krysi spod dziewiątki to złego słowa nie można powiedzieć".
- Taaaak? To może porozmawiamy o kimś innym" :D

Ja chyba odpadam ;)
 
Ostatnia edycja:

hans2

Banned
@krzysztofradio: bo jak masz film z neta w ktorym dzwiek jest out of sync to juz 1-2 milisekundy robia widoczna roznice (glownie chodzi o usta mowiacej postaci).

wiesz kiedys jak nie bylo auto lipsync to processing telewizora dodawal swoje kilkadziesiat milisekund a kino o tym nie wiedzialo wiec roznica mogla byc duza ale z tym pol sekundy to pojechales po bandzie jak radziecki hokeista ;)
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Nie znajde Ci teraz instrukcji, bo sprzet ma już prawie 10 lat, Nie chcę się spierać, może przesadziłem, w każdym razie efekt był bardzo wyraźnie słyszalny. W raz ze zwiększaniem się odleglosci glosnikow od siebie (i od słuchacza) trzeba bylo zwiekszyc opoznienia i to dość znacznie. Inaczej robila się nieprzyjemna dziura i smieszny bałagan podczas oglądania. Przykład:
Jeśli ustawisz fornty tuz przy telewizorze, to w momencie gdy pojazd opuszcza krawedz telewizora powinenes go slyszec w danym glosniku. Jeśli rozstawisz je 2 metry dalej, to musisz odczekać, gdy ów pojazd "przejedzie te dodatkowe 2 metry" zgoda? (pomijam też fakt, że nikt tak nie ustawia i jest to nienaturalne i trudne do kalibracji, to tylko przyklad). Zalezy jak szybko jedzie, to te dwa metry to już dużo.
Pamietam, ze kiedyś kolega kupil plastikowe kino i zaprosil mnie do siebie.Nalezal do tych co nie czytają instrukcji. Kiedy ustawiłem mu wszystko jak należy, wtedy dopiero przekonal się o efektach surround ;)
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

WiTT

New member
Bez reklam
Nie musisz rezygnować z Bi-amp, wzmaki mają wyjścia kolumnowe A+B (np. mój NAD 3240PE tak ma) i możesz sobie ustawić, czy ma grać A / B / A+B. A to daje dodatkowe możliwości, np. 2 pary kolumn i tylko selektorem ustawiasz czy A czy B albo obie pary czyli quadrofonia A+B :D albo bi-amp w jednej parze kolumn czyli A+B :) mam, działa, potwierdzam :)

Armanig masz racje. W tym watku pisza wciąż te same osoby. Powstal poradnik i co z tego? Nowych nie ma, a my ciągle jak te kumochy na targowisku ;) w stylu:
- "Wiesz Pelagio, o tej Krysi spod dziewiątki to złego słowa nie można powiedzieć".
- Taaaak? To może porozmawiamy o kimś innym" :D

Ja chyba odpadam ;)
No jak już zeszliście w tematy kto słyszy/widzi różnice w milisekundach to fakt, jak te przekupy na targowisku, w koło macieju ;) :D
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Witam wiec tak jak wczoraj pisalem ze napisze cos po obejrzeniu filmow po kalibracji amplitunera i dalej uwazam ze to co Reccon napisal plus to co mowili koledzy ktorzy przeprowadzali kalibracje na wysokich modelach, plus to co testujacy w hifi choice pisal ze te przygwizdy duzo nie wnosza... tylko jeden warunek musi byc spelniony to co Reccon pisal musi byc film ogladany na odpowiednim poziomie glosnosci.. I tak jak ja zauwazylem : audyssey moze byc wlaczony - nie powoduje ze jest gorzej to na pewno... Dynamic eq to jesli jest film ogladany glsono to te funkcje wg mnie i tego co zaobserwowalem trzeba wylaczyc gdyz za duzo jest basu w niektorych scenach... dynamic volume raz wlaczalem na light a raz nie i jakos nie widzialem roznicy ale moze nie w tych scenach to wlaczalem... re-eq podobnie dziala jak dynamic eq wiec jesli jest ogladany glosno film to ten bajer mozna wylaczyc bo tez jest wiecej basu i na pewno nie mozna stosowac tego i tego bo w wogole bedzie kicha.. Zapewne to tez jest inaczej jak sie cicho oglada i przy sprzecie o mniejszej mocy jak i subie mniejszym niz ten co ja mam, ale u mnie szalu nie ma , u goscia co ma arcama 600 tez mi mowil ze niemalze wszystko ma powylaczane gdyz tez glosno oglada filmy... W sklepie co testowalem denona 4520 ( w specjalnym pokoju kinowym ) tez gosc twierdzil ze specjalnie duzo lepiej nie ejst po kalibracji... Ale jak by sie cicho ogladalo to niewatpliwie pomogaja te bajery w efektach.. na szczescie ja moge glosno ogladac z czego sie bardzo ciesze..
Teraz jeszcze co zauwazylem jak kalibracja zrobila odlegosci na surrandach ze jeden jest znacznie blizej ode mnie niz ten drugi glosnik to ten co dalej glosnik byl gral mocniej pomimo ze glosnosc byla taka sama ( chyba ze te dwa filmy tak mialy...) ale pozniej juz przestawilem ten glsonik i zrobilem mniejsza odleglosc i gral juz porównywalnie tak samo jak ten glosnik co jest blizej... Ciekaw jestem tylko czy tak by bylo w kazdym filmie ale nie chce mi sie bawic i przestawiac.
Dommino odnosnie bi-ampingu we wzmacniaczu stereo, to wez przeczytaj co kilka postow wczesniej napisalem odnosnie bi-ampingu jak sie spytalem o to w bardzo dobrym sklepie.... jeszcze raz powtorze myslalem ze pod ziemie sie zapadne ze wstydu jak na mnie ludzie patrzyli sie z politowaniem jak sie zapytalem o sens stosowania we wzmacniaczu stereo.. kolego dobra rada jeden dobry wzmacniacz, jedem dobry kabel i masz cacy stereo.... tak samo jak w ampie mysle i wiele ludzi tak uwaza ze jeden dobry kabel zrobi wiecej dobrego niz dwa slabe czy nawet srednie kable ( mam na mysli amplitunery juz takie deko lepsze a nie typowe budżetówki ) bo kto da 3 tys za kabel jak ma amplituner za 2 czy 3 tys??? Szkoda ze do tego doszedłem teraz no ale lepiej pozniej niz wcale :) Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Hehe, może obok "kalibracja KD" powinniśmy zamieścić jeszcze jeden post: "ustewienia polepszaczy w ampli" i tam napisać:
1. referencja zdaniem THX,
2. referencja zdaniem Audyssey,
3. preferencja czyli opis oczekiwanych efektów w przypadku zmiany poszczególnych ustawień (np. wyłączenie DynamicEQ m.in. ściszy surroundy i zmniejszy bas czy włączenie DynamicVol zmniejszy rozpiętość głośności scen, itd.)

:)

Od razu powiem, że nie chce mi się pisać ;P

Whiplash? ;P
 
Do góry