HD w UPC

marian_w

New member
Cytat z postu 1336:
Po ponownym odpaleniu wszystkich urządzeń - zonk - pilot do dekodera przestał działać - ok. Baterie.... zmiana nic nie pomogła. Pilot do dekodera bardzo sprawnie obsługuje telewizor ale z dekoderem był problem.
Zadzwoniłem na infolinię - poradzili żeby odsunąć dekoder najdalej jak się da od TV. Postawiłem go na ziemi około 40cm od TV - nic nie pomogło. Postawiłem go obok na szafce - dalej nic, w końcu w akcie desperacji obróciłem całą szafkę o 90 stopni tak że był dekoder był ustawiony tyłem do miejsca z którego go obsługiwałem i co?! Pilocik zaczął pięknie działać - żeby było śmieszniej to dekoder był oddzielony od pilota jeszcze bokiem szafki... czyli nijak nie mógł się widzieć z pilotem. CZY JEST TU JAKIŚ MAGIK KTÓRY UMIE TO WYJAŚNIĆ???

odpowiedź
Miałem tak samo , okazało się że pilot nie działa kiedy mam zredukowane podświetlenie matrycy
do -13 (podczas pracy z komputerem )
niestety zmiana podświetlenie jest na wszystkich wejściach HDMI .
Obecnie po włączeniu dekodera zmieniam podświetlenie na -1 i pilot od UPC działa szybko i skutecznie. Dekoder stoi obok telewizora (32"FULL HD) na biurku
 
Ostatnia edycja:

qrak01

New member
marian_w napisał:
Po ponownym odpaleniu wszystkich urządzeń - zonk - pilot do dekodera przestał działać - ok. Baterie.... zmiana nic nie pomogła.

Monter UPC potwierdzil u mnie podczas instalacji ze maja strasznie duzo tego typu zgloszen ...że pilot nie działa.
wg info: "najczesciej jest to w przypadku plazm i jesli odleglosc od ekranu do przeciwleglej sciany nie jest duza....fale odbijaja sie od sciany i zaklocaja odbiornik podczerwieni w dekoderze UPC".

Chyba pozostaje Ci dzwonienie na infolinie i niech podsylaja kogos z innym egzemplarzem....
 

bulek

New member
Kyniol_73 napisał:
Mam pytanie czy ktoś podobny problem ze zwoja nagrywarką HD. Mnianowicie jezeli chce nagrac film który ma okolo 120 min to niestety nagrywarka nagrywa mi tylko 119 min i kończy pracę.
Nic takiego u mnie nie występuje. Mam nagranych wiele pozycji, które zazwyczaj (w związku z przeplatającymi się w filmie reklamami) mają ponad 120 min. Większość ma ponad 130, jedna ponad 150. Nie mam pojęcie czemu u ciebie przerywa. Jedyny problem z nieoczekiwanym przerwaniem nagrywania mam na Polsacie, gdzie film nagrywa się do losowania totolotka i na tym koniec. To jednak wina przewodnika i nie ma nic wspólnego z jakimś dwugodzinym limitem.
 

pinja

New member
Backuz napisał:
Posiadam UPC HD MAX od ponad miesiąca. Telewizor to Philips 42" 5603D Full HD (bez Ambilight) Instalacja przebiegła dość bezproblemowo, i zacząłem pstrykać. Po tym jak poszli sobie panowie monterzy postanowiłem wszystko popodłączać jak należy. Wyłączłem TV i kabelki popodłączałem.
Po ponownym odpaleniu wszystkich urządzeń - zonk - pilot do dekodera przestał działać - ok. Baterie.... zmiana nic nie pomogła. Pilot do dekodera bardzo sprawnie obsługuje telewizor ale z dekoderem był problem.
Zadzwoniłem na infolinię - poradzili żeby odsunąć dekoder najdalej jak się da od TV. Postawiłem go na ziemi około 40cm od TV - nic nie pomogło. Postawiłem go obok na szafce - dalej nic, w końcu w akcie desperacji obróciłem całą szafkę o 90 stopni tak że był dekoder był ustawiony tyłem do miejsca z którego go obsługiwałem i co?! Pilocik zaczął pięknie działać - żeby było śmieszniej to dekoder był oddzielony od pilota jeszcze bokiem szafki... czyli nijak nie mógł się widzieć z pilotem. CZY JEST TU JAKIŚ MAGIK KTÓRY UMIE TO WYJAŚNIĆ???
Po dalszych eksperymentach i przeszukiwaniu netu, okazało się, że wystarczy dekoder umieścić bokiem (a nie naturalnie frontem) do oglądającego żeby działał bez zarzutu. Choć faktycznie około 1 minuty po włączeniu dekodera działa dość opornie. Sytuacja wygląda w tej chwili tak, że dekoder stoi pod telewizorem ale nie cieszę zbytnio swoich oczu tymi wszystkimi lampkami i napisami z front panelu bo stoi bokiem do mnie.

Pytanie moje jest takie, czy zastosowanie pilota uniwersalnego może tę sytuację przywrócić do normalności? Bo nie wiem czy warto w takowy inwestować?
A na marginesie... dla mnie to strasznie dziwne, żeby sprzęt tego samego producenta tak źle na siebie działał.. Może napiszę do jakiejś pomocy technicznej Philiipsa i zapytam o radę?

Co do możliwości obniżenia abonamentu, niech koniecznie wypowie się ktoś komu udało się to osiągnąć?

Jeśli masz w TV czujnik oświetlenia to wyłącz go i sprawdź jak wówczas zachowuje się pilot miadaboxa UPC
 

Backuz

New member
No cóż skorzystałem z porady od "pinja" - i wszystko zaczęło działać prawidłowo.... DZIĘKI WIELKIE !!! niestety smutne w tym wszystkim jest to, że tak prostej rady nie potrafi udzielić nikt na infolinii UPC - czyli wyłącz czujnik światła w TV...
Poeksperymentuję jeszcze z ustawieniami kontrastu i jasności - niestety jednak nie posiadam możliwości ustawiania podświetlenia matrycy (chyba że to samo co jasność)
Wracając jeszcze do funkcjonalności - Funkcja zabespieczania nagrań w nagrywarce - nie rozumiem, dlaczego mogę takie zabezpieczenie ustawić na pewnych programach na innych nie? spotkał się ktoś z tym.
Aha - czy może ktoś wie co w guide, oznacza zielony zegarek przy programie (taki sam jak przy ustawieniu do nagrywania - tylko zielony)?
A i tak mam zamiar w wolnej chwili do Philipsa napisać - czy da się coś zrobić z tym czujnikiem oświetlenia.
 

ADBAR70

Klub HDTV.com.pl
VIP
witam wszystkich ja np nie mam czujnika w swoim tv (panas PA-60 ) i niestety ten problem co u kolegów występuje .Teraz noszę się z zamiarem zmiany tv też na panasa ale nowszy model pytanie do kolegów czy inne modele nowsze panasonica plazmy też maja te problemy z mediaboxem ? chodzi mi o modele pv.py-px 80-85 ?
 

ROMI64

New member
Kto mi powie kiedy ostatnio UPC wprowadziło do swojej oferty kanał w HD...
Cholera mamy już rocznicę ponad 100 dni...
Ciekawi mnie czy Menadżerowie z UPC czytają te posty na FORUM?
Jeżeli nie to "daremny mój, i NASZ trud"
A swoją drogą to ASTER jest bardziej atrakcyjny niż w/w firemka
Pozdro dla wszystkich:confused:
 

cymess

New member
ja ostatnio mialem z upc maly problem, a konkretnie z pakietami premium, tydzien przed uplywem pierwszego miesiaca zadzwonilem na ich bok i odmowilem wszystkie kanaly premium, ku zdziwieniu kanaly premium mialem przez 2 tygodnie nastepnego miesiaca, zaczelo mnie to troche niepokoic i zadzwonilem znow na bok i co sie okazalo, pani mi powiedziala ze mam dalej pakiety tak jak zawieralem z nimi umowe czyli canal i hbo i nie sa wylaczone, w tym momencie bardzo sie wkur!!@!#! bo przeciez nie po to jest to cholerne biuro telefoniczne zeby sobie pokonwersowac o programach w tv, pani mi powiedziala ze mam napisac pismo i oni sie ustosunkuja, ja tymczasem zrobilem jednak inaczej , wzialem bilingi z komorki i podalem date, czas trwania i godzine polaczenia, i zaczeli sobie sprawdzac, oddzwonic mieli za 15 minut, pani powiedziala ze sprawdza czy rozmowa sie nagrala, bedzie to potwierdzenie zlozenia zlecenia na rezygnacje z kanalow premium, pomyslalem sobie ciekawe co bedzie jak rozmowa sie nie nagrala, bo pewnie nie wszytskie sie nagrywaja, wiec siegnalem po mojego asa w rekawie, czyli moje nagranie z komorki pierwszej rozmowy :D , na szczescie po 20 min pani zadzwonila i powiedziala ze rozmowa sie nie nagrala ale pan kierownik zgodzil sie (pewnie z laska) na odmowe kanalow premium,
wniosek jest jeden, nagrywajcie sobie rozmowy bo mimo ze zadzwonicie i dacie jakies zlecenie nie zostanie ono przyjete, dodatkowo przyjdzie mi w tym miesiacu zawyzona faktura ktora zbilansuja w przyszlym miesiacu albo sam mam zaplacic mniej, pfff mam dosyc upc
 

ADBAR70

Klub HDTV.com.pl
VIP
czy wszyscy koledzy którzy mają plazmy panasonica mają problemy z działaniem mediaboxów upc ? Chodzi mi o nieszczęsne podświetlanie matryc czy sa takie panasy które sobie z tym radza bo właśnie jestem na etapie zmiany tv i wolałbym a wręcz chciałbym zeby pilot od mediaboxa działał normalnie a nie za kilkukrotnym przyciśnięciu
 

nomad_fh

Klub HDTV.com.pl
VIP
Witam wszystkich :)

Stoję przed wyborem zarówno nowego tv (ale tu już prawie zdecydowałem), jak i dostawcy tv.
Obecny kilkunastoletni Panasonic CRT właśnie dogorywa, więc trzeba coś z HD Ready i sieć, która to wykorzysta.

I tutaj pytanie, miałem dawno temu (jeszcze czasy PTK Ryntronik, póżniej Wizja - później przekształcone w UPC) kablówkę, ale jej "poziom" był coraz gorszy, oferta programów również... generalnie - ok 5 lat korzystania z ich "usług", przy coraz mocniej starzejącej się sieci, wymiany okablowania w mieszkaniu, założenie trójników tylko pogorszyły.
Zrezygnowaliśmy z ich usług - po jakimś czasie podpisaliśmy umowę z cyfrą (3 lata temu) - jakość programów zdecydowanie lepsza, ale... tylko ok pół roku bezproblemowego odbioru. W momencie, kiedy pogorszyły się warunki atmosferyczne (nawet nie jakaś ulewa - wystarczył mocniejszy wiatr), sygnał zanikał całkowicie, albo był dostępny w bardzo ograniczonym dostępie... To spowodowało, że zaczęliśmy się zastanawiać nad zmianą operatora. Obecnie nie wiąże nas z cyfrą żaden cyrograf, więc mamy ew wypowiedzenie 3 miesięczne.

I teraz są dwie alternatywy:
- spróbować wymienić konwerter cyfry na lepszy (np na Inverto Black Ultra Quad) i przy poprawie sygnału wejśc w opcję pakietu prestiż na Cyfra+ (choć brak Polsatu trochę doskwiera). Plus ew rozgałęzienie na karte TV w komputerze.

- wejść w cyfrową UPC i pakiet max z hd i nagrywarką. I sygnał analog doprowadzony do komputera.

Zaznaczam, że sportu prawie nie ogladam, więc brak kanałow sportowych w hd mnie nie boli. Gorzej jest dla mnie z parowaniem dekodera z kartą, oraz jego "funkcjonalnością". Choć cieszy nagrywanie 2 programów i nagrywanie seriali...
Czy opłaca się wchodzenie w UPC cyfrową, czy lepiej wejść w Cyfre + HD? Z tego co widzę, kwotowo wygląda to dość podobnie. Jeśli chodzi o wybór kanałów, które najczęściej oglądam - tu również wygląda podobnie (tzn musiałbym brać maksymalny pakiet w UPC, aby mieć to co lubię, nie liczę tu kanałów HBO, Cyfra+).
 

cymess

New member
brodacz napisał:
Ja też miałem więc zmieniłem na inną i dopiero wtedy zrozumialem co stracilem. W każdej sieci trzeba o siebie dbać ale upc daje chociaż konkretne uslugi za fajną kaskę.

rozumiem dbac, ale jezeli dzwonie na ich BOK i zlecam konkretne dzialanie, ktore pozniej okazuje sie niezrealizowane to sa jakies kpiny, po co ten bok w takim razie, nigdy mi sie to jeszcze nie zdarzylo u innych firm posiadajacych biuro obslugi klienta. :fool:
 

ADBAR70

Klub HDTV.com.pl
VIP
Witam ponawiam prośbę do kolegów którzy maja panosonica plazme o napisanie czy w nowych modelach plazm tzn chodzi mi dokładnie o model PY8 ,PY80 , PZ8 ,PZ80 występuje tez problem z działaniem mediaboxa upc (nieszczęsne podświetlenie matryc) bede zmieniał za chwilke tv i wolałbym kupic juz tv który nie ma takich problemów z działaniem pilota tym samym nagrywarki upc . Mam prośbę tez do kolegów którzy mają ww modele a mieli te same problemy co ja (plazma PA-60) o napisanie w jaki sposób obeiśc ten problem w danym modelu pozdrawiam i czekam na info
 

zsoi3

New member
Bez reklam
cymess napisał:
wniosek jest jeden, nagrywajcie sobie rozmowy bo mimo ze zadzwonicie i dacie jakies zlecenie nie zostanie ono przyjete,

to tez nic nie daje. ze dwa miesiace temu Gazeta opisywala przypadek goscia, ktory zlecil telefonicznie poprzez BOK operatorowi Ery wylaczenie pewnej uslugi. Era nie wylaczyla - a jego rachunek opiewal przez to pare miesiecy pozniej na bardzo pokazna kwote.

sprawa znajduje sie w sadzie - Era sie wyparla; gosc ma nagrana rozmowe z konsultantka Ery; na co Era stwierdzila, ze nie zna tej rozmowy i nie bedzie sie do niej ustosunkowywac...
 

Backuz

New member
Nawiązując jeszcze do wątku niedziałającego pilota do MediaBoxa HD przy włączonym czujniku światła. Zapomniałem napisać, że tak samo źle TV Phillips wpływał na dvd Manty - po wyłączeniu tego nieszczęsnego czujnika światła jednak wszystko zaczęło działać jak należy (czujnik światła to zło!!!). Niestety ciągle jest jakieś ale - pilot lubi się zawiesić, ale tylko jak coś za wysoko ostrość i jasność w TV ustawię... OMG oszaleję :)

A tak z innej beczki... czy UPC ma zamiar zakończyć nadawanie programu w piątek 26 grudnia około 2 w nocy??... Bo ani w programie TV na stronie UPC ani w "guide" nie można znaleźć żadnych programów po tej godzinie i dacie :(
A może uznali, że świat się wtedy skończy i nie opłaca się wysilać :grin:

Co do zamawiania i odmawiania usług, należy żądać żeby zrobili to online - to znaczy poczekać na telefonie i niech to zrobią podczas rozmowy. Ty im potwierdzasz, że rzeczywiście już nie działa i sprawa załatwiona.
 
Ostatnia edycja:
Do góry